Amilah gefeliciteerd meid! Yes...20 weken ben op de helft Nu nog maar één nachtje voor de echo Ben inderdaad benieuwd wat jullie krijgen allemaal, meisjes zijn nu zo te zien in de meerderheid.....spannend!
Voor de mensen die het nog niet weten.. wat hopen jullie, een jongen of een meisje? Ik zelf hoop op een jongen, maar een meisje is ook leuk natuurlijk!
Ik mag niet antwoorden want ik weet het al Maar het maakte ons helemaal niet uit dus dat scheelt Mijn schoonzusje (13 mei uitgerekend) wil heel graag een meisje die hoort het ook binnenkort.
Amilah, gefeliciteerd! Het is wel veel om op iedereen te reageren als je even een dagje niet meeleest! Nou ja, iedereen gewoon lekker genieten en rustig aan doen natuurlijk! Wij zijn gisteren nog weer bij de gyn terecht gekomen na een nacht vol buikpijn en veeeeel plassen. Gelukkig heeft de HA ons direct doorgestuurd en konden we ook meteen terecht bij de gyn. Hij wilde me meteen onderzoeken en zo zag ik ons kleintje alweer . Ja kan er nu weer om lachen. Hij/zij lag lekker rustig met het koppie tegen mijn blaas gedrukt! Aangezien ik maar 1.58 ben heb ik erg weinig ruimte. Dit zorgt dat ons kleintje met zijn hoofde continu mijn blaas stimuleert De baarmoedermond zit netjes dicht dus het was echt allemaal urine en geen vruchtwater wat er uit kwam. Moet nu weer een tijdje rusten om te zorgen dat de baarmoeder misschien wat sneller groeit en het kindje wat omhoog kan gaan liggen. Hopelijk komt het dan los van mijn blaas. Nou ja, werken in de kinderopvang is zowiezo niet te doen met een blijvende plasdrang Elke keer bukken of tillen zorgt voor een plasje hihi. Iemand vroeg om een plaatje van onze babykamer, weet niet meer wie Heb geprobeerd deze toe te voegen, maar lukt me niet. Blijkt weer wat een computermiep ik ben. Maar goed het is grenen met rotan laatjes in de commode Ons kamertje wordt donker geel/oranje en er ligt een donkerhouten vloer. Moet dus wel mooi worden! Zo genoeg gekletst, geef de pen weer door
Oh gelukkig dat alles verder wel goed was met je kindje. Was zeker wel even schrikken?! En dan is het super fijn om je kindje te zien en te zien dat alles goed is! Lijkt me lastig zoveel plassen.. Ik moet zelf ook meer plassen dan eerst maar niet zoveel als jij. En ik ben normaal iemand die niet zo veel naar de wc hoeft dus ik moet er echt aan wennen dat ik steeds naar de wc moet gaan. Ik merk dat ik de neiging heb om het op te houden omdat ik het onzin vind om alweer naar de wc te moeten
Ja, was een vervelende nacht. Ik werd met name helemaal gek van dat plassen! Zogauw ik terug kwam van de wc moest ik echt meteen alweer! Ben uiteindelijk 20 minuten blijven zitten, en er kwam continu wat uit. Het lijkt nu iets rustiger als ik blijf liggen. Ga nu om het half uur. Zogauw ik ga lopen moet ik meteen plassen. Blijf dus maar weer lekker liggen
Wat vervelend Bianca Beterschap Rachel geniet morgen maar weer lekker van je beeb, leuk dat je schoonzusje ook in mei een beeb verwacht ik heb dat ook met de vriendin van me neefje (verwachten in april hun 1ste) kunnen ze samen opgroeien dat is wel leuk. Donderdag ben ik zelf gelukkig weer aan de beurt (eindelijk haha) Liefs Jessie
hallo allemaal, Heb alles bij gelezen... wat is er veel gebeurd.... kan echt niet op iedereen reageren... Maar Amilah, jij in ieder geval gefeliciteerd met je kwart eeuw! Hier alles goed, voel zo af en toe de kleine, ben over het algemeen minder moe, alleen afgelopen dagen veel te hard gewerkt, te druk programma gehad... donderdag en vrijdag tot half 7 (waarvan donderdag zonder pauze... nou had ik aan het einde van die dag toch een pijn in mijn buik... maar een warm bad deed wonderen.. zijn dat harde buiken?voeld echt alsof ik een ijzeren bal in mijn buik had..) dit weekend naar mijn ouders geweest en naar Internationaal danstheater voorstelling en volgende dag bij vrienden langs. Maandag lange dag gehad, eerst gewoon op de opleiding gewerkt en moest daarna voor stagebezoekn naar Groningen en omgeving. Vandaag nog wat bezoeken gehad daar en net thuis. Ben gesloopt.... maar nog 1 dag werken en dan lekker 2 weken vrij! Lang leve het onderwijs (en voor mijn andere baan had ik nog 2 dagen die ik voor het einde van het jar moest opmaken.. ) Ben er nu echt aan toe. Hoop dat ik morgen nog vol houd.... He, trouwens.. hebben jullie ook zo last van maagzuur? Nooit last van gehad, maar sinds kort met regelmaat, hoogst irritant.... weet ook niet goed wat ik er tegen kan en mag doen... misschien is het ook wel van de drukte...
