Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    hoi mvjanelle,

toen mijn moeder zwanger was van mij, kreeg ze hetzelfde te horen. Ze heeft toen een tijdje voor controle in het ziekenhuis gelegen, maar mocht al snel weer naar huis. Ik was inderdaad een kleintje bij de geboorte (5 pond) maar hoefde niet in de couceuse.
    Ik hoop voor je dat het voor jouw kleine meid ook mee zal vallen. Sterkte met je man!

gr, emmetje

2. Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Jeetje wat is er veel geschreven.

Bianca; wat vervelend zeg! Doe rustig aan en laat je lekker verwennen.

Mvanjelle, Dat is ook allemaal niets. Ik hoop dat het met jou en je man goed gaat. Vanharte gefeliciteerd met je dochter!

Assepoester; Dank je wel! Jij veel plezier probeer er van te genieten!

Hier gaat nog steeds alles het zelfde. Heb nog steeds last van de Bi hetlijkt ook niet minder te worden. Gister wezen stappen en dat moet ik vandaag natuurlijk bekopen, maar het belangerijkste is dat ik een heerlijke avond heb gehad met de meiden. Dinsdag heb ik voor het eerst zwangerschapscursus. Ik ben benieuwd hoe dat is.

Fijne zondag allemaal!

Liefs Nathasja

3. simalex

simalex Bekend lid

Goedemorgen dames,

Bianca -> fijn dat alles goed is met je kindje en nu maar hopen dat het scheurtje zich snel hersteld! Dat wordt voorlopig niet meer ramen zemen en stofzuigen dus. ;)

mvjannelle -> gefeliciteerd met je meisje. Misschien maakt je kindje nog wel een groeispurt in je baarmoeder, maar ik begreep dat de navelstreng dus niet genoeg voedingsstoffen doorlaat? Sterkte in ieder geval. Bij jou is het dus zaak dat het kindje zo lang mogelijk blijft zitten om zoveel mogelijk te kunnen groeien. Sterkte met je man.

assepoester -> bedankt voor de felicitaties! Jij een plezierig weekje weg gewenst.

tassie -> fijn dat je lekker gestapt hebt en jammer dat je dat nu moet bekopen. Veel plezier bij je eerste cursus! Ben benieuwd hoe je het ervaart...

Wij zijn sinds gisteren weer actief geweest in de babykamer. Er stond een vast wasmeubel, maar manlief vond deze echt niet meer mooi, dus die heeft gisteren het breekijzer gepakt en deze er alsnog uitgesloopt. Nu heeft hij de kommode zo aangepast dat daar een wasbak in is gemonteerd. Meubel is breed zat voor een aankleedkussen en een wasbak. Vandaag wil hij eigenlijk gaan verven en dan schiet het al weer mooi op.

Ik zal nog bezig voor school, moet een voorbereiding voor mijn eindgesprek (dinsdag a.s.) schrijven, mijn scriptie afmaken, een sociale kaart maken en nog een werkstuk over PGB. Druk zat dus.

Groetjes Simone.

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Assepoester veel plezier!

Wat hebben jullie al snel zwangerschapscursus zeg! Leuk hoor!
    Ik heb dat pas over een maand of anderhalf geloof ik. Zou een maand van te voren bericht krijgen in ieder geval, dus denk dat ik in maart ga beginnen.

Gaan jullie trouwens op cursus met of zonder partner? Ik zou eerst zonder gaan omdat Jasper eingelijk weg was maar omdat hij nu eerder klaar is gaat hij gelukkig mee :D

Bianca hoe is het nu met je?
    Simalex succes met de babykamer en met de laatste dingen voor school!

Ik ga weer verder met het huis opruimen, is een zooi :oops:

5. Niet meer actief

Simalex; succes met je school werk!

Rachel; Ik zou eerst ook pas maart beginnen, maar dan zou ik net na de uitgerekende datum klaar zijn met de cursus. dus vandaar wat eerder. Ik ga het alleen doen, maar er is wel 1 partneravond en dan gaat Erik gewoon mee.

Ik ga nu maar op de bank liggen en niets doen :(

liefs Nathasja

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Bianca, dat is schrikken zeg! Ik hoop dat het bloeden ondertussen minder geworden is....sterkte!

en dan nog zo'n vervelend verhaal van mvjanelle... jij/jullie ook veel sterkte. Is de prognose voor je man wel gunstig?

Na deze 2 verhalen voel ik me helemaal een muts.... vandaag helaas weer meer buikpijn en continu maagzuur... en gevoel te moeten spugen.. :( en blijf maar naar de wc lopen :( lijkt een beetje buikgriep ofzo..... alleen vind ik dat de kleine veel rustiger is dan normaal. Voel hem bijna niet... :( :( daar word ik wel onzeker van.
    Morgen blijf ik in ieder geval thuis van mijn werk.

Ohja nog ff iets heel anders. Wij hebben het kamertje besteld en moesten zeggen wat voor matrasje we wilden.... en of we earosleep wilden..... wat hebben jullie? We hebben nog even uitstel gekregen voor onze beslissing, maar moeten het wel tijdig doorbellen... Ik ben benieuwd wat jullie hebben gedaan/ doen?

7. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Goedemiddag, hier lijkt alles rustig te zijn. Het bloeden lijkt te zijn gestopt. Af en toe een enkele druppel op het wcpapier, maar daar blijft het bij. Het is wel doodeng om naar de wc te gaan :(
    Heb lekker tot 1300 op bed gelegen.
    Hoop dat het hierbij blijft want we willen toch eigenlijk naar Center Parcs morgen :( Maar goed het is hier maar een ruim uur vandaan dus in geval van nood zijn we zo weer thuis.
    Rachel jij hebt ook nooit geweten waar het door is ontstaan? Dat maakt me nou juist het meest bezorgd!

Sorry dat ik even op niemand reageer, maar ben eerlijk gezegd erg op ons kindje gericht op dit moment, neem aan dat jullie dit wel begrijpen :oops:

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Bianca succes. Hopelijk gaat het net als bij Rachel weer mooi dicht. kan me voorstellen dat je enorm bent geschrokken. Geen sorry zeggen omdat je op niemand reageert hoor, gewoon lekker van je af schrijven!
    @MvJanelle gefeliciterd met je meisje. Fijn dat het gewicht wel goed lijkt te komen. Wat moet jij een spannende tijd hebben gehad, sterkte met je man. Krijg je nu nog de 20 weken echo morgen of klopt het lijstje niet?
    @Liefzonnetje vervelend hoor dat je je zo voelt als nu. Hopelijk wordt het snel beter als je meer rust hebt. Goed dat je hebt besloten aan jezelf en de beeb te denken, dat werk komt echt wel goed.
    @Simone jullie zijn lekker bezig met het huis. Succes met school verder.
    @Tassie leuk dat je een goede avond met je vriendinnen hebt gehad, effe lekker genieten. Zit je niet mee met de BI.
    @Goddes alvast gefeliciteerd voor morgen :whistle: , 18 dat is nog eens een bijzondere leeftijd en voor jou nu zeker ;)
    @Mariska succes bij de gyn
    @Assepoester veel plezier

Alle andere ook dikke knuffels hoor
    @Jessie succes bij de vk

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Met mij gaat het verder prima. Ik voel me goed. Ik let een beetje op mijn eten omdat ik al zoveel ben aangekomen (10 kilo). Laatste week echt niet gesnoept en toch 750 gram aangekomen :rolleyes: . Maak me er maar niet meer druk om.
    Zolang alles goed gaat en ons wuppie lekker trappelt en groeit vind ik het prima.
    Langzaam denk ik soms wat vaker aan de bevalling, geen angst maar toch met meer intresse dan de eerste maanden. Herkennen jullie dit?

10. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Ja erica dat heb ik ook wel dat je wat meer naar de bevalling leeft komt omdat we nu op de helft of al over de helft heen zitten denk ik.

