Ons kindje heeft een megablaas zo bleek maandag op de termijnecho. Daarom kan hij of zij de urine niet kwijt en groeit en groeit het blaasje. De nieren worden zo langzaam vergiftigd maar ook het vruchtwater raakt uiteindelijk op waardoor de longen geen kans krijgen te ontwikkelen. Elke dag ziekenhuisbezoekjes gehad en gisteren de vlokkentest om te zien of er een chromosoomafwijking aan ten grondslag ligt. Volgende week uitslag en daarna aan ons de ondoenlijke keuze tot beëindiging. Want dit kindje heeft geen eerlijke kans. Zo moeilijk om te zien want verder is alles perfect Tien teentjes en vingertjes die vrolijk wiebelen. .. We zijn er kapot van, hoe krijgt zoiets ooit een plekje?
Vlinder je gaf in je voorspelling een jongetje aan. Deze aandoening komt veelal bij jongens voor. Vogende week horen we het geslacht (wat het overigens alleen maar moeilijker maakt omdat dan nog concreter wordt van wie je afscheid neemt)
Verschrikkelijk... Alle kracht van de wereld toegewenst. Dat jullie omringt mogen worden door hen die je liefhebt om jullie bij te staan in deze verschrikking.
Ja klopt ik vind het zo vreselijk voor jullie! Onze dochter had ook een aandoening die vooral bij meisjes voorkomt. Zo wisten wij het geslacht ook al zo goed als zeker voor ze overleed. En op het moment dat we de onderzoeksuitslagen terug kregen en bevestigd kregen dat ze een meisje was, was dat zo'n klap. Het maakt het idd nog concreter. Omdat je dan weet wie je zal gaan missen in je gezin. Ik vind het elke keer zo heftig wanneer iemand dit overkomt. Zit met tranen in mijn ogen voor jullie
Ja het is niet te bevatten. Ik vind het vooral zo oneerlijk voelen voor het kindje. Die merkt nu niks en dan besluiten wij straks dat ie t leven niet waard is. Zit natuurlijk anders maar zo voelt het af en toe wel. Ik had niet kunnen voorspellen dat het zoveel impact kon hebben, ook al is ie nog net geen 12 weken jong nu. Afhankelijk van hoe snel de uitslag komt en de uitkomst zelf ia het ook nog de vraag het de beëindiging zal gaan. Lijkt me vreselijk als ik daadwerkelijk echt moet gaan bevallen Hoe klein ook. Maar goed eerst de uitslag en dan denken we wel aan het vervolg. Maar kerst zl altijd beladen zijn.
Maar zo zit het niet, lieve bubbels! Het is niet dat hij het leven niet waard is. Jullie zijn zijn ouders en jullie houden zoveel van hem dat jullie hem verder lijden willen besparen. Hij zal niet levensvatbaar zijn met een te grote blaas en te weinig vruchtwater, dan is het geen keuze tussen leven of dood. Want er is alleen de dood. Het enige dat jullie kunnen doen is de dood zo zacht mogelijk te maken. Dat is liefde. De meest pijnlijke vorm van liefde is loslaten.
Wat triest! Maar zijn er geen operaties in de buik mogelijk? Ik lees wel dat bij meisjes er vaak meer afwijkingen zijn. Lower urinary tract obstruction (LUTO) - FetusNed Veel sterkte!
Dat doen ze alleen nog maar in Leiden en alsnog beperkt want de resultaten zijn niet dusdanig dat ze kunnen zeggen dat het de overlevingskansen vergroot. Maar alleen dus bij jongetjes zonder afwijking en andere zichtbare aandoeningen. En dan nog zl het altijd zorgelijk zijn en dan zo danig dat je moet afvragen of je dat zou willen. En zoals die pagina ook weer geeft, als het voor 24 weken al ontstaat dan is kans op leven zo goed als niks.
Ja het is echt absoluut ontzettend verschrikkelijk dit nieuws, je wereld stort in. Meis voel je alsjeblieft niet schuldig, ik vind dat vlinder dat heel mooi verwoord heeft, loslaten in liefde. Heel veel sterkte voor jullie!
Oh,ik weet hoe je je voelt. Het is zo'n moeilijk besluit...ik heb de laatste echos niet meer meegekeken, vond het zo moeilijk het kindje te zien springen en zwaaien en te weten dat dat zou stoppen...