Goh, ik wist niet dat je zover ontsluiting moet hebben voor je naar het ziekenhuis gaat. Wil nl wel in het ziekenhuis bevallen, gewoon een veilig idee. Had trouwens geen blaastontsteking, zal ws rekken van de baarmoeder zijn of zo. Heb in ieder geval nog steeds pijn onder aan de buik.
Lijkt mij ook leuk. Kan mij voorstellen dat niet iedereen dat wil of de behoefte heeft wellicht gewoon met een groepje die het wel leuk lijkt. We kunnen sowieso doorschijven op de mei mama's als we daar tegen die tijd nog zin en tijd voor hebben. @Alida gefeliciteerd met de baan van je mannetje. @Simone succes met je sollicitatiegesprek. @Tigger bizarre maar wel hele mooie verhalen, dat het die mensen toch lukt! Succes bij de vk morgen. @Liefzonnetje als ik ooit voor iets zou slagen van die prijs (stof) zou mijn vriend een gat in de lucht springen. Meiden allemaal goede berichten van de vk zag ik, super hoor! Eh bevallen doe ik in het ziekenhuis, vindt ik een fijner idee. Maar wie weet krijgen ze me straks mijn huis niet meer uit omdat ik toch liever thuis blijf. En Female die ruggenprik, ik wou dat de optie hier zo makkelijk was, dan liet ik hem ook zeker open. Ik heb vandaag een gesprek gehad met de werkgever. Vanaf nu krijd ik gewoon kortere diensten. Verder gaan we proberen of ik 8 uur in de week in de ziektewet kan. Nu weet ik niet of dat zo maar kan (weten jullie dat? gaat dat dan via de bedrijfsarts of zo?), heb niet echt een medische reden. De reden zijn de vervelende maar medisch niet gevraalijke klachten. Dan kan hij voor 8 uur vervanging voor de ort diensten aanvragen en ben ik wat meer vrij. Hij was super redelijk alles was bespreekbaar.
Tigger: veel plezier bij de vk morgen! Geniet weer lekker van je meisje Erica: mooi dat alles zo goed bespreekbaar is. Is toch weer een hele opluchting. Female: heb je nu al meer van je werkgever gehoort wat betreft betaling? Bibiche: lijkt mij ook wel leuk om elkaars kleintjes een keer te zien.
@ assepoester: wat lief dat je er aan denkt zeg! nee nog steeds niet. heb nu ook geen contact meer met hem, alleen met mijn advocate. hij moet nu ook een fiks rentebedrag betalen, nl tot nu toe 30 % over loon van dec. En wordt iedere dag met 1 % verhoogd. hoop dat alles sneller gaat nu... Met jou ook alles goed? je was er ff tussenuit geweest hier of niet? @ bibiche ik vind het ook een leuk idee! na een paar maanden dan he @ tigger veel plezier morgen! (vk) @ simalex: succes! ben benieuwd hoe het afloopt! en verder: mss was het al duidelijk, ik dus zeker in het zh. wilde ik ook al. maar hier zijn ze ook niet echt voorstander van thuisbevallingen. hebben al 1 rondleiding gehad in het belgische ziekenhuis hier, heel klein en gemoedelijk en voelde meteen super goed! zorg is hier zo super...
Ik ga thuis bevallen, moet wel. Ik ben niet verzekerd voor in het zh bevallen (zonder med. indicatie). En ALS ik in het zh beval betekent het dus dat er iets aan de hand is...
Bibiche; lijkt mij ook een leuk idee! Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, voor het idee eigenlijk meer, maar misschien besluit ik straks wel gewoon thuis te bevallen. Ik mag tot op het laatste moment wijzigen. Nu maar weer even aan het werk voor een paar uurtjes. Liefs Nathasja
Wow meiden lekker veel geschreven! Ben net wakker Ik ga even douchen en dan ga ik vandaag even alles lezen ben toch lekker vrij. Een meeting lijkt mij ook erg leuk (zei ik al tijdje geleden tegen Tigger) Gewoon als de kleintjes een maand of 2-3 zijn ofzo Ik heb trouwens ff op de site van de Friesland gekeken en ziekenhuis word bij mij alleen vergoed in geval van medische noodzaak....anders kost het me 102 euro per dag. Ik blij dat ik thuis wil bevallen @ Assepoester weet jij toevallig of ik het kraampakket van de friesland ook kan laten opsturen? Nou ik ga even douchen en de honden uitlaten, tot straks!
