Mom To Be het staat erbij. Wil je je leeftijd nog aans ons kwijt, dat staat er bij jou nog niet. Fijn dat alles goed was verder! Ben jaloers op je dat je niets aankomt, lekker joh. Jessie en Loesje ook succes bij de vk. Bloedprikken; ik vond het altijd doodeng. De eerste keer in mijn zwangerschap was net na de eerste echo. Ik was zo in d ewolken dat ik eigenlijk totaal geen last had van het prikken. Dat was de tweede keer na de nekplooimeting weer zo en volgens mij ben ik daardoor over mijn angst heen. Ben pas geweest ter controle hb en suiker en vond het niet zo erg. Mama 1986 fijn dat de kraamverzorgster al is geweest, toch het idee dat er weer iets geregeld is. Ik heb nog nites gehoord maar hoop dat ze ook snel komen. Simone je steekt me aan, ik ben ook aan het wassen gegaan. Vannacht de hele nacht maagzuur en getrappel. Weinig geslapen dus ben een extra dagje thuis. Nu gaat het wel beter.
Ik moet ook 3,50 euro per uur betalen maar krijg 50% vergoed. Ik weet ook nog niet of ik de kraamvrouw voor het max wilt hebben. Mijn vriend neemt 2 weken vrij en ik hou eigenlijk niet zo van vreemde in mijn huis. Misschien 4uurtjes per dag of zo. Helpen en uitleggen hoe en wat maar meeste dingen weet ik wel ivm werk. Zo'n droom achtervolgt mij inderdaad, voel me de hele dag een beetje down eigenlijk. Zojuist boodschappen gedaan en nu nog strijken iew
Nee, we hebben ze nog niet gesproken. We trekken onze handen ervan af en laten het hun probleem worden. Mjn vriend zou hun na de bevalling helpen, maar dat feestje gaat uiteraard niet meer door. Hier gaat verder alles prima, de kleine beweegt echt goed de laatste tijd. Voel haar regelmatig heen en weer schuiven, soms best een vreemd gevoel. We zijn ons zelfs al wat aan het voorbereiden op stuitbevalling of keizersnee, omdat ze al 12 weken stuit als voorkeur heeft. We voelen ook altijd het hoofdje rechtsboven liggen. Maar wie weet draait ze nog, ze heeft nog alle tijd. We verwachten met een week of 2 ook de intake van de kraamzorg, doen ze rond de 34e week. Ben benieuwd hoe alles zal gaan. Ondanks de eigen bijdrage van 3.50 en het feit dat we het niet heel erg breed hebben is het me het geld wel waard om genoeg hulp te hebben. Ik kan soms een heel onzeker miepje zijn. En Rachel, bedankt voor de dierentip, wij hebben 5 katten dus een kattenhaatster gaat lastig worden, hihi. Mooi om te horen dat het bij iedereen wel goed gaat (op de bekende kwaaltjes na). Heeft iemand trouwens ook nog nieuws over Benthe? Het laatste bericht dat ik heb meegekregen is dat het goed ging, een voeding gehad en dat Annemarie haar heeft vastgehouden. Ben wel benieuwd hoe ze het nu doet. We gaan morgen weer naar de vk en overmorgen voor de 2e groei-echo. Mijn gevoel zegt dat alles gewoon goed zit en de vk zich de vorige keer gewoon wat heeft vergist. We hebben er alle vertrouwen in.
Assepoester: Die van mij is ook een stuit(terbal )-liggertje, dus ik gok ook op een stuitbevalling. Over Benthe en Annemarie: Ik heb met Linda gesproken, maar die heeft verder ook geen nieuws, dus we gaan er vanuit dat alles gewoon "goed" gaat. Ze drukte me op het hart dat wanneer ze nieuws krijgt ze het gelijk hier meldt. Dus mocht er nieuws zijn, dan krijgen we het meteen te horen!
Heb nieuwe buikfoto's in mijn album gezet. Voor mijn zwangerschap had ik geen buikje. Eigenlijk ben ik wel trots op mijn buik
Onze meid ligt ook nog steeds in stuit...maar ze heeft nog alle tijd om te draaien Assepoester ja wel handig als je iemand krijgt die van dieren houd he Of die niet allergies is ook wel handig Jasper neemt 3 weken vrij dus wij denken aan ongeveer 4 uur per dag kraamzorg, lijkt me meer dan genoeg. @Erica mooie buik meid! Mijn nieuwe staat er ook weer in. Morgen 30 weken....echte mijlpaal
@Rachel bedankt! Jij groeit ook lekker door zie ik, heel verschil met paar weken geleden. Mooi hoor! 30 weken is inderdaad een hele mijlpaal vind ik, dat voelt gewoon zo. Ik ben net als Assepoester wel wat onzeker soms. Nu denk ik dus dat ik de kraamzorg wel prettig zal vinden. Aan de andere kant zal het er helemaal vanaf hangen wat voor kraamverzorgster het is. Ik heb iemand nodig die geduld heeft en mij vertrouwen geeft. Aan de andere kant wie niet. Als ik mij onprettig bij haar voel kan ze beter gaan anders word ik helemaal onzeker. Lijkt mij gewoon fijn dat iemand tips geeft en dingen voordoet.
