Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Goddes; Ik ben wel aanvullend verzekerd maar dat heb ik niet gedaan voor de kraam, volgens mij maakt het niet heel veel uit. Het zou kunnen dat je recht hebt op minder aantal uren. Volgens mij als je aanvullend bent verzekerd hoef je de eigenrisico niet te betalen als je in het ziekenhuis bevalt zonder medische redenen. verder zou ik het niet echt weten. Sorry.

Rachel; Lekker dat het kamertje klaar is.! Wij gaan deze week serieus beginnen.

Simalex fijn dat je nu ook de kleidingkast hebt!

Hier gaat alles redelijk zijn gangetje.

Liefs Nathasja

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen!

Rachel, fijn dat het kamertje af is!
    en sterkte bij de dokter!

Ik ben volledig verzekerd, dus kan je ook niet helpen. Anders gewoon even bellen hoor.

Simalex, fijn dat de kast er is!

Assepoester alweer gesingaleerd?

Hier alles oke, Hubby heeft zaterdag voor het eerst de kleine echt voelen schoppen. Zijn hand ging zelfs omhoog, zo hard..
    Hij was zooo blij!

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ga zo naar de dokter en daarna even naar een vriendin.
    Ontzettend slecht geslapen, totaal in de hele nacht 2,5 uur maar.
    Ons meisje schopt nu echt keihard, mijn man kan het nu echt duidelijk voelen en is helemaal in de wolken :D
    Nou ga ik maar dan ben ik snel weer van de dokter af ;)

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Rachel succes bij de dokter.
    @Goddes ik ben ook bij het zilveren kruis en heb nu de drie sterren maar ga naar 4 sterren verzekering. Dan wordt de kraamzorg en ziekenhuisbevalling volledig vergoed.

Ik kom net terug van de huisarts, had gisteren en vannacht enorme pijn in mijn buik wat doortrok naar mijn rug. W.s. harde buiken, bloeddruk was ook iets te hoog (hoewel ik dat wel mee vond vallen). Gelukkig was urine goed dus geen infectie.
    Advies is paar dagen rustiger aan doen en medicatie tegen verstopte darmen. Was net paar dagen vrij geweest dus voelde me wel lullig om me dan ziek te melden.

5. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Erica luister maar wel naar de dokter want ze zeggen altijd dat als je last van harde buiken hebt dat je lichaam daarmee wil zeggen dat je rustiger aan moet doen.

Rachel succes bij de dokter

Ik ben verzekerd bij menzis ik pakket 3 en krijg alles vergoed, de ziekenhuisbevalling kreeg ik zowiezo vergoed want ik moet op medische indicatie naar het ziekenhuis anders had ik graag thuis willen bevallen maar ja is niet anders.

Assepoester veel plezier bij de vk morgen.

Tigger leuk dat je man de kleine heeft gevoeld wij zijn ook vaak bezig om te kijken of mijn man de baby al kan voelen maar het is nog niet zo geweest af en toe dan denk ik wat schopt die hard en dan denk ik dat moet mijn man ook kunnen voelen maar niet dus we moeten dus nog even geduld hebben denk ik.

Groetjes

6. Female

Female Niet meer actief

hoi meiden alles goed hier? er is weinig gekletst zeg! wel lekker snel bijgelezen ;)

Ben weer terug van pap en mam was erg leuk. verder nog geen salaris. vriend is nu 2 dagen vrij das wel heerlijk!

Groetjes!

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Female: wat een gedoe zeg ! Wat doe je nu ? Ik bedoel je hebt toch gewoon recht op salaris ?
    @Erica: rustig aan meid.
    @Rachel: hoe was het bij de dokter ?
    @Simone: super is dat het om met het kamertje bezig te zijn.

Zijn er ook meiden die zo'n ontzettende kramp hebben in hun kuiten steeds ? Ik had het een paar dagen geleden, en maar niet denken dat het eruit ging ! En mijn vriendje maar strekken en warm wrijven. Deed zo'n pijn dat ik nu al geschreeuwd heb dat het bij 1 kindje blijft :oops: (zal wel wat meevallen). De kramp was dus een paar dagen geleden maar heb er nog steeds spierpijn van :x

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Een paar pagina's geleden hadden een paar meiden het over 2e hands spullen. Zelf zou ik niet zo snel in een 2e handswinkel kopen, geen idee eigenlijk waarom niet. Maar wij hebben meerdere super mooie dingen van marktplaats gehaald, altijd leuk om even te kijken.
    Wij hebben ons wiegje en de babykamer van marktplaats, verder wel alles nieuw.

9. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Goddess: Ik ben ook bij de zilveren kruis verzekerd met 4 sterren (dit had ik al) ik krijg alles vergoed van de verzekering, zowel kraamhulp als ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie.

Morgen moeten we voor de ziekenhuis echo, dan weten we hopelijk of we een jongetje of meisje mogen verwelkomen! Ben benieuwd, en 25 januari krijgen we toch een pretecho, gingen we eerst niet doen omdat we zoveel echo's bij het zieken huis krijgen (4 stuks) maar ik kreeg via me verloskundige € 50.- korting op de pretecho en een dvd, dus toch maar een afspraak gemaakt, kan de familie oa ook mee genieten.

Van de week is de stukadoor geweest om de baby kamer te stuken, vanmiddag gaan we beginnen met de onderlaag van het verf en hopelijk kan ik dit weekend beginnen met de muur schilderingen, heb er echt heel veel zin in.

Fijne dag nog dames,

groeten babymei

10. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Ooh ja vergeten, even een tip ;) wij hebben pas onze baby kamer gekocht (5 delig) , bij die winkel verkopen ze nieuwe baby kamers A en B keuze maar modellen van vorig jaar, ons kamertje is een A model dus in perfecte staat kosten normaal 1400.- en we kregen het mee voor maar 599.-! :) Moesten het alleen zelf vervoeren.

Mochten er nog dames zijn die wat moeten kopen misschien hebben jullie er nog wat aan, die zaak zit wel in Noord holland.

groeten baby mei

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Alles was goed bij de huisarts, de sympthomen waren inderdaad een schimmelinfectie dus ze hoefde geen onderzoek te doen (gelukkig!)
    Heb een soort vaginale zetpil die ik vanavond voor het slapen moet inbrengen en dan is het als het goed is over een dag of 3 over.

Hele opluchting :)

12. rebtam

rebtam Actief lid

27 jun 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Goedemiddag Meiden,

Hier eigelijk weinig te melden alles loopt zo als het lopen moet, kleine is wel wat rustiger afgelopen dagen maar voel het nog geregeld.

Ben vanmorgen wel op sollicitatiegesprek geweest voor een stage plek om nog een aantal weken stage te kunnen lopen om ervaring op te doen,en hoor vanmiddag of ik mag komen ja of nee.

Das dan wel weer spannend wachten het wel af.

@Nemo wij hebben wiegje en kamertje ook van marktplaats en moet zeggen heb er weinig problemen mee. Hoop andere spullen tweede hands gekregen en als het schoon en niet kapot is waarom niet ze groeien er nu zo snel uit.
    (Had niks meer van andere twee meiden)

@Erica Luister naar je lichaam is niet altijd makkelijk maar wel noodzakelijk.

@Goddess wij zijn ook aanvullend verzekerd maar niet express voor kraamzorg want dat maakt niet zo heel veel verschil, het enige is eigenbijdrage als je in zh bevalt zonder medische indicatie en ik moet toch naar zh dus en de rest is minimaal of je moet de uitgebreidepakket hebben en dat vind ik nu ook weer niet nodig.
    Ben je uiteindelijk duurder uit als nu. Wij zitten trouwens bij CZ.

@Tigger fijn hé als man ook de kleine kan voelen die van mij vind het nu steeds meer werkelijkheid worden.

De rest allemaal fijne dag verder en kalmpjes aan.
    Doeidoei :D

13. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ben vandaag weer voor het eerst wezen werken sinds de bloeding. Ik zag er zo erg tegen op dat ik vannacht maar 2 uurtjes heb geslapen en volledig in paniek was.
    Gelukkig ging het redelijk, maar de angst is er niet minder door geworden. Het liefst werk ik helemaal niet meer. :cry:
    Ik heb nog gebeld met de bedrijfsarts, maar deze vindt dat als ik rustig aan kan werken ik gewoon moet komen. Misschien trekt het allemaal nog wel weer bij, maar nu heb ik zelfs de neiging om die hele baan op te zeggen :cry:

14. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hoi bianca

Wat rot dat je zo angstig bent kan ik me wel voorstellen maar zeg je baan niet op joh.
    Wat doe je voor werk en kan je ook wat rustiger aan doen?
    Maar denk wel eerst 100 keer na voordat je je baan opzegt, wil je er wel blijven werken als de baby er is of stop je met werken.

Groetjes

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

@ Bianca, niet je baan opzeggen hoor...dan heb je nergens geen recht meer op. Ik weet dat het moeilijk is maar probeer je over je angst heen te zetten Als je laat zien dat je die 2 uurtjes wil komen werken en het gaat dan nog niet, dan kunnen ze er niets van zeggen.