Ik moet zeggen dat mijn oudste in het zh en jongste thuis is geboren en ik het allebei prima heb gevonden en nu weet ik dat ik zoiezo naar zh moet en heb er eigelijk weinig problemen mee en als alles goed blijft gaan mag vk ook gewoon de bevalling doen. En het is tegenwoordig zo als alles goed is met mama en kleine mag je binnen paar uur naar huis . Ik ben gisteren naar een infoavond geweest met een lactatiekundige en kan julie dat zeker aanraden als je borstvoeding wil gaan geven. Veel tips en info gekregen. @ Bibiche lijkt mij ook een leuk idee. @ Tigger veel plezier bij vk, en wat zullen die mensen blij zijn met hun zwangerschap. Het menselijk lichaam blijft iedereen verbazen zo zie je maar weer. @En meiden die gisteren naar vk geweest zijn fijn dat alles weer oke was. @Simone veel succes met je sollicitatiegesprek. Ik heb twee zwangersschapsstringen gekocht en die zitten heerlijk voor de rest grote oma's onderbroeken zoals mijn jongste zegt en kan er nog niet aan wennen (draag bijna altijd strings). We weten het het is maar tijdelijk.
Hallo Allemaal, @ Tigger veel plezier vandaag bij de VK. Sorry dames had fotos belooft van de baby kamer, het is nu helemaal klaar. Maar ik ben ziek geweest waarschijnlijk iets verkeerds gegeten moets gisteren naar het ZH om monsters aftegeven ze gaan het nu verder onderzoeken, met de beeb gaat het gelukkig wel gewoon goed ik voel hem volop bewegen, ik ben vandaag maar weer begonnen met werk ( ze bleven bellen) als ik vanaaf thuis ben en ik heb nog wat energie over dan zal ik de fotos gaan plaatsen. We hebben gekozen voor een blauwe kleur, met winnie de pooh rand. de meubeltjes zijn grenen met creme. Echt een herlijk gevoel om de kleertjes enzo vast in de kast te hangen, we moeten nog wel een kleedje kopen en wat dingetjes voor aan de muur. Wij hebben trouwens ook een Quinny maar dan type Y2K driewieler. Nou meiden ik hoop dat ik het ga redden met de fotos en anders zullen ze snel volgen hoor. doei doei liefs van Jessie
@Tigger veel plezier bij de vk! @Jesie vervelend dat je naar het ziekenhuis moest meid! Fijn dat alles goed is met jullie mannetje. @Erica fijn dat je minder uren gaat werken! Hoop dat ik niemand vergeten ben hoor! Trouwens een tip voor wie het leuk vinden, vanavond 20.30 net 5 een uur lang de verloskundigepraktijk
Hallo.. Thanks meiden.. Alles was weer oke.. We hebben het hartje opgenomen met de telefoon. Hubby kijkt of ie het vanavond op de comp krijgt.. Bloeddruk was weer laag 100/50. En ijzer was beter dan vingerprik aangaf. Dus heb nu nog 1 ijzerpil pd. Janice, ik ben volledig verzekerd, vandaar dat ik ook kies voor zh... En je hebt gelijk ook met weeen zal het geen pretje zijn, maar dan nog steeds liever dat dan met (lichte) paniek en weten dat het minder vloeiend gaat en daarom naar het zh moet. Bianca gelukkig geen blaasonsteking.. Erica, fijn dat je een goed gesrek hebt gehad. Ja je kan in de zw. Dit gaat via je bedrijfsarts. Ik werk nu voor 80%. Vanwege de zwangerschap. Vermoeidheid is al voldoende... Gewoon even een afspraak maken. Female, ik hoop dat het toch afgesloten kan worden. Want, brrr, wat eennare situatie.. Ook hier mag tot op het laatste moment gewijzigd worden. Dus kan zomaar zijn dat ik thuis blijf.. Jeetje jesie, gelukkig gaat het weer wat beter dus?
