Even een update van mij.. Vandaag bij de bedrijfsarts geweest en die heeft me ook 100% ziek gemeld... Ik hoefde niet eens mijn zwangerschapskaart te laten zien, moest gewoon alles vertellen.... ik heb besproken dat ik nog een paar dingetjes vanaf huis zou willen doen, met name curriculum ontwikkeling waar ik verantwoordelijk voor ben voor een aantal vakken, dat mocht mits ik zonder tijdsdruk zou werken en niet meer dan een uurtje per dag... Verder mijn spullen op mijn werk opgehaald (mijn bureau was echt een megazooi ) studenten hadden ook overal maar wat neergelegd... dus dat zoek ik nog uit en dan komt volgende week een collega bij mij thuis de stappeltjes ophalen. Verder afwezigheidsassistent op mijn mail aangezet en na 40 minuten het pand verlaten. Een paar selectieve collega's gesproken en de rest hoort het wel via de tamtam of mail. Op zich wel fijn dat dit allemaal nu rond is. Kunnen ze me volledig gaan vervangen. Verstandelijk gezien beredeneer ik het in ieder geval zo... maar de emo's lopen af en toe nog hoog op. Jesie, kijk jij ook uit meis! Hoe hoog was je bloeddruk? Heeft de VK nog geen advies wat werk gegeven? Ik hoop dat je bloedwaarden goed waren.. en je urine? Jij hebt nu toch ook al geruime tijd last van te hoge bloeddruk? Verder mooie buiken hier gezien! Wat een toeters hebben jullie al! Ik moet hoog nodig eens foto's laten maken door vriendlief... stond vandaag op de planning, maar hij ligt uitgeschakeld door de buikgriep op bed... dus misschien morgen.... Dapop: Join the group! welkom en klets lekker mee! Gefeliciteerd trouwens nog he! Gaat alles goed?
AGENDA Februari 26e Loesje & MomToBe & Jessie - vk 27e Assepoester en Babymei- vk 28e Tigger & Erica - vk Amilah - gyn Assepoester - 2e groei-echo Maart 1e Rebtam & liefzonnetje - vk 6e mama1986 - vk 7e Rachel & Nemo & Jingels- vk 8e Alida - gyn Amilah - gesprek verpleegkundig consulent Chantal & Nathasja-vk 9e Janice - vk 13e Simone - vk 14e Liefzonnetje - vk 15e Rachel- voorlichtingsavond borstvoeding 21e MomToBe - vk 22e Simone - groeiecho 26e Simone - voorlichtingsavond bij vk BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e kindje ~ gew: 50+7 (30.2) ~ fulltime thuis Marie-Lize (35)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e kindje ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 88+8 ~ verlof: 23 maart Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e kindje ~ gew: 65+13.5 (27.6) ~ verlof: 1 april Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e kindje ~ gew: 66+10 (28,2) ~ verlof: 4 april Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e kindje ~ gew: 80+10 (28 ) ~ verlof: fulltime thuis Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 75+10 (28.2) ~ verlof: 11 april. Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart mama1986 (20) jongen~10 mei~2e kindje gew ?? ~ fulltime thuis Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 45+8 ~ verlof: ?? Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 130-9 (28.4) ~ verlof: ws per 31 mrt of 13 apr Tassie (32) --> onbekend ~11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 89.6+6 ~ verlof: 1 april, nu 6 uur per week tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e kindje ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e kindje ~ gew: 57+3 (26,3) ~ verlof: 5 april MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e kindje ~ gew: 85+9 (29) ~ verlof: 16 maart Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+9 (27) ~ verlof: 1 april, nu woensdag thuis Josam (30) --> onbekend ~16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e kindje ~ gew: 60+10 ~ verlof: nu ziektewet Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e kindje ~ gew: 74+5 ~ verlof: 6 april Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: 79+6,5 (28 ) ~ verlof: nu in ziektewet Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e kindje ~ gew: 73+8 ~ verlof: nu in ziektewet Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e kindje ~ gew: 67+12 ~ verlof: 15 april Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 60+1 ~ verlof: 30 april N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: ?? Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e kindje ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april Geboren: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
Jesie: he dat klinkt niet zo goed... Doe je rustig aan? Ik zou idd ff kijken of je halve dagen kunt gaan werken. LZ: Zo, das wel ff lekker geregeld zo, maar ik snap die emo's ook wel... Jeej, ik ga een weekendje weg met de hele familie, mijn opa en oma zijn 45 jaar getrouwd, mn opa is jarig en mn broertje is jarig, dus dat gaan we komen weekend vieren in een bungalow park. Lijkt me wel leuk. Wel raar om te bedenken dat dit afgelopen weekend mn laatste weekend thuis was...
