Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jeetje Assepoester wat een rot nieuws! Ik hoop dat het allemaal meevalt! Sterkte en een knuf!

Jesie, wat een rot neuws! Doe lekekr even rustig aan en neem je tijd! Sterkte vor je mannetje. We denken aan je! *knuf*

Tatlim, sterkte met je infectie!

Momtobe, veel plezier bij de vk!

Rach, kan me voorstellen dat het pittig was..

Hihi Bianca, was het zelfde als bij mij. sinds een week ligt ze andersom hier. Dat is wel prettig!

Nemo, goed te horen dat het goed gaat bij je! Heerlijk, geniet ervan!

Simone, klinkt goed, lekker shoppen!
    En spannend zeg, ze nodigen je toch niet voor niets uit. ;)

Balen Bibiche, weer een dag wachten...

Erica, fijn goed nieuws!

Josam, fijn dat het bij jou ook goed gaat!
    Ben benieuwd naar je kamertje..

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hier een geweldige echo gehad! Meisje werkte goed mee gelukkig. Alhoewel nog wel dicht tegen placenta aan, maar we hebben genoeg kunnen zien!

Morgen dé foto's, moet ze nog inscannen.

Ga nu snel lezen over annemarie...

3. Sluit ik me bij aan (lekker makkelijk, bedankt he tigger ;) )

Wat posten er weinig mei-mama's de laatste tijd zeg... Hoop dat alles goed is...
    Ik zag Female laatst wel online, Mariska heb ik idd al een tijd niet gezien, verder schiet mij even niemand te binnen (sorry, this al laat, ben moe :oops: ).

Ik vermoed dat dit weer een slapeloze nacht gaat worden. Ik ben steeds ontzettend moe, maar kan dan niet in slaap komen (soms gewoon doordat die kleine maar door blijft spelen).
    Vannacht lag ik weer optijd in mn bedje,en viel uiteindelijk pas om 4.45 in slaap.. :cry: .

Ik wens iedereen een goede nachtrust toe, hoop dat dat bij mij ook gaat lukken (is weer een tijd geleden sinds ik normaal heb geslapne)

4. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ZO KOMEN FF SNEL LANGS PIEPEN WE WENSEN IEDEREEN EEN HELE FIJNE DAG :)
    WIJ GAAN VANDAAG NAAR ME MA TTOE DIE IS JARIG EN IS 39J GEWORDEN :D

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Tigger ben benieuwd naar de foto's :D
    @Mama1986 Gefeliciteerd met je moeder!
    @Goddess ik hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen meid!
    @Bibiche de enige tip die ik je kan geven is neem een flesje water mee! Tis daar ontzettend ruk en als je wil drinken moet je vaak lang in de rij staan vandaar. Veel plezier in ieder geval :D
    @Alida bedankt voor de tip zal zo meteen gaan lezen
    @Josam ik weet niet wanneer we gaan beginnen met de cursus denk deze maand ongeveer.

6. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Goedemorgen iedereen

Ben nog steeds ziek thuis ik kan er maar niet vanaf komen, voel me daarom ook niet super om op iedereen te reageren sorry.

Iedereen een fijne dag

Groetjes

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Beterschap Alida!
    Ik moet vandaag de bovenverdieping gaan opruimen maar heb geen energie....

8. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier helaas toch weer een minder goed bericht.... gisteren begon het overgeven weer en de hoofpijn en band gevoel. DUs weer met spoed naar de verloskundige... bloeddruk was nog steeds te hoog, gelukkig mijn urine nog wel goed (ondanks dat ik dus bijna niets kan drinken en dus ook niet plassen :cry: ) nu moet ik komende vrijdag toch met enige spoed naar de gynocoloog en zullen ze me zeer waarschijnlijk dus overnemen. De verloskundige vond dat mijn bloeddruk gewoon teveel gestegen was voor deze termijn en zij kunnen niet veel anders doen dan bloeddruk meten en urine onderzoek... en bij de gyn kunnen ze me veel beter in de gaten houden.
    Voor mij een enorme domper, maar geef me maar over aan hun kundigheid en probeer me maar rustig te houden.
    Gelukkig ben ik vanochtend door onze dreutel verwend met een langdurige voetbalwedstrijd of balletvoorstelling ;) daar word ik zooooo enorm gelukkig van...
    De emoties zaten gisteren erg hoog, vandaag weer iets beter. Verder blijf ik doodmoe, ondanks dat ik elke middag zo'n 2 a 3 uur slaap en s nachts ook nog eens 12 uur...
    Blijf deze week thuis.

