Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    En ook hier was alles weer goed :)
    Mijn moeder was mee naar de Vk, die vond het wel heel bijzonder om het hartje en het bloed door de navelstreng te horen lopen! tja, toen zij zwanger was ging het nog met de gewone toeter op de buik...
    Mijn hartkloppingen zijn ook weer verklaard.... "gewoon" hormonen... leuk he?
    Ik weet nog steeds niet of ik nou wel of niet in het ziekenhuis moet bevallen... dat zouden ze overleggen, maar zijn ze vergeten... nu heeft ze mijn kaart apart gehouden voor overleg met de gyn. Ik ben benieuwd... alhoewel ik ondertussen toch steeds meer iets heb van doe maar het ziekenhuis, aangezien onze beeb zo'n groot hoofd heeft...:(

Heb wel alles gelezen, maar heb ff geen tijd om te antwoorden... zal ik straks doen!

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik beval wel in ziekenhuis waar mijn vriend werkt is wel zo handig :D . Maar ik heb altijd in het ziekenhuis gewild, vind ik gewoon een fijner idee.

Zo toch een bikini gescoord voor zwangerschapszwemmen, gewoon voor 6 euro in totaal bij H&M was 70% afgeprijsd. Gelijk een heel groot maat voor mijn borsten gekocht :D

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik wil het liefst thuis bevallen....heb ziekenhuisfobie ;)

4. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland

Perfecte tip Bibiche! Ik was druk op zoek ga morgen gelijk effe kijken! Thanx!

5. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    dames fijn dat het bij de vk allemaal weer goed was.

wat een mooie prijs voor een bikini zeg,heb voor mijn badpak 30 euro betaald.

ga binnenkort naar een lezing/bijeenkomst over thuisbevallen of in het ziekenhuis. dacht altijd thuis te willen bevallen maar onze verzekering dekt ook de eigen bijdrage voor ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie. dus heb ook wat leesvoer gehaald,'hoe bevalt nederland'.

Bij onze vk-praktijk zeggen ze dat je er over moet nadenken maar dat het nog de laatste seconde mag/kan veranderen. heb nog niets hoeven door te geven.

heb vorig jaar ook iemand ontmoet die pas met 5 maanden wist dat ze zwanger was, had een spiraaltje maar werd toch wel dik. inmiddels heeft ze een gezonde dochter van alweer 7 maanden.

ga trouwens ook naar een bijeenkomst over borstvoeding,maar pas in maart want de avond in feb kan ik niet.

6. simalex

simalex Bekend lid

Hallo iedereen,
    Zo vandaag eindelijk mijn afstudeerproject helemaal klaar gemaakt en het huis gepoetst en het eten klaargezet. (lees ontzettend druk gehad voor mijn doen) Zo'n vooruitzicht op een soll. gesprek geeft blijkbaar veel energie. (en dat kan ik ook wel gebruiken, heb al wekenlang weinig zin/puf om dingen te gaan ondernemen).

Ik lees al verschillende dingen over de bevalling. Ik wil eigenlijk thuis gaan bevallen, maar wel boven in onze slaapkamer. Nu heb ik eens gehoord dat je boven de 100 kg persee beneden moet bevallen, voor als je alsnog naar het Zh moet? Ik zal de Vk daar maar eens over vragen. En moet je persee op een 1p-kraambed of mag je eigen bed ook op klossen? Weet iemand dat? Ik vraag dit ook wel aan de Vk hoor...
    Een Zh-bevalling lijkt me minder mooi, minder natuurlijk. Maar aangezien ikzelf in stuit lag en al 3 tantezeggers ook in stuit lagen (dus 4 x keizersnee) weet ik niet of ik er iets over te zeggen heb.

Rachel -> Ik ben gisteren ook bij de Zeeman geweest. Lieve kleertjes voor een leuk prijsje!

Assepoester -> Ik heb gisteren die tenten gekocht en vandaag voor het eerst gedragen. Verre van sexy, maar beter dan halverwege de dag zo'n snijdend gevoel onder je navel. Wel had ik iets meer ondersteuning verwacht, maar dat is het dus niet. En sorry de naamsverwarring van mijn kant. Ja, ben een Fries, dus Aafke klinkt logischer dan Aafje.

