Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Tje, Erica, nog maar 12 weken voor jou.... en dat terwijl inderdaad de eerste 12 zo enorm spannend waren voor iedereen en zo traag gingen en nu vliegt de tijd....

Ik ga ook voor BV. Het lijkt me inderdaad zo mooi en heel natuurlijk om je kindje zelf te kunnen voeden en wat Goddess ookal zei... altijd alles bij de hand, ideaal (wat een vergelijking van die snackbar ;) eigenlijk hebben we gewoon 2 melkfabrieken... hebben jullie al zoogcompressen gekocht? ik deze week, waren in de aanbieding bij de Etos... nou en die heb ik ver weg in de kast gestopt zodat vriendlief ze niet zou vinden... die moet dan alleen maar heeeeel hard lachen :) ... net als de tent die ik gekocht heb... mijn eigen ondergoed gaat toch niet echt lekker meer zitten ;)).
    Verder heb ik de extra motivatie omdat ik nogal veel last van allergie heb en ik begrepen heb dat je de kans op allergie kan verminderen door minimaal 6 mnd BV te geven....

2. Erica:Tsja ik ken dat gevoel wel,
    vooral als ik naar mn banner kijk dan sta ik er ineens helemaal versteld van dat ik al zo ver ben.
    Toen ik hier net kwam keek ik heel erg op tegen de mensen die net zo ver waren als ik nu ben.
    Ik kon het me nooit echt voorstellen dat ik ook zover zou komen...
    Heel vreemd is dat...

Als het echt niet goed gaat met de BV dan moet ik wel over stappen, maar ik zou daar echt flink van balen hoor.

Ik ben net weer door mn heup gezakt, de hele dag verrek ik al alles, wordt er helemaal niet goed van...
    Heb een beetje een pechdag vandaag.
    Ik hoop maar dat jullie dag wat beter is dames,
    Groetjes,
    Goddess Tear

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    HE Natasja, ik heb je overigens een pbtje gestuurd over die kaartjes voor de 9 mnd beurs...

4. Niet meer actief

Liefzonnetje; Ik heb net geantwoord hihi

Goddes verveledn dat je zo een pech dag hebt hoop dat je je snel beter voelt.

Alida; lekker dat alles goed is en dat je weer hebt mogen genieten. En ik ben het met Goddes eens je mag het over je zelf hebben.

Erica; Het gaat hartstikke snel allemaal. Ik herken jouw gevoel ook.

Wat betreft BV. Ik heb eigenlik besloten on de fles te geven. ten eerste omdat ik het voor 99% zeker niet kan geven en ten 2de ik heb de kleine dan al 9 maanden bij me en ik vind dat mijn man ook mee mag genieten en dat kan dan door de fles te geven.

Liefs nathasja

5. @liefzonnetje: (ja, prachtige vergelijking ;) ). Inderdaad schijnt het zo te zijn dat BV de kans op allergieen e.d verminderd.
    Ikzelf heb geen last van allergieen (ben alleen alergisch voor nikkel, absoluut geen ramp) maar mijn ex is alergisch voor kiwi's, antibiotica en wespen steken (die kiwi's zijn jammer, maar de gedachte aan kunnen sterven door een allergische reactie op antibiotica en wespen steken maakt me toch behoorlijk bang).
    Zijn broertje is allergisch voor koemelk.

Dus ik hoop maar dat dat gen voor die allergieen niet is doorgegeven, want anders hou ik mn hart vast hoor (antibiotica en wespen steken :cry: , je kunt op ieder moment van de dag gestoken worden, en wat nou als hij in het ziekenhuis beland en ze geven hem per ongeluk de antibiotica waar hij niet tegen kan.. :cry:).

Dus dat is zeker voor mij nog een reden om BV te geven. Desnoods combineer ik FV met BV als de BV niet so vlot verloopt, elk antilichaam dat hij binnen krijgt is mooi meegenomen.