AGENDA Januari 25e Mariska - jarig (32 jaar) 26e Aafje - 20 weken echo 27e Erica & Bianca - 3/4d echo 29e Alida - gyn 29e Jessie& Bianca - vk 30e Chantal & Rachel - 3/4d echo, Emmetje & amilah vk 31e Simalex & Rachel & Rebtam - vk Februari 1e Chantal - vk 2e Babymei - vk 5e Bibiche - 3/4d echo 6e Tigger - 3/4d echo 6e Assepoester & Goddess tear - vk 8e Mariska - gyn 8e Erica - vk 13e Tassie & mama1986 - vk 14e Liefzonnetje - jarig (30 ) 16e Nemo & Janice & aafje87 - vk 19e Jessie - jarig (26) 20e Bibiche - vk 21e Liefzonnetje - vk 24e Rebtam - 3/4d echo 24e Jingels - vk 28e Tigger - vk BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e kindje ~ gew: 50+6 ~ fulltime thuis Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 88+8 ~ verlof: 23 maart Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e kindje ~ gew: 65+12 ~ verlof: 1 april Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e kindje ~ gew: 66+8 ~ verlof: 4 april Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e kindje ~ gew: 80+7 ~ verlof: 1 april Nemo --> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 75+6 ~ verlof 11 april. Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 45+8 ~ verlof: ?? Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 130-10 ~ verlof: per 1 mrt werkloos Tassie (32) --> onbekend ~11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 89.6+6 ~ verlof: 1 april, nu 6 uurtjes week Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e kindje ~ gew: 57+ 2 ~ verlof: 5 april Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+7 ~ verlof: 1 april, nu woensdag thuis Josam (30) --> onbekend ~16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e kindje ~ gew: 60+8 ~ verlof: nu in de ziektewet dus al fulltime thuis Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e kindje ~ gew: 74+5 ~ verlof: 5 april laatste werkdag Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (29) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: 79+4,5 ~ verlof: 16 april Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e kindje ~ gew: 73+4 ~ verlof: sinds 6 weken in de ziektewet Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e kindje ~ gew: 67+9 ~ verlof: 15 april Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 60+1 ~ verlof: 30 april Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e kindje ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april Heidy --> meisje Mama1986 --> jongen Josam --> onbekend mvjanelle --> meisje Mariska--> jongen
@Tigger fijn dat alles weer goed was. Goed idee om het op te nemen, zitten jullie nu de hele tijd naar de telefoon te luisteren @Jesie vervelend zeg, was je misselijk en zo of had je uitslag? Gelukkig is alles goed me je baby. Wacht met smart op de foto's, ben gewoon een nieuwsgierig typje @Rebtam hoe kwam je aan het adres voor die lactatiekundige, vie de vk? Lijkt mij ook wel wat om informatie te horen hoewel ik wel een gids etc heb. @Rachel geniet van je vrije dag. @Mariska waar ben je, gaat alles goed? Alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen! Ik heb ook een vrij dagje. Ben veel rustiger nu ik weet dat het op mijn werk allemaal geregeld kan worden. Aankomend weekend wil ik beginnen aan de babykamer, krijg het gevoel dat het nu een keer moet. Op zich onzin want er is nog tijd zat.
Tigger fijn dat alles goed was meis! ff van me af schrijven hoor, zijn er nog meer meiden die soms erg onzeker zijn over hun zwangerschap? Ik ben nog steeds heel erg bang dat er iets fout gaat, zit nu weer via de site op een vlindersite te lezen en krijg er kippenvel van. Eingelijk moet ik me geen zorgen maken, alles gaat goed....Maar je hoort zoveel verhalen de laatste tijd brrr..... Naja zal wel door de hormomen komen maar wou het gewoon ff kwijt!
