Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    O ja.. 28 weken.. :D

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Leuk, proefkaartje ophalen..
    Ik zit er ook op te wachten.. duurt echt lang.

3. Niet meer actief

Meiden; bedankt voor jullie tips. Ik ga het beide uitproberen.
    eerst het een en dan de ander. Ik laat het jullie weten.

Goddes; Ik ben het met tigger eens. Hoe kwetsbaarder je je opstelt des te beter. Ook is het handig alsof je doet of je begrip hebt voor hun. Ik merk dat bij het UWV ook dat als je hun een beetje paait dat je meer voor elkaar krijgt. Is niet makkelijk, want ook verval vaak weer in het booszijn etc.

Tigger dat is ook vervelend dat je dan niet meer slaapt. Ik slaap dan wel slecht vanwege de klachten, maar val wel weer in slaap. ik zie wel iedere 3 kwartier de klok, maar dat is niet anders en nu dat ik thuis ben probeer ik dan smiddag nog maar wat te slapen.

Mama1986; beterschap! en Veel plezier met de proefdruk halen.

Liefs Nathasja

4. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Nog net een goedemorgen gewenst!

Gister weer heerlijk gezwommen, is toch wel lekker elke week. Alleen het fietsen naar het zwembad wordt steeds zwaarder.

Kreeg net de mail van Kruidvat met de bon voor het pakket. Ben heel benieuwd wat er in zit.

Net alle rekeningen weer betaald en meteen de proefdruk voor het geboortekaartje besteld. Krijg het hopelijk morgen binnen. Lang leve het internet en iDeal.

Zal zo nog even de keuken afmaken en dan nog het raam bij de trap. Dan is het schilderwerk voorlopig weer gedaan. En dan na het weekend hebben we eindelijk weer gordijnen!

Simone: jij bent wel gewild hoor! Succes bij je echo. Hebben ze je ook al voor suikerziekte getest? Daar krijg je ook grote kindjes van, misschien dat je kleine daardoor voorloopt.

Tigger: jammer dat ze alleen 's nachts wat drukker is. Anders gewoon een keer naar de vk bellen dat je haar wel voelt, maar naar jouw idee wel erg rustig is. Dan kunnen ze je of gerust stellen, of controleren dat alles goed is.

Goddess: succes met alle instanties. Wat Emmetje ook zegt, waarschijnlijk is het bedrag nu nog gebaseerd op het feit dat je nog geen kindje hebt. Zodra het kindje er is, zou het bedrag omhoog moeten gaan. Die bijzondere bijstand zou je zoiezo moeten krijgen. Schrijf inderdaad alle info op, ga heel blond lopen doen en niet eerder opgeven tot je precies weet waar je recht op hebt.

5. Heel erg bedankt meiden!
    Ik ga vandaag even bellen met SD, en er eventueel vandaag al naartoe, nou maar hopen dat alles op zn pootjes terecht komt.

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo meiden,

ik ben vandaag lekker vroeg naar huis gegaan dus zit lekker op de bank.
    heb ook slecht geslapen erg last van maagzuur en niks helpt gewoon.
    wordt er helemaal gek van ik kan niet wachten
    tot ik weer gewoon lekker kan eten.

hoi goddess,
    ik duim voor je dat alles goed komt.
    sterkte met bellen.

gr chantal

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Hihi :D

Zo ik kon vannacht amper slapen door mevrouw in mijn buik. Ik weet niet wat ze aan doen was maar volgens mij was er een disco in mijn buik. Jeetje leek wel of ze aan het gabberen was op mijn blaas/vagina. Ik dacht die komt er zo meteen uitfloepen. Was zo'n gek gevoel, echt alsof ze bezig was om naar buiten te komen. Blijf maar nog 2 maanden binnen zitten meisje :D

Vanochtend schrik van mijn leven gehad. Ik ging met mijn moeder en mijn oma van 93 jaar naar een winkelcentrum. Mijn oma kan natuurlijk niet meer lopen op die leeftijd dus we reden haar rond in haar rolstoel. Alles goed totdat we teruglopen naar haar huis. Wij steken over een zebrapad en ineens uit het niets vliegt mijn arme oma van haar stoel zo p de grond :cry: . Ik schrok me dood, volgens mij is mijn hart echt gestopt ook. Bleek dat de grond ongelijk was maar het ging zo snel dat we het niet eens zagen. Ik hield haar een beetje tegen maar haar jas scheurde uit. Gelukkig viel ze op haar armen en niet pal op haar gezicht. Pff wat een angst, ze heeft gelukkig niks. Maar mijn moeder en ik kregen haar voor geen mogelijkheid overeind en in de stoel. Een vrouw van 93 jaar is natuurlijk zo stijf als een plank. Gelukkig stapte er iemand uit zijn auto om ons te helpen, ik het zelfs zijn gezicht niet eens gezicht zo druk bezig was ik met haar.

