Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppies

Moppies Actief lid

15 sep 2006
    285
    0
    0
    Delft
    Hallo allemaal,

Ik sluit me bij Oek ek aan... 'k vind het ook erg gezellig en kijk regelmatig hoe het met iedereen gaat... Wil jullie dat graag laten weten, maar meeschrijven vergt toch aardig wat tijd ;)

Vandaag ben ik 29 weken en 1 dag zwanger, met de beeb gaat alles ok, met mij af en toe wat minder... maar 't is voor een goed doel, dus ik probeer zo min mogelijk te klagen! :D
    Ik werk nu nog halve dagen en op woensdags werk ik thuis... maar dat gaat snel minder worden. 4 April gaat mijn zwangerschapsverlof in.

Wilde nog even kwijt dat ik me vooral herken in het verloop van de zwangerschap van Tigger (grappig, want we zijn volgens mij op dezelfde dag uitgerekend? 16 mei, eerste kindje)... bijv. ook ik voel de beeb niet zoveel en nadat ik eindelijk door de VK gerust gesteld was, was het weer feest!

Ik blijf gezellig meelezen en probeer af en toe eens iets te schrijven...

2. Moppies

Moppies Actief lid

15 sep 2006
    285
    0
    0
    Delft
    O ja... wij krijgen ook een... meisje!

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou ik weet nou ook hoe harde buiken voelen :cry: niet zo'n heel fijn gevoel. Ik heb het echt altijd als mijn blaas vol is, gekke is dat ik niet eens echt voel dat ie vol is maar door de harde buik weet ik dat weer.

Het doet geen pijn maar is echt een vervelend gevoel en ben soms licht misselijk ook.

Vandaag 29 weken wat gaat het ineens snel. Zie me nog zitten bij mijn eerste afspraak bij de VK.

4. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik heb toch maar de verloskundige gebeld gisteren, aangezien ik zo'n last had van misselijkheid en harde buiken....., en moest meteen langs komen... daar heeft hij mijn buik gevoeld, bloeddruk gemeten etc.. maar aangezien ik ook regelmatig misselijk ben en moet overgeven ben ik toch doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar moest ik urine afgeven en bloed prikken.. Daarna heb ik een half uur CTG scan gehad... om te kijken hoe de baby reageert als ik een harde buik heb. Gelukkig was dat allemaal goed... de hartslag van de baby was ook heel regelmatig.... Toen heb ik een uitwendige echo gekregen om te kijken hoe het met de groei van het kindje stond. Nou precies op schema.... paar dagen voor volgens de statistieken... en daarna kreeg ik een inwendige echo om te kijken of mijn baarmoederhals niet te kort is.. ivm vroeggeboorte.. maar gelukkig was dit ook niet schikbarend ofzo...

Al met al.... heb ik ijzertabletten gekregen voor bloedarmoede... en moet ik heel rustig aan doen ivm die harde buiken.. mocht het meer worden.. of de misselijkheid meer worden dan moet ik meteen aan de bel trekken!

Ik hoef overigens ook niet meer te werken... Dus mag nu legaal thuis blijven.. nu nog 1 keer naar het werk, om pasjes etc in te leveren... en dan ben ik er van af! :-D

Ik ben in iedergeval wel blij dat alles is gecontroleerd... en verder in orde blijkt..:-D

Ik heb trouwens nu al 3 dozen met daarin van die luierdoekjes.. hahaha... in ieder pakket zo wat eentje!

Ik ga straks maar eens flink opruimen op zolder hieroh.. want het is me toch een troep.... ook maar eens alle kleren weer uitzoeken... heb 't idee dat ik de hele dikke winter truien wel weer kan opbergen... komt zeker door het stralende weer buiten!

Groetjes.....

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ben ik ook weer is een x .. erg he dat ik hier zo weinig post. Lees wel steeds mee.

Gelukkig is alles ok Mom to be.

Ik heb ook steeds harde buiken, maar das meestal na een drukke dag. Maak me er nog geen zorgen om.

Die kleine is wel al een end ingedaald zei de vk van de week

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    MomToBe dat was denk wel schrikken! Maar fijn dat toch alles goed bleek te zijn.

