Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Zo gaat zeker snel van Benthe alweer een maand.

Ik vind het bij ons ook snel gaan en dan aan de andere kant ook weer niet :D

Gisterenavond uitgeweest met mijn zusjes en broer. Ik heb amper gedanst maar was meer voor de gezelligheid. Om 3 uur lag ik in bed was doodmoe dat is volgens mij de laatste keer voorlopig iig. Lekker geslapen alleen om 7 uur ging de wekker want ik moest mijn medicijnen innemen. Die hebben gelijk na 1 pil al geholpen gelukkig.

@LZ: leuk he kleertjes krijgen, ik heb ook van 1 collega heel veel gekregen
    @erica: veel beterschap. Wat voor infectie?

Nou gisteravond had ik ineens een dip. Ik keek naar mezelf in de spiegel en vond mezelf echt dik. Niet zozeer mijn buik maar meer mijn bovenbenen en billen, lijkt wel of er nog meer putten zijn. Ik voelde me echt lelijk en onzeker :cry: gelukkig dat mijn vriendje me gelijk kan opbeuren. Hij vindt me natuurlijk de mooiste maar toch blijft het moeilijk. Ik ben soms echt bang dat ik dik blijf na de bevalling terwijl ik altijd een mooi figuur had. Ik mis mijn strakke spijkerbroeken en korte truitjes. Al die zwangerschapskleren vind ik niet eens mooi, maakt nog dikker heb ik altijd het gevoel. Nou ja dus ff een dipje gehad nu gaat het weer.

2. simalex

simalex Bekend lid

Zo heeeee, wat een rust hier. Iedereen lekker aan het genieten van de vrije zondag met elkaar?

Wij hebben vandaag ook een lekkere rustige dag. Ik heb eindelijk het definitieve geboortekaartje klaargemaakt en een proefdruk besteld. Het vorige kaartje viel toch wel erg tegen met de proefdruk. Maar dit zou hem moeten worden. Het enigste wat nog ontbreekt zijn de geboortegegevens van ons kleintje. ;)

Bibiche -> Leuk dat je gisteren uit geweest bent. Ik kan me voorstellen dat het de laatste keer was, voor mij hoeft het ook niet meer. En dat van die dip... dat heb ik ook de laatste tijd. Ben helemaal jaloers als ik naar al die perfect ronde zwangere buikjes kijk op de cursus... dan voel ik me niet zwanger maar dik... :( :(

Jesie -> Lekker aan de poets geweest! Super meid! Ik kreeg onder eten laatst een trap in mijn maag. De stampot boerekool kwam er bijna spontaan weer uit... bleh... echt niet lekker...

Liefzonnetje -> Heb je al foto's van je kamertje? Geniet maar lekker in de sauna!

Tigger -> Succes met de verkoop... ik hoop dat je snel een geschikte koper vindt. Ik begrijp dat het met die enthausiaste kijkers van laatst niks geworden is?

Mama1986 -> Veel plezier bij de chimpiechamp en op de verjaardag!

Alida -> Hoe gaat het nu met je?

Erica -> Beterschap met je infectie. Leuk idee voor de bedankjes. Wij doen geen bedankjes... of ik moet me straks in mijn verlof heel erg gaan vervelen.

Ben gisteren met mijn moeder de stad in geweest, voor een kadootje voor mijn neefje die gisteren 4 jaar werd. En ik kon het natuurlijk niet laten om een paar schattige kleertjes te kopen. Alleen wel lastig dat ik neutraal moest kopen, gezien mijn ouders het niet mogen weten. ;) Maar toch geslaagd voor 2 lieve pyamaatjes, een fleecekleed van de lionking en nog een schattig hondeknuffeltje. :D :D :D

Verder heb ik niks te melden eigenlijk. Morgen en dinsdag weer vroege diensten. Ik geloof dat ik dit best vol ga houden tot mijn verlofdatum. ;) Krijg steeds complimentjes dat ik het zo lang vol houd. Alle vaste collega's waren voor 30 weken al in de ziektewet. Ben echt blij dat ik mijn zwangerschap met zo weinig klachten mag doorlopen. :)oops: Dit is niet vervelend bedoeld voor de dames die nu wel in de ziektewet zitten hoor :oops:)

Groetjes Simone.

3. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

hallo allemaal :idea:

zo vandaag naar chimpiechamp geweest :D
    was echt heel erg leuk en heel erg druk :oops:
    ga zo heerlijk douchen en dan plof ik heerlijk op de bank neer en ga dan heerlijk me meissie haar pap fles geven :)
    vandaag ook kadootjes aan me broertje gegeven voor zijn verjaardag 6 maart een stoere step en van lego een pilotie geval :oops:
    hij was er heel erg blij mee :D
    nu ik dit typ is ons kleine ventje lekker ctief en zo onder de douche helemaal :)
    nou ga ff lekker relaxen :idea:

groetjes

4. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Zo hier geniet iedereen van een luie zondag?

Herken dat gevoel van dik zijn wel. Eerder was ik jaloers op al die zwangere buikjes in de stad, nu kan ik wel eens jaloers zijn op die strakke buiken ik bikini na het zwangerzwemmen :oops:
    Ach kan nu al uitkijken naar het dragen van leuk, nieuw, ondergoed en mijn eigen spijkerbroeken :)
    En....................... slapen op mijn buik mmmmmmmmmm zalig :)

5. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Oh ja, vanavond is deel 2 van die documentaire over 9 maanden zwanger op Belgie 2. Net iets voor tienen. Houd er wel rekening mee dat er iets niet goed is bij de 20 weken-echo, geen idee hoe het afloopt.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Echt rustig hier ! Goddes is een weekend weg, maar waar de rest is..

@Biancanr1: als ik het niet vergeet dan zal ik proberen te kijken. En als ik de zender kan vinden.
    En ja ik wil ook wel weer een strakke buik. Zal mij trouwens benieuwen "of het weer zo wordt als vroeger" dat alles weer rechttrekt.
    @Simone: Spannend he zo'n proefdruk. Wordt het weer een beetje echter. En volgens mij vond jou man het heeeel leuk op de cursus of niet ? Ik me suf gelachen. En gaan jullie dinsdagavond ook naar die kraamvoorlichtingsavond ? Wij wel.
    @Bibiche: het is maar een tijdelijk figuur, we hopen dat alles weer bijtrekt (toch?) En dat uitgaan zal voorlopig idd wel niets meer worden idd.
    @Jessie: ook de nesteldrang bij jou toegeslagen lees ik :) .
    @Liefzonnetje: jij hebt het nog druk lees ik. Sauna'en, kinderkamer doen, fysio, bloedprikken. Maar wel achter het kamertje aanbellen hoor. Het is zomaar zo ver, al lijkt het soms nog heel lang te duren.
    @Tigger: hopelijk is er snel een serieuze koper voor je paard.

7. Dames, dames, dames!
    Jullie kunnen er ook niks van zonder mij he? :)
    Maar 5 pagina's in 3 dagen, slap hoor! :)

Ik ben dus net terug van het weekendje weg, was wel erg leuk, lekker veel gezwommen :D .
    Ik had wel gelijk toen ik thuis kwam, ik me in de wc had opgesloten omdat er een gigantische waterval tranen kwam... Nog een paar dagen en dan maak ik ineens nietmeer actief deel uit van mijn gezin... Dan word ik ineens "ze" in plaats van "zij" en dan wordt alles "mijn" i.p.v "hun".
    Na 18 jaar wordt "samen" ineens "alleen", hoewel ik toch nog wel een beetje "samen" ben, maar niet het "samen" