Tigger -> Veel plezier bij de vk en bij de kapper! Hoop dat de vk je weer wat gerust kan stellen, over je rustige kindje. Erica -> Dus je kindje ligt er klaar voor . Die van mij ligt volgens mij ook steeds met haar koppie beneden. Hopenlijk is je urine goed. Vind jij melk echt niet lekker? Amilah -> Veel plezier bij de gyn. Assepoester -> Veel plezier (en succes) bij de groei-echo. Laat je weten wat eruit komt? Gezien ik ook voor de groeiecho moet (eind maart pas, maar goed). Jessie -> Veel plezier bij de vk en succes bij de Arbo. Je staat gewoon in je recht hoor, ze kunnen niet zomaar verlofuren in gaan houden als jij om een goede reden 'ziek' meldt. Rachel -> Wat een rotstreek! Je dak en je ketel stuk en dat een halve week laten duren! Je mag je muts en wanten wel van zolder halen. Ze kunnen je toch niet 3 dagen in de kou laten zitten! En dat ook nog van die vieze melk die niet helpt Misschien kun je gewone warme melk met een anijsklontje erin proberen? Wat heb jij een rotnacht gehad. Bibiche -> En hoe is je droombevalling? Als het een beetje pijnloos is, hoop ik dat dit een voorspellende droom is. Je bent er onbewust toch veel mee bezig blijkbaar, anders droom je er niet van. Rebtam -> Welcome back! Mooie echofoto's in je album. Ook die met die 2 poesjes is erg snoepig! Mama -> Misschien een middagslaapje met Eva? Alida -> Lekker dat je man vanmiddag lekker kan klussen. Werkze (je bent nu bijna klaar!) Goddess -> Melk mailen? Lijkt me leuk, maar erg ingewikkeld. 7 maart ga je verhuizen toch? Veel stertke meis, we zullen je hier missen, hopenlijk kom je ons heel vaak 'lastigvallen' Babymei -> Fijn dat alles goed was. To all the new girls -> Welcome here! Stort maar lekker je hart, dat doen wij ook allemaal! Morgen moet ik voor het eerst aan het werk voor mijn nieuwe werkgever. Dat is wel wennen na 3 weken vakantie. Ik zie er eigenlijk best wel tegenop: - doe invalwerk op verschillende afdelingen, dus elke dag weer een nieuwe start... - elke dag nieuwe collega's... - red ik het lichamelijk wel, ben nu toch 7 maanden zwanger... - wat verwachten ze van mij... - morgen en vrijdag van 7.15 tot 15.45 werken, dus niet meer uitslapen en lange diensten... - brrr heb gewoon een beetje 'bang voor het onbekende'-bibbers En dan hebben we vanavond ook nog zw.cursus... dus ik kan nog niet eens lekker vroeg op bed of zo... * Simone, zeur niet zo, die les duurt maar tot 20.30 uur * Bleh... zo, nu is het weer klaar hoor! Groetjes Simone
Rebtam: leuke foto's! Simalex: Ja, dan ga ik verhuizen. Ik hoop ook dat ik jullie heel vaak lastig kom vallen . Ik ga morgen misschien naar een jonge moeder bijeenkomst. Dat is voor tiener/jonge moeders en zwangeren tot 23. Nou maar hopen dat er wat leuke meiden bijzitten, zou wel fijn zijn om alvast wat mensen te kennen daar in Alkmaar... Er worden daar ook cursussen kinder-ehbo gegeven, lijkt me erg handig . Ik laat morgen nog wel weten hoe het was.
