Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simalex

simalex Bekend lid

Ik heb alvast de horoscoop van onze kleintjes uitgezocht.

Stier
    21 april - 20 mei

De wilskrachtige stier, het lieve, koppige kind

Het baby Stiertje spuugt gerust de door mamma met zorg bereide pap uit, als hem het een en ander niet in de smaak valt. Het zal best pittig zijn voor pappa en mamma om dit levendige maar gevoelige kindje op te voeden. Dit koppige mensje zal zich ook niet, als het iets niet wil, zomaar om laten praten. Alleen zeer geduldige ouders zullen het weten te overtuigen.

Het Stier-kindje zal uit groeien tot een ware fijnproever, het weet precies wat het lekkerste is en dat is meestal juist dat waar het Stier-kind een dikkerdje van wordt. Een Stier-kindje zal later op school de laatste zijn die na zal praten wat de leraar er met hart en ziel in probeert te pompen. Bij een Stier werkt het namelijk anders. Het zal ook echt alleen maar opnemen wat wetenswaardig is en wat in zijn of haar ogen belangrijk is voor het verdere leven. Toch verwerken ze wat ze op school leren grondig; wat er eenmaal in zit, zit er voor altijd in! Al in groep 1 zal het stiertje proberen zijn klasgenootjes te evenaren en zo mogelijk te overtreffen.

Het Stier-kind wordt ook vaak als beschermer gezien van jongere of soms zelfs oudere broertjes en zusjes. Het is praktisch aangelegd. Jongens en meisjes uit dit teken doen er niet moeilijk over mamma eens te helpen met een klusje of twee. Het is een vrolijk kindje die keer op keer weer leuke spelletje weet te verzinnen om het hele gezin te entertainen.

Het Stier meiske ontwikkelt al snel een moederinstinct. Zij proberen al gauw voor vriendjes, vriendinnetjes, broertjes en zusjes te zorgen. Vreemd vindt ze het alleen dat niet iedereen steeds de behoefte heeft aan die goed bedoelde zorg.

Jongetjes van het Stier teken zijn heel vrolijk, ze willen alles weten en zijn heel leuk in de omgang, maar ze zijn nog gevoeliger dan hun sterrenzusjes. Vaak is het al genoeg het kleintje even streng aan te kijken of de drift breekt los en die drift stopt meestal niet voor dat antieke kastje met daarop de eeuwenoude en kostbare lievelingsvaas van mamma.

Tweeling
    21 mei - 21 juni

Veelzijdige tweelingen, het fantasierijke kind

Reeds in mamma's buik moet het Tweeling-kindje al het gevoel van tijd zijn kwijtgeraakt, stiptheid is namelijk niet een van zijn sterkste kanten. Als kleine baby wil het te pas en te onpas de fles en dat maakt dat mamma en pappa vele slapenloze nachten zullen beleven. Wanneer de ouders de volgende ochtend met nog praktisch gesloten, zwart omlijnde lodderogen door het huis schuifelen, ligt de kleine Tweeling reuze blij en tevreden, kraaiend en trappelend in het wiegje en verheugt zich op weer zo'n mooie dag.

Het groeit op en is al snel in staat de hele familie en vriendenkring te amuseren met grappige verhalen. Dan weet het er ook met zijn fantasierijke geest de meest geestige details bij te verzinnen. Kortom; een clown in de dop. Zo'n vrolijk en levendig kind heeft er geen moeite mee veel vriendjes en vriendinnetjes te vinden, dit is omdat het met zijn onschuldige en grappige streken een aanstekelijk effect op anderen heeft.

Tweeling-kindje heeft ook veel vriendjes in de dierenwereld. Het is gek op dieren en dieren voelen zich veilig bij een Tweeling. Al heel jong komen de kleine tweelingen erachter dat pappa en mamma trucjes gebruiken en dat de ooievaar alleen maar een symbool is en helemaal niets met de geboorte van een nieuw baby'tje te maken heeft.

Op school vinden ze in principe geen problemen, leraren zijn zeer tevreden met zo'n snelle leerling. Leraren vinden daar in tegen de zeer levendige aard van een Tweeling-kindje wel moeilijk, het maakt dat de lessen nogal onrustig kunnen zijn. Kindjes uit het teken Mercurius hebben vaak moeite zich te concentreren. Ze zijn snel afgeleid en zitten veel te draaien. Het heeft alleen weinig zin Tweelingen te dwingen tot iets, dat heeft een tegenovergestelde werking. Met slimme, goede en verstandige argumenten valt het kind sneller te overtuigen.

