Mei 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rottilover, 23 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    de april mama's lopen bijna op het eind,

    en de mei mama.s komen er aan...

    iedreen heel veel succes met de laatste loodjes!!!
     
  2. Niet meer actief

    Bedankt Agnes!!



    Ik heb de laatste twee nachten trouwens erg veel last gehad van tintelende handen, ik word er een paar keer wakker van 's nachts.
    Sowieso slaap ik niet echt goed meer door, ik kan zo een kwartier wakker liggen om bijv. 4 uur 's nachts. Erg irritant.
    Naar de wc hoef ik niet veel, misschien is mijn lichaam zich aan het voorbereiden op de gebroken nachten...hahaha

    Gaan jullie trouwens borstvoeding geven? Ik wel...tenminste, ik hoop dat het goed loopt, maar ik ga ervoor!

    Gisteren is de kraamzorg langsgeweest om het een en ander uit te leggen. Ik ga straks 4 uur zorg per dag krijgen. Heb nog twee boekjes gehad, over borstvoeding en over de kraamzorg de eerste week. Waar ze alles bijhouden over de baby en mijzelf.

    Pfff...ik vind het zo spannend allemaal. Van mij mag het nu al beginnen! Ook omdat ik bijna geen kant meer op kan, die buik zit ZO in de weg. Krijg ook steeds vaker last van krampjes hier en daar en ik heb het zo langzamerhand wel gehad :(

    Mijn buik zit trouwens nog steeds ERG hoog, helemaal tegen mijn ribben aan. Bij een tweede hoeft het kind niet persé in te dalen, maar bij mijn laatste controle was mijn baby dat wel al een beetje aan het doen. Ik vraag me af wanneer ik weer wat meer ruimte krijg van boven, want soms is het echt onhoudbaar..
    Hebben jullie hier ook zo'n last van?

    Nou, ik ga even een tukkie doen ;)

    Groetjes!

    p.s. wat betreft de zwangerschaps striae....dat is helaas een beetje erfelijk. Ik heb er gelukkig helemaal geen last van! Ook bij mijn vorige zwangerschap, geen één streepje te zien. Ben daar best wel blij om eerlijk gezegd. Maar toch heb ik vanaf dag 1 lekker gesmeerd, voor de zekerheid. Nu gebruik ik zwangerschapsolie van Weleda. Heerlijk spul en je voelt echt dat je huid er soepel door wordt.
     
  3. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hier begint het langzamerhand ook steeds zwaarder te worden,
    ik lijk wel een waggelende eend....

    Vanaf gister ben ik ineens heel erg misselijk... vreemd want hier had ik
    in mijn hele zwangerschap nog geen last van gehad.
    Vanochtend heb ik echt mijn ingewanden eruit staan kotsen.

    Gelukkig had ik een afspraak bij de vk.
    Zij kon niets vreemds vinden, bloeddruk was nog heel erg laag.
    Wel vond ze dat de baby al erg ver ingedaald lag, misschien dat ik
    daardoor zo misselijk ben. De pijn in mijn lies is verminderd en waarschijnlijk lag de baby daar ergens tegen te drukken.
    Er is daardoor gelukkig wel weer een boel ruimte aan de bovenkant ontstaan, waardoor ik tenminste lucht krijg...
    Van striae heb ikgelukkig nog geen last, misschien blijft dat me bespaard.
     
  4. shannon

    shannon Lid

    11 sep 2005
    36
    0
    0
    schiedam
    ik kreeg met 30 weken al te horen dat de baby al was ingedaalt...
    k vond t zelf al heel vroeg maar ze zeiden dat dat normaal was.
    ik heb strax zelf de kraamverzorgster voor alleen 3 uurtjes.
    omdat me vriend surinaams is, is het bij hun de gewoonte dat de moeder de (schoon)dochter helpt met alles de eerste week na de bevalling.
    kan ook gezellig zijn.
    en aangezien dit de eerste is word t dus extra spannend als het strax zover is.
     
  5. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ Shannon Bij mij was hij ook rond de 30 weken al met het hoofdje in het bekken,maar nu is hij veel lager ingedaald. Tenminste dat zegt de vk.

    Zo ik moet er niet aan denken dat mijn schoonmoeder de kraamverzorgster zou zijn. Onze band met haar is zo slecht, dat we haar zelfs nu al een jaar helemaal niet meer zien.
     
  6. Niet meer actief

    nou ik ben morgen 37 weken zijn er meerdere???
    het word nu toch wel erggggg spannend he?
    ik ben wel heel erg benieuwd hoe ze er uit ziet en wanneer het allemaal gaat gebeuren...
    zijn jullie bang voor de bevalling? ik eigenlijk nie zo ben er nie echt mee bezig hahahaha

    iedereen succes in iedergeval

    xxx
     
  7. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ angeleyes: Ja het gaat dan ineens snel he...
    Ik ben ook nog niet echt met de bevalling bezig.
    Je kunt je er toch moeilijk een voorstelling van maken, bij de een gaat het snel en gemakkelijk.. de ander heeft veel meer moeite.
    Maar je moet maar zo denken... er zijn al miljarden vrouwen voorgegaan.

    En ja... ik ben ook zo nieuwschierig..
    Wij hebben met 32 weken daarom nog een 3D echo laten maken, omdat we een glimp van de kleine wilde zien.
     