6. Tassie: Dus jij gaat Fv doen, ik kan me daar opzich ook welwat bij voorstellen, hubby dr ook bij betrekken.
    Mag ik vragen waarom je denktdat je geen bv kan geven, of is dat iets te persoonlijk?

7. Niet meer actief

dat mag je vragen hoor.
    Ik heb een bosrtverkleining gehad waarbij er in totaal 3,3 kilo van mijn borsten is weg gehaald en de tepels helemaal los zijn geweest.

Dus dat houudt in dat er geen verbinding meer is, maar dat zou zich kunnen herstellen. Maar die kans is wel klein.

8. O ok, ja dan is de kans erg klein idd, maar de wonderen zijn de wereld niet uit ;) .

Nouja, een flesje is toch ook prima? Kan papa inderdaad ook "meedoen" (vooral handig als jij savond lekker ligt te slapen, kan je hem het bed uit porren ;) !)

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tassie : ik dacht dat ze tegenwoordig zo goed een verkleining deden dat ze geen melkklieren aanraakten?!

Ik hoop dat Benthe het wel haalt [-o<

Ik heb niet veel te melden want ik heb niet veel gedaan. Nou ja niet veel ik heb het hele huis gestofzuigd en gedweild :D

10. Niet meer actief

Inprincipe wel, maar als ze je tepels moeten verplaatsen dan kan het niet anders. tenminste in 2002 en de chirurg heeft dat ook gezegd.

Op zich vind ik het niet zo heel erg. net wat ik al szei dan kan paps ook mee helpen.

Misschien ligt het aan mij hoor maar ik vind dat de aandacht nuook al zo uit gaat naar mams logisch op zich, maar ook voor paps is het een verandering en vind het jaamer dat ik hem niet nog meer er bij kan betrekken. Als je kadootje krijgt wat erg leuk is :D dan krijg jij dat als mams. Ik geef het vaak dan nog aan erik, omdat ik vind dat hij er ook bij hoort.

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn vriend mag de luiers verschonen :)
    Tuurlijk is het heel erg belangrijk om je man erbij te betrekken maar voor mij gaat gezondheid boven dat de eerste 6 maanden als je het kan doen. Dus de dames die het niet willen of kunnen niet gelijk aangevallen voelen hè haha

12. Tassie: Zorg dan dat iemand (of jijzelf) van die I love papa rompertjes/speentjes etc. koopt.
    Heeft toch ook wel wat, is ook wel leuk en persoonlijk naar papa toe :D .
    (je hebt ook "my daddy rocks" shirtjes enzo).

13. Ghehe, bibche toch!
    "Schat, mag ik de kleine een keertje... ?"
    "NEE! Jij verschoont de luiers, en nou opzouten! "
    :)

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    :D haha nee zo erg ben ik ook weer niet. Hij mag mijn borst vasthouden tijdens voeden :D :)

Misschien na een tijdje gewoon kolven dan kan hij ook de fles geven maar eerst wil ik het zelf onder controle krijgen want het schijnt wel moeilik te kunnen gaan bv geven.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Goddes: beterschap meid ! En ik wil je niet adviseren om BV en FV te combineren, tenminste eerst niet. BV is een kwestie van vraag en aanbod, als je je aanbod naar beneden brengt door je kindje FV aan te bieden heb je kans dat je BV sterk terug loopt en je dus echt te weinig hebt.
    @Erica: wist jij dat bij een borstontsteking de baby een goede "therapie" is "? Omdat hij/zij de borst goed kan leegdrinken gaat je ontsteking sneller over, dus dat hoeft zeker geen reden zijn om te stoppen. Ook is de melk niet "schadelijk/ziek" als je een borstontsteking hebt, je kunt ook in dat opzicht gewoon doorvoeden dan. Wel kan het zijn dat je kindje de voeding dan wat minder lekker vind.
    En idd. de laatste weekjes nu kan over 10 weken zover zijn maar ook over 15 weken (pas) gek idee eigenlijk.
    @Liefzonnetje: ik heb al een poos zoogkompressen (wij noemen ze koffiepads) in huis, niet omdat mijn borsten lekken. Ik heb altijd zulke koude/pijnlijke tepels met dit weer, ik gebruik ze nu dus ter isolatie :)
    @Nathasja: jee pittige operatie heb jij gehad zeg ! 3.3 kilo das is niet niks.
    En je man wordt er straks echt wel bij betrokken hoor, er komt allerlei "werk" bij zo'n kindje: verschonen, badje, boertje, knuffelen, troosten, in/uit bedje enz.
    @Bibiche: mischien kun je ter voorbereiding eerst een BV cursus doen ? En leg alvast een telnr. klaar van een lactatiekundige, voor als je wel moeilijkheden krijgt.

