Verzekeringsvraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 16 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Van de week kreeg ik bericht dat mijn verzekering mijn declaratie niet gaat vergoeden.

    Het gaat om een flinke nota, die normaal gesproken onder de basisverzekering valt.

    De verzekering vergoed nu niets, omdat er bij de kliniek fouten zijn gemaakt met de declaraties.

    Iemand dit wel eens aan de hand gehad?

    Uiteraard al wel gebeld met de verzekering maar de klantenservice kon mij niet helpen, en degene die het wel zou moeten weten is er niet.
     
  2. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Wat zijn de fouten? Misschien kan de kliniek ze recht zetten
     
  3. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Dals ik het goed begrijp hebben ze administratie tijd als zorg geboekt, en verkeerde codes etc gebruikt.
    Het lijkt er een beetje op dat ze de boel wilden oplichten als ik eerlijk ben.
    Maar ja, moet ik dan erachter aan? Dat kon niemand mij vertellen en in de brief staat ook niets over dat ik iets moet ondernemen ofzo. Maar ja, nu wel stress een beetje haha
     
  4. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik zou bij die zorginstelling wel informeren/melden dat de afhandeling van jouw factuur niet vergoed wordt door foutieve boekingen door hun. Wellicht dat ze zeggen dat ze er naar kijken en het oplossen voor je.

    Doen ze dit niet en zijn de boekingen inderdaad verkeerd gedaan met verkeerde codes etc zou ik er een melding van maken,
     
  5. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Heb je de nota zelf ingediend of heeft de zorgverlener dat gedaan? Ik zou gewoon bellen naar de zorgverlener en aangeven dat de nota niet klopt en dat je het niet vergoed krijgt.

    Edit: kun je dan aangeven waar het om gaat want eigenlik is het best een raar verhaal. Het zou raar zijn als de gehele nota wordt afgewezen. Normaal wordne alleen de codes afgewezen die fout zijn. Klopt de omschrijving van de nota wel met wat ze hebbem uitgevoerd?
     
  6. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik heb een rekening gekregen en die ingediend. De redenen die ze gevenn in de brief is dat er DBC codes niet kloppen, diagnoses niet, en de er dus meer minuten gedeclareerd dan gegeven, en administratie als zorg is gedeclareerd.
     
  7. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    omdat je de rekening ingediend heb, ben je dan helaas ook verantwoordelijk dat het juist moet worden gedaan en zelf de wijzigingen moet regelen.

    Ik zou de brief die je hebt gehad doormelden bij de zorginstelling met verzoek dit te corrigeren naar de juiste waarden en graag een herziende factuur wilt ontvangen welke jij opnieuw kan indienen voor declaratie, en de factuur pas betaald wordt als de declaratie voldaan is.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  8. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Mag ik vragen welke verzekeraar? Je mag mij ook wel een pb sturen, dan kijk ik even mee.
     
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    IK stuur je vanmiddag even een pb ik sta nu bij school :)
     
  10. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    ik heb inmiddels de kliniek gesproken, zij gaven aan dat ik niet de enige ben, en dat het goed komt. Ik ga dit even afwachten en anders pb ik je alsnog!
     
  11. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Heb ik een keer gehad met een tandartsrekening. Daar bleek in hun factuursysteem een foutje te zotten in het afronden. Althans..het systeem rondde dus af en dat viel dan net 2 a 3 cent buiten het bedrag wat maximaal vergoed mocht worden. Dus een vulling die bijv. 31,27 maximaal gedeclareerd mocht wordemn, werd 31,30 en dan valt ie uit het systeem.
     
  12. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Oh dat is ook heel vervelend zeg!
     
  13. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Gelukkig! Zulke dingen gebeuren wel vaker. Goed dat je het aan hebt gegeven. Ben alsnog wel nieuwsgierig naar welke kliniek en wat er mis ging. Misschien kunnen we er nog wat mee op het werk ;)
     
    Glass vindt dit leuk.
  14. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Bergman toevallig?

    Ik heb ook iets van een leverancier gehad dit jaar, wat ze rechtstreeks declareren bij de verzekeraar en mijn nieuwe verzekeraar ligt dwars/doet moeilijk.
    Leverancier heeft tegen mij gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat het gewoon vergoed moet worden.

    Als de kliniek tegen jou heeft gezegd dat het vergoed wordt door de verzekering, hebben zij het probleem en niet jij ;)
     
    Glass vindt dit leuk.
  15. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Nee was geen Bergman. Maar klinkt wel hetzelfde probleem. Blijkt dat ze met alle cliënten een probleem hebben, er staat ook op de site dat mensen met deze verzekering niet meer aangemeld kunnen worden.

    Zeilbootje ik pb je nog wel, zit nu op telefoon en dat lukt niet dus wordt vanmiddag.
     

Deel Deze Pagina