En wat doe oma, die moet er om lachen :D haha nou ja gelukkig maar ik stond er ff met tranen in mijn ogen. Ze valt de laatste ook vaak uit haar bed en zit onder de blauwe plekken, ze krijgt nu een ziekenhuisbed zodat ze er niet meer kan uitvallen. Maar mijn oma heeft stalen botten volgens mij want ze breekt gelukkig nooit wat. En we waren gaan shoppen omdat ze iets voor haar achterkleinkind wou kopen zo lief.

@goddess: ik wil je niet onder druk zetten hè :D maar NU echt alles regelen duurt soms 8 weken voordat ze dingen voor elkaar hebben en hoe langer jij ermee wacht hoe langer je je geld zal krijgen. Maar nog vind het te weinig hoor 400 euro nog wat. Waar woon je nu dan? HOe betaal je dat eigenlijk? En zeiken doe je niet meid gewoon doen, hoe meer mensen het lezen hoe meer mensen je kunnen helpen. Heb je ooit gewerkt? Heb je eigenlijk recht op zwangerschapsverlof uitkering?
    Sterkte

8. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik heb net weer 2uurtjes geslapen.... ppff merk wel dat ik weer meer behoefte krijg aan slaap...

Hebben jullie ook opeens weer last van zo'n misselijk gevoel steeds? maandag was het zo erg dat ik zelfs moest overgeven, maar sinds dien hou ik steeds zo'n vaag misselijk gevoel, net als of het niet doorzet....

Ga nu op visite, lees later weer bij!

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja ik heb ook als teveel doe dat ik misselijk word, nou ja teveel zelfs als ik een stukje fiets kan ik misselijk worden.

Ik heb wel elke nacht een drukkend gevoel op mijn borsten/longen als ik op mijn rug lig. Alsof iemand erop druk en dan heb ik het benauwd.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Goddes: Heb je een paar weken geleden het nieuws gevolgd ? Ging toen over mensen in de gevangenis die studiefinanciering kregen omdat ze een studie via het LOI deden. Mischien kun jij ook studeren bij LOI krijg je ook studiefinanciering ? En ik las bij ons in de krant dat als je een min. inkomen hebt je dan subsidie kunt aanvragen als je op een sportvereniging zit. Mischien zijn er wel meer subsidies, gewoon even vragen ! Succes meid.
    @Nathasja: mischien kan je mannetje je eens masseren ? En ik gebruik een warme kersenpittenzak bij rugpijn, heeeeeerlijk.
    @mama1986: en hoe zijn de kaartjes ? En jij vind de tijd snel gaan ? Nou ikke dus niet .
    @Emmetje75: ook ik slaap/lig al tijden met voedingskussen :oops: echt een superuitvinding he.
    @Tigger: mischien moet je er overdag eens voor gaan zitten. Rustig zitten en lekker je buik masseren/aaien/insmeren mischien dat je kleine daar wel op reageert. Of een muziekje bij je buik houden.
    @Assepoester: vertel je wel even wat er in de kruidvatdoos zit ? Ik heb gehoord dat die van Prenetal het leukste is. En ben je gewoon zelf aan het schilderen ?
    @Chantal: heb je al iets gehaald voor je maagzuur ? Erg vervelend zeg. Je kunt ook een kussen onder je matras doen zodat je hoofdeind wat hoger ligt, zodat je wat minder last hebt van zuur. En morgen veel plezier bij de vk.
    @Bibiche: gelukkig is alles goed afgelopen met oma zeg. Ze had wel iets kunnen breken :confused: En dat benauwde herken ik ook, en dan te bedenken dat we nog even moeten....
    @MomToBe: als ik niet op tijd eet wil ik nog wel eens misselijk worden, verder (gelukkig) niet meer. Zou het komen omdat je kleintje tegen je maag drukt ? Of heb je iets verkeerd gegeten ?
    @Simone: tot vanavond ;)
    @liefzonnetje: ik zag niets van je staan, is alles oke ?

Marie-Lize moet vandaag naar de vk zag ik in de agenda staan, we hebben alleen al een poos niets meer van haar gehoord. Iemand enig idee hoe het met haar is ?

Hier alles oke, vanavond voor het eerst naar cursus. Ik heb er zo'n zin in !

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi nemo,
    ik heb al van alles geprobeerd maar soms helpt
    er gewoon niks voor.
    die kussen onder mijn matras is mischien een idee.
    ik denk dat het beste helpt gewoon bevallen :) :) maar ze moet nog even groeien.
    gr chantal

12. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Goedemiddag!

Ook hier beginnen de kwaaltjes met name 's nachts te komen. Naast het vele plassen, heb ik nu ook steeds een zere maag. Misschien dat de beeb er tegen aan schopt als ik lig te slapen of zo. Het trekt wel vlot weg als ik rechtop zit. Maagzuur is er nu ook steeds vaker :-#

Kennen jullie dat gevoel ook dat als je iets teveel hebt gegeten, je het ineens weer omhoog krijgt? Van de ene op de andere tel zit mijn mond weer vol :pale: Gelukkig niet zo erg dat ik moet overgeven, maar wel heel vervelend.

13. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo Allemaal,

@ Simalex jullie beeb is nu dus ook 4 weken verder die van ons 3 weken ben benieuwd naar je echo ik krijg er geen.
    @ Tigger ik herken dat wel ja snacht dan is onze kleine ook zo actief en overdags dan voel ik hem bijna niet hihi worden nachtwakertjes.
    @ Goddes het kan idd lang duren voordat alles rond is dus begin er maar zo snel mogelijk mee.

Van maagzuur heb ik gelukkig (nog) geen last.
    Wat ik wel een grote voordeel vind is dat ik het nu bijna niet meer koud heb normaal ben ik echt een koukleun.

Liefs Jessie

14. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ja daar zeg je wat! Normaal lig ik onder een dubbel dekbed én elektrische deken aan. Nu onder een zomerdekbed en ik heb het nog steeds warm. Zal straks weer flink tegenvallen, gelukkig bevallen we in de zomer hihi

15. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Nemo,
    lief dat je mij ff noemt.. heb wel mee zitten lezen, maar voel me idd niet echt super... ben weer aan het overgeven geweest, gisteren even via de post naar de AH (normaal gesproken nog geen 5 min lopen) werd ik enorm beroerd in de AH... heb steeds zo'n harde buiken en hartkloppingen... ik had het allemaal gewoon anders verwacht.... en heb geen zin om hier steeds van die sippe berichtjes neer te schrijven en jullie daarmee lastig te vallen.
    Vanochtend wel naar zwangerschapszwemmen geweest, een ander zwembad dan vorige keer en hier een veel actievere (voor mij te actieve) les... dus daar ga ik niet meer heen, gewoon terug naar de sloompies ;) want om nou de hele dag daardoor me rot te voelen is niet echt goed.... moest daar heen voor de ontspanning :)
    Wel een lichtpuntje is dat ik de baby gezellig veel voel... dat stelt me wel gerust......

Ohja Chantal heb je al Regla PH geprobeerd, kan je bij de apotheek kopen... wel het drankje nemen hoor, want die pillen zijn onwijs ranzig en helpen veel minder....

Voor een paar wel spannend de echo's vanwege voorlopen op groei.... weet niet meer goed wanneer die nou zijn... succes meiden... enneh als nou de voorlopers iets geven aan de ukkies ;)

16. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

zo het proefdrukje hebben we opgehaald :)
    ziet er natuurlijk goed uit :D
    vandaag is waarschijnlijk de bevalling van een meisje die ik ken begonnen ben zo benieuwd :D
    nou ga ff eten heb net alle enveloppen geschreven :idea:

groetjes

17. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Nee zal niet leuk zijn maar ik ken alleen het gevoel dat ik helemaal niet gegeten heb terwijl ik dan net mijn bord leeg heb. Trek trek en nog eens trek :oops:

18. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Mama1986 leuk dat je de proefdruk al heb. Heb je nog een speciale tekst gekozen?
    @LZ lekker van je af blijven schrijven hoor meid, daar zijn we toch ook voor.
    @Simone fijn dat alles ok was bij de vk. Ben benieuwd waardoor de baarmoeder groot is.
    @Jesie heel herkenbaar, ik ben normaal ook een koukleum maar nu niet.
    @Nemo en Simone veel plezier op de cursus ben benieuwd wat jullie er van vonden.
    @bibiche wat een verhaal met je oma zeg, gelukkig kon zij er om lachen! Gelukkig maar dat ze niet snel wat breekt met al die valpartijen.
    @Assepoester heb je je kruitvat pakket al gehaald?

Hier alles prima. Wel een beetje moe na mijn slaapdienst maar na een dik uur in bad ging het alweer stukken beter.

19. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

wij hebben

HOERA!

iedereen mag het weten,
    dat op 10 mei 2007 mijn broertje is geboren

dus onze dochter verteld het dat wilde wij graag

20. Nemo: Nee dat had ik nog niet gehoord, bedankt! En veel plezier bij de cursus!

Bibiche: Jeetje wat schrikken van jouw oma, ik zou ook haast een hartaanval krijgen hoor!

Lekker he, zo'n disco baby :) !

Dankjewel, tsja die 400 is ook erg weinig, maar beter dan niets. Ik woon nu nog bij mn moeder, maar ga dus 7 maart op mn zelf wonen. Ik heb nog nooit full-time gewerkt (wel bijbaantjes). En ik weet nog niet of ik recht heb op een zwangerschapsverlof uitkering.
    Ik heb nu in iedergeval die zorgtoeslag geregeld, een zorg minder...
    Ik heb waarschijnlijk recht op bijzondere bijstand, maar ik moet dus even langskomen en dan wordt er gekeken hoe of wat.

Bianca: Ja ik heb ook regelmatig mijn hapje weer in mn mond zitten, niet fijn!

LZ: Ik hoop dat je je binnenkort weer wat beter voelt!

Deel Deze Pagina