Groetjes Simone

7. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Heee bij H&M kijken is ook een idee! SUper tip!

Wat bevallen betreft, dat hoef ik ook nog niet door te geven, maar begin er wel wat aan te denken en aangezien eerst direct werd gezegd door de huisarts dat ik zeer waarschijnlijk toch in het ziekenhuis moet bevallen vanwege mijn rugklachten, wil ik ondertussen wel weten of dat nou wel of niet moet. Moet het wel, dan hoef ik verder ook niet meer over na te denken... :) en anders kan je idd op het laatste moment nog beslissen.

Ik was trouwens vanmiddag nog even met mijn moeder bij de ikea, heb daar een super leuk stofje gezien voor lakentjes... heb een reepje mee mogen nemen, nu nog hopen dat vriendlief het ook leuk vindt.... enneh maar 1,95 per meter :) :)

8. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    shit... had ik een heel stuk getyped, als reactie op wat ik gelezen had, druk ik een verkeerd knopje in... ggggrrrr tja moet ik hier ook maar een lampje maken

dus ff in de herkansing..

nieuwe mama's in spe: WELKOM... (weet niet meer of ik dat al gedaan had)
    Aafje dat zal wel even schrikken geweest zijn, opeens 20 weken zwanger... maar precies zoals je zelf zegt,ben je in ieder geval lekker onbevangen de eerste 12 weken doorgekomen, want die weken vond ik toch wel voorbij kruipen, terwijl de tijd nu voorbij vliegt!

Amilah, welkom terug meid. Goh wat onzettend rot voor je, dat je je zo voelt! Maar misschienw el een geruststelling dat je straks na de bevalling weer terug op je oude medicijnen kan en je je dan snel weer beter gaat voelen.... maar ja, dat duurt nog wel wat weken en die zullen vast voor jou nog veel langer aanvoelen. Heel veel sterkte meid en spui hier maar hoor! we proberen je erdoor heen te slepen! Knuf

SImone, wow goed nieuws! ik ga duimen voor je donderdag! enneh fijn dat je afstudeerproject helemaal af is. Moet je nog een referaat houden/verdedigen? en zo ja, wanneer? (ben eigenlijk vergeten wat je ook al weer doet.. oeps sorry)

Natasja, ach je schoonmoeder hoeft niet alles te weten, lekker voor je houden en gewoon elkaar niet extra opzoeken zou ik zo zeggen... komt vast wel weer goed, toch? sterkte...

ALida, gelukkig was er niets ernstigs aan de hand met je man.... geweldig dat hij een baan heeft en dan ook al per direct! Dat moet echt wel een opluchting zijn... lekker vieren joh!

9. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Heb mezelf er maar weer bij gezet... en mama1986 afspraak bij vk ook.. rest moet je nog maar even doorgeven....

Trouwens ook lang niets van Mariska en Mvjanelle gehoord! Zal alles goed zijn, of zijn ze ook net als Josam op vakantie toen wij ons zorgen maakten ... ;) ... hmm die verrekte hormonen ook... mijn geheugen...

mijn geheugenzwakte zit tegenwoordig in het feit dat ik steeds vergeet of ik de auto wel op slot heb gedaan.. soms zo erg dat ik uit bed moet of van mijn werkplek af moet om het ff te gaan controleren.... :oops:

10. simalex

simalex Bekend lid

Liefzonnetje -> Het product heb ik in december al gepresenteerd. Ik ben bijna klaar met de opleiding Verzorgende IG (morgen laatste schooldag). Mijn Afstudeerproject ging over de teambuilding op onze afdeling. De presentatie was dus een teambuildingsactiviteit. Heb collega's laten schilderen. Jammer alleen is dat er slechts 4 van de 25 collega's zijn geweest, dus de teambuilding heeft geen effect op de werkvloer.... :(

Groetjes Simone

11. Simalex: wat balen joh! Maar wel lekker dat je bijna klaar bent!

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Super dat alles goed was bij de vk'en!