heb ik weer... kom ik net terug van de prenatal... is de post geweest.... met jullie raden het al... het ophaal bericht voor de blije doos...! tja kan ik hem eindelijk ophalen, kom daar dus net vandaan.... verdorie.... nou dan maar een ander keertje.... (maar eigenlijk wil ik hem NU hebben ) hoezo ongeduldig... Zeg bibiche... 27... dan ben je ECHT NIET OUD hoor! (zegt een oude muts van 30 ) Rachel... NEEEEEEEEEEEEEEE wat een waardeloze toestand geen verwarming, warm water, een lekkend dak met deze regenbuien... en dan willen ze je ook nog zoooo lang laten zitten in de kou.... #*$#* Gedver gewone melk of die droommelk whatever het ook mag zijn.... doe mij maar karnemelk, yoghurt of kwark... ben er helemaal verslaafd aan tegenwoordig... gelukkig hebben ze nu ook karnemelk in 1,5 l verpakkingen
Oke mannetje is over de zeik gegaan en nu komt er binnen een uur iemand voor het dak...als dat gemaakt is moet ik een ander bedrijf bellen voor de ketel. Het begint hier nu net onwijs hard te regenen en ongweren dus kan hij mooi vaststellen waar het lukt Nu maar hopen dat hij het kan maken en dat VANDAAG de ketel ook gemaakt word *zucht* Reageer later ff op iedereen hoor, ben moe en chago... BRRRR het onweert nu wel erg hard
AGENDA Februari 28e Tigger & Erica - vk Amilah - gyn Assepoester - 2e groei-echo Maart 1e Rebtam & liefzonnetje - vk 6e mama1986 - vk 7e Rachel & Nemo & Jingels- vk 8e Alida - gyn Amilah - gesprek verpleegkundig consulent Chantal & Nathasja-vk 9e Janice - vk 13e Simone - vk 14e Liefzonnetje - vk 15e Rachel- voorlichtingsavond borstvoeding 21e MomToBe & Tigger - vk 22e Simone - groeiecho 23e Babymei - vk 26e Simone - voorlichtingsavond bij vk BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e kindje ~ gew: 50+7 (30.2) ~ fulltime thuis Marie-Lize (35)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e kindje ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 88+10~ verlof: 23 maart Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e kindje ~ gew: 65+13.5 (27.6) ~ verlof: 1 april Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e kindje ~ gew: 66+10 (28,2) ~ verlof: 4 april Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e kindje ~ gew: 80+10 (28 ) ~ verlof: fulltime thuis Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 75+10 (28.2) ~ verlof: 11 april. Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart mama1986 (20) jongen~10 mei~2e kindje gew ?? ~ fulltime thuis Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 45+8 ~ verlof: ?? Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 130-9 (28.4) ~ verlof: ws per 6 apr Tassie (32) --> onbekend ~11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 89.6+6 ~ verlof: 1 april, nu 6 uur per week tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e kindje ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e kindje ~ gew: 57+3 (26,3) ~ verlof: 5 april MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e kindje ~ gew: 85+9 (29) ~ verlof: 16 maart Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+11 (29) ~ verlof: 1 april, nu woensdag thuis Josam (30) --> onbekend ~16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e kindje ~ gew: 60+10 ~ verlof: nu ziektewet Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e kindje ~ gew: 74+5 ~ verlof: 6 april Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: 79+6,5 (28 ) ~ verlof: nu in ziektewet Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e kindje ~ gew: 73+8 ~ verlof: nu in ziektewet Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e kindje ~ gew: 67+12 ~ verlof: 15 april Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 60+1 ~ verlof: 30 april N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: ?? Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e kindje ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april Geboren: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
Zo sta er weer op voor de 21e. Alles was goed, beebje ligt met hoofdje boven.. Is dat erg trouwens? Ik heb haar hoofdje gevoeld, echt gaaf joh! Aan het weinig bewegen kunnen we niets doen. alles is verder ook oke, bloedruk, suiker, ijzer enz.. dus tja.. Ik moet het gewoon in de gaten houden... Laat ze nou vanmorgen enorm druk geweest zijn! Heb echt even ervan genoten... Ga nu even bijlezen...
Oh sluit me even aan bij Simone... Zo'n mooi verslag! Rach echt klote dit zeg.. Hopelijk is het zo nog op opgelost!
