Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

ik moet het toch even met jullie delen... :) Ik ga dus (zonder medische redenen) in het zh bevallen... standaard 5 dagen verblijf erbij (is gebruikelijk hier, na de bevalling.) alles samen (bevalling, verblijf, gyn etc) kost dat zo'n 1000 euro... ik ben hier ziekenfonds verzekerd, dat kost 3 euro per maand :confused: (ja echt waar).... en door die 3 euro p/mnd die ik betaal, wordt van die 1000 euro 850 euro vergoed.....! : :D
    Ik woon hier nu zo'n anderhalf jaar, maar ik begrijp nog steeds niet hoe alles zo goedkoop kan zijn...

verder willen we nog voor de kleine er is trouwen... net op t belgische gemeentehuis geweest voor info. we trouwen dus in belgie. paar papieren inleveren, afspraak maken om te trouwen (dat kan al na 15 dagen)... c'est tout... dus ik vraag, hoeveel kost het allemaal ongeveer?
    Meneer: " je kunt naar keuze trouwen op maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren en zaterdag van 9.00 tot 12.00 uur. Alles samen kost het trouwen € 25.50 euro. "
    Whahahaha! ik heb nog gevraagd of dat wel echt waar was hihi maar ja dus... ongeacht dag of tijd trouwen voor 25 euries... ben zo blij!

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Zo relax zo goedkoop trouwen. In Nl kan je maar op bepaalde ochtenden gratis trouwen en dat is volgens mij bij ons woensdag tussen 9 en 9.20 uur haha.

Ik beval in zh en ik hoef niks te betalen, wordt allemaal vergoed. Alleen ik moet eigen bijdrage van kraamzorg voor de helft betalen dus 1.25 per uur betaal ik zelf.

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Female staan er nog leuke huizen daar te koop ;)

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    duim duim voor baan voor vriend van Assepoester!

Ik ga eens even lekker een stuk fietsen, het is zo mooi buiten. Althans van binnen gezien dan. Hopelijk is het niet stiekum toch heel koud buiten :( . Ga toch nog maar effe bij nog een kinderdagverblijf inschrijven, ben zo bang dat er straks geen plek is bij mijn eerste keuze. Verder moet ik echt aan een maatje grotere onderbroeken :oops:

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Assepoester ik duim voor je vriend! En leuk dat je vanavond ook gaat kijken :D

Female wat is alles heerlijk goedkoop bij jullie zeg! Wow! Wel fijnd dat je dus maar 150 zelf hoeft te betalen voor het ziekenhuis!

Kraamzorg moeten wij 3 euro nog wat per uur betalen geloof ik (zal bij jou dan wel hetzelfde zijn of niet Assepoester?)

Veel plezier met fietsen Erica, mij veels te koud hihi!

Bibiche geniet vandaag maar fijn van je goede bui :)

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Bedankt voor het duimen :D Zullen deze week wel de uitslag krijgen.

Ook kraamzorg moeten we een eigen bijdrage voor dokken, Ik meende 3,50 per uur. Ook weer zo'n lekker kostenpotje. En daar betaal je dan ruim 240,- aan premie per maand voor :confused: !

Wat lekker relaxed voor jou dan Female, dat scheelt echt een hoop! Misschien moeten de Belgen eens even met onze regering praten. Stond trouwens laatst ook in de krant dat de stijging van de zhkosten op het bord van de burger kwamen.

Gister lekker de hele dag te zwemmen geweest. Zwemmen ging prima, maar toen we heen fietsten moest ik onderweg wel even stoppen. Misselijk en duizelig. Ben gewoon op de stoep gaan liggen (omstanders maar gluren) nou jammer dan. Na een min of 10 ging het weer, maar waarschijnlijk een aanval van hoge bloeddruk. Fietsen laat ik ds voorlopig even, de schrik zit er wel een beetje in.
    Maar Erica: laat je er niet van weerhouden, geniet lekker van het mooie weer en de omgeving!

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ja Assepoester wij ook 3,50 per uur! Ik betaal per maand 105,00 en dan toch nog dit moeten betalen :(
    Maar ben verder zeer tevreden over de Friesland (die verkzekering heb ik al sinds ik in dokkum woonde hihi) dus blijf er wel gewoon bij.

Vervelend meid dat je je gisteren zo beroerd voelde onder het fietsen! Zei er niemand wat tegen je dan of ze misschien konden helpen?

8. Niet meer actief

Tigger fijn dat alles weer oke was. Heerlijk weer he om het hartje te horen toch?

Bibiche; Jeetje wat vervelend zeg!

Hoezo moeten jullie een eigen bijdrage betalen aan de kraamzorg? Volgens mij wordt bij alles vergoed maar ga het voor de zekerheid nog maar eens nakijken :oops:

Liefs Nathasja

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ja belachelijk dat het trouwen in Nederland zo duur is. Wij zijn in Italie getrouwd. In de kerk en in het gemeentehuis. Was beide gratis! :confused: Wel hebben we de bloemen die we in de kerk hadden staan, daar gelaten als donatie.

