Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Gut, LZ een hele krant! :D Super!

Jesie, kan er wel wat van zien! Leuk gedaan! Meubels vidn ik erg mooi!

Die Nikies! Fantastisch!

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik heb via op http://www.vbn.borstvoeding.nl/ me opgegeven. Had die info van mijn VK gehad... misschien iets voor jou?

3. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    :oops: :oops: zie inderdaad dat het wel een lang stuk geworden is... :oops: :oops:

maar ja, jullie hebben ook zoveel gebebt de afgelopen uren..... ;)
    en nu maar hopen dat ik niemand heb overgeslagen..... anders sorry... heb mijn best gedaan..

4. @ liefzonnetje: Ik heb nu alweer mn 3e date gehad :D.

Echt heel lief, gister was mn telefoon uitgegaan (batterij was blijkbaar op), en hij zat zich helemaal zorgen te maken over mij en de baby. Want hij belde maar kreeg natuurlijk geen gehoor. Was ie helemaal langsgekomen (ik woon in Haarlem, hij in Rotterdam) om te kijken of er niets aan de hand was :D Ahhhhh...

Hij wilde vanavond weer langskomen, maarja ik had al afgesproken met vrienden, dus dat wordt dan morgen.
    Hij wilde helemaal vrij gaan nemen van zijn werk om naar mij toe te kunnen.

5. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Lief zonnetje ik ben trots op je met zo een reactie op iedereen PLUIM :) Doe het je niet na...
    Lachen dat je kleintje zo actief is. Ben je verder nog helemaal fit genoeg om al je werk te doen? En dat groot geld uitgever dat valt wel mee hoor, alhoewel, nou, kijk het zit zo, luister hoor eens hier..... Ik ben zwanger hoor ik heb een excuus :)
    Normaal valt het eerlijk gezegd wel mee. Ben geen merk freak en kan goed sparen. Nu weet ik dat ik dat met een baby op komst ook goed uit kan geven. ;)

Wachtijd bij kdv een jaar :confused: slik slik. Ik ben wel echt afhankelijk van de opvang. Een deel zou wel op te lossen zijn maar verder zou ik dan ouderschapsverlof moeten opnemen. Had beebje al bij eentje ingeschreven in november, nu dus bij nog een. Ik ga me er maar niet druk om maken want dat heeft toch geen nut. (tot mijn hormonen op hol slaan dan maak ik er weer een hele kwestie van :( :oops: ;) ).

6. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Goddes go girl, je hebt die jongen om je vingertje gewonden ;) ;) .
    Zolang je er maar plezier mee hebt!

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Leuk man zo te lezen goddess :D

Gaan jullie nog kijken om 20.30uur naar de vkpraktijk? Ikke wel hahia

Mijn zwangerschapsgym begint 12 februari jippie heb er veel zin in.

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goddess, whoehoe.. Tis wel een schatje zeg!

Lange wachttijden inderdaad. Ik heb me opgegeven voor gastouder gezin.

Ja, ik ga ook kijken.. :oops:
    Ik vond het altijd vreselijk, maar nu ben ik wel neiuwsgierig... hihi. Hopelijk is d enieuwe serie ook weer wat beter.

Trouwens, ligt die van jullie ook zo vaak op jullie blaas? Buiten dat ze er vaak op trappeld, ligt ze er nu ook vaak op.. Niet fijn.
    Ze is wel heel druk en gezellig. Vanmorgen lag ik tegen Hubby aan (mijn buik tegen zijn rug) en heeft ze hubby gemasseerd, haha.
    Meestal als hij zijn hand op mijn buik legt wordt ze gelijk rustig..volgens mij kruipt ze gelijk tegen zijn hand aan. Zo lief!

9. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Heel goed, druk maken is waardeloos nu... gezellige hormonen en anders wel zo'n kleine baby die dan nog extra druk wordt... :);)

Tja, ik moest natuurlijk even laten zien dat mijn geheugen nog goed werkte en iedereen wat terug schrijven... :) :) :) ;) ;) :p (tja 2 schermen openen is ideaal nu ;) )
    Momenteel werk ik nog fulltime... maar moet zeggen dat alles wel iets langzamer gaat dan normaal... vandaag zat ik verslagen na te kijken en dat ging echt super traag... werd steeds afgeleid door de baby :) :) nou ja, dan duurt het maar iets langer.
    Vanaf februari (nog 1 week :) ) ga ik 1 dag minder werken. Ik had een vast contract met 1 dag extra uitbreiding en dat loopt dan af. Mocht kiezen of ik dat nog aangevuld wilde hebben tot mijn verlof.... tja en aangezien het toch niet door kon lopen in mijn verlof, heb ik alvast voor mezelf gekozen :) en moet zeggen dat ik dat nu wel een erg lekker idee vind. Fulltime wordt wel wat pittiger nu.