AGENDA Februari 26e Loesje & MomToBe & Jessie - vk 27e Assepoester en Babymei- vk 28e Tigger & Erica - vk Amilah - gyn Assepoester - 2e groei-echo Maart 1e Rebtam & liefzonnetje - vk 6e mama1986 - vk 7e Rachel & Nemo & Jingels- vk 8e Alida - gyn Amilah - gesprek verpleegkundig consulent Chantal & Nathasja-vk 9e Janice - vk 13e Simone - vk 14e Liefzonnetje - vk 15e Rachel- voorlichtingsavond borstvoeding 21e MomToBe - vk 22e Simone - groeiecho 26e Simone - voorlichtingsavond bij vk BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e kindje ~ gew: 50+7 (30.2) ~ fulltime thuis Marie-Lize (35)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e kindje ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 88+8 ~ verlof: 23 maart Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e kindje ~ gew: 65+13.5 (27.6) ~ verlof: 1 april Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e kindje ~ gew: 66+10 (28,2) ~ verlof: 4 april Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e kindje ~ gew: 80+10 (28 ) ~ verlof: fulltime thuis Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 75+10 (28.2) ~ verlof: 11 april. Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart mama1986 (20) jongen~10 mei~2e kindje gew ?? ~ fulltime thuis Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 45+8 ~ verlof: ?? Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 130-9 (28.4) ~ verlof: ws per 31 mrt of 13 apr Tassie (32) --> onbekend ~11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 89.6+6 ~ verlof: 1 april, nu 6 uur per week tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e kindje ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e kindje ~ gew: 57+3 (26,3) ~ verlof: 5 april MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e kindje ~ gew: 85+9 (29) ~ verlof: 16 maart Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+9 (27) ~ verlof: 1 april, nu woensdag thuis Josam (30) --> onbekend ~16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e kindje ~ gew: 60+10 ~ verlof: nu ziektewet Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e kindje ~ gew: 74+5 ~ verlof: 6 april Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: 79+5,5 (26.6) ~ verlof: 16 april nu 50% aan het werk Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e kindje ~ gew: 73+8 ~ verlof: nu in ziektewet Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e kindje ~ gew: 67+12 ~ verlof: 15 april Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 60+1 ~ verlof: 30 april N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: ?? Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e kindje ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april Geboren: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram Staat erbij Rachel
Hoi, mag ik hier komen meepraten? Ik heb me vandaag aangemeld op dit forum en ben nu ruim 27 weken zwanger van de eerste.
Rachel en Erica: Mooie buiken dames! Hoi Dapop, welkom bij de mei-mama's en natuurlijk van harte gefeliciteerd!
Was ik weer. Welkom en Gefeliciteerd Dapop. Nou dames bloeddruk was weer te hoog moest gelijk naar het lab om bloed te prikken en moet nu woensdag weer terug komen bij de Vk het gaat allemaal lekker.....maar niet heus. Het hartje hebben we gelukkig wel weer gehoord dat was het enige goede wat we hoorde vandaag de vk zou vandaag nog terug bellen met de uitslag ben benieuwd want afgelopen dinsdag heb ik ook al bloed moeten laten prikken......... begin me nu wel een beetje zorgen te maken. Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien moet ik al gaan beginnen met halve dagen werken? Hoe is het gegaan met de andere dames (hoop voor jullie stukken beter) Liefs Jessie
Ja, was mooi he! VOnd het echt super om te zien... enneh wat knap dat ze al in de baarmoeder kunnen opereren. Nou en die bevalling vond ik mooi gefilm eigenlijk..... Vriendlief vroeg wel steeds of ik nog verder wilde kijken.. met name bij de operatie en de bevalling... haha ik wel hoor.... terwijl ik de vkpraktijk en alle andere ziekenhuisdingen momenteel niet hoef te zien.... maar vond dit gewoon heel mooi. Gisterenavond laat was ook op de Belg nog iets over zwangerschap, 2 delige serie.... we hebben het opgenomen, dus weet niet hoe dat was.. 4 mrt is het 2de deel, heet geloof ik 9maanden.
Welkom Dapop @Jessie: he balen zeg, kan de vk niet meer uitleg geven of zo? EN ik zou inderdaad nadenken om minder te gaan werken.