Assepoester: dat was schrikken zeg voor jou! Hoop op goed nieuws van de gyn maandag! iK duim voor je!

Alida: balen dat je nog steeds ziek bent... veel beterschap!

Mama1986: zo jij hebt echt een piepjonge moeder en oma-in-spe! (mijn mams is afgelopen vrijdag 60 geworden en wordt voor het eerst oma, wat een verschil he? maar ja, jij bent ook al weer 9 jaar jonger dan ik ben.... pff wat een oudje ben ik... ;) )

Nemo en Simone, echt grappig dat jullie misschien op dezelfde cursus zitten :) :)

Ik denk dat ik de 9-maanden-beurs laat zitten... ondanks dat ik dus 4 vrijkaartjes heb voor een avond... voor mij nu allemaal veel te veel.. dus als iemand interesse heeft voor een avondkaart (donderdag of de vrijdag) stuur me maar een pb-tje!

Goddess, haha ik ga die prenatal bon winnen! heb nog niet gekeken hoeveel vragen het zijn, maar ik moet me toch rustig houden en iets leuks winnen is altijd leuk! :)

Mijn zwangerschapscursus begint pas begin maart. Vind dat nu wel prettig omdat ik me dus niet goed voel.. sommige zijn al wel vroeg bezig daarmee trouwens... hoeveel bijeenkomsten hebben jullie?

Rachel, hoe gaat het verder met jou? Is je bloeddruk al gezakt of je klachten weg aangezien je de bovenverdieping wilt gaan opruimen...... ik moet er even niet aan denken.... hoop dat het met jou een stuk beter gaat!

9. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ja dat klopt mijn ouders waren ook jong toen ze mijn kregen :)
    ik ben de oudste 8)
    en bij georgie is het precies anders om :)

10. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    wel leuk hoor!
    Zie trouwens nu pas dat dit jouw 2de kindje al is... dus jij hebt alles al eens meegemaakt en je moeder is gewoon al oma... :)
    Wel grappig om zulke verschillen tussen ons midden te hebben! maareh voel me toch niet te oud ;)

11. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

hihi hoeft je ook niet oud te voelen hoor :idea: :D :idea:
    als je maar goed voor je kindje kan zorgen en hem/haar genoeg liefde kan geven das het belangrijkste :) :p :)

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Liefzonnetje, gaat stuk beter met me! Nog wel hoofdpijn maar bandgevoel is verdwenen, moet de 14e weer naar de vk dus dan zullen we zien hoe mijn bloeddruk is.
    Probeer je rustig te houden meid! En zoals jullie ook tegen mij zeiden bij de gyn houden ze je alleen maar goed in de gaten en dat is ook heel fijn! Veel sterkte in ieder geval!

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @liefzonnetje en Alida: beterschap meiden ik hoop dat jullie je beide snel wat beter zullen voelen en genieten van de zwangerschap.
    @momtobe: gefeliciteerd, inderdaad jonge moeder. Mijn mama is bijna 62 jaar haha maar ze heeft wel 5 kinderen groot gebracht. En laat begonnen pas na de 31 ste nl.

Ik was vanochtend weer klaarwakker rond 5.30 uur ik ging weer samen ontbijten met mijn vriend. Rond 8 uur weer in slaap gevallen tot 11 uur hihi.

14. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo meiden

Het is net of mij lichaam het even nodig heeft om uit te rusten, ik voel de kleine nu ineens heel erg. Dus ondanks dat ik ziek ben voel ik me wel gelukkig met die kleine in mijn buik :)

Mijn vader is deze maand 60 geworden en mijn moeder wordt in maart 59 dus ik heb ook best oude ouders ondands dat ik nog maar 23 ben.
    Maar heb nog 2 oudere broers van 36 en 33 dus dan zijn mijn ouders niet zo oud.
    Mijn ouders hebben inmiddels ook al 7 kleinkinderen en de 8e is nu op komst.

Groetjes

15. simalex

simalex Bekend lid

Nemo -> Ja, ik woon in Beetgumermolen (8 km van Leeuwarden) En die cursus? Dan gaan we elkaar ongetwijfeld tegenkomen... 20.30 bij Gezondheidscentrum Huizemerpoort? Ik ben heel benieuwd! 8)

Liefzonnetje -> Vervelend dat je je zo naar blijft voelen, maar gelukkig kom je onder goede controle!

Bibiche -> Dus je hebt nog lekker uitgeslapen! Heerlijk! En natuurlijk veel plezier bij de 9maandenbeurs!

