Mei 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Chantal87, Aug 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    :D Alleen hoef ik geen verlof te regelen, ik ben nu ook al fulltime thuis.

Amilah: gefeli met je meisje! Mooi dat alles op zich goed was. Toch ook wel handig om te weten dat de niertjes iets vergroot waren, want dan kun je daar tenminste ook rekening mee houden. In ieder geval niets ernstigs en dat is ook altijd fijn om te weten.

Bianca: hopelijk bij jou ook alles goed. Wij gaan overigens naar Kempervennen, dus we gaan elkaar niet tegenkomen.

Vandaag een heerlijke luierdag gehad en nog wat verlaat verjaardagsvisite gehad. Een heel mooie badcape gekregen en een lief roze/oranje muziekknuffel.
    We gaan binnenkort lekker te shoppen om een flink aantal kleine dingetjes te halen en alles compleet te maken. Van schoonouders hebben we inmiddels al 8 pakken billendoekjes, 8 pakken nr1 pampers en 3 dozen (!) nr3 pampers liggen. Heb mijn afkruislijst bijna klaar. Ook gaan we binnenkort maar even aan het geboortekaartje werken. Die gaan we lekker zelf ontwerpen, dus zit ook nog wel wat tijd in.

Nou, zal even met het eten beginnen. Allemaal nog een fijne avond gewenst!

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    ik denk dat we over een paar maanden een heel ander idee zullen hebben bij een 'luier'dag :D

bij ons duurde de echo net iets meer dan 30 min, vond het ook niet erg dat het niet veel langer duurde, lijkt me toch voor zo'n kleintje ook niet fijn dat gepor in hun toch al zo kleine woonruimte.

Mijn verlof is in principe al geregeld, ik woon op 10 min afstand van m'n werk, dus ik denk dat ik wel af en toe een leuke wandeling ga maken om even bij te praten. We gaan nl verbouwen na mijn verlof en ik wil daar toch zeker wel van op de hoogte blijven en inbreng in hebben. Dus dat wordt af en toe een wandeling om een bouwtekening te kunnen bekijken en beoordelen.

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    he meiden, ff mijn verhaal van vandaag...
    vannacht werd ik wakker met een enorme pijn in mijn rug wat uitstraalde naar mijn bil. Kon ik vanochtend zo ongeveer niet meer rechtop staan en dat juist op mijn eerste werkdag na 2 weken vakantie... :(
    Nadat mijn lief mij zowat verboden had om uberhaupt maar te gaan proberen werken (eigenlijk had ik ook niet geweten hoe ik dat gedaan zou moeten hebben, maar de gedachte dat alle patienten afgebeld moesten worden bleef sterker op dat moment..) de fysio gebeld.
    Bleek mijn bekken weer niet goed te zitten. (zit nu bijna weer normaal) Bleef ik maar pijn ook in mijn buik houden... mega onzeker natuurlijk.... dus na heel veel wikken en wegen toch de Vk maar gebeld. Die vond dat mijn urine gecheckt moest worden op een blaasontsteking, dus ik naar de huisarts (heb je natuurlijk net geen leeg potje thuis en lukt het plassen zo ongeveer niet :(.. ) Ook hij vond alles duiden op een blaasontsteking, maar kon het dus niet in de urine aan tonen...
    Dus nu met advies, rust houden, temperatuur in de gaten houden en als klachten verergeren of naar VK of naar huisartspost...

Voel me wel wat gerust gesteld, maar blijf buikpijn houden en voel me gewoon niet lekker..... Het enige geruststellende is, dat de kleine regelmatig van zich laat horen ... eh voelen....

Sorry hoor maar moest het gewoon ff kwijt. Voel me gewoon niet lekker, maar wil eigenlijk ook niet zeuren..

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Zozo wat een geklets ik moest even bijna 10 pagina's bijlezen. Onmogelijk dus om op iedereen terug te regaren.

@alle meiden met nieuwe echo's; wat heerlijk al dat goede nieuws. Amilah fijn dat het niet ernstig is met de niertjes. Hopelijk hebben jullie er heerlijk van genoten.

@Liefzonnetje wat vervelend at je je zo voelt. Gelukkig voel je je kleintje goed. Buikpijn kan zoveel zijn hopelijk is het morgen gewoon een stuk minder, of liefst over natuurlijk!
    @Tigger super leuke kamer!