Okeeeeeeee ik heb weer verwarming en warm water maar hij wist niet voor hoelang *ga nu eerst douchen dus* maar als goed is is het gemaakt Net ook mijn afhaalbewijs voor de Blije doos gekregen...meteen vrijdag als we de box halen ophalen Ook pakketje kleertjes binnen gehad die ik via marktplaats had besteld Tigger fijn dat alles goed was bij de vk, ben zo benieuwd hoe ons meisje ligt. Fijn dat je haar vanmorgen veel gevoeld hebt
Hallo allemaal. Nog bedankt voor alle reacties, erg lief! Ik heb het gevoel dat het met iedereen vrij redelijk gaat. Das goed om te horen. Ik ben net bij de gyn geweest. De baby is weer gedraaid, ze ligt nu met haar kontje in mijn linkerzij. Hij heeft weer een echo gedaan Hij zei dat is wel leuk toch? Veel leuker dan het hartje luisteren. Daar was ik het erg mee eens haha. De gyn vond wel dat mijn buik erg veel gegroeid was en de baby ligt ook ietsje voor met de groei dus hij wilde voor de zekerheid mijn bloed testen op zwangerschapssuiker (moest ik weer bloedprikken ) maar ja het is natuurlijk fijn dat hij het zeker voor het onzekere neemt. Mijn arm is trouwens behoorlijk blauw van het bloedprikken, ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder zo heb gehad.. Maar ja ook dat gaat wel weer over. Over drie weken krijg ik trouwens weer een groeiecho. Luxe he? Ik spaar echofotos inmiddels
Liefzonnetje: Dat heb jij weer, dat is echt pech hebben. Mar in iedergeval heb je nu wel het ophaal bewijs. Ik snap wel dat je'm NU wilt hebben, ik zou er ook flink van balen... Blergh...karnemelk...yuck... Rachel: Ik kan me goed voorstellen dat je nu niet happy bent, maar gelukkig komt er iemand binnen een uur, dat is echt heel snel hoor! Tigger: Wat fijn dat je haar weer gevoeld hebt! Ben helemaal happy voor je . Raar he om dat hoofdje te voelen, tis zo klein... Dat ze met dr koppie naar boven ligt is niet zo erg hoor, kan zo weer veranderen... Volgens mij moet de beeb goed liggen bij de 35e week ofzo? In iedergeval maakt het nu nog niet uit hoe de beeb ligt.
Hallo meiden Manlief is nu druk aan het klussen maar wil niet zoals hij het wil haha maar ja het komt wel goed. Heb net het ophaalbewijs voor de doos van prenetal gekregen en zondag hebben ze in groningen koopzondag dus gaan we waarschijnlijk even met schoonouders heen. Heb trouwens zaterdag het kraampakket ook gekregen in een leuke opbergdoos en er zat een badcape bij en een knuffeldoekje. Ik had ook nog allemaal flesjes met baby shampoo, creme, haarlotion etc dus ben ook door de zorgverzekeraar goed verwent. Amilah: super dat alles weer goed was met de kleine. Ga even weer verder, kijken of ik manlief even kan helpen. Groetjes
Hey Goddess Zit nu heerlijk te genieten van een beker gewone melk....mjammmie veel beter dan die slaapmelk *stuurd slaapmelk per mail naar Goddess* amilah meis leuk dat je weer een echo hebt gehad! Leuke gyn trouwens ook hoor haha. Succes met bloedprikken weer, brr....
Ja ik mag ook de blije doos ophalen @amilah: leuk dat je weer je baby hebt gezien @goddess: leuk zo'n bijeenkomst misschien kunnen jullie elkaar onderling helpen @rachel: gelukkig heb je weer warm water Ik heb sinds gisteren ook harde buiken, schreef 2 dagen geleden nog van niet. Ik merk dat mijn buik keihard word en het voelt niet heel erg fijn. Ik heb het vaak als ik een volle blaas heb.