Voor de rest gaat het zo te lezen wel goed met iedereen, ff geen puf om op jullie allemaal te reageren. Erg slecht geslapen, heel veel last van mijn spieren/gewrichten waardoor ik om het halfuur wakker word van de pijn bleghhh... Merk nu wel dat ik de laatste weken ingegaan ben hoor ;)

7. rebtam

rebtam Actief lid

27 jun 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Redelijk geslapen vannacht het gaat met up en downs die vervelende kuitkramp is weer begonnen had gehoop met deze zwangerschap er geen last van te hebben maar heb al verschilllende keer rechtop gezeten. dat is één van de weinige dingen die ik echt niet leuk vind aan de zwangerschap, toch maar weer kussen onder het voeten eind leggen hielp bij de vorige zwangerschappen ook een beetje.

Ben weer bij vk geweest en kleine vind het nog prima daarbinnen en schopt en draait naar lieve lust.
    Kleine ligt wel erg hoog maar wel al met hoofdje netjes naar beneden.
    Het enige wat ik niet echt aardig vond was de prik in mijn vinger maar hb gehalte was 8,3 dus super netjes.
    Bloeddruk blijft wel schommelen maar was nu netjes 125/80. Terwijl je zal verwachten nu ik weer aan het werk ben dat hij juist omhoog gaat.

Enne het hartje blijft gewoon iets moois om te horen. :)

@momto be dat zal wel schrikken geweest zijn maar fijn dat alles toch in orde is.
    En dat je niet meer hoeft te werken is ook wel een rustig gevoel geniet ervan.

Tot later ojaa moet 27-03 weer terug komen bij vk.

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    AGENDA

Maart

1e Rebtam & liefzonnetje - vk
    6e mama1986 & Jesie - vk
    7e Rachel & Nemo & Jingels- vk
    8e Alida - gyn
    Amilah - gesprek verpleegkundig consulent
    Chantal & Nathasja-vk
    9e Janice - vk
    13e Simone & Bibiche & Erica- vk
    14e Liefzonnetje & Assepoester - vk
    15e Rachel- voorlichtingsavond borstvoeding
    21e MomToBe & Tigger - vk
    22e Simone - groeiecho
    23e Babymei - vk
    26e Simone - voorlichtingsavond bij vk
    27e Rebtam -vk

BEVALLINGSLIJST

Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e kindje ~ gew: 50+7 (30.2) ~ fulltime thuis
    Marie-Lize (35)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e kindje ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis
    Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 88+10~ verlof: 23 maart
    Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e kindje ~ gew: 65+15 (30.6) ~ verlof: 1 april
    Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet
    Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e kindje ~ gew: 66+10 (28,2) ~ verlof: 4 april
    Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e kindje ~ gew: 80+10 (28 ) ~ verlof: fulltime thuis
    Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 75+10 (28.2) ~ verlof: 11 april.
    Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart
    mama1986 (20) jongen~10 mei~2e kindje gew ?? ~ fulltime thuis
    Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 45+8 ~ verlof: ??
    Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 130-9 (28.4) ~ verlof: ws per 6 april
    Tassie (32) --> onbekend ~11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 89.6+6 ~ verlof: 1 april, nu 6 uur per week
    tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e kindje ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april
    Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e kindje ~ gew: 57+3 (26,3) ~ verlof: 5 april
    MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e kindje ~ gew: 85+9 (29) ~ verlof: 16 maart
    Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+11 (29) ~ verlof: 1 april, nu woensdag thuis
    Josam (30) --> onbekend ~16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april
    Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e kindje ~ gew: 60+10 ~ verlof: nu ziektewet
    Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e kindje ~ gew: 74+5 ~ verlof: 6 april
    Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis
    Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: 79+6,5 (28 ) ~ verlof: nu in ziektewet
    Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e kindje ~ gew: 73+8 ~ verlof: nu in ziektewet
    Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april
    Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei
    DaPop (29)--> geheim ~ 25 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: ??
    Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e kindje ~ gew: 67+12 ~ verlof: 15 april
    Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 60+1 ~ verlof: 30 april
    N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: ??
    Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e kindje ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april

Geboren:

mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    DaPop als je je gewicht nog kwijt wil (voor de zwangerscap en nu) en je verlofdatum dan is het lijstje compleet. Niets moet hoor!

Heb effe nieuwe afspraken en gewicht geupdate hopelijk is er niets van anderen verloren gegaan. Bibiche je staat er nog deze keer ;) .

Leuk om wat te horen van de mei mama's die meestal alleen mee lezen. Zolang het maar goed met jullie gaat :thumup: !

MomTobe gelukkig bleek alles wel goed te zijn, spannend uurtje denk ik.
    Rebtam ook weer alles goed, mooi zo.
    Liefzonnetje hoe ging het bij jou?

Zo ik ga nog wat thuis voorbereiden voor mijn werk en dan ga ik weer een slaapdienst draaien. Voel mij eigenlijk gewoon prima, geniet van de schopjes :D .

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hihi er poppen allemaal mei-mama's op.. :D

Hai meiden! Jammer dat jullie niet vaker meekletsen..
    Het is echt niet verprlicht om altijd maar samenvattingen te maken hoor. Dat is een beetje zo gegroeid.

Maar ik vidn het echt niet erg als er niet geregaeerd wordt hoor.. Gewoon lekker mee kletsen is ook leuk.
    Er staan nu zoveel samenvattingen dat ik soms ook zoiets heb van,. moet ik er nu ook weer 1 neerzetten.. Hihi

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Momtobe, gelukkig dat alles goed is. Fijn dat je nu thuis mag blijven. Lekker genieten van je verlof!

Bij wie ligt beebje ook nog naar boven?

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik heb gisteren trouwens eens vanaf het begin gelezen, hihi. Leuk om te lezen. Ik vind wel iets om uit te printen straks en te bundelen..
    Dan kan die kleine later lezen hoe het haar moeder verging in "die" tijd.. haha.

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Goed idee Tigger! Is wel erg leuk om alles uit te printen inderdaad :D

Erica werkse meid!

14. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Helemaal mee eens!
    Daarom vat ik ook steeds minder vaker en reageer gewoon op enkele dingen die mij bij bleven. Verder leef ik met iedereen mee en vind het heerlijk alles te lezen. Bijvoorbeeld zoals nu tussen de werkzaamheden door. O Erica komop aan het werk je moet zo de deur uit :-#

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @erica: mag je nog wel slaapdiensten draaien? Ik dacht dat het niet meer mocht na 4 maanden of zo?
    @momtobe: nou gelukkig dat alles goed is met de beeb en met jou ook.

Zo ik heb net mijn blije doos opgehaald, iedereen keek naar de doos in de metro :D. Leuke dingen joh en ik heb nog 1 lieve zomerse jurkje gekocht voor mijn dochter :D voor 3 euro bij de hennes. En zojuist proefdruk aangevraagd bij geboortepost want ik had ook een kortingsbon in de doos.

En nu ben ik weer doodmoe, het is net weer zoals in de eerste 3 maanden.

16. Ik ben ook echt helemaal kapot.

Ik ben naar de jong en moeder groep geweest vandaag. Was erg leuk, allemaal pukkies overal :D . We gaan allemaal leuke dingen doen met elkaar (op vakantie, weekendje weg, samen zwemmen, samen creatieve dingen doen).
    Heb daar wel erg veel zin in :D. Er komen ook gastsprekers over opvoeding, slaapproblemen, voeding etc.
    Al met al: Top!

Ik ga zo even inpakken voor het weekendje weg, voor het geval ik jullie niet meer spreek: Heel fijn weekend!

17. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Het is soms gewoon niet bij te houden.
    het gaat allemaal zo snel hier.

Fijn weekend Goddess Tear

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Fijn dat je nu leuke contacten kunt opdoen Goddess! Zal je heel veel aan hebben!
    Veel plezier dit weekend.

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi goddess,
    fijn weekend .
    liefs chantal.

20. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Joehoe! 28 is binnen! Op naar de 30 dan maar. :whistle:

Ben net terug van de uroloog. Krijg volgende week een echo van mijn nieren om te kijken waardoor die blaasontstekingen steeds terugkomen.
    Moest wel lachen, want toen ik een afspraak ging maken voor de echo hadden ze pas plek in mei! :confused: Niet erg zinvol lijkt me, ben ik zo ongeveer al uitgerekend, moeten ze nog eens kijken hoe het met mijn blaasontsteking gaat :rolleyes:
    Terug naar de uroloog, heeft hij maar een afspraak geregeld, nu dus volgende week donderdag. Misschien zie ik nog wel een klein flitsje van onze kleine? [-o< Zou weer een leuke bijkomstigheid zijn.

Heb nu toch ook regelmatig last van een harde buik, erg vervelend!
    Ik heb, zo nieuwsgierig als ik ben, ook de slaap-lekker-melk gekocht. Ben benieuwd hoe die smaakt. Toch maar even geduld tot vanavond, anders slaap ik zo al hihi. Is ook meer nieuwsgierigheid dan noodzaak, de vermoeidheid is ook hier weer ingeslagen als in de eerste drie maanden :(

Deel Deze Pagina