Chinese horoscoop: Varken/Zwijn

Algemeen
    Het Varken is tolerant en begrijpend, sensueel, geestdriftig, aardig, sympathiek en waarheidsgetrouw.

Een Varken is een vredesstichter. Varkens handhaven orde en gezag en geloven in gerechtigheid. Ze zijn bereid anderen hun fouten te vergeven, koesteren zelden wrok en zijn niet haatdragend.

Varkens houden van gezelschap en groepsactiviteiten, maar hebben ook behoefte aan alleen-zijn. Varkens zijn meestal betrouwbaar, maar kunnen diep van binnen wel wantrouwend zijn, soms op het paranoïde af.

Dit teken zet zich in voor humanitaire doelen. Varkens hebben gevoel voor humor en zijn onzelfzuchtig. Een Varken is sterk zonder sterk te lijken en maakt zich zelden nodeloos zorgen.

Varkenskinderen zijn dromertjes, ze lopen vaak met het hoofd in de wolken, hebben bijna altijd een goed humeur en zijn zelden boos. Ze doen wat hen gevraagd wordt, en kunnen alleen soms wat slordig zijn.

Als volwassene heeft een Varken alle tijd van de wereld voor zijn of haar vriendenkring, maar kan er moeite mee hebben tijd te besteden aan het gezin. Hierdoor kunnen ze soms van hun eigen kinderen vervreemden. In feite houdt het Varken afstand omdat het niet tegen afwijzingen kan, hij of zij is heel bang gekwetst te worden.

2. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Assepoester: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk jurkje.

Simone: vervelend als je niet op tijd thuis bent. Zou wel jammer zijn. Leuk die horoscopen. De tweeling klopt alleen niet. Mijn zoontje is een tweeling en ik heb geen slapeloze nachten met hem. Hij slaapt van 19uur tot 8uur. Heerlijk :)

Nathasja: ik ben idd niet zo heel vaak online, maar lees alles wel hoor. Gaat het een beetje met de BI?

Alida: fijn dat het meevalt met je arm, maar lijkt me toch wel pijnlijk.

Female: wij gaan ook gourmetten bij mijn schoonouders en vanaf 21uur komen onze vrienden bij ons en dan zijn we met 17man. Erg gezellig en ik heb er zin in.

Liefzonnetje: veel succes met koken. Ook veel plezier.

Jesie: leuke schoentjes.

Tigger: fijn dat het met jou ook goed gaat.

Iedereen veel plezier vanavond. Tot volgend jaar.

3. @assepoester: gefeliciteerd
    @ simalex: leuk dat je de horoscopen hebt opgezocht, was ik al heel benieuwd naar (geloof er niet in, maar vind het gewoon leuk om te lezen :))

Gelukkig nieuwjaar!

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    ff snel vanaf de pc van m,n zus, sorry als ik iemand vergeet!

Assepoester nogmaals gefeliciteerd! En leuk jurkje ben jaloers op je buikje :D

Goddess wauw! Dat jij je kleintje al zo goed kan voelen zeg! Hoop dat dat binnenkort ook bij mij komt zodat m,n mannetje de kleine ook voelt. Elke avond voor het slapen gaan legt hij z,n hand op mijn buik maar voelt nog niets helaas.....

Voor de andere geniet van jullie laatste uurtjes van 2006!

5. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Assepoester ook namens mij een hele fijne verjaardag.

Ons kindje schopt zich een liesbreuk tegen de hand van mijn man, maar ook hij voelt er helemaal niets van. :)
    Meestal reageert het meteen op mijn hand door te schoppen, bij mijn man wil het ook wel heel graag tegen die hand aan gaan liggen. (met zijn ruggetje of billen of zo). Waarschijnlijk komt dit door de temperatuur van de hand denk ik ;)

Iedereen een hele fijne avond met de jip en janneke champagne! En denk eraan de oren van onze kindjes goed af te schermen anders zijn we morgen allemaal blauw :)

6. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo iedereen

Weer een dagje gewerkt morgen zal het wel niet meevallen om van bed af te komen.
    Ga straks nog even liggen en dan maar kijken of ik het vanavond vol houdt.
    Iedereen een hele fijne jaarwisseling en tot volgend jaar :)

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    assepoester: Nogmaals GEFELICITEERD!