Hier gaat het allemaal goed.Ik voel onze beeb hardstikke goed. Daarnet kwam er een liedje van Enya voorbij, en hij werd helemaal enthousiast, schoppen en doen... ik moest wel even lachen. Enya is echt de muziek van zijn moeder, dus toen ik dat net aan mijn man vertelde moest die wel incasseren... :) :)

Aanstaande woensdag weer naar de verloskundige i.v.m. mijn bloeddruk ( 140/90) hopelijk is deze nu gezakt.

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Bianca niet stoppen hoor! Wil je na de bevalling blijven werken of niet?
    Tegen mij is wel verteld dat ik na dat scheurtje in de placenta rustiger aan moest doen daarom werk ik nu nog halve dagen en gaat heel goed. Voel mezelf er ook veel beter bij dan hele dagen.

Jingels ik hoop dat je bloeddruk weer wat is gezakt, de mijne is ook steeds te hoog.

Rebtam al wat gehoord over je stage?

Morgen alweer 24 weken, woeiii wat gaat het snel nu :D

17. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ben weer terug! (gistermiddag al, maar toen lag ik nogal in de kreukels, uitleg volgt zo). Net vanaf pag 191 bijgelezen :confused:

Allereerst onvoorstelbaar dat ik nu 26 weken ben, nog zo'n magische grens! Ons meisje beweegt supergoed, dus daar geniet ik heerlijk van.

Morgen weer naar de vk, dus wee hartje horen en misschien wel een echo. We zijn namelijk gister even naar de dokterswacht geweest omdat ik (lekker snugger weer) iets uit de auto zou pakken en over een kat struikel. Niet eens een van onze eigen 5, maar die van een ander. Natuurlijk plat voorover op mijn buik en gezicht. Bloed en paniek, dus 10 min later bij de dokter. Heeft eerst hechtpleister op mij kin geplakt en daarna naar ons meisje geluisterd. Hartje klonk goed, maar we waren toch wel erg geschrokken. Eten is nu nogal lastig, omdat mijn kaak een dusdanige oplawaai heeft gekregen, dat ik bijna niet kan kauwen. Dus misschien wil de vk morgen even naar ons popje kijken (ze heeft eigen echo-apparaat staan). Maar ik heb haar gister en vandaag gelukkig erg goed gevoeld :D

18. Niet meer actief

Erica; Luister goed naar je lichaam hoor is erg belangerijk.

Rachel; fijn dat het over 3 dagen over is.

Assepoester; jeetje wat een vervelende smakkerd zeg. DOe rutig aan en enk aan je zelf en jullie meisje.

Bianca; ik snap dat je je niet zeker voelt, maar zeg niet je baan op hoor.

Liefs Nathasja

19. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik ben ook bij ZK verzekerd... 3 sterren geloof ik...... maar dat was ook niet vanwege kraamzorg, maar de fysio, krijg nu alles vergoed, onbeperkte hoeveelheid behandeling.... wel zo verstandig met mijn rug en de zwangerschap (
    voordat je iets om gaat zetten, zou ik wel eerst navragen of je geen wachttijd hebt... of te wel, dat je pas na 1 jaar bijvoorbeeld recht hebt op bepaalde vergoedingen...aangezien je nu al zwanger bent...want dan zou het zonde zijn als je nu over gaat.
    gewoon ff een belletje of op de site van hun kijken... succes!

20. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Bianca, fijn dat alles weer rustig is, geen bloedingen meer! Maar niet je baan op zeggen hoor! Daar ga je nog spijt van krijgen... kan je later altijd nog doen als je na je verlof niet meer wil werken... maar dan heb je in ieder geval nog lekker je verlof mee gepakt. Ach misschien zijn het ook gewoon de hormonen wel en denk je er volgende week weer anders over!.... Ohja en het badpak van de prenatal.. is dat die zwarte?
    Ik heb me laten zeggen dat ze binnenkort de nieuwe collectie krijgen... dus ik wacht nog 2 weekjes... ben overigens nu toch niet fit genoeg om al te gaan zwemmen....

Rachel, fijn dat er niet gekeken hoefde te worden en je gewoon dmv je verhaal al die tabletten kreeg! tja, is natuurlijk uitstel van executie want over een paar maandjes liggen we met z'n allen met de ............... ;)

Wat Josam betreft.. nog niets gehoord, maar zag dat ze 8-1 voor het laatst online was... dus misschien computertroubles... ? laten we hopen dat alles goed is.

he ik ga koken want vriendlief staat over 15 min op de stoep en dan is het wel zo fijn als we direct kunnen eten... niet dat ik veel trek heb, maar ja, moet maar, kindje moet ook groeien he?

Deel Deze Pagina