Hmm denk dat ik de vkpraktijk maar ff ga opnemen... moet nog van alles voorbereiden voor mijn moeders verjaardag, ze wordt 60 en we gaan een hele powerpoint presentatie maken :) errug leuk.... nog 1,5 week voorbereidingstijd...

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

:) Gil ik net naar mijn vriend: KOM KOM het begint (de verloskundigenpraktijk) blijft het een reclame te zijn van becel...... Laten ze een echo zien van een baby :)

11. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    :) :) :) Hihi, het zou je gebeuren dat je man flauw valt tijdens de echo! (in de VK-praktijk) :) :) :)

Heb daarstraks weer lekker gezwommen mmmmmm. Alleen dat eruitgaan is echt vreselijk, zo koud! En ja je buik is dan echt loodzwaar.

Heb verdikkie al 2 broeken in de was :confused: Vreselijk verkouden........niesbuien............... en ja.............. verkleden :confused: :confused: :oops:
    Heb je geen maandverband meer nodig, zit je nog net niet in de luiers...........begin je aan de tenalady :) :rolleyes:

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ok ik wil niet meer bevallen :D haha ik kan er echt niet tegen meer om bevallingen te zien. Ik ging zowat mee persen. Maar daarna ook ff gehuild hoor :D

Ik draag gewone ondergoed of strings nog geen tenten zoals jullie ze noemen :D

13. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Hoi meiden,

2 dagen niet op de siet en 10 pagina's verder :confused: woh moet het beter bij gaan houden......

Zo de eerste 2 muurschilderingen zijn af, moet nog heeeel veel doen maar de begin is er zeker, ben al 3 avonden bezig, vanavind maar eens weer een bank avond ingelast! :) (mocht je foto willen zien heb ik ze in me album toegevoegd :rolleyes: ) Nogmaals ben geen picasso maar ben zeker tevreden, en daar gaat het toch om?

Ben zoooo nieuwesgierig :oops: morgen krijgen we de pret echo, als die kleine morgen niet mee werkt weten we pas in mei het geslacht van het kindje. Maakt niet uit als het maar gezond is zeggen ze dan, we zijn met alles tevreden.

Zelf wil ik in het ziekenhuis bevallen, vindt ik een fijner idee. gewoon ook omdat het ziekenhuis niet erg om de hoek is hier. ( ik woon in het boeren land) ;)

Morgen avond weer naar de zwangerschapsfitness, heb er wel zin in.
    :)
    Nou meiden dat was het weer, tot later

(sorry moet trouwens jullie verhaaltjes nog lezen, ga ik nu doen :)

14. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Mag je hopen hoor! Ik had ook een claim bij ex-werkgever van 4500,- maar geen cent van gezien en dat zal helaas ook nooit gebeuren :( Heb niets aan mijn gerechtelijke vonnis, bah.

Ik was gelukkig niet alleen op de fiets hoor :D Mijn eigen vriendje en nog 2 andere vrienden waren er ook bij. Dus lag niet helemaal alleen op de stoep. Wat ik wel eng vond is dat het zo snel ging. Het ene moment voelde ik me prima, het volgende moest ik echt even gaan liggen.

Goddess: 3e date alweer! Geniet er maar lekker van. Zo te horen is het echt een schat van een vent.

Van de kraamzorg heb ik al wel een bevestiging gehad, dus nu alleen wachten op het intake gesprek.

Die verloskundigen praktijd serie was niet echt heel interessant. Ging meer over het leven van die 2 dames dan over zwangere vrouwen. Leuk voor haar dat trouwen, maar wat boeit mij dat nou? En wat heeft dat met hun praktijk te maken? (wel even stiekem traantjes gelaten bij de geboorte van dat meisje :D )

15. simalex

simalex Bekend lid

Zo hallo zeg stelletje kletskousen!

Ben je 1 dagje fatsoenlijk onderweg voor school, kletsen jullie een stuk of 5 pagina's erbij! Maar het gaat allemaal vrij goed met jullie las ik.

Alleen Jesie flink misselijk. Buikgriep of gewoon van de zwangerschap? Ik heb al een aantal dagen flink veel last van zuur, en ervaar het bijna hetzelfde als de misselijkheid in het begin van de zwangerschap. Gewoon wat eten en dan trekt het weer redelijk weg.
    En Assepoester niet lekker tijdens het fietsen. Maar je weet zelf al waar het aan ligt, aan je bloeddruk toch? Kun je daar iets tegen doen om dat te voorkomen?

