Pff Goddess, wat waardeloos allemaal zeg! Zo ga je toch niet met iemand om, wat is dat voor vage instantie die blijkbaar de woorden communiceren, vertrouwen en betrouwbaarheid niet kennen. Enneh kunnen ze je verplichten om bepaalde dingen te doen, zoals de zwangerschapscursus, mob tel, internet, en andere cursus? Lijkt me toch belachelijk! Je bent immer 18 en volgens de wet instaat om zelf beslissingen te nemen? Tja en 200 euro lijkt me ook erg weinig..... wie bepaalt dat bedrag ook zij? Nou meid, ik zou nog maar eens met ze proberen te praten.... stelletje MUTSEN daar! Sterkte meid!
Gisteren avond naar zwangerschapszwemmen geweest voor de eerste keer.... dat was echt zalig! Maar, wow stop iets van 15 zwangeren bij elkaar en het is 1 kippenhok.... wat een geouwehoer echt super gezellig! Ohja, hadden ze het op een gegeven moment over leeftijden, wie er allemaal onder de 30 was... haha stak ik bijna mijn hand op... (was er overigens maar 1) wel heerlijk om even iets anders ontspannends te doen dan thuis zijn! Straks ga ik nog even naar mijn werk. Met ze mee lunchen en een traktatie brengen....
Hallo meiden Geweldig nieuws over Benthe, wat een vechtertje zeg! Goddes tear: Niet met je laten sollen hoor, dat kan echt niet met 200 euro rond komen en dan ook nog met een baby straks. Kom voor jezelf op. Liefzonnetje: Leuk dat het zwangerschapszwemmen zo leuk was, ik wil ook graag maar het is bij ons niet in de buurt, en ik ga er geen kilometers voor rijden. Ben nog steeds vreselijk moe, heb de boodschappen al wel binnen gelukkig. Ga straks met mijn moeder even winkelen voor gordijntjes en nog wat andere spulletjes daar heb ik wel even zin in. Vanavond op verjaardag naar het zoontje van mijn broer die wordt 1 geweldig. Iedereen die naar de 9 maandenbeurs is, hoop dat jullie het leuk hebben. Groetjes
Lief zonnetje; Ik vind het ook heerlijk om te zwemmen. Ik mag maandag weer. Alida; veel plezier met winkelen straks en gefeliciteerd met je neefje. Liefs Nathasja
Met 30.2 wk en de genomen maten kwam de gyn uit op 1500 gram Over twee weken weer een groei-echo en dan kunnen we weer zien hoe zwaar ze is. Met vriendlief is het wel goed gegaan. Uiteraard bij de dokter een te hoge bloeddruk (165/95) maar de onderdruk was tenminste onder de 100. Nu moet hij volgende week weer laten meten en dan afwachten wat de volgende stap zal zijn. We weten natuurlijk al dat hij ook dan weer een te hoge druk zal hebben, maar op de een of andere manier willen ze dat perse steeds meten, haha. Supernieuws over Benthe! Ga zo door meid, we blijven aan je denken! De meiden die vandaag naar de vk gaan: veel plezier! Goddess: vervelend die instantie. Maare, is het niet 200 per week? Dan kom je uit op 800 per maand, en dat is dan wel weer normaal. "Van de SZW-site: Bent u 18, 19 of 20 jaar? Dan hebt u geen recht op een volledige uitkering. Voor jongeren van 18 tot 21 jaar is de norm afgeleid van de kinderbijslag. Hebben zij hogere noodzakelijke bestaanskosten, dan zijn de ouders daarvoor verantwoordelijk. Is een beroep op de ouders niet mogelijk, dan kunnen zij een inkomensaanvulling krijgen via de bijzondere bijstand. De gemeente bepaalt de hoogte van de bijzondere bijstand. Bovenop de genoemde normbedragen, kan de gemeente aan alleenstaanden en alleenstaande ouders een toeslag geven van maximaal 20% van het nettominimumloon. De maximale toeslag bedraagt 247,37 (inclusief 12,12 vakantietoeslag). De gemeente kan de maximale toeslag geven als u kunt aantonen dat u de (woon)kosten niet deelt met iemand anders. Bijstandsnormen (netto bedragen per 1 januari 2007) Alleenstaande ouder jonger dan 21 jaar 461,09" Zoals ik het op hun site kan lezen, zou je 460+240=700 kunnen krijgen (maar dan moet de gemeente wel bijz. bijstand geven)
hallo allemaal vandaag voel ik me heerlijk alles gaat goed en verloopt ook goed eva is heel erg lief vandaag en me mannetje ook hihi heb vandaag heerlijk tussen de middag een frietje gegeten en heb heerlijk ons huisje gedaan en ga zo lekker de was buiten hangen de kleine is vandaag actief en me ma zag nou ook in 1 keer me buik heen en weer gaan en tja dat is natuurlijk prachtig vooral is hij druk als ik wil gaan slapen en als ik onder de douch pff begin nou wel heel erg benieuwd te wordewn naar hoe hij er uit ziet ect we hebben er zon zin in maar ja nog ff geduld en we kunnen onze zoon en broertje in onze armen sluiten
