Tigger: Ik hoop voor je dat je tegen die tijd weer wat minder harde buiken hebt, ik hoop het ook voor mezelf...
He dus veel van jullie gaan op vrijdag grappig. Ik ben benieuwd of ik het volhou dat slenteren maar anders ga ik echt zitten. Shit kraamafdeling gemist, wist niet eens dat het op tv kwam Ik heb gelukkig geen last van harde buiken, doet het pijn bij jullie dan? Ik heb het 2 keer gehad en vond het wel gek maar niet pijnlijk gewoon vervelend. Elke keer als ik bij mijn moeder langskom, heeft ze weer iets kleins gekocht voor de baby zo lief. Wel weinig meiden over dan he? Als je jouw lijst bekijkt Goddess.
Nieuwe buikfoto staat in mijn album Wat voel je precies als je last van harde buiken hebt, ik weet helemaal niet wat het is en volgens mij ook nog niet gehad. of misschien wel? Groetjes
Nou bibiche, zo heb je je uitzet in no time bij elkaar! En er zijn zeker weinig meiden over als je kijkt naar die gigantische waslijst... Over die harde buiken, bij mij doen ze soms wel echt zeer. het is moeilijk uit te leggen hoe het voelt... Van buiten is je buik gewoon helemaal keihard, en het lijkt soms een beetje alsof je te strak in je vel zit zegmaar, alsof je echt TE veel hebt gegeten . En van binnen voelt het als verschrikkelijke kramp (ken je dat gevoel, wanneer je kramp in je voet hebt, zo erg dat je die spier in je voet niet meer kunt ontspannen? Zo voelt het ook ongeveer). De ene keer doet het echt heel erg pijn, en soms niet, verschilt heel erg.... Vaak heb ik ook dat het doorstraalt naar mn rug (of andersom, van mijn rug naar mn buik). Geloof me, als je een harde buik hebt gehad dan weet je dat wel hoor!
@Alida, Jessie en Bianca, veel plezier bij de vk/gyn morgen! Effe wat algemene reactie; De kleertjes voor na de bevalling hangen al klaar. Een lief pakje ecru met beertje. Onder de voetjes zitten stippen als een afdruk. Wellicht verander ik nog van gedachte. Ik weet nog steeds niet of ik naar de 9 maanden beurs ga, zijn de kaarten al bijna uitverkocht of valt dat wel mee? @Tigger wat voel je precies met die harde buiken, doet het ook pijn? @Bianca gelukkig dat je terug mag komen voor de echo. Is toch leuk om iets van het gezichtje te zien! O en het kamertje is bijna klaar! Zijn we het weekend lekker mee bezig geweest. We zijn er super tevreden over. Allemaal groetjesssss
Hallo meiden Vandaag eerst even werken tot 13.45 en dan gezellig met oma naar de gyn. Ik moet er om 14.45 zijn en hoop dat het weer een controle met goede berichten wordt ga ik wel vanuit want onze kleine is volop in beweging. Heb er goed geslapen vanacht, maar wel heel vast dus heb nu wat hoofdpijn maar dat gaat wel weer over. Erica ben benieuwd naar jullie kamertje. Er zijn echt weinig meiden over n.a.v de lijst waar we mee begonnen zijn. Zo zie je bij elke maand wel mensen afvallen. Er zijn dus nog best veel meiden die een miskraam krijgen. Maar ik ga nu aan het werk en jullie horen vanavond van mij. Groetjes
Goedemorgen... Het doet niet echt zeer bij, mij maar het is echt een vervelend gevoel... Het rekt door naar mijn rug en ik heb het gevoel dat er een brok in keel zit... Even een vraagje, ik heb nu al een paar keer rechts naast mijn navel een harde ronding gevoeld, is dat het hoofdje ofzo? Het doet wel een beetje zeer als ik er zachtjes op druk, of zeer, het voelt niet prettig zeg maar... Iemand? Ik vraag me ook af of ik de vk even moet bellen zo, want ik heb eigenlijk nu continu afwisselend harde buiken... Ook 's nachts... Nu valt het wel mee, maar voel wel nog steeds een licht gespannen gevoel...