Dacht dat ik de bevalling volledig vergoed krijg in het zh evenals de kraamzorg. Nu ga ik toch twijfelen, zo maar even uitzoeken. :rolleyes:

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Pff, Nl is duur! als ik dat toch hoor om heen...
    Ik vraag me af hoelang burgers dit nog volhoudn. steeds meer verdwijnen onder de modaal grens...

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij moeten helaas gewoon betalen voor de kraamzorg...zou het toch maar even gaan nakijken inderdaad!

Eingelijk moet iedereen die ik ken een klein deel betalen :(

12. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Assepoester wat vervelend dat je zo naar werd.

Ik heb heerlijk genoten van het fietsen. Heb weer een leuk truitje gekocht. Als ze zaterdag bij de pretecho ineens toch zeggen dat het een jongetje wordt dan heb ik een berg meidenkleding in aanbieding :) .
    Het is echt lekker weer. Geniet er ook van dat ik mij gewoon weer stukken beter voel dan vorige week.

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Fijn dat het fietsen zo lekker was Erica!
    Als het hier nou ook ineens een jongen word heb ik ook een kledingkast vol meidenkleren in de aanbieding ;) (maar moet gewoon meisje blijven kan niet meer wennen aan jongen hoor haha)

14. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hoi Hoi,

Ik ben heel erg misselijk geweest ja heb echt 3 dagen alleen maar moeten overgeven en had ook vreselijke buikkrampen was bijna niet te houden.....Maandag gelukkig alweer naar de vk toe.
    Ik merk nu wel dat ik te snel begonnen ben met werk vandaag, ik ben helemaal kapot dus meiden fotos zal vanaaf wel weer niks worden sorry morgen is mijn vaste vrije dag dus dan kan ik weer bijkomen.

Voor de kraamzorg moeten wij geloof ik ook een eigenbijdrage betalen en ik wil ook in het zh bevallen en ook dat moet betaald worden is eigenlijk niet normaal me vriend en ik betalen 241 euro in de maand aan ziekenfonds.....

Nou meiden ik ga weer even werken nog een uurtje en dan mag ik lekker naar huis toe.

Doei doei liefs Jessie

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Beterschap Jesie!

16. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    haha omdat jullie zoveel gekletst hebben vandaag en ik dus veel bij te lezen had, kan ik nu niet reageren want moet al weer weg naar de fysio....
    maar I'll be back! ;)

Zijn jullie allemaal massaal vrij op de woensdag ofzo? lekker hoor!

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ikke ben vrij ja :p Dus heb veel tijd om op iedereen te reageren :p
    Succes bij de fysio meid!

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @assepoester: wat eng ineens joh en ging niemand je helpen? Of dachten ze dat je dronken was :D
    @jessie: jij ook al zo ziek bah

Ik heb ook lekker ff gefietst heerlijk weer.

Ik kan soms zo balen van NL zoveel belasting betalen. Hoe meer je verdient hoe minder je overhoudt verhoudingsgewijs. Zorgverzekering kost al klauwen met geld en dan nog moet je veel zelf bijbetalen, begrijp dat niet hoor.

Trouwen duur en kinderen duur :D

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Trouwen hebben wij gelukkig al gehad qua kosten :D Wel grappig dat ik gewoon al zwanger was op de bruiloft zonder het te weten ;)
    Het trouwen heeft ons tussen de 8.000 en 10.000 gekost maar je kan het zo duur maken als je zelf wil natuurlijk ;)

Geld voor de kleine ook...M,n nichtje haar kamertje was 2e hands 200 euro onze kamer was alleen al 1500 (met aankleding zoals hemeltje en overtrekje) maar goed......nu moeten we wel zuiniger aan gaan doen omdat ik straks niet werk en geen studiefinanciering meer heb :(

20. sterkte Jesie!
    Veel suc6 liefzonnetje!

Ik ga vanavond gezellig een filmpje kijken met wat vrienden. Heb er al helemaal zin in!
    Ik had net mn beste vriend aan de telefoon, met de vraag hoelaat ze dan hier zouden komen, na enig overleg stelde hij 9 uur voor; hoor ik zijn moeder op de achtergrond: Nee hoor, niks daarvan, dan moet ze allang in bed liggen! Zij en de baby moeten rusten, niks daarvan!
    Ik vond het zo lief, en zo grappig dat ik hartstikke in de lach schoot, hoor ik zijn moeder zeggen; He, ik wordt helemaal niet serieus genomen! Toen schaterde ik het natuurlijk al helemaal uit.
    Toen had die vriend zijn moedr op het hart gedrukt dat ze het bed naar beneden zouden slepen en dat ik dan vanuit mn bed tv kon kijken ( moeder loopt opgelucht de kamer uit), en drukt mij dan (zo hard dat zn moeder het nog kon horen)op het hart dat ze dan lekker veel zouden gaan zuipen en roken naast mn bed (weer een tiranade van die moedre hihihi :) ). :)

Ik denk dat ik ook zo'n zoon zal krijgen hoor, die z'n best gaat doen om mij helemaal gek te maken!Vind ik wel grappig :D :)

Deel Deze Pagina