Hallo allemaal, Mijn meisje is nu bijna 8 maanden oud en heeft, na een tijdje stil te hebben gestaan, de afgelopen maand echt een megasprong gemaakt in haar ontwikkeling. In de afgelopen maand rolt ze ineens van rug naar buik en 2 dagen later van buik naar rug. Ze heeft sinds een goede week dr eerste 2 tandjes (3 dagen drama gehad met een huilende baby van pijn, lang leven het paracetamolletje). Maar.... sinds ze tandjes heeft weigert ze de fles. Heel fijn. Ze is gelukkig een makkelijke eter (eet echt alles) en de melkvoeding gaat dus via de pap naar binnen. Ze neemt nu alleen nog de fles als ze echt heel moe is. Verder wil ze ook niet uit een tuitbeker drinken, ze kauwt alleen maar op de tuit. Maar heb wel (gelukkkig) ondekt dat ze wel graag met een rietje drinkt of gewoon uit een beker. Vandaag dus een broodje met een bekertje melk (met rietje) gegeven. En gelukkig dronk ze de melk (met veel knoeien) op. Hoe bedoel je een eigen willetje. Ik heb alleen nu wel heel veel moeite om de juiste hoeveelheid melk naar binnen te kijgen. kan haar natuurlijk niet 3x per dag pap gaan geven. Iemand tips. Of is er vervanging voor de melk o.i.d. Het is super hoor zo een ontwikkelingssprong, maar het is ook heel erg vermoeiend. Groetjes Lauri
Ons meisje krijgt sowieso nog maar 2x per dag opvolgmelk..een keer 's ochtends met pap en een keertje voor het naar bed gaan..Ik zou eigenlijk niet zo goed weten hoe je het 'flesprobleem' zou kunnen oplossen..heb je al een andere (nieuwe) speen geprobeerd? Ons meisje wilde laatst niet meer drinken, mijn moeder kwam met de tip eens een nieuwe speen te proberen en dit werkte.. Als ze verder trouwens voldoende drinkt, zou ik me niet te snel zorgen maken.. Succes!