Alida, goeit al lekker! Erica, maak je foto's als het klaar is? Succes bij de Gyn, Alida! Er zijn inderdaad weinig meiden over.. Jammer...
Tigger als je het niet vertrouwd gewoon even bellen he meis Beter 1x teveel dan 1x te weinig! Vanacht is mijn nichtje van 18 bevallen van een dochtertje. Ze is om 03.00 geboren, heet Alysia weegt 4410 gram & is 55 cm lang. (groot meiske ) Zonet de friesland verzekering gebeld om mijn kraampakket aan te vragen en ze sturen het deze week op. Ook weer geregeld! Verder heb ik nog steeds ontzettende hoofdpijn, nu al meer dan een week en gaat niet weg. Blijf maar rustig aan doen
Dank je Rach, zal zo wel even bellen... gewoon voor de sure. Voel de kleine wel gewoon, hoor. Dus maak me geen zorgen, maar toch even vragen... Gefeliciteerd voor je nicht, Rach! Jeetje, inderdaad een flinke dame! Sterkte met het koppie, paracetamolletjes mag je gewoon nemen hoor.. Dus als het helpt!
RAchel gefeliciteerd met je nichtje. Het is een grote dame. Tigger; Ik zou gewoon even bellen met de VK Gewoon voor de zekerheid. Alida; veel plezier bij De Vk straks met oma. Erica; ben benieuwd naar je kamertje! Lekker dat het bijna klaar is. Liefs Nathasja
paracetamol helpt niet helaas Net maar weer even gemailt met stage (ga echt zo uren tekort komen maarja) woensdag moet ik weer voor controle dus als hij dan weer lager is wil ik donderdag en vrijdag weer gaan werken. (halve dagen doe ik) is nog maar 2 maandjes dan ben ik klaar dus wil wel graag afmaken. 6 feb heb ik mijn laatste 2 toetsen.... Tigger fijn dat je de kleine wel goed voelt , is toch wel fijn!
AGENDA Januari 29e Alida - gyn, Jessie& Bianca - vk 30e Chantal & Rachel - 3/4d echo, Emmetje & amilah vk 31e Rachel & Rebtam - vk Februari 1e Chantal & Simalex - vk 2e Babymei - vk 5e Bibiche - 3/4d echo 6e Tigger - 3/4d echo, Assepoester & Goddess tear - vk 8e Mariska - gyn, Erica - vk 13e Tassie & mama1986 - vk 14e Liefzonnetje - jarig (30 ) 16e Nemo & Janice & aafje87 - vk 19e Jessie - jarig (26) 20e Bibiche - vk 21e Liefzonnetje - vk 24e Rebtam - 3/4d echo, Jingels - vk 28e Tigger - vk BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e kindje ~ gew: 50+6 ~ fulltime thuis Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 88+8 ~ verlof: 23 maart Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e kindje ~ gew: 65+12 ~ verlof: 1 april Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e kindje ~ gew: 66+8 ~ verlof: 4 april Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e kindje ~ gew: 80+7 ~ verlof: 1 april Nemo --> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 75+6 ~ verlof 11 april. Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart mama1986 (20) jongen~10 mei~2e kindje gew ??~verlof?? Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 45+8 ~ verlof: ?? Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 130-10 ~ verlof: ws per 13 april Tassie (32) --> onbekend ~11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 89.6+6 ~ verlof: 1 april, nu 6 uurtjes week Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e kindje ~ gew: 57+ 2 ~ verlof: 5 april Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+7 ~ verlof: 1 april, nu woensdag thuis Josam (30) --> onbekend ~16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e kindje ~ gew: 60+8 ~ verlof: nu in de ziektewet dus al fulltime thuis Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e kindje ~ gew: 74+5 ~ verlof: 5 april laatste werkdag Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (29) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: 79+4,5 ~ verlof: 16 april Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e kindje ~ gew: 73+4 ~ verlof: sinds 6 weken in de ziektewet Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e kindje ~ gew: 67+9 ~ verlof: 15 april Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 60+1 ~ verlof: 30 april Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e kindje ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april Heidy --> meisje mvjanelle --> meisje Mariska--> jongen
