Van de week kreeg ik bericht dat mijn verzekering mijn declaratie niet gaat vergoeden. Het gaat om een flinke nota, die normaal gesproken onder de basisverzekering valt. De verzekering vergoed nu niets, omdat er bij de kliniek fouten zijn gemaakt met de declaraties. Iemand dit wel eens aan de hand gehad? Uiteraard al wel gebeld met de verzekering maar de klantenservice kon mij niet helpen, en degene die het wel zou moeten weten is er niet.
Dals ik het goed begrijp hebben ze administratie tijd als zorg geboekt, en verkeerde codes etc gebruikt. Het lijkt er een beetje op dat ze de boel wilden oplichten als ik eerlijk ben. Maar ja, moet ik dan erachter aan? Dat kon niemand mij vertellen en in de brief staat ook niets over dat ik iets moet ondernemen ofzo. Maar ja, nu wel stress een beetje haha
Ik zou bij die zorginstelling wel informeren/melden dat de afhandeling van jouw factuur niet vergoed wordt door foutieve boekingen door hun. Wellicht dat ze zeggen dat ze er naar kijken en het oplossen voor je. Doen ze dit niet en zijn de boekingen inderdaad verkeerd gedaan met verkeerde codes etc zou ik er een melding van maken,
Heb je de nota zelf ingediend of heeft de zorgverlener dat gedaan? Ik zou gewoon bellen naar de zorgverlener en aangeven dat de nota niet klopt en dat je het niet vergoed krijgt. Edit: kun je dan aangeven waar het om gaat want eigenlik is het best een raar verhaal. Het zou raar zijn als de gehele nota wordt afgewezen. Normaal wordne alleen de codes afgewezen die fout zijn. Klopt de omschrijving van de nota wel met wat ze hebbem uitgevoerd?
Ik heb een rekening gekregen en die ingediend. De redenen die ze gevenn in de brief is dat er DBC codes niet kloppen, diagnoses niet, en de er dus meer minuten gedeclareerd dan gegeven, en administratie als zorg is gedeclareerd.
omdat je de rekening ingediend heb, ben je dan helaas ook verantwoordelijk dat het juist moet worden gedaan en zelf de wijzigingen moet regelen. Ik zou de brief die je hebt gehad doormelden bij de zorginstelling met verzoek dit te corrigeren naar de juiste waarden en graag een herziende factuur wilt ontvangen welke jij opnieuw kan indienen voor declaratie, en de factuur pas betaald wordt als de declaratie voldaan is.
ik heb inmiddels de kliniek gesproken, zij gaven aan dat ik niet de enige ben, en dat het goed komt. Ik ga dit even afwachten en anders pb ik je alsnog!
Heb ik een keer gehad met een tandartsrekening. Daar bleek in hun factuursysteem een foutje te zotten in het afronden. Althans..het systeem rondde dus af en dat viel dan net 2 a 3 cent buiten het bedrag wat maximaal vergoed mocht worden. Dus een vulling die bijv. 31,27 maximaal gedeclareerd mocht wordemn, werd 31,30 en dan valt ie uit het systeem.
Gelukkig! Zulke dingen gebeuren wel vaker. Goed dat je het aan hebt gegeven. Ben alsnog wel nieuwsgierig naar welke kliniek en wat er mis ging. Misschien kunnen we er nog wat mee op het werk
Bergman toevallig? Ik heb ook iets van een leverancier gehad dit jaar, wat ze rechtstreeks declareren bij de verzekeraar en mijn nieuwe verzekeraar ligt dwars/doet moeilijk. Leverancier heeft tegen mij gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat het gewoon vergoed moet worden. Als de kliniek tegen jou heeft gezegd dat het vergoed wordt door de verzekering, hebben zij het probleem en niet jij
Nee was geen Bergman. Maar klinkt wel hetzelfde probleem. Blijkt dat ze met alle cliënten een probleem hebben, er staat ook op de site dat mensen met deze verzekering niet meer aangemeld kunnen worden. Zeilbootje ik pb je nog wel, zit nu op telefoon en dat lukt niet dus wordt vanmiddag.