Hallo meiden Assepoester: lief van je dat je wat uit hebt gezocht voor goddes tear. Hoop dat je er wat aan hebt Goddes tear. Mama1986: mooi dat je je zo heerlijk voelt, wou dat ik dat een keer had maar ja die isias blijft mij elke dag klieren. Heb gordijntje uitgezocht, maar ze kwamen net 60cm te kort dus moesten ze het bestellen, vind het niet erg dus die komen wat later. Heb nog wel andere dingen gekocht: 12 hydrofiel luiers 1 luieremmer 3 flanellenluiers En nog een leuk truitje voor mijzelf bij de miss etam voor 12,48 daar kun je dat toch niet voor laten hangen. Daarna nog even lekker een kopje thee bij mij thuis gedronken met mijn moeder, en nu alles even opruimen wat ik heb gekocht. Groetjes Alida
Hallo meiden, Ik denk dat ik er een paar daagjes uitlig hier.. Ik kreeg namelijk verschrikkelijke buikkramp vanmorgen en ik werd misselijk en had ineens koorts.. Gelukkig is de buikkramp opgehouden want ik lag echt dubbel van de pijn maar voel me nog steeds beroerd.. Dus als ik er een paar daagjes niet ben dan ben ik aan het uitzieken.. Goddess wat een rotverhaal zeg.. Maar ik zou als ik jou was eens naar de gemeente gaan en vragen hoe en wat. Zij kunnen je misschien wel verder helpen. Want 200 euro is te weinig voor twee personen dat ziet iedereen! alle andere meiden, het allebeste heb echt geen puf om overal op te reageren.. sorry
@goddess: wat verschrikkelijk meid maar wat ze doen kan niet. En in NL moet je zelf echt vechten voor je rechten. Dus ga maandag gelijk naar de gemeente, bel de belastingdienst want je hebt gewoon recht op een uitkering. Bel UWV voor zwangerschapverlof uitkering. Het is klote maar jij moet nu echt zelf aan de touwtjes trekken en bellen en langsgaan. Ik kom net terug van de 9 maandenbeurs. We waren er om 13 en om 17.30 uur vertrokken en daarna nog lekker mac gegeten. Het was super druk en super gezellig. Ik heb foto laten maken bij Wij jonge ouders en ik werd zelf nog versierd door de fotograaf . Ik heb me laten opmaken, heel erg mooi geworden. Daarna nog een fotoreportage laten doen bij een kraamzorg tent. Ik heb voor de rest een luiertas gekocht, laken, babywrap deken, een zwangerschapsbroek en een slaapzak. Voor de rest hele dag slenteren en wachten. Ik vond het echt super leuk maar eigenlijk niks gratis echt heel weinig behalve die foto's dan.
@Amilah beterschap @Goddes wat vervelend zeg. Wat ben je toch een intelligente meid voor je leeftijd. Daar getuigt je stukje weer van. Je kunt zo lekker schrijven en zo helder het probleem in kaart brengen. Ik herken echt hulpverleningsland. Bedenken de oplossingen voor je i.p.v. te vragen welke hulp jij nodig hebt. @Liefzonnetje klnkt goe dat zwemmen. tis dat ik niet in badpak durf Dat het een kippenhok is geloof ik, allemaal "broedende"kippetjes hihi. @Assepoester wat apart he dat je al zo een groot beebje in je buik heb. Fijn dat het met Benthe nog goed lijkt te gaan, sterk meidje. Hier alles prima, weekendje vrij en het schijnt mooi weer te worden. We klimmen weer op de fiets dus. Enige vervelende is dat ik constamt moet plassen, of eigenlijk het gevoel heb dat ik moet. Er komen slechts druppels uit meestal grrrr.
Bibiche, ben benieuwd naar je foto's..... best veel gekocht heb je zeg! Tussen de middag naar mijn werk geweest, was wel leuk om mijn collega's weer even te zien! Iedereen was super lief en bezorgd.... ook nog even afspraken gemaakt om komende maandag met 2 sollicitanten te praten... Was er van 12 tot 13:30 en toen weer naar huis gereden (25min) en was helemaal op..... ben mijn bed in gegaan, lekker geslapen, maar nog steeds super moe.... Ben nu wel erg blij dat mijn spreekuur voor vanmiddag afgebeld was, want dat was me nooit gelukt... beetje overmoedig kan ik soms worden als ik een dag niets gedaan heb... Morgen vier ik mijn verjaardag nog voor familie, kijk ik nu wel echt tegen op.... en zondag viert mijn stiefschoonvader zijn verjaardag.... heb al wel met mijn lief besproken dat ik misschien niet mee ga als het me te veel wordt. gelukkig begrijpt hij dat... Nou meiden, ben benieuwd naar jullie verdere verhalen van de 9mndbeurs... ik ga denk ik maar in bad dobberen en daarna lekker mijn bedje in. truste!
