Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @liefzonnetje volgens mij krijg je geen 12 weken echo meer als je een termijn echo hebt gekregen.
    @Emmetje spannend hoor, hoe voel je je verder?

Persoonlijk ben ik blij dat ik hde echo maandag krijg (w.s. dan dus rond de 9 weken). Inderdaad zal er dan nog niet heel veel te zien zijn maar het gaat mij om het kloppende hartje. Ik ga zeker nog een keer een pretecho doen. Ik zag zo een pakket dan kun je het rond de 14e week en rond de 22e week doen. Lijkt me wel leuk.
    Ach laat het eerst maandag maar goed zijn.

Als het maandag goed is gaan we het wel aan meer mensen vertellen. De kans dat het dan mis gaat is dan al veel kleiner. Mocht dat dan toch gebeuren heb ik de steun van mijn omgeving wel nodig. Maar ik ga uit van het positieve en bereid me voor op een rondje familie maandag :) .

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @Erica, zeker spannend. Ik had al enkele dagen voor mijn NOD wat last van zuurbranden en af en toe een vlaag misselijkheid, ik had dus al snel het vermoeden dat ik zwanger was, dit waren dezelfde klachten die ik ook de 1e keer had (alleen toen wat later in de zwangerschap). Voor mij zijn die klachten en wat moeheid m'n enige zwangerschapsgevoel, 'n soort bevestiging dat het nog steeds goed gaat. Vandaar dat ik wat onzeker wordt als ik even minder klachten heb.
    Bij mijn 1e zwangerschap kwamen we er pas bij de 1e echo achter dat het vruchtzakje leeg was, ik had daarvoor helemaal geen krampen of rood bloedverlies gehad.
    Maar ik zal me voornemen om vanaf nu geen vergelijkingen meer te trekken met de 1e zwangerschap, wil er toch van kunnen genieten. Ik denk dat het ook helpt om eerder een echo te krijgen. Ik moet de vk nog bellen maar ik denk dat dat geen probleem is.

Jij in ieder geval veel sterkte met de echo en hopen dat je je familie een mooie foto kunt laten zien. Weet je al hoe je het gaat brengen?

@liefzonnetje: je kan natuurlijk altijd zelf nog een pretecho aanvragen, zal wel niet vergoed worden, maar misschien hebben de a.s. opa's en oma's wel wat over voor een leuke foto van hun kleinkind. Is een leuk kadootje toch?

3. Niet meer actief

Hoi allemaal,

Simalex jammer dat je ouders zo reageerden, maar misschien komt het nog.

Emmetje gefeliciteerd en ik hoop dat alles goed gaat deze keer.

Hier gaat alles goed alleen buiten d moeheid en soms wat pijn in de buik heb ik nog steeds niet het idee dat ik zwanger ben. Ondanks alle testen die ik heb gedaan hihi.

Woensdag naar de vk en dan op naar de echo. Daar zie ik wel naar uit.

Veel liefs Nathasja

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Welkom nieuwe meimamma's!!

Simalex wat een domper zeg, kan me voorstellen dat je teleurgesteld was/bent.

Ik geniet zo van mijn moeder he, die vind het bijna nog spannender dan ik ;) Ze heeft heel veel aan de zijlijn moeten staan bij de kinderen van mijn broer door zijn vrouw. En nu is haar eigen dochter zwanger en kan ze het van heeeeeeeel dichtbij meemaken, ze geniet met volle teugen.
    Ze houdt helemaal bij hoe ver ik ben, belt regelmatig, ik vind het zo heerlijk!
    Ik heb zo vaak gedroomd hoe fijn het zou zijn haar te kunnen vertellen dat ik zwanger ben en nu is het zomaar waar!!!

Soms heb ik ook nog moeite met geloven dat ik zwanger ben, soms durf ik het niet te geloven uit angst na 2 miskramen en 6 jaar hard werk...

Toch heb ik me laten verleiden vandaag door alvast een positiespijkerbroek aan te schaffen *bloos* Eentje niet met zo megarekstuk maar wat subtieler verstopte rek, zo kan ik em direct dragen zonder dat het mensen opvalt dat het een positiebroek is ;)
    Ben benieuwd, morgen wordt ie bezorgd.

Tja en verder gaat hier de tijd ook niet snel genoeg.....