Dank je wel liefzonnetje Ik heb heel soms last van maagzuur, erg vervelend idd. Misschien helpen rennie's? Die schijn je te mogen hebben tijdens de zwangerschap (lees wel ff de bijsluiter voor de zekerheid). Bij mij helpen ze niet echt maar er zijn mensen die ze heel fijn vinden.. En er zijn ook nog andere 'pilletjes' tegen maagzuur maar die weet ik zo niet.. Zou je eens bij de apotheek kunnen vragen
Heb gelukkig geen last van maagzuur(meer) maar toen ik het in het begin wel had nam ik altijd rennie-anijs en die werkte heel goed en mag je ook gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. Hoop dat je er snel vanaf bent want is zeker niet fijn.
@Liefzonnetje rennie mag, of pepermuntje. Advies van de vk is een lepel vanillevla. Dat werkt bij mij niet zo maar wie weet bij jou wel. @Bianca vervelend zeg, succes ermee. Ik moet inderdaad wel iets meer plassen maar niet vervelend veel. @Rachel veel plezier morgen met de 20 weken echo! @Amilah al lekker aan de taart geweest?
Hallo iedereen Iedereen die de komende dagen een echo of afspraak hebben veel plezier. Ik moet ook echt veel plassen maar denk niet net zoveel als jij bianca. Maagzuur heb ik geen last van ben ik wel blij om. Ik voel het kindje nu echt regelmatig zo gauw ik maar even rustig zit dan begint het weer met bewegen haha Dat is wel even lekker genieten als je de kleine voelt. Groetjes
hoi meiden, ik moet zo nog even alles bij lezen, een paar dagen niet geweest... ik heb een hoop gedoe gehad op mijn werk... dus even in het kort (zo kort mogelijk) ik werk in een klein restaurant, bediening. ik doe alleen de bediening en mijn wergever de keuken. de zaak loopt voor geen meter en hij doet er ook niks aan, tegenwoordig kwam hij zelfs pas elke dag om 5 of 6 uur binnen, terwijl ik altijd zorg dat ik er op tijd ben en alles netjes voor elkaar is. doordat de zaak zo slecht loopt zit hij met een hoop frustraties, schuldeisers en weet ik veel wat. enkele weken nadat ik hem (expres op tijd, met 8 weken,) vertelde dat ik zwanger was voelde ik me lichamelijk zo slecht, dat ik met veel schuldgevoel heb aangegeven minder te willen werken. ik deed niets anders als moe zijn, slapen en huilen... daaardoor volgde een hele hoop verwijten (ik liet hem in de steek, het was mijn schuld want ik was zelf met de pil gestopt, hij eiste letterlijk van me dat ik gewoon mijn werk zou blijven doen (wat mij vanzelfsprekend leek) en ik was een groot risicogeval voor hem nu en mocht niet ziek worden... enzovoorts... zucht... tijdens al deze opmerkingen heeft hij vaak hard geschreeuwd en is erg boos op me geworden, waardoor ik de laatste weken zo ver kwam dat ik erg bang voor hem werd.. op de een of andere manier durfde ik niets tegen hem te zeggen... elke morgen dus met buikpijn wakker worden, steken in mijn buik, stress en zorgen op mijn vrije dagen omdat ik er bijv morgen weer naar toe moest... vandaag met vriend en zijn vader gesproken, en met mijn eigen pap en ik was de hele dag weer zo overstuur en kon weer alleen maar huilen... toen besloten om me dus toch volledig ziek te melden... het was zelfs zo erg dat mijn vader mijn werkgever heeft gebeld, omdat ik zo bang was dat hij weer zo boos zou worden, terwijl ik normaal toch graag zelf alles oplos... het kon denk ik niet anders als zo. maar nog voel ik me schuldig en heb ik een knoop in mijn buik... sorry voor het lange verhaal... liefs voor jullie allemaal!
Liefzonnetje, Het klinkt wel als een harde buik wat je beschrijft. Het voelde bij mij ook echt als een ijzeren bal. Het begon eerst boven aan de baarmoeder en trok toen naar beneden, duurde wel een halve minuut of zo. Moet je het echt rustiger aan doen hoor! Bij mij komt mn 's avonds in bed het maagzuur. Een bakje vanillevla doet wonderen.!
Female, wat een rotsituatie zeg! Maar denk nu eerst aan jezelf en je kindje. Je baas zat toch al in een slecht positie zo te horen. Trouwens hij krijgt een volledige vergoeding van het UWV om jou te vervangen nu je zwanger bent (moet je wel even een zwangerschapsverklaring afgeven op je werk) , dus kost het hem niks om iemand in te zetten. Beterschap! Zou trouwens iemand het lijstje kunnen aanpassen voor mij? Ik hoef donderdag niet naar de VK nu ik bij de gyn loop. Daar moet ik de 29e weer heen voor controle. Moet misschien toch maar een comp.cursus gaan volgen hihi.
Wiehoe! Nog maar 10 nachtjes slepen en dan heb ik mijn echo! Ik heb trouwens mijn kinderwagen opgehaald, ben zo blij! Hij is zwart met oranje, ik ben er helemaal weg van. Ik heb t trouwens gratis gehad, dus dat bespaart me heeeeeeeeeeeeel veel geld!