@Goddes: wat een verhaal zeg ! Maar "moet" jij nu perse met zo'n instantie in zee dan ? Is het een soort begeleidend wonen ? Ik bedoel kun je niet gewoon zelf een huis huren en dan een uitkering en huurtoeslag aanvragen enz ? Er zijn toch meer vrouwen die alleen wonen met een kind. Jij bent 18 en volgens mij prima in staat je eigen boontjes te doppen, en niet te laten betuttelen door zo'n instantie ! PF sorry hoor maar ik snap het ff niet ( je hoeft me ook niet alles uit te leggen hoor, maar 200 euro per maand kan volgens mij gewoon NIET) @de rest: ik heb alles gelezen maar vandaag ff geen zin om op iedereen te reageren. Wij zijn vanmorgen bij de VK geweest. Alles was goed. Kindje lag met hoofd naar beneden en rugje naar rechts (d8 ik al). Ik voel n.m. wroeten rechts en trappen links. Daarna na de 9 maanden beurs geweest. Je kon bij difrax een wedstrijdje doen wie het snelste een maxicosi in een Ferarri kon doen. Toen werd mijn vriend door Bastiaan Ragas geroepen hij moest het ook maar even doen, maar mijn vriend had het nog nooit gedaan. Al met al heeft Bastiaan hem behoorlijk geholpen en hebben wij een knuffel gekregen. Ons kindje heeft dus een knuffel van Bastiaan , vond ik wel leuk. Voor de dames die nog gaan 1 tip: GA MET DE BUS ! Wij waren met de auto waren bij de RAI en moesten toen ergens anders parkeren. 1 woord DRAMA
Wij zijn ook met de auto geweest maar gewoon een straatje rechtsgenomen en het was maar 10 minuten lopen van de rai. @goddess: inderdaad ik ken zat jonge meiden die zelfstandige wonen en uitkering, zorgtoeslag en huurtoeslag krijgen. Ik zou me ff informeren voor huurwoningen enz. Waar woon je nu dan?
@Bibiche: hadden wij dat ook maar gedaan. Wij moesten bordje 11 volgen en vervolgens bij de Arena parkeren, en toen met bussen naar de RAI.....
vandaag bij ons in de apotheek een dolgelukkige oma: ze had net een kleinzoon gekregen, maar de hele familie had gerekend op een meisje, want dat was gebleken uit de 3! echo's die ze hadden gehad. De gynaecoloog scheen helemaal verbaasd te zijn toen het jongetje ter wereld kwam Oma heeft dus nu heel veel roze kleertjes over! hihi, ik ben toch wel erg blij dat wij het gewoon niet weten. Ik hoop niet dat een van jullie dit overkomt (al is het zelfs dan geen ramp natuurlijk)
Emmetje, fantastisch zo'n verrassing uit je buik! hihi ik zou uit bed rollen van het lachen! Morgen gaan wij voor de 3d-herkansing. Zal voor de zekerheid nog even vragen of ze nog een keertje willen kijken hihi Zal dan ook de 3e bevestiging zijn, maar goed niks is zeker!
Nemo, Ik hoop dat alles oke was bij de vk.. Voor Janice en aafje ook.. Oh wat fijn nieuws van benthe lees ik! gelukkig... Mama1986, lekker toch even uitblazen bij je moeder. Goddess, geen zorgen om ons.. Denk nou maar eerst aan jezelf! *knuf* Oh lees nu je bericht! Mijn god.. Dit kan echt niet! Assepeoster fijn dat je wat opezocht hebt, misschien heeft Goddess er wat aan? Fijn dat het goed gaat verder bij je.. Fijn te lezen.
LZ, klinkt heerlijk het zwemmen... Hopelijk was het leuk op je werk? Nemo, goed dat alles oke was! Super Emmetje, haha.. Ja hier kan dat nu ook gebeuren. Wat we hebben gezien op de echo kan toch echt niet missen. Maar goed, anders pech. Haha.
Hier alles goed. Ik voel onze kleine meid al een paar dagen heel minimaal. Ik voel dr wel, dus probeer maar niet ongerust te maken. Ze ligt volgens mij ook met de voetjes weer naar beneden, voel haar amper aan de buitenkant. Alleen maar binnen in. Vraag me af of dat dat normaal is, dat ik haar nu al zo lang maar zo weinig en zo lichtjes voel? Verder heb ik besloten mijn paard te verkopen. Het kan gewoon niet uit straks. Ja het kan wel, maar ik heb het er toch niet voor over.. Ik wil straks lekker met die kleine bezig en me niet schuldig voelen dat ik maar 2 keer in de week naar mijn paard kan. Ik ken mezelf dat past niet. Het is of alles, of niets... Ik doe niet aan half werk. Dus vandaag en morgen komen er kopers. Ik ben benieuwd en hoop dat het snel rond is. Want ik vind het vreselijk. Nou fijne dag allemaal! Kuzzzz