Hier verder alles prima.
    Ik hoop dat het snel weer beter mag gaan met Benthe.

16. Dankje Nemo.
    Ik wil het ook liever niet combineren, maar ik d8 voor het geval de Bv niet helemaal aanslaat, dat ik zegmaar bij kan voeden. Maar ik hoop er maar op dat de bv gewoon goed gaat.

Fijn dat alles verder goed met je is.

Bibiche: het was ook maar een flauw grapje van me hoor :D. Je kunt idd na verloop van tijd gaan kolven.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

We hebben vandaag de doos opgehaald bij de prenetal. Zit ook een verdeeldoosje in voor melk. Komt mijn vriend aan met zijn mannenlogica: "hee kan mooi hagelslag in :D "
    Moest wel ff lachen.

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @nemo: haha die is grappig
    Ik ga binnenkort naar een borstvoedingavond om te kijken hoe en wat. Maar ik denk dat de kraamvrouw ook heel erg hulpzaam zal zijn de eerste week en daarna is het gewoon zelf aanleren.
    @goddess: weet ik wel dat je een grapje maakte ik ook nl. :D Ik wil mijn vriend zijn gezicht zien als hij de eerste poepluier moet verschonen :D :) Ik weet niet beter door mijn werk, ik heb wel duizenden luiers verschoond. Maar eerste keer blijft eng en vies tegelijk ahah

19. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Alida, fijn dat je echo redelijk gelukt is. Ach en het blijft zo wie zo leuk om je kleintje weer even te mogen zien :)

Ik ben er nog niet over uit de BV of KV. Heb het er niet zo op als er iemand aan mijn borsten zit, ook manlief niet :oops: Lijkt me dus erg raar om er wel een kindje aan te laten zitten. En daarbij dat het iets drinkt wat UIT mij komt! :pale: Ja sorry hoor, maar ik vind het een beetje een vies idee. Toch nu ik dichter naar de bevalling ga, begin ik te twijfelen omdat het wel erg gezond is :rolleyes:

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik kreeg net deze mail van Annemarie:

Heej Linda, Met Benthe gaat het heel slecht! Het gesprek met de artsen was heel zwaar, ze gaan het 10 dagen aan kijken is er geen verbetering moeten ze de behandling stoppen en zal Benthe het niet overleven! Hij is zelfs bang dat het eerder mis kan gaan en we moeten ons nu dus voorbereiden!

Benthe had net wat minder koorts dat was dan wel een heel goed teken en betekende dat ze dus nog wel aan het vechten is en er wel kanssen zijn dat het goed komt!

Ik ben echt helemaal kapot alsof alle energie uit mij is gezogen en je staat er naast en kunt gewoon helemaal NIETS doen! Zon klein mensje zien lijden en dan nog je eigen kind! Zou jij aan de meiden op zw.pagina willen zeggen dat ik het fijn vindt dat ze met ons meeleven ,,

Ik probeer jou op de hoogte te houden zodat jij de meiden daar ook op de hoogte kunt houden.

Liefs Annemarie

Deel Deze Pagina