Groetjes

11. Niet meer actief

Liefzonnetje; Wij hebben gekozen voor een gewoon matrasje. De vrouw van de winkel zei dat het prima was. Wij hebben niet gekozen voor de aerosleeper. Reden daarvoor was dat er nog niet zo heel veel over bekend is of het ook daadwerkelijk wiegedood verkomt. en 2de reden was het is toch erg prijzig.

Bianca; je hoeft je helemaal niet te verschuldigen! je moet aan jezelf en jullie kindje denken. Heel veel sterkte en probeer je niet zo heel druk te maken. (makkelijker gezegd dan gedaan) maar dat is ook niet goed voor julle beide.

Erica; goed te horen dat alles goed gaat en je moet maar zo denken de meeste kilo's zijn er meteen weer af. Misschien hou je wel ontzettend veel vocht vast. Ja ik herken dat wel alles wordt veel reeeler en je bedenkt al dingen oh als ik dit ga doen of dat dan moet dit worden geregeld etc. Wel spannend! Maar ook wel eng. Straks zijn we gewoon mama en ben je verantwoordelijk voor dat kleine mensje die op jou rekent.

Liefs Nathasja

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Bianca Nee bij mij weten ze ook niet waardoor het nou gekomen is. Maar het is gelukkig nu weer dicht en niet meer terug gekomen. Ik denk dat het bij jou al aan het dichten is, omdat het bloeden minder word.

Ik moet ook zeggen sinds ik het heb gehad ben ik als de doods voor gemeenschap omdat de gynecoloog zei dat het daardoor kon komen.... Daar kon het toen niet door komen maar doordat hij dat zei durf ik het ook niet meer :oops:

Hoop dat het bloeden snel weer helemaal over is!

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Meiden eindelijk staan de echo's in mijn album. Ook een nieuwe buikfoto van vandaag staat erin.

14. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi rachel,

mooie buik heb jij zeg.
    en leuke echo foto`s.
    gr chantal.

15. Female

Female Niet meer actief

@ rachel Idd mooie buik hoor!

@ liefzonnetje Ik heb ook zo'n ding, aerosleep. gekregen van mijn tante, dus dat is mooi meegenomen

@ erica Ik herken dat wel hoor. tot een week of 12 las ik de topics onder 'de bevalling' nog niet eens. dat is nu wel anders haha

@ mvjelle Gefeliciteerd leuk leuk leuk nog een meid!

@ Bianca Doe rustig aan en geniet maar lekker van center parcs! gaan jullie met z'n tweetjes? Nou ja, 3 dan.... ;)

Ik heb alvast een paar foto's in mijn album, vd speciale kinderwagen enz ;) (mss kopen we er ook nog wel een 'moderne' bij want mijn vriend vertikt het om achter deze te lopen straks hihi)

Groetjes

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi female,
    wat een gaven kinderwagen
    vindt hem juist erg mooi
    gr chantal.

17. Female

Female Niet meer actief

Dankje! En dat voor 15 euro compleet met wollen deken, lakentjes enz... :D

18. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik wou vroeger ook altijd zo een is toch veel
    mooier dan die nieuwe.
    maar heb toch voor een moderne gekozen.

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Rachel mooie buik zeg! Daar mag je trots op zijn! Female, jij trouwens ook!

Erica, ach die kilo's... als alles maar goed is met jullie meisje. Heel wat kilo's zijn er ook zo weer af... enneh volgens mij ben je gewoon continu aan het fitnessen met een babytje... optillen, knuffelen, 20 keer naar boven lopen voor een schone luier, op bed leggen, aai over bolletje etc.... dusseh dat komt echt wel goed! (zegt de muts die zelf ook nog wat moet overwinnen met het accepteren van de kilootjes.... ;) )

20. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Bianca fijn dat het bloeden zoveel minder is geworden! Hoop dat het snel helemaal stopt en dat je echt even kan genieten van wat dagen weg!

Deel Deze Pagina