Simone, volgens gaat gewoon je eigen bed op klossen.
    Balen zeg dat er maar zo weinig waren.. Maar wel fijn at je nu bijna klaar bent!

Ik wil graag in het zh bevallen. Lijkt me makkelijk en ideaal. Iedereen die thuis wilde bevallen en naar het zh moest, zijn allemaal tevreden en verrast over het heerlijke verwennen daar.
    En ik ben graag alvast waar ik moet zijn, stel dat het mis gaat? Pff moet er niet aan denken om dan alsnog in de auto te verkassen..

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Jemig meiden wat kleppen jullie veel. Zie er bijna tegenop om weer bij te lezen/antwoorden.

Nou komt ie:
    Ik loop al weken in "tenten" gewone onderbroeken bij de action maar dan in maat XXL, moet eerlijk toegeven zit beter dan mijn oude onderbroeken. Die kropen steeds onder de buik...

Als kinderwagen hebben wij Quinny speedy. Omdat deze redelijk hoog is en ingeklapt kan blijven staan als buggy.

@Amilah: jammer dat je je zo rot voelt, maar denk aan waar je het voor doet. Hopelijk kun je na de bevalling weer op je oude vertrouwde medicijnen worden ingesteld.
    @nieuwe dames: welkom nog ! Gezellig nog meer meimamma's.
    @Alida: super een nieuwe baan voor je man, en gelijk beginnen ! Ik ben benieuwd hoe zijn eerste dag was.
    @Tigger: idd mooie verhalen van die zwangerschappen. ICSI is dat ze de spermacel in de eicel spuiten omdat ie niet eens zelf naar de eicel kan zwemmen (zo ongeveer)
    @mamma1986/Bibiche/Nathasja/liefzonnetje : mooi dat alles weer goed was bij de vk !
    @Female: voor ons gewoon een thuisbevalling. Als ik een ruggeprik zou MOETEN dan mogen ze mij eerst wel platspuiten, volgens mij wordt ik hysterisch bij het idee dat ze me in mijn rug gaan prikken. (viel al flauw bij bloed afnemen bij de vk :oops: )
    @Simone: veel succes bij de sollicitatiegesprek, laat je even weten hoe het ging ?

14. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Wat zijn jullie toch allemaal lief.. Diukke knuffel voor allemaal! Heel erg bedankt voor de steun! :D

15. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Het tweepersoons-bed gaat gewoon op klossen of bierkratjes tenzij jullie een waterbed hebben dan moet je een ander normaal bed hebben ongeacht of je thuis of in het zk bevalt.

@ tigger; het is toch zo dat je pas bij zoveel cm ontsluiting naar het zk gaat? met weeen in de auto zitten lijkt mij ook geen pretje. dat is mijn argument voor om thuis te bevallen en het feit dat ik dan lekker in mijn eigen omgeving ben. Maar ben met je eens dat het zk makkelijk is. Let er dan wel op of je je eigen bijdrage zelf moet betalen of vergoed krijgt. bij ons vergoed de verzekering de eigen bijdrage.

Ben trouwens nu erg moe, vandaag gezwommen en vanavond 2 lessen zwanger en fit, ging alvast een les inhalen. ga dus lekker mijn bed in.

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja klopt Janice je gaat met 5/6 cm ontsluiting naar het ziekenhuis, laat mij het laatste stukje dan ook maar thuis doen.

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Weet je wat mij leuk lijkt als we eenmaal bevallen zijn allemaal om eens af te spreken en elkaar irl leren kennen en de kleintjes zien. Ik vind dat we best wel veel met elkaar bespreken.

Nou ja mij lijkt het wel leuk iig :D

18. Mij opzich ook wel, maar je weet maar nooit of iedereen daar zin in heb, gezien het feit dat je net een kleintje hebt geahd...

Iig, lijkt me leuk bibiche!

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Kan ook na een paar maanden of zo. Hoeft niet na 1 week :D

Deel Deze Pagina