Hier gaat alles prima. Druk met werk en visite. Dit weekend moet ik ook werken, bah niets aan zo na een poosje vakantie :cry: .
    Wij gaan deze maand w.s. ook met het kamertje beginnen. We hebben geen thema. De meubels zijn teak en de gordijnen ijsblauw met bloemen. Verder versieren we het met knuffels, we hebben zoveel knuffels gekregen.
    Ons meisje trappelt er aardig op los. Mijn placenta licht rechts voor en dan een stuk opzij naar achter. Linksvoor ligt dus niets en daar voel ik haar inderdaad veel beter. kan mij dus voorstellen dat de meiden waarbij het volledig voor ligt minder voelen. Amilah dat eigenwijsje van jou laat zich ook vast snel voelen hoor!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Assepoester: jij zit thuis ? Heb ik iets gemist ?
    @Liefzonnetje: niet zo'n leuk begin van je vakantie. Hopelijk knap je snel op en kun je toch lekker van je vrije weekjes genieten. Mischien heb ik het al eens eerder gevraagd, maar wat voor werk doe je ?
    @Erica: mooi dat je er weer bent, en idd als je "even" niet leest moet je gelijk heel veel inhalen.

Hier nog steeds alles oke. Allen het schoppen wordt wel steviger. Wij kunnen die van ons wel Bob noemen (Bob de Bouwer) lijkt soms wel of wordt de binnenkant verbouwt. Overal golven en bobbels.
    Onze box staat (al), idd een beetje (lees: veel) te vroeg, maja hebben we er nog een beetje voorpret van.

6. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @nemo leuk toch om de spulletjes al om je heen te hebben. Ik krijg daar langzaam ook steeds meer behoefte aan.

7. liefzonnetje

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Ha Nemo, t was eigenlijk mijn eerste werkdag na 2 weken vakantie... dus de vakantie is geweest. vanaf maandag gewoon weer vol aan de bak, mits ik me beter ga voelen...
    Ben docent op een HBO opleiding en daarnaast werk ik nog in de praktijk.
    Ik ga zo maar naar bed met een kruik en hopen dat het morgen veel beter is.

Haha sterkte met jullie Bob ;) Zie je ook aan de buitenkant van je buik de kleine man bewegen? Dat lijkt me echt een vreemd gezicht.... maar ja, die dag gaat voor ons allemaal wel komen!

8. Niet meer actief

Liefzonnetje; vervelend zeg! Denk wel goed aan je zelf is erg belangerijk hoor. Trouwens je zeurt niet, je moet gewoon ff je ei kwijt en daar zijn we voor!

Erica is toch ook hartstikke leuk je hoeft toch ook niet perse een thema te hebben. Je moet doen waar jullie je fijn bij voelen. Ik heb zelf nog aardig wat pluche beesten en die komen ook zeker in het kamertje.

Mijn verlof wordt geregeld, ik heb wel al een vervanger geregeld voor de periode.

Liefs Nathasja

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hallo meiden, daar zijn we dan. Nu echt met ons drietjes :) Vanmiddag de echo gehad en alles gaat prima!
    Precies op schema tot op de dag nauwkeurig, wat een voorbeeldig kindje krijgen wij :D Alles werkt goed en zit er op en er aan. Een hele geruststelling om te zien en te horen.
    Het duurde bij ons ook ruim 30 minuten, heb er wel een traantje bij weggepinkt :oops:
    En..............ja we weten wat het wordt, maar voorlopig nog even :-# . We willen even samen genieten van ons geheimpje en je weet maar nooit wie er meeleest.
    In ieder geval zijn we dolgelukkig en zijn we al de stad in geweest voor het eerste jurkje of spijkerbroekje :) :) :)

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Amilah gefelicitgeerd met jullie meisje!
    Bianca jullie ook met jullie beebje!

Ik ben ineens weer verdwenen uit het lijstje, mijn volgende afspraak is 31 jan bij de vk.

Verder heb ik heel veel pc problemen, daarom reageer ik wat minder de laatste dagen. Kost me al een halfuur om online te komen en dan nog loopt hij steeds vast....

11. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Bedankt voor alle gelukswensen :D Ik ben nog helemaal in de wolken door gisteren. Ik wilde heel graag een jongentje maar toen ze zei dat het een meisje zou worden was ik ook zo ontzettend blij. Een dochter is toch ook hartstikke leuk..