Bibiche beter dat je je afhaalbewijs ook hebt! Volgens mij hebben heel vele hem gekregen. Ik heb ook best vaak harde buiken, niet echt fijn inderdaad. Maar goed hoort erbij
Wat leuk joh dat jullie zo met die kamertjes bezig zijn, wou dat ik dat ook kon... Ik vind het ook wel leuk om te lezen dat juist de mannen daar zo lekker mee in de weer gaan, zijn ze toch nog ergens goed voor ! Rachel: *heeft de melk ontvangen* dankjewel! . Gewone melk is ook super lekker hoor, drink ze! Amilah: Jij wordt zo'n beetje "the queen of the ultrasounds" , jij hebt al gelijk een foto-album vol VOORDAT de kleine uberhaupt geboren is. Alida: Jij wordt zeker verwend, bij mij zat dat er allemaal niet in hoor. Bibiche: Lijkt mij ook ja . Het is inderdaad een beetje de bedoeling dat we ervaringen uitwisselen, problemen bespreken (en natuurlijk veel lol hebben), want veel tiener/jonge moeders lopen tegen dezelfde problemen aan, ik denk zeker wel dat alle meiden er wat aan hebben, al is het alleen maar dat je bij hen je hart even kan luchten als je weer weken niet hebt geslapen omdat de kleine blijft huilen. Dit project bestaat al een paar jaar, maar nu gaan ze voor het eerst ook al zwangeren "aannemen". Ik ben als eerste zwangere uitgenodigd, omdat ik reclame heb gemaakt voor dit project. Ik heb daar al een meisje ontmoet met haar zoontje, misschien is zij er morgenb ook wel? Ik heb er iig best wel zin in, en als het niets is, nouja, jammer dan. Hier is de link: http://www.kern8.nl/page.php?id=51
@rachel: balen zeg van die ketel. Wel mooi dat ze nu toch alles even snel komt repareren. Gewoon op je strepen staan, hihi. @zorlita: welkom bij de mei-mamma's. Is bi jjou tot nog toe alles goed gegaan? @Tigger: Wel jammer dat je kindje zo rustig is, dan blijf je je maar steeds zorgen maken terwijl alles dus wel goed zit. @Simone, succes morgen. Komt vast wel goed! Gister was bij de vk alles weer goed. Ons meisje is goed gegroeid dus dat scheelde weer zenuwen voor vandaag. Ze had het zelfs al over indalen Vandaag dus de 2e groeiecho. Alles was weer prima dus ze groeit inderdaad goed. Ik voel steeds het hoofdje rechtsboven de de schopjes links. Zo lag ze dus ook bij de echo en ze ligt dus nu in onvolkomen stuit. Begin zo langzamerhand te vermoeden dat ze dus zo zal blijven liggen want dit is wel haar voorkeurshouding. De gyn zei ook al dat ze licht aan het indalen is. Afwachten maar en wie weet draait ze nog, ze heeft nog wel even de tijd.
AGENDA Februari 28e Tigger & Erica - vk Amilah - gyn Assepoester - 2e groei-echo Maart 1e Rebtam & liefzonnetje - vk 6e mama1986 - vk 7e Rachel & Nemo & Jingels- vk 8e Alida - gyn Amilah - gesprek verpleegkundig consulent Chantal & Nathasja-vk 9e Janice - vk 13e Simone - vk 14e Liefzonnetje & Assepoester - vk 15e Rachel- voorlichtingsavond borstvoeding 21e MomToBe & Tigger - vk 22e Simone - groeiecho 23e Babymei - vk 26e Simone - voorlichtingsavond bij vk BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e kindje ~ gew: 50+7 (30.2) ~ fulltime thuis Marie-Lize (35)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e kindje ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 88+10~ verlof: 23 maart Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e kindje ~ gew: 65+13.5 (27.6) ~ verlof: 1 april Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e kindje ~ gew: 66+10 (28,2) ~ verlof: 4 april Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e kindje ~ gew: 80+10 (28 ) ~ verlof: fulltime thuis Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 75+10 (28.2) ~ verlof: 11 april. Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart mama1986 (20) jongen~10 mei~2e kindje gew ?? ~ fulltime thuis Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 45+8 ~ verlof: ?? Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 130-9 (28.4) ~ verlof: ws per 6 apr Tassie (32) --> onbekend ~11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 89.6+6 ~ verlof: 1 april, nu 6 uur per week tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e kindje ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e kindje ~ gew: 57+3 (26,3) ~ verlof: 5 april MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e kindje ~ gew: 85+9 (29) ~ verlof: 16 maart Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+11 (29) ~ verlof: 1 april, nu woensdag thuis Josam (30) --> onbekend ~16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e kindje ~ gew: 60+10 ~ verlof: nu ziektewet Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e kindje ~ gew: 74+5 ~ verlof: 6 april Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: 79+6,5 (28 ) ~ verlof: nu in ziektewet Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e kindje ~ gew: 73+8 ~ verlof: nu in ziektewet Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e kindje ~ gew: 67+12 ~ verlof: 15 april Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 60+1 ~ verlof: 30 april N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: ?? Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e kindje ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april Geboren: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
Assepoester: Indalen? Ik dacht dat dat pas later gebeurde, nouja, zal me wel vergist hebben. Probeer je niet te druk over haar houding te maken, ze komt er hoe dan ook wel uit . Ze groeit iig goed, dus dat is al een zorg minder .
Staat ik er weer niet bij in die lijst :x dit is al de 2de keer dat ik het heb toegevoegd. Begrijp er niks van? 13 maart VK