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nou wij hebben het inmiddels iedereen verteld hoor :D (behalve bij mij op school) het hartje klopte, echo was goed dus waarom niet....

Iedereen was superblij dus word een leuke verjaardag van Jasper zondag :D

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Tuurlijk krijgen jullie de foto's te zien wanneer het kamertje af is. Duurt denk ik nog een week of twee. En het is echt nog wachten op de uitslag van het gesprek. Morgen op z'n vroegst en anders zaterdag pas. Persoonlijk ben ik nieuwsgieriger naar de echo van maandag, als die maar goed is!!

@erica: hoe laat moet je maandag? Ik ga om 12.00 uur en meteen daarna lekker te zwemmen.

@ simone: jammer van die reactie, maar misschien duurt het wat langer voor het kwartje uitgerold is ;)

@ emmetje: de mei-mamma's hebben een uitstekende reputatie wat betreft echo's!! We gaan met z'n allen voor de 100% score :D

7. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Emmetje, gefeliciteerd.... ik hoop dat alles goed gaat bij jou! Wat een verhaal zeg....

Best een goed idee van jou... die pretecho..... ik bedacht me dat ik ook nog altijd naar Bilthoven zou kunnen bellen.... eerst maar even 2 oktober afwachten.

He ik moet opschieten.. werk roept....

8. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo iedereen

Ik ben er een paar dagen niet geweest want ons internet deed het niet maar ik ben er weer.
    Kom net van de ha en omdat ik een zwaardere vorm van astma heb heeft hij mij doorgestuurd naar de gynacoloog dus kan mijn afspraak van 1 nov bij de vk weer afbellen. Vind het toch wel spannend dat ik onder controle kom van de gynacoloog.
    Verder heb ik steeds wat steekjes in mijn buik en hij dus daarom mijn urine nagekeken heb een lichte blaasontsteking maar hij doet mij daar eerst niets voor maar als de klachten erger worden natuurlijk wel.
    Zo een heel verhaal maar ik moest het even kwijt.

Groetjes Alida

9. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hoi

Heb net de gynacoloog gebeld en ik kan 17 okt komen dus dat is in elk geval eerder als 1 nov :) :) .
    Ik krijg dan ook een inwendige echo??? kan iemand mij vertellen wat dit is en wat er dan gaat gebeuren.

Groetjes

10. Niet meer actief

Hoi Alida,

Wel spannend dat je naar de gynacoloog moet. Ik heb geen idee wat zo een inwendige echo inhoudt, maar er zijn al meerdere meiden die het hebben gehad. dus ze kunnen je dat vast wel vertellen.

Vervelend van je blaasontsteking.

Veel liefs Nathasja

11. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo Allemaal,

Alle nieuwe mei mama's Gefeliciteerd
    Ik kom eigenlijk veel te weinig hierzo ben een beetje druk met werk.

Zijn jullie ook zo benieuwd allemaal wat het gaat worden, ik best wel het maakt me alleen niks uit vindt het allebij heel leuk. Als het maar gezond is dat is het belangrijkste, ik ben ook heel erg benieuwd naar de eerste echo 04-10 echt spannend.

Groetjes Jessie

12. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Jesie mij maakt het ook niets uit hoor wat het wordt! Lukt het werken allemaal nog zonder kwaaltjes?
    @Emmetje heb je al een afspraak gemaakt voor de echo?
    @Lexie fijn dat je er nu na 6 jaar met volle teugen met je mams van kan genieten
    @Assepoester ik ga maandag om 11.15. Laat je het na het zwemmen wel even weten??
    @Alida Simalex heeft een inwendige echo gehad, wellicht kun je haar een pb tje sturen.
    @Rachel fijne dag zondag, wordt vast heel leuk op deze manier :) !!

Hier gaat alles hetzelfde, voel mijn baarmoeder de hele dag. Soms bij vlagen wat misselijk maar niet zo erg. Verder ga ik vandaag een paar uurtjes bij mijn zus doorbrengen, kan ze me mooi afleiden.

13. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    *drumgeroffel*

De uitslag van de sollicitatie ..........

Helaas is bij deze selectie de keuze niet op u gevallen :(

Best wel jammer, was een leuke baan en ook nog supervlakbij en sloot goed aan op m'n diploma, maar ja wat doe je eraan?
    Hoop wel dat ik maandag wat beter nieuws krijg!!

