Mei 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rottilover, 23 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @ mamaantje.... dus wel redelijk hetzelfde.. heb zelf wel het gevoel dat het wat eerder komt, maar kan het mis hebben..
    de eerste was 2 en halve week te vroeg..

    we zien het wel, we zijn gewoon HEEEL erg nieuwsgierig hoe onze spruit eruit ziet!! hihi
     
  2. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ja ik barst ook van de nieuwschierigheid, en had ook het gevoel of het eerder zou komen. Maar voorlopig komt het echt niet op gang.
    Over 6 dagen ben ik uitgerekend.... hopelijk hoef ik niet zo lang meer...
    mijn lichaam begint echt behoorlijk moe te worden :)
     
  3. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ook ik heb die ongipijntjes en mijn buikie is aan het rommelen ben het ook wel een beetje zat eerlijk gezegd ;)

    En ik heb nog 18 dagen te gaan als het optijd komt zeg maar.. Dus laat staan hoe jij je je moet voelen mamaantje!!

    Beval je gewoon thuis (als alles keej gaat) mamaantje?
     
  4. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nee ik heb ervoor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen.
    Vond ik gewoon een veel fijner idee, qua veiligheid.
    Ik weet dat het misschien onzin is, maar ben maar liever meteen op de
    goede plek mocht het mis gaan. Ik zat zelf bij de geboorte ook te stikken omdat ik mijn navelstreng 3 x om mijn nek had zitten. Mijn moeder moest dan ook met spoed een keizersnede en ze dachten dat ik het niet zou halen. Gelukkig is dat wel goed gekomen...

    Dus daarom in het ziekenhuis....
     
  5. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    lijk me nu zeker zwaar voor je, ben je de laatste weken nog veel aangekomen, mamaantje?

    ik ga thuis bevallen, als het lukt natuurlijk, bij de eerste ook gedaan en was wel fijn, je eigen dingetjes om je heen..
     
  6. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ eliesja... nee de laatste weken vallen wel mee..
    In het begin, de eerste 20 weken ben ik enorm aangekomen.
    Mede ook omdat ik gestopt ben met roken, denk ik....
    Ik was al 12 kilo aangekomen in die tijd, en nu bij elkaar ruim 25 kilo.
    Veel he....maar ja het is voor een goed doel....
     
  7. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ja das waar en hopenlijk gaat het er weer snel vanaf, schrok me de laatste keer een hoedje, 2 kilo in 2 weken tijd, vind t veel hoor!!

    ik heb het idee dat ik nu weer wat meer kan eten, nu de kleine wat lager zit, mischien is dat et.
     
  8. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmmm wat fijn (voor mij) Klinkt misschien gek!

    Maar ik denk dat je dat allemaal wel hebt gelezen.. ik moet dus in het ziekenhuis bevallen.

    Eerst wilde ik graag thuis bevallen vertrouwde omgeving enz blaat blaat.. maar je mag toch pas na het ziekenhuis als je zoveel cm ontsluiting heb.

    Maar zoals normaal bevallen er dus heeeeel veel mama's gewoon thuis en kan het dus niet echt delen. Daarom bedoelde ik wat fijn. voel me nu niet zo alleentjes die in het ziekenhuis bevalt ;)

    Ik heb er zelf nu ook een lekker gevoel bij om in het ziekenhuis te bevallen en precies wat je zegt je bent dan op de juiste plek als er iets mag gebeuren. ;)
     
  9. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    In het ziekenhuis bevallen is ook niet slecht, de 1e van mij is daar geboren, maar ik moet zeggen dat thuis bevallen ook heerlijk is, met mijn snelheid had ik het ziekenhuis ook niet gered, tot een 1/2 uur voor de geboorte dacht ik nog dat ik wel weeen had om de 5 soms 2 min maar dat het allemaal nog veel heftiger zou moeten, maar dat was dus niet waar want een 1/2 uur later was Joey er dus al, verloskundige was net op tijd(1/2 uur voor de geboorte) maar de kraamhulp kwam te laat, placenta was zelfs al geboren toen die kwam.......het is voor beide plaatsen wat te zeggen, maar hou in gedachten dat je op het laatste moment nog mag beslissen, eerste cm moet je thuis opvangen.....en de gyneacoloog moet ook van huis komen als het avond/nacht is, dus lig je in het ziekenhuis dan is dat nog niet de garantie dat er een gyn aanwezig is........ok wel de nodige apparatuur mocht het nodig zijn.

    Voor alle mei mama's nogmaals sterkte maar geniet er nog maar van......mijn buik voelt wel erg stil en leeg op dit moment.....snik...snik....maar ik heb er een heel lief, zoet en tevreden mannetje voor terug gekregen waar ik super trots op ben en volop van geniet.....hopelijk kunnen jullie dit ook snel zeggen.
     
  10. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    In dit ziekenhuis zit een verloskundigenopleiding... dus ik beval met mijn eigen verloskundige. Ik ben ook in het ziekenhuis geweest voor de controles....

    Het is misschien ook meer het gevoel als dat het echt veiliger is...
    maar ja... het gevoel moet goed zijn...

    @ jeanet...nou op dit moment zou ik wel met je willen ruilen hoor...
    dan maar een stille buik....hihihihihi :D
     
  11. anita1979

    anita1979 Lid

    15 mei 2006
    7
    0
    0
    groepsleidster kdv
    Ede
    Nou Dames, ik heb me 15 mei bij jullie voorgesteld... en ik kan jullie vertellen dat 17 mei Jasper geboren is. Vandaar dat ik al een paar dagen niet meer op de pc geweest ben. Ben thuis bevallen. Ben niet ingeknipt of ingescheurd, maar mag nog niet te veel trap lopen. Jasper doet het erg goed. Heeft alleen vrij veel last van darmkrampjes. Binnenkort kom ik meer vertellen...
     
  12. Niet meer actief

    Hey wat leuk..Gefeliciteerd met de kleine man..Geniet er lekker van ;) :D
     
  13. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hee das mooi nieuws... gefeliciteerd meis....
    Geniet er lekker van... maar dat zal vast lukken...
     
  14. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    @Anita1979: Gefeliciteerd met de kleine jongen, ben benieuwd naar je verhaal, fijn dat alles goed gaat.......voor de darmkrampen drink ik mij helemaal scheel aan de venkelthee.....met succes....ik heb hier nog geen darmkrampje gezien !
    Geniet van Jasper
     
  15. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Gefeliciteerd ... geniet vanje knul
     
  16. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Gefeliciteerd!!!

    Minders van de krampjes ! Is er geen oplossing voor?
     
  17. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    heej, we hebben mamaantje nog niet gezien vandaag ...
     
  18. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    jawel... bij een ander topic... "ik mag ook" heeft ze gereageert :D
     
  19. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik ben er nog steeds hoor..hihihi...
    Heb alleen geen nieuws.... mijn kindje blijft lekker zitten....
     
  20. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi Anita ik had je elders al gefeliciteerd meis :) Hier ook nog maar is even :)

    Meiden jullie baby's komen er toch wel uit he???? :p

    Vast wel... zet hem op he ....
    Knuffesl
     

Deel Deze Pagina