Jeetje dat jullie alles al zo duidelijk voelen...
    Ik voel de kleine echt zelden goed... tis nog steeds heel ver weg en vaag *snif*
    Hubby heeft beebje al wel een paar keer gevoeld. Maar niet zo goed als jullie omschrijven...

Simone, leuk de sterrenbeelden! Ik heb kans op beide. Ben erg benieuwd.

jesie, mijn eigen naam is Sirona, vandaar.. :D

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    allemaal een fantastische jaarwisseling en een super goed 2007..

9. Maak je maar geen zorgen rachel, dat komt nog wel, nog tijd zat :D
    Geld ook voor Tigger.

Nogmaals een fantastisch jaar gewenst!

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    O ja, we hebben vandaag het kamertje helemaal geverft... Heerlijk.
    Ik heb hem daarna helemaal schoongemaakt en alles staat zo goed al op zijn plek.
    Volgende week de gordijnen en verduisteringsrolluiken ophangen en dan is ie klaar. Heerlijk!

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    fijne jaarwisseling.
    liefs chantal

12. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik voel mijn baby ook bijna niet/nooit.. Als ik die verhalen hier hoor denk ik nooouuu ik wil dat ook.. Maar mijn moeder had het ook pas laat, komt ook doordat ik erg dikke en sterke spieren schijn te hebben..

Krijgen we fotos te zien als de kamer klaar is Tigger?

13. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo iedereen

Ik ben de eerste in 2007 die hier wat schrijft, dat is ook logische want ik moet weer werken.

Iedereen een goed en gezellige jaarwisseling gehad? Wij wel alleen ik was al vroeg moe dus dat vond ik wat minder, maar iedereen weet waar dat van komt dus het maakte niets uit.

Ben nu zo blij dat dit ook weer achter de rug is we zitten nu in het jaar dat ons kindje wordt geboren :)

Ik ga lekker werken en zie jullie vanavond wel weer

Groetjes

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nou meiden dit word ons jaar :D In dit jaar komen onze beebjes :D

Wij hebben rustige jaarwisseling gehad, lag ook erg vroeg op bed (kwart voor 1) want was erg moe.

Hoop dat jullie allemaal een leuke start van het nieuwe jaar hebben gehad :)

15. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo Allemaal,

iedereen nog de beste wensen. Dit jaar gaat voor ons allen een heel mooi jaar worden. Nu gaat het heel erg snel, voordat we het weten is het alweer Mei.

Liefs Jessie

16. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen...

Ja foto's komen zeker... :D
    Maar pas als het af is, dat vind ik leuker...

Onze jaarwisseling is heel rustig gegaan. Gewoon met wat vrienden thuis, tv gekeken en om twaalf uur buiten vuurwerk gekeken... Gewoon lekkerr rustig en gezellig. ;)

17. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik kijk uit naar de fotos Tigger :)

En dat was ik vergeten, Simone bedankt voor de horoscopen, erg leuk!

Morgen hebben weer drie meiden een afspraak! Simone en Emmetje naar de VK en Tassie heeft morgen de 20 weken echo! Ik ben benieuwd! Veel plezier morgen meiden, hopelijk is alles goed!

18. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar.
    liefs chantal

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Iedereen een gelukkig nieuwjaar :)

Ik las wel steeds mee maar had al een poos niet gepost.
    Alles gaat goed met jullie lees ik, velen weten al of ze een jongetje of een meisje krijgen. Super allemaal.
    Was voor iedereen vast een speciale oud en nieuw.

Wij hebben ook al de 20 weken echo gehad, alles was goed. We weten niet wat we krijgen we willen dit nog niet weten, een verassing dus.
    Verder alles goed hier. Babykamer is nu klaar, moet alleen nog een matrasje voor ons wiegje, maar die is al besteld.
    Verder moet ik nog 1 kruik en kraampakket en dan zijn wij helemaal klaar. Heb er zo'n zin in, maar duurt nog even.
    Zal proberen weer wat meer te posten hier.

20. Niet meer actief

Hoi allemaal,

Iedereen een gelukkig en een gezond 2007!

Gister erg druk geweest, was wel erg gezellig, maar moet het nu bezuren. Dus wordt een rustig dagje vandaag!

liefs Nathasja

Deel Deze Pagina