Ik ben al sinds het begin van mijn zwangerschap in de ziektewet. Ik weet nog even niet hoe het gaat lopen allemaal. Volgens mij loopt mijn contract op 1 maart af.. dus heb je kans dat ik er dan uit lig :( Ik ben heel slecht in die dingen met het uwv enzo en hoe ik dadelijk alles moet regelen..

@ liefzonnetje -> Jeetje wat akelig dat je zo'n last van je buik had. Heeft de kruik en de rust een beetje geholpen? Doe maar even rustig aan nu he? Ik snap dat je graag weer wil gaan werken maar ik zou eerst aan jezelf en je kindje denken.. Sterkte ermee

@ Bianca -> Goed om te horen dat alles goed is met je baby.. Loop jij ook nog helemaal met je hoofd in de wolken zoals ik? hihi

12. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

Aug 21, 2006
    1,058
    0
    0
    Hallo iedereen

Wat allemaal mooie berichten fijn dat jullie met je hoofd in de wolken lopen geniet ervan.

Liefzonnetje: Vervelend hoor die klachten maar denk vooral aan jezelf en je kindje, dan maar even niet werken.

Groetjes

13. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

Aug 21, 2006
    1,058
    0
    0
    Ben vandaag even door het huis heen om schoon te maken dat moet wel als je 2 van die kinderen over de vloer hebt gehad.

Ben nu aan het stofzuigen maar duurd wat langer als anders heb nu de 2e pauze al kan het echt niet meer volhouden om dat allemaal in 1 keer te doen.

Groetjes

14. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Amilah, ook ik blijf met een grote grijns op mijn gezicht lopen :) :) . Ik moet zeggen dat ook ik erg verbaasd was over het geslacht, kon alleen maar :confused: Oh? zeggen en dit gevoel blijft nog steeds overheersen. Continu met je hoofd bij dat ene moment en dan huh? oh? Maar ondertussen ben ik smoorverliefd :D

15. liefzonnetje

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    JULLIE ZIJN SCHATTEN! :) :)

Komende week dus even rustig aan doen... en heb inderdaad besloten om voor ONS te kiezen... heb nu niet alleen voor mezelf maar ook voor ons dreuteltje te zorgen..... dat laatste is toch wel het meest belangrijke!
    Ik voel me vandaag een beetje beter, heb weer wat trek en volgens mij geen verhoging meer... dus dat is wel prettig. De buikpijn lijkt iets minder, maar mijn heup en zij blijft wel zeuren... maar goed, dat vind ik veel minder erg dan buikpijn... daar werd ik zo onzeker en onrustig van!

Mail straks even naar mijn leidinggevende dat ik maandag en woensdag niet de hele dag les kan geven. (sta van 10:00 tot 17:00 uur achter elkaar, zonder pauze ingeroosterd). Dat is normaal al vrijwel niet vol te houden, laat staan nu... De laatste 2 uur moeten maar gewoon komen te vervallen...

He Bianca, fijn dat alles goed was met jullie baby! En geniet van jullie geheimpje samen! Ik hoop dat jullie geslaagd zijn voor een echt meidenjurkje of stoere jongens spijkerbroek! :)

Amilah, weet niet meer of ik jou al gefeliciteerd heb met je kleine meid! FIjn joh! Nou hopen dat het met de niertjes ook allemaal goed gaat komen!

Ik ga nog even relaxed in bad liggen... eigenlijk best goed voor mij, dat er eens gezegd wordt dat ik rustiger aan moet doen... dan doe ik dat tochc wel wat makkelijker, anders voel ik me al snel lui....

Ohja, weegschaal gaf net +3kg aan. Heb me er ondertussen bij neer gelegd, vind het geen probleem meer, weet waar het voor is, voor ons lieve kleine ... eheee... grote kindje ;)

Ohja en nog iets, ik was gisteren bij de fysio, was daar al een paar weken niet meer geweest. Stond de fysio helemaal versteld van mijn mini-buik en nog steeds aanwezige taille..... gelukkig vind ik het nu niet erg meer als ik dat soort opmerkingen krijg, aangezien ik weet dat alles goed gaat met ons kindje en de groei ook zeker niet achter blijft. Maar het blijft een raar idee, vraag me soms af waar ik de baby laat... ;)
    Trouwens, kregen jullie ook te horen hoe "zwaar" jullie kindje was bij de 20 wkn echo? die van ons 391 gram.... :) :) haha echt iniemienie

ondertussen een mega lang verhaal geworden, ik ga nu lekker badderen en wens jullie allemaal een hele fijne dag!

16. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    goedemorgen eum middag iedereen,

@ liefzonnetje -> Goed dat je voor jezelf en je kleintje kiest. Hopenlijk zijn je klachten snel weer voorbij. Ons kleintje was bij de echo (20w6d) 400 gram... 'Geen scharminkeltje, maar ook geen tienponder' volgens de echoscopist.
    @ bianca -> Veel succes bij het geheimhouden. Ik heb me inmiddels al 2 keer versproken... Nog 18 weken te gaan... Wij hebben inmiddels ook hele schattige typische kleertjes gekocht voor een jongen/meisje. Mmmm, ben helemaal in mijn nopjes. De naam staat inmiddels helemaal vast, zowel roepnaam als 2de naam.
    @ alida -> Zucht, ik moet ook nog poetsen en was opruimen... en dat zonder kinderen over de vloer. Wij hebben gewoon een hele speelse beagle... Maar ze kan nog geen was opruimen helaas.... ;)
    @ amilah -> Vervelend vooruitzicht heh. Ik heb dus helemaal geen zin in al dat gedonder bij het uwv e.d. Maar de kans dat iemand mij hoogzwanger aan gaat nemen als Verzorgende IG lijkt me toch ook erg klein.
    @ rachel -> Vervelende computer heb jij zeg!
    @ tassie en emmetje -> Fijn dat jullie wel alles goed geregeld hebt bij je baas.
    @ erica -> Klinkt ook hartstikke leuk, jullie plannen voor de babykamer.
    @ nemo -> Ik wil ook graag de spulletjes die iedereen voor ons heeft ophalen en neerzetten, maar volgens mijn lieve man moet eerst de babykamer klaar, anders blijf je maar weer heen en weer sjouwen. En de box in de kamer is nu nog ff niet handig, aangezien ik de 12de jarig ben, waar moet ik de visite dan laten?
    @ assepoester -> Ben je bewust fulltime thuis? Jij hebt bijna alle spulletjes al te pakken zie ik. Heerlijk. Wat duurt het dan eigenlijk nog lang voordat het kleintje komt heh?

Groetjes Simone

17. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

Aug 21, 2006
    1,058
    0
    0
    Ja zonder kinderen wil het ook best. Hebben wij ook wel en wij hebben niet eens kinderen of beesten. Maar nu was het wat extra want overal lag chips etc haha maar geeft niks is allemaal weer klaar.
    Heb net de was opgevouwen en even gegeten.
    Dus kan er nu weer tegenaan

Groetjes

18. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Shit, heb ik net gestofzuigd en de ramen gelapt verlies ik meteen bloed! Kan dit door het poetsen komen?!?!
    Schrik me kapot heb gister de echo nog gehad!
    Ik bloed best wel veel vind ik zelf en echt fel rood! Zal ik nu meteen de vk al moeten bellen? Heb ons kleintje een uurtje geleden nog gevoeld! Zit echt even in grote angst en manlief is natuurlijk niet thuis.

19. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Nou bianca, meteen bellen!

Amilah, wat geweldig een meisje en dan al die leuke meiden kleren die je overal ziet....pfff ik vind dat voor een jongen toch altijd iets minder.

Fijn om te horen dat het goed gaat met iedereen.
    Ik heb zelf nog maar een mini-buikje, pas nog gewoon in mijn eigen kleren.... Ik heb onlangs een zwangerschapsbroek gekocht maar die zakt steeds af.... :D

20. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Oooh, meteen bellen hoor! Lees vaak genoeg dat ze liever hebben dat je 10x te vaak dan 1x te weinig belt.

Nemo en Simalex: ik zit helaas fulltime thuis. Na mijn afstuderen heb ik helaas nog geen werk kunnen vinden in het hoge noorden. Vooralsnog oefen ik dus maar in het huisvrouwetje zijn ;)

Wel heerlijk dat we inderdaad bijna alles al hebben. Alleen de kleine dingetjes nog en dan maar afwachten wanneer ons meisje zich aandient.

Nu druk bezig met de grote schoonmaak, want morgenmiddag vertrekken we voor ruim een week. Komen pas zondag de 14e weer terug (en vertrekken dan weer de 19e voor 4 dagen) :( Moeten we weer voor zo'n lange tijd onze 5 katten missen.

In de tussentijd hoop ik dat hier alles goed blijft gaan en er meer mooie echo's bij komen.

Bianca: sterkte ermee en alvast ook vele plezier gewenst in Meerdal.

Share This Page