Jeeee, wat een hoop reacties in zo'n korte tijd zeg! Ik zal even snel wat meer over mezelf vertellen... Ik ben 29 jaar en werk al 10 jaar bij een groot internationaal bedrijf als ICT projectleider (full-time). Omdat mijn man 7 jaar ouder is wilden we niet heel erg lang meer wachten met kinderen en ook daarom zijn we in juni 2006 getrouwd. voor die tijd was ik al gestopt met de pil, maar nog even 'veilig' want ik wilde geen zwangerschapskwaaltjes tijdens ons huwelijk en de huwelijksreis. Eind juli zijn we terug gekomen van onze huwelijksreis en zijn we er meteen voor gegaan! Rond 1 september hebben we raak geschoten want op 15 september heb ik een zeer positive test mogen doen. De zwangerschap verloopt overigens heerlijk. Ik ben niet moe of misselijk geweest, heb geen kwalen en ben een kilo of 5 in totaal aangekomen. Gelukkig maar, want we zijn druk aan het verbouwen thuis en ik kan slecht tegen toekijken, dus help lekker mee... Voor de ontspanning ga ik iedere dinsdag naar yoga, samen met een vriendin die ook zwanger is! verschrikkelijk gezellig (soms te) Zooo, dat was hem wel weer even...
Dapop: Dat klinkt wel als de ideale zwangerschap... ben een beetje jaloers hoor! Weten jullie al of jullie een jongetje of meisje krijgen? Hoe gaat het met de rest van de mama's (in spe)?
Er zijn best veel mei-mama's die een tijdje niets meer van zich hebben laten horen, hoe is het met jullie?
@Goddes: sorry maar ik kan me geen Aafje herinneren van hier (?) Hier alles oke hoor. @DaPop: welkom hier ! En mooi dat alles zo voorspoedig gaat bij jullie. @Liefzonnetje: nu dus echt volledig thuis, probeer er toch een beetje van te genieten. En hopelijk doet de rust je goed en voel je je snel weer wat beter. @Jessie: jee zeg ! Doe het rustig aan hoor. En heeft de vk al gebeld met de bloeduitslag ? Ik ben vandaag dan toch ook maar begonnen met de babywas. Tjee wat heb je dan al veel he ! Verder beetje last van hormoontjes hier, heb een paar dagen vrij en kan het nergens vinden. Wil wel de babykamer schoonmaken maar heb er eigenlijk ook weer geen zin in Heb echt zin dat de baby er is, maja dat duurt nog even. Gek idee eigenlijk kan nog 7 weken duren maar kan ook nog 12 weken duren.
Nemo: Nee laat maar, niks aan de hand...foutje... Aafje87 staat trouwens ook hier in de lijst Irritant he? dat wel en niet zin hebben om iets te doen... Ik heb dat ook, van hij kan er dan al zijn, of dan en dan pas... Wordt er soms helemaal gek van... Vooral omdat het zelfs NU al kan gebeuren (daar hoop ik niet op, vanaf 36 weken vind ik het prima, nu nog niet, lekker blijven zitten horr kleine krokodil), maar het kan ook pas gebeuren bij 43 weken... Dat is 14 weken verschil :schock: . Kan mezelf daar echt helemaal gek mee krijgen..zwaar irritant... Ik droom steeds dat hij op 16 april geboren wordt, dat deed ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap... Het zou wat zijn als dat nog echt zou gebeuren ook...
Helleuw! Jeetje wat een kletskousen.. Dapop, welkom hier! Gezellig hoor. Super dat je zo'n goede zwangerschap hebt... Wanneer ben je uitgerekend? Dan kun je op de lijst erbij.. Als je wil natuurlijk. LZ, ik begrijp hoe je je voelt. Ik heb er ook last van. Ik zit niet thuis, maar werk minder uur. En heb toch steeds het gevoel dat ik het moet verdedigen/verantwoorden.. Vrijdag verteld mijn collega dat de vergadering van vandaag langer kan duren. ipv dat ik zeg: dan begin ik later zodat ik uitkom met d euren, vraag ik of het goed is of ik dan iets later begin... Zo stom.. want ik zou er niet mee moeten zitten.. *knuf* van mij... Jessie, jeetje doe je rustig aan meid.. *knuf* Hihi, Nemo last van halve nesteldrang..