Rachel -> Gelukkig dat je je beter voelt. Hopenlijk blijft je bloeddruk laag genoeg!

Mama1986 -> Mijn moeder wordt dit jaar 49 en ik ben de oudste... Grappig al die verschillen, heh.

Alida -> Beterschap meid!

Goddess -> Heb je goed geslapen?

Tigger -> Ben je weer in love? Foto's!

Verder heb ik niet zoveel nieuws te melden. Donderdag en vrijdag mijn laatste dagen als leerling VzIG op de afdeling. Dus dan moet ik afscheid nemen :cry: Heb bij de bakker al een grote doos met oranjekoek besteld. Grappig dat ik een week daarna weer op soll.gesprek moet, dus misschien weer terug kom op de afdeling!
    Maar goed, dat zijn 'zorgen voor later'. Eerst lekker genieten van een weekje Vlieland! :)
    Hebben jullie trouwens ook wel eens last van een ontzettend opgeblazen gevoel? Tis nu gelukkig weer wat afgezakt, maar vanmorgen was het echt heel vervelend... Als ik mijn buik aanraakte dat het gewoon zeer. :rolleyes:

Groetjes Simone

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mijn moeder word maandag 65 :D Mijn vader is 8 jaar geleden al overleden. Maar ik heb dus 8 (half)zussen en één (half) broer en die zijn allemaal in de 40 dus vandaar dat ik oude ouders heb :)

17. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik had net dit bericht geplaatst vanmorgen bij zwanger.. maar zal het hier ook meteen ff plaatsen..

Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest.

Nou loopt mijn kindje sinds een paar weken steeds een beetje voor.
    Tenminste aan mijn baarmoeder te zien.

Nu was ik gisteren op controle en loop ik nog steeds ca. 2 weken voor.
    Bij de 3d echo wat ik vrijdag heb gehad, zou het kindje ca. 1 week voor liggen qua groei.

Nu moet ik bloedprikken voor suiker en ijzer. Om te kijken of ik zwangerschapsuiker heb.

Heeft iemand hier ervaring mee? met zwangerschaps suiker? of eventuele snelle groei?

Bibiche, het was mama1986 die dat zei over haar moeder.. niet de mijne....

Maar mijn moeder is 43, dus ook niet erg oud! :-D

Groetjes,

Groetjes MomToBe

18. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ik heb Mariska een tijdje geleden een PBtje gedaan, maar geen antwoord op terug gehad. Toch was er nog iemand die dit heeft geprobeerd en wel bericht terug had? Volgens de gegevens is ze 1 februari nog online geweest, dus zal heus wel goed zitten. Misschien vindt ze het wel voldoende om gewoon lekker mee te lezen.

Mijn schoonmoeder is trouwens in maart jarig en wordt zelfs 71! Manlief is 35 dus valt wel mee (toch?)

19. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    zo ben weer bij met lezen, was maar 20 pagina's in 1 week.
    Dus zal morgen nog even goed bijlezen want dan gaan we een lang weekend weg.
    Ga niet overal op reageren.

Schrok van het verhaal van Bente. Een collega van mij is opa geworden, en zijn schoondochter is met 26 weken bevallen. Het kindje groeit zo'n 80 tot 100 gram per week.

Als iemand de overzicht lijst gaat aanpassen mijn gewicht is nu ruim + 3 kilo .

Kuitkrampen, daar heb ik al jaren last van. Alles geprobeerd, vocht (drink 1 liter water naast thee en zuivel). Allerlei mensen naar gekeken. Maar gek genoeg heb ik er een flink stuk minder last van nu ik zwanger ben. Kou is voor mij wel echt slecht. Blijven bewegen, en de kramp er goed uitproberen te masseren/strekken.

Maagzuur, ik neem nu geregeld amandelen en dat helpt wel goed. Veel producten tegen maagzuur zijn niet goed omdat die in de bloedbaan komen en dus krijgt het kindje het ook mee.

Afgelopen weekend weer flink wat kadootjes gekregen voor mijzelf en het kindje (mijn oma, moeder en tante waren jarig). En gisteren een grote doos met allerlei spulletjes van een collega van mijn man. Ze wilde het toch weggooien dus neem maar mee en als je het niet nodig hebt (er zit ook spul tussen voor over 2 jaar) dan gooi je het maar weg.
    Dat was het weer even, moet weer aan het werk (werk vandaag thuis), dus deze pagina staat uit anders kom ik niet aan werken toe.

20. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ja echt wel :D
    je ziet het verschil moet er zijn :thumup:

Deel Deze Pagina