  8. Niet meer actief

    @ mamaantje

    nou wij hebben dus onze laatste echo met 23 weken gehad das wel balen hoor!!!pffff maar we wouden graag weten wa het werd dus tjah...
    en zon echo is nou nie echt goed koop (belachelijk duus vind ik het)!

    ik heb idd ook zoiets van ik zie het welidd met de bevalling!!!

    maar het idee da ik haar zometeen wel in mn armen ken sluiten HEERLIJK!!!

    xxx
     
  9. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ angeleyes.. Ja je hebt gelijk het is zeker belachelijk duur.
    Daarom had ik het ook zo lang uitgesteld, maar op het laatst wilde ik het
    toch graag zien. Ook omdat mijn man met de 20 weken echo er niet bij kon zijn, ivm werk in het buitenland. Hij wilde het ook graag zelf zien.
     
  10. Niet meer actief

    @ mamaantje

    nou ik heb er wel een beetje spijt van hoor maar ja we wouden echt weten wa het werd, inverband met nieuwsgierigheid en de kamer dus ja da ken je nie wachten tot week 30 hahahahah jammer genoeg!!!

    maar als ik ooit weer eens in verwachting ben ga ik echt sparen voor een extra echo voor in week 30 maar ja da is nu nie te doen kennnen het geld goed genoeg gebruiken :oops: :oops:

    xxx
     
  11. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ angeleyes.. Ja meid.. je kan je geld maar een keer uitgeven.
    Veel babyspullen zijn toch belachelijk duur.
    De babykamer hebben wij ook via marktplaats gekocht, want vond het gewoon te prijzig... en nu hebben we ook een super mooie kamer voor veel minder.
     
  12. Niet meer actief

    @ mamaantje
    nou idd mrktplaats heb je hele leuke dingen...
    we hebben elukkig ook veel dingen gekregen dus da scheeld ook wel weer hoor... en ik wil ook nie over komen als een zeik mens over geld, maar ja toch het is nie nix allemaal!!!

    hoe is jou zwangerschap vergaan???
    hier perfect heb nie zo veel last van dingen gehadf alleen in het begin heel veel ziek maar daarna haast nergens meer last van...

    xxx
     
  13. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ angeleyes.. Mijn zwangerschap is eigenlijk heel goed verlopen.
    Heb weinig tot geen zwangerschapskwaaltjes gehad, zelf niet in het begin.
    Dus ook niet misselijk geweest. Alleen vind ik het nu wel een stuk zwaarder worden. Ben nu ook 2 dagen goed misselijk, hopelijk een griepje. Ik hoop niet dat ik hier lang last van blijf houden.
     
  14. Niet meer actief

    @ mamaantje
    nee idd nie zo prettig da je nu zo missellijk bent pffff ben blij da ik er nie zon last vanheb... alleen soms als ik teveel heb gegeten!!!
    het word idd steeds zwaarder, en da blijft het ook wel ik merk et heel erg met lopen en slapen echt een RAMP...
    maar ja nog ff volhouden :D

    xxx
     
  15. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Vanacht heb ik echt heerlijk geslapen....
    Ik ging om een uur of tien naar bed, en heb gewoon doorgeslapen tot 10 uur. En gelukkig mijn misselijkheid is ook verdwenen.
    Hopelijk blijft het zo....

    Mijn vk zei ook dat ik wat rustiger moest doen.
    @ angeleyes... bij jou gaat het echt helemaal opschieten...
    fijn idee he dat je binnenkort ja kleintje in je armen mag sluiten.
     
  16. Niet meer actief

    @ mamaantje heerlijkman lekker geslapen nou ik weer eens nie, ik ben om half 3 gaan slapen en was om 6 uur al weer op JIPPIE...

    wa zijn de mei mammas eigelijk rustig met posten???

    xxx
     
  17. Niet meer actief

    heey ff vraagje hebben jullie de laatste paar weken ook zo veel honger???
    ik heb de rest van de zwangerschap nou nie echt veel honger gehad gewoon normaal maar de laatste paar weken is het nie meer aan te slepen ahhahahaha word er gek van haahahaha

    xxx
     
  18. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ja.. ik heb zeker wel trek...
    Vooral in paaseitjes..hihihi... :)
     
  19. Niet meer actief

    Zo, week 36 is voor mij aangebroken....nog 5 dagen en ik mag thuis bevallen!! :) Dat is wel een goed gevoel trouwens..


    Vannacht had ik regelmatig krampen in mijn onderbuik die opkwamen en weer weg gingen...zullen dat voorweeën zijn?

    Ik kan trouwens écht niet meer goed slapen...slaap heel licht en word constant wakker, met als gevolg dat ik echt brak ben de volgende ochtend.

    Verder voel ik me wel ok. Ik leef een beetje bij de dag ;)

    Hoe is het verder met de mei mama's?
     
  20. Mijn honger gevoel is geminderd ..
    Eet niet meer zo veel als in begin ..
    Ma goed ook want kwam nogal wat bij ..

    Nu lig ik op platte rust , heb 2 cm opening ..
    Dus spannend , weet niet wanneer het nu juist gaat komen
    kan wel vroeger zijn dan verwacht hihihi
     

Deel Deze Pagina