Hallo Meiden, Ik heb nog steeds niets gehoord van de vk, vind het allemaal wel heel erg vreemd hoor Bloeddruk was nu 130/95, ik had al een tijdje last van me bloeddruk ja ik moest iedere week voor controle komen vorige week maandag met me verjaardag was alles juist weer redelijk wel iets hoger dan wat ik eerst altijd had maar voor mijn doen was het goed toen moest ik de 20ste bloedlaten prikken dat zag er ook allemaal goed uit met de urine is ook niks aan de hand, nou en nu net dan was het weer te hoog ze stuurde me gelijk door na het lab en nu woensdag dan weer terug komen. Ik vroeg nog waarom dat was nou dat was dan omdat de bloeddruk te hoog was en ze het goed in de gaten wil houden..... dus nu maar afwachten tot ze belt en dan zien we woensdag pas weer verder. Sorry dat ik nu niet persoonlijk terug reageer meiden. Maar jullie allemaal bedankt. Liefs jessie
nou had net ook wat de deurbel ging ik deed de deur open wat stond er voor mijn deur 2 plolitie agenten ik dacht aan georgie kwamen ze binnen zo mevrouw gaat u maar even zitten ik slik nou ging dus over een boete van uit belgie daar hadden ze een fout mee gemaakt met de acceptgiro dus dat kwamen ze ff uitleggen dus morgen moet me mannetje ff naar het politieburo en dan gaat hier de nederlandse politie ff met de belgiese bellen over dat en dan regelen en dat het hun fout is nou en daar voor kwamen dus 2 polities op hun motors aan mijn deur woon in een flat dus heel de beurt hier kijken maar ja gelukkig ging het om dat acceptgirotje
Ha Jessie, Fijn dat ze je ook goed in de gaten houden! Duim voor je dat je bloedwaardes goed zijn, want 95 onderdruk is idd te hoog....
pfff mama1986, das ook schrikken zeg! Kan me voorstellen dat je dan het ergste denkt.... vaag hoor dat ze hiervoor 2 man sterk langs komen... maar ja aan de andere kant, zwangere vrouwen kunnen natuurlijk wel opvliegend zijn tja dan zou ik als agent ook het zekere voor het onzekere nemen
Schrijf mij maar op de lijst hoor! Ik ben uitgerekend op 25 mei, we weten wat het wordt, maar ivm mee-lezers houden we het nog even geheim...
Oooh wat ik ben te blij te lezen dat het goed met de kleine benthe gaat zeg! Ga zo door meid je bent een topper! En annemarie en fam natuurlijk ook! Verder hier alles rustig, gister lekker rustig aan gedaan, vandaag lekker gewerkt. Gister de geboorte kaartjes uitgezoecht dus ga morgen maar even naar de drukker om door te geven welke we willen. Zaterdag is vriendlief jarig, alweer 29 jaartjes oud we zouden het eerst niet vieren, nou toch maar wat vrienden en fam uitgenodigd voor zondag middag. Effe gezellig zo. Moet nog alleen even een bel rondje doen. Verder niet veel te melden, fijne avond nog allemaal
Jesie: Ik snap heel goed dat je nu ff niet op iedereen reageert. Probeer je niet te veel zorgen te maken. Het feit dat ze jou extra in de gaten houden is alleen maar goed voor jou en de beeb. mama: Sjesus, ik zou me ook helemaal lamschrikken als er ineens twee agenten aan de deur stonden. Gelukkig is er niets aan de hand. Liefzonnetje: Hahahahaha, zie je het al voor je? Twee agenten knock-out geramd door zwangere vrouw. Dankjewel Linda! Kijk dat is nog eens goed nieuws! Babymei: lekker dat die kaartjes (bijna) in orde zijn. Jij ook nog een hele fijne avond!
hoi simone, de uitgerekende datum is ook geen leuke dag ook heel veel sterkte. ik ben de dag goed doorgekomen maar moest er wel veel aan denken. gr chantal
hoi Erica, mooie buik zeg. hoi dapop, gefeliciteerd en welkom hier. joepie Benthe wat goed zeg. gr chantal.