14. Heb eergister de eerste controle bij de VK gehad...maar die was veel minder luchtig als dat ik dacht. Dit is mijn tweede zwangerschap (eerste goed doorlopen met een kerngezond kind als resultaat!), maar ik ben veel onzekerder. Ga heel erg denken: "waarom zou het nu weer goed gaan??? Misschien gaat het wel helemaal niet goed". Verder merk ik niks aan m'n lijf (behalve mijn voorzichtig opbollende buikje) en ik voel me gewoon niet zwanger! Stom hè :oops:

Maar het vervelendste vond ik dat ik naast de termijnecho, twee aanbiedingen kreeg voor een 12-weken echo (nekplooimeting en triple-test) en 20 weken (algehele controle). Op zich best leuk, maar ik werd even met mijn neus op de feiten gedrukt dat het dus echt wel fout kan zijn! En wil ik dat wel weten??? Maar aan de andere kant ben je dan wel uit de onzekerheid. Al met al...ik ben heel onzeker, veel erger dan bij Amiek. Toen was ik gewoon blij zwanger!

Wat vinden jullie van die extra echo's...en hoe kijken jullie daar tegenaan??
    Ik mag trouwens dinsdag over een week voor de termijnecho...als daar alles goed op is...ben ik misschien al veel zekerder????

15. Trouwens:

@Assepoester: Jammer zeg!!! Balen..Volgende keer beter???
    @Rachel: fijne vakantie!
    @Simone: Jammer van de teleurstellende reactie...misschien moet het even bezinken. Was dit de eerste keer opa&oma??
    @De rest: wat zijn we met veel! Ik kan onmogelijk iedereen persoonlijk meer beantwoorden, jammer...maar als ik 1 dag niet heb gepost staan er gelijk 2 pagina's met berichten! Is niet bij te houden!!!
    Fijn dat alle echo's goed waren! Nu ik nog...

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Balen Assepoester dat je niet bent aangenomen!!!
    Hoop dat je snel een andere leuk baan vind :)

Ik moet nu alweer gaan, moet met één van onze 2 fretjes naar de dierenarts, heeft een rare bult op zijn buik :(

17. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hoi Erica,

Met het werk lukt het allemaal nog prima hoor, ik ben telefoniste/ receptioniste dus ik zit eigenlijk de heledag, verder heb ik ook wel wat buikkrampjes en moet heel veel naar het toilet, en vooral smorgens ben ik erg misselijk.
    Jij loopt presies een week voor mij leuk hoor we hebben allemaal een mooie tijd net voor de zomer

Groetjes van Jesie

18. Niet meer actief

Jammer assepoester, volgende keer gaat het je lukken.

Veel liefs Nathasja

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo,

gefeliciteerd alle nieuwe mei mamas.
    zijn er alweer een stel bij gekomen.

jammer assepoester.

hoi mamavanAmiek,

erg he dat onzekere gedoe ik zou ook
    blij zijn als ik mijn echo heb gehad.
    en hoop echt dat alles goed is.

liefs chantal.

20. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @assepoester: mei is inderdaad een mooie maand, mijn moeder en ik zijn allebei de 2e woensdag in mei om 23.45u geboren (resp 11 en 14 mei), dus wie weet...

@erica: nee, heb de vk nog niet gebeld. Ik werk fulltime dus zo'n telefoontje moet ik echt inplannen, anders luisteren m'n collega's mee..... Wrs kan ik a.s. dinsdag wel bellen om een afspraak te maken

@mamavanAmiek: de triple test en nekplooimeting zou ik denk ik niet doen, als nl uit die testen een verhoogd risico blijkt (ipv 1 op 900 is er dan 1 op 250 kans op afwijkingen) danmoet er een vlokkentest gedaan worden, die weer een risico op een miskraam geeft en uiteindelijk kunnen ze het toch niet eens met zekerheid zeggen. Ik kies zeker wel voor de 20 wkn echo, m.n. omdat de 1e baby van m'n moeder een hartafwijking had en overleed, maar daarnaast is het natuurlijk ook erg leuk om het kindje te zien!
    Tip: kijk goed naar wat je verzekering vergoed, en maak zoveel mogelijk gebruik van dat wat ze vergoeden (je betaalt er tenslotte genoeg voor)

@ de rest: ook gefeliciteerd en allemaal een fijn weekend

Deel Deze Pagina