@Alida mooi dat je de baby goed voelt, kun je inderdaad met een positief gevoel naar de gyn. @Tigger geen idee wat die harde ronding kan zijn. In de boekjes staat dat ze vanaf 28 weken kunnen voelen (vk) hoe de baby ligt. Maar zoals we al vaak zien soms kun je dingen veel sneller of later dan de "volgens de boekjes" dus wie weet. Ik kan zelf wel goed voelen waar het rugje is. Dat is de kant waar de meeste weerstand is. Had het voor de pretecho ook goed gevoeld. Dan moet je met je platte hand tegen een kant drukken. En ik zou voor die harde buiken maar effe bellen. @Rachel gefeliciteerd met je achternichtje, grote dame hoor. Succes met je hoofdpijn, vervelend hoor. Hoe laat je morgen naar de echo? Bij de pretecho had de vrouw een babypop van een baby van rond de 26 weken. Dan kon je zien hoe klein het is in je buik nu. Ik heb het even voor mijn buik gehouden. Heel grappig om te zien. Zo enorm klein en toch zo compleet. Kon het me daardoor veel beter voorstellen wat er nu in mijn buik groiet erg leuk. Ik ga vanmiddag de slaapdienst in dus wil Rachel en Chantal vast veel plezier wensen voor morgen bij de echo, geniet ervan meiden het is zo leuk! Emmetje en Amilah veel plezier bij de vk. Zo nu effe mijn gordijnen ophalen voor de babykamer. Tot later mischien.
Hallo, @ Rachel gefeliciteerd, begint het bij jou nu niet extra te kriebelen? @ Erica werkse voor vanacht
Veel plezier meiden bij de Vk. Rachel ik zou vk bellen met je hoofdpijn, is niet normaal hoor. Jij had toch last van je bloeddruk. Gewoon bellen meid. Ik heb 2 keer een harde buik gehad zonder pijn wel heel strak gevoel en ik was de eerste keer ook misselijk. Maar geen pijn.
hoi meiden, Gisteravond zijn we heerlijk uit eten geweest, samen met de buren, was erg gezellig en erg ontspannen. Ook ik werk nu halve dagen ( dinsdag t/m vrijdag) en dat bevalt me prima. Ik ga niet naar de 9 maanden beurs, is me teveel geslenter. Ik ben wel heel benieuwd hoe het is geweest, dus ik wacht op jullie verslag. Hoorde zojuist van mijn mama telefonisch, dat we van mijn ouders de kinderstoel krijgen, wat een mazzel. Van mijn schoonouders hebben we de kinderwagen gehad, dus daar hebben we echt geluk mee. Iedere maand koop ik wat, zodat ik niet in 1x keer van alles hoef aan te schaffen, maar alles bij elkaar loopt het toch wel behoorlijk op. Iedereen succes bij de vk, ik mag de 14e Feb. weer.
*zwaait* dag dames! Ik heb in dit deel van het forum nog niet eerder gepost omdat ik nu eenmaal niet zo'n babbelkont ben, ik post maar af en toe, maar lees wel dagelijks mee in dit topic want het is wel heel gesjellie om te lezen. Ik zag dat goddess tear een lijst had gekopieerd van de toekomstige mei mama's waar ik dus ook tussen sta, ben 1 mei uitgerekend. En alles gaat helemaal goed hoor, geen sprake van een miskraam en dat geldt vast en zeker voor meerdere meiden van die lijst... omdat sommigen er wat van opkeken dat er blijkbaar veel minder mei mama's meeposten dan dat er aangemeld staan. Veel ervan lezen vermoedelijk best wel eens mee, net als ik en die hebben misschien ook wel minder behoefte zelf te posten... wie weet! Ikzelf leef dus iig op een afstandje mee...