Verder is er zoveel gekletst, kan niet eens overal op reageren. Net naar de VK-praktijk gekeken. Leuk programma. Alleen die bevalling roept toch nog een onaangenaam gevoel bij me op. Riep al gelijk 'Ik wil niet op tv bevallen hoor... en ook geen video erbij' en of ik mijn schoonmoeder erbij wil... daar begin ik toch ook weer over te twijfelen.... Mmm gelukkig duurt het nog ongeveer 15 weken... En natuurlijk tranen toen het kleintje op tv geboren was... :cry:

Vandaag op school ging alles goed. Ben nu op school klaar. Alleen nog een beoordelingsgesprek met school en praktijk. Laatste lesdag zit erop. Heerlijk. Volgens mijn leraar moet ik meer spinazie eten, hij kon aan mijn huidskleur en slijmvlies onder de ogen zien dat ik een ijzer tekort had. Dus vanavond gelijk maar braaf aan de spinazie gegaan.

Ben best benieuwd hoe het morgen zal gaan met dat gesprek. Ik zal me er nog even geestelijk op voorbereiden.

Groetjes Simone

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Leuke muurschildering babymei pff ik zou het echt niet kunnen. Echt gaaf.

Ik wil alleen mijn vriend bij de bevalling en jullie?

17. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Ik wil alleen mijn vriend bij de bevalling en jullie?[/quote]

Jij zegt het! MOet er niet aan denken dat me moeder en/of schoonmoeder er bij is, (klinkt we erg lullig, zo bedoel ik het ook niet :oops: ) maar me vriend is wel genoeg ;)

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Sinds deze week werk ik halve dagen. Ik mooet eerlijk zeggen dat bevalt me uitstekend. Normaal gesproken nemen ze rond de 27e-30e week kontakt op met de a.s. kraamvrouw. Dit hoorde ik van een vriendin van ons die zelf kraamverzorgster is. Vanmiddag even bij de missEtam geweest, en daar hebben ze heel veel positiekleding in de uitverkoop. ( ik was blij dat mijn salaris binnen was.... :D )

Even nog een leuke anekdote: Mijn man had een bestelling geboekt bij Viking ( postorder voor bedrijven) en hij kreeg daar gratis een chocoladereep bij. Dus mijn man zegt tegen mij van: hier neem jij de chocolade maar, dat is goed voor je. Nou dames, hij had het nog niet zijn strot uit of ik kreeg een enorme schop van de baby. Net alsof die zijn vader bij wilde vallen ( met enig eigenbelang natuurlijk). Was wel een heel leuk moment.

Hoe is het verder met iedereen?

19. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    er is inderdaad vandaag veel geschreven, moest veel bijlezen.

ja ik ben bijgekomen van de dubbele les, had vandaag geen last ergens van. Had het ook erg druk dus dan denk je er niet bij na, kon gelukkig blijven zitten, maar het was wel even 2,5 uur hard doortikken.

dames die nog niets hebben gehoord van de kraamzorg, bel of mail erover. ik hoorde ook steeds niets, en heb na 10 weken gemaild en prompt kreeg ik een week later een bevestiging met datum van die week ervoor. dus ze waren het blijkbaar gewoon vergeten.

babymei; moest er vandaag net aan denken, of ik misschien mijn moeder erbij zou willen hebben, als zij dat zelf wilt en mijn man natuurlijk. ik heb geen superband met mijn moeder ofzo maar ergens denk ik dat het mij wel rust zal geven. Ze heeft mij vroeger altijd kunnen troosten, en zelf ervaring. Maar ga er nog even over denken voordat ik het aan mijn man vraag, en daarna eventueel aan mijn moeder. mijn schoonmoeder zal ik niet vragen, dat weet ik nu al. niet omdat we geen goede band hebben maar dat vind ik toch anders dan mijn eigen moeder.

het is alweer veel te laat, ga slapen, morgen een etentje met collega's dus lees vrijdag, als ik vrij ben, alles wel weer bij.

20. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik gok dat het mijn bloedruk was omdat ik misselijk en duizelig was. Weet eigenlijk niet precies wat het geweest is.

Simone: Erg veel succes met je gesprek morgen. We zullen voor je duimen.

Jesie: voel je je alweer wat beter?

Bij de bevalling alleen vriendlief en de vk. De rest wacht maar lekker. We hebben het ook al gehad over het melden van de kleine meid (een tijdje na de bevalling wordt pas familie gebeld) en de kraamtijd (geen doorgeef-feestje met ons meisje).

Deel Deze Pagina