Hoe gekolfde voeding bewaren/meenemen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mammamia01, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    administratief medewerkster
    Den Ham
    Ik wil straks fulltime gaan kolven, maar wil dan wel als we weg gaan oid een voorraadje meenemen. Hoe bewaar je dat in je tas? Hoe lang kun je het bewaren? En hoe warm je het op?

2. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    administratief medewerkster
    Den Ham
    Niemand???

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Volgens mij is hier een paar dagen geleden ook al een topic over geopend, even goed zoeken, daar staan al een hoop tips op.

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom wil je fulltime gaan kolven en niet live voeden?

In een koeltas met koelelementen.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk
    Verse moedermelk: 5-10 uur op kamertemperatuur (20 graden), tot 5 dagen in de koelkast (5 graden)
    Ontdooide moedermelk: 1 uur op kamertemperatuur (20 graden), 24 uur in de koelkast (5 graden).

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Opwarmen van moedermelk
    Au-bain-marie of in de flessenwarmer.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Niets aan toe te voegen!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Idd wat hier boven is geschreven.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je Fulltime wilt kolven. Ik kolf nu sinds een week een aantal voedingen (werk) en merk dat het belastender is dan gewoon live voeden. En het is altijd op temperatuur, je hebt altijd genoeg bij je en je hoeft geen flesjes af te wassen en uit te koken ;)
    Wil je niet proberen over te halen, maar mocht het vanwege schaamte zijn/niet je borsten willen laten zien: ik haal in het openbaar waar mannen bij zijn altijd een puntje van een hydrofiel onder mb bh bandje door zodat niemand dan mijn borst hoeft te zien. Dat vergde wel enige oefening hihi maar lukt me nu makkelijk.
    Mocht dat het bij jouhet geval zijn, dan weet je in ieder gev dat het ook zo kan ;)

Deel Deze Pagina