Nu gaat het weer goed Rachel, maar ik had het vorige week heel sterk weer. en toen ze maandag zo stil was knijp ik hem echt even. Maar ik kan het gelukkig vrij snel weer van me afschudden. Ik hoop dat dat bij jou ook lukt... *knuf*
Ik snap hoe je je voelde hoor meis! Ik ben ook heel erg bezig met de kleine meid, wil haar ook iedere dag voelen ook al is ze laatste dagen wat rustiger (beweegt wel goed maar minder heftig) ik ben zo gauw ongerust.... Als Jasper thuis is ze op de een of andere manier veel actiever dat is ook wel erg leuk! En dinsdag weer de echo's zal ook wel weer een geruststelling zijn Ben blij dat ik niet de enige ben die zich soms zo voelt
Ik lees geen vlinders verhalen meer want dan ga ik ook de gekste dingen denken. Ik denk voorlopig positief alleen soms kijk ik tv en dan zie ik weer een vreemde ziekte/aandoening bij een kind en dan kan ik wel ff flippen. Want het kind kan gezond geboren worden maar daarna... pff niet teveel aan denken, is niet goed voor de baby Ik ben ook sinds 1 dec. in de ziektewet zonder werkgever en daarvoor werkte ik nog maar 6 uur ipv 24 uur gewoon gezegd tegen mijn manager dat het niet meer ging en gewoon ziek gemeld. Dan belt de arbo arts je wel op te zeggen hoeveel uren minder je moet gaan werken. Ik hoef sinds gisteren niet meer naar de fysio omdat ze toch niks meer voor mij kan betekenen met mijn rug. Ik moet het eigenlijk allemaal zelf doen door veel afwisseling en de oef. doen die ik heb geleerd. Ik hoop dat uwv niet moeilijk ga doen dat ik nu geen fysio heb en wel 100% ziek ben. Nou ja ik kan ook echt niet lang zitten/staan/lopen dan doet alles pijn. Zolang ik veel afwisseling heb dan gaat het wel. Ik krijg al niet veel 400euro maar omdat ik niet het hele jaar hebt gewerkt ivm verhuizing voor het werk van mijn vriend. Ik was daar zo boos over dat ze alleen keken naar 12 maanden terug want ik werk al 7 jaar van mijn leven en precies het jaar dat ik ff niet kon werken, word ik ziek ivm zwangerschap en ben ik de lul qua geld :x (sorry ff frustie). Zo ik ben voor de rest vandaag echt happy, heerlijk werd wakker en de vogels floten en zonnetje schijnt heerlijk.
@Bibiche fijn dat je wel echt happy bent. Kan me voorstellen dat het effe balen is met dat werk en geld. @Rachel ik lees die verhalen maar even niet meer, anders blijf ik ook teveel in gepieker hangen. Inderdaad ook over dingen die tijdens de bevalling kunnen gebeuren of er net na zo blijken te zijn brrrr. Gewoon lekker genieten van het zonnetje en richten op die ruim 98% die goed gaan. Vervelende verhalen blijven ook altijd langer hangen dan leuke verhalen.
Volgens mij wel, gewoon even bellen. Overigens wordt ook bij mij de zh bevalling niet vergoed (en dan ook nog aanvullend verzekerd, dus dat is wel jammer) dus ook gewoon lekker thuis (wilde ik toch liever ) Jesie: wat vervelend zeg, gelukkig gaat nu alles weer goed. Tigger: mooi dat alles weer goed was, wat een prachtig geluid is dat hartje toch ook he? Ben zelf ook superblij dat we het geluid hebben opgenomen, als ik het hoor ga ik helemaal stralen Erica: toch een beetje nesteldrang? Het is wel een lekker gevoel hoor om alles af te hebben. Veel plezier met het inrichten van het kamertje. Weet je al hoe je het hebben wil? Rachel: ja, weet wat je bedoelt. Die enge verhalen jagen me soms ook de stuipen op het lijf. Het verhaal van Meliske heeft me nog het meest aangegrepen. Denk je dat 'veilig' zit, maar niets is minder waar. Ik probeer het toch snel van me af te zetten, de ene zw-schap is de andere niet. Ga lekker van je meisje genieten! Rachel: ook ik zit vanavond lekker voor de tv om 20.30 uur! Had het zelfs al op de kalender gezet Oja, vriend kwam net terug van 2e sollicitatie gesprek. Hij zei dat het op zich wel goed ging, maar helaas niet de tekst binnen de tijd vertaald had (ivm met onbekende juridische termen). Nu maar hopen dat ze op kwaliteit letten en niet op kwantiteit!