Beide werkgevers moeten 1/6 betalen, wordt dus samen 1/3. Nog 1/3 krijg je van de belasting en de laatste 1/3 is voor eigen rekening
Wat fijn om te lezen van Benthe en de moeder. Ik vind het ook goed hoor als je en kaart stuurt namens ons allemaal. Nou ik heb mijn 3-4d echo gehad maar ik moet woensdag terugkomen ze lag konstant met de benen voor haar gezicht. Ik vond het toch wel ff een domper hoor, ik ben al heel erg emotioneel. En mijn vriend kan woensdag echt niet mee ivm werk dus nu ga ik met mijn ma en schoonma. Ik mag ook niet te lang wachten met 2e poging ivm placenta aan de voorkant en dan zie je niks meer. Daarna bezig geweest met ondertrouw van mij en mijn vriend. Dit is al de 3 keer dat we terugkomen en elke keer moeten we weer wat anders meenemen. Mijn vriend komt uit Iran (politiek vluchteling) maar woont al 21 jaar in NL en heeft NL paspoort, werkt als apotheker en we hebben een huis gekocht. Maar als het aan de gemeente ligt mogen we niet trouwen of gere. partnerschap omdat volgens hun moet mijn vriend naar Iran om geldige papieren te halen. Moest toen ook al janken want mijn vriend kan niet terug, ze zijn niet voor niks politieke vluchtelingen. Dus nu horen we het over een aantal weken of het wel/niet mag anders moeten we naar de rechtbank en die beslist. En zo niet dan mogen we alleen samenwonen. Zo'n gedoe terwijl hij hier werkt, woont, studeert en werkt als hoogopgeleide. En gaan ze moeilijk doen als wij willen trouwen. We vragen toch geen uitkering aan, wij moeten nota benen betalen voor het trouwen. En hij is echt niet ineens een ander mens dan op zijn geboorteakte of paspoort. Sorry heb een kutdag en al 2 keer gejankt.
Wat een geweldig nieuws wat betreft Benthe en Annemarie. Wat fijn dat het zo goed gaat. @Bibiche ;het lijkt me idd superfrustrerend allemaal, hou de moed erin, al valt het niet mee. Hier gaat het allemaal goed, ook ik moet nu aan de zwangerschapsbroeken ,mijn eigen broeken krijg ik niet meer dicht... Vanavond een werkbespreking waar ik niet op zit te wachten..... In ieder geval ; we hebben GOED nieuws. Hoe is het verder met iedereen?
Wat goed dat alles goed gaat met annemarie en Benthe hopen dat het zo blijft. Sta er vaak even bij stil. Maar nu wel een opluchting dat de kleine het ook goed doet. Leuk trouwens dat ze een laptop heeft dus we zullen haar wel gauw online zien. Tigger: Leuk dat je een kaartje wilt sturen van ons allemaal, leuk hoor. Bibiche: Wat vervelend zeg dat de kleine er met de beentjes voor lag, en dat nu je man niet mee kan om het te zien. We zullen zaterdag zien of onze kleine zich wel wil laten zien. Vervelend trouwens voor jou en je vriend dat het zo lang moet duren, of jullie mogen trouwen of niet. Ik snap het niet hij werkt hier al waarom kun je dan niet trouwen. Ik hoop voor je dat jullie toch nog snel kunnen trouwen. Succes ermee. Na de zwangerschapsverlof blijf ik 2 dgn werken en mijn man fulltime. De 2 dagen dat ik werk gaat het de ene dag naar mijn ouders en de andere dag naar mijn schoonouders. En ik blijf in het weekend werken en dan is mijn man thuis dus hoeven we geen oppas hebben. Vind het wel een geruststelling dat het naar opa's en oma's gaat, dat zijn geen vreemden voor ons. Maar het lijkt mij ook heel moeilijk om straks onze kleine daar achter te laten. Maar het zal wel moeten want helemaal zonder mijn loon kunnen we echt niet. Wat ik uiteraard wel jammer vind, ik zou graag bij de kleine in huis blijven. Voel me nog steeds erg moe en ziek, hoop dat het gauw weer over is.
Linda bedankt voor het vragen. Ik kan me voorstellen dat ze nog even wachten... Is ook wel een goeie, want dan kunnen we een feestelijk geboorte kaartje sturen ipv een sterkte kaartje.. Bibiche, wat een onzin weer! Soms snap ik het allemaal niet zo hoor... Sterkte en succes, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt! Balen van de echo, maar er is een herkansing.. Jingels, fijn dat alles oke is. Wat is het goede nieuws dan?
Goed om te horen he dat het goed gaat met Annemarie en Benthe! Ik ben ook al aan het poetsen geweest... de wc's en de badkamer, de was allemaal klaar.. goh wat fijn weer he... Nu ga ik maar beginnen met koken... zodat het klaar is wanneer manlief thuis komt.. Moet allemaal snel snel want ik heb vanavond zwangerschapsgym! Groetjes!
Ik ben momenteel in de ziektewet zonder werkgever maar ik wilde zowiezo naar de bevalling 6 maanden niet werken. Wanneer ik klaar ben om te gaan werken dan wil ik weer 2 dagen gaan werken en kindje dan op crèche zetten en niet bij opa's en oma's ik vind het leuker voor haar dat ze van anderen kindjes leert en ik wil niet afhankelijk zijn van mijn familie. Mijn vriend blijft 40 uur werken maar dat is momenteel niet anders omdat hij een hoge functie heeft die niet parttime kan maar dat vind ik niet erg want ik wil zelf thuisblijven en weekenden zijn we dan samen.
Hallo allemaal, goed om te horen dat het redelijk goed gaat met Annemarie en Benthe.... we zullen blijven duimen voor ze. Ik hou het verder even kort iedereen die morgen naar de VK of Gyn moet veel plezier. doei doei liefs Jessie
Geweldig nieuws over kleine Benthe! Zal zo meteen ff geboortekaartje bekijken! Wij zitten hier nu ook ff te kijken over wel/niet werken maar denk dat de keuze snel gemaakt is.
Ik ben blij dat alles goed is (naar omstandigheden) met moeder en kind. Ik heb vanochtend zo gelachen. De kleine krokodil kan niet tegen kietelen . Elke keer als hij zijn voet tegen mn buik aanplantte en ik er tegenaan prikte, dan schoot het voetje weg en dan ging hij helemaal wild doen. Echt leuk zo'n hummel !
schattig goddess. Bij de echo vandaag zag ik mijn kleine meid wel slikken en gapen zo grappig. Ik wist niet eens dat ze konden gapen
Lief hoor Bibiche & Goddess Ben nu druk bezig met het zoeken naar heffingskorting....wat houd dat precies in Nemo? (of iemand anders )
@Rachel: hier een linkje, mischien heb je daar iets aan ? http://www.belastingdienst.nl/particuli ... P645_60568 @Bibiche: jee wat een verhaal zeg, en dat omdat jullie willen trouwen. Ik vind het belachelijk ! Kan me voorstellen dat je moest huilen. @Goddes: jou kindje doet altijd gek zeg ! Ik voel die van mij ook wel maar ik heb geen idee wat die allemaal uitvreet, jij weet precies wat jou kleine doet, super zeg ! @Mom ToBe: veel plezier op gym, welke doe je precies ? @Alida: hopelijk voel je je snel weer beter.
@Nemo: Ja, ik heb echt een grappige puk. Ik voel hem heel goed. Soms heb ik ook vraagtekens hoor, overwat hij in vredesnaam aan het doen is. Ik kan wel goed onderscheid maken tussen trappen, hikken, bewegen en zoals ik dat noem: rommelen (ik heb geen idee wat hij dan aan het doen is, hij is dan heel druk en ik voel dan overal "geborrel" .). Echt heel leuk .
He nog precies 100 dagen.. Detail, die kans is wel heel klein, hihi. Nou Goddess, das wel heel leuk! Kleine hier is er wel, maar echt gewoon heel relaxed. Af en toe een skup en verder gelooft ze het wel, hihi.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe ook behoorlijk gek kan worden van al dat gedoe in mn buik hoor! Vooral als ik probeer te slapen en hij besluit net een feestje te gaan houden. Of als ik met de laptop op mn buik een spelletje probeer te doen en daar wordt constant tegeaan getrapt. Maar meestal is het wel leuk, en kan er ook wel om lachen . Ik vind het altijd wel heel zielig als hij dan weer zo'n hik-aanval heeft... Hij heeft nu al de derde hikbui van vandaag... Achossie.... Die kleine van jou gaat ook nog wel druk doen hoor! . Bij mij is dat nou eenmaal iets eerder begonnen, maardit staat jullie ook nog allemaal te wachten.
Ja soms zie ik mijn buik ook golven maken dan verandert ze van positie. Wat ik grappig vind, is dat zodra ik wakker ben, zij ook actief is. Heffingskorting ben ik ook mee bezig, ik heb gewoon formulier aangevraagd bij de B'dienst en moet het gewoon invullen. Zij kijken of je er recht op hebt en hoeveel. Voorlopige teruggave 2007 heet het formulier.
Fijn dat het met Benthe en mama goed lijkt te gaan, sterke familie hoor! Verder las ik dat er aardig wat meiden aan het poetsen zijn geslagen, go girls! @Bibiche meid het was niet je dag. Hopelijk mag je snel trouwen, belachelijke regels hier soms. @Jingels fijn weer wat van je te horen, en zekers dat het goed gaat! @MomToBe hoe was het gymen? @Goddes leuk dat je zo van al die bewegingen geniet. @Nemo ik denk dat ik ook echt wel jank als mijn kindje weg moet brengen. Aan de andere kant hou ik er echt veel meer geld aan over. Het gaat maar om 14 uur in de week. Rest werk ik op tijden dat mijn mannetje thuis is. Ik ga een lange dienst in de week draaien dus een nacht weg, de avond en nachturen is ze natuurlijk gewoon thuis bij mijn vriend. Van het geld kunnen we de overige 5 dagen leuke dingen doen . Nou ja deel verdwijnt in de vaste lasten natuurlijk. Dat beweeg van mijn buik vind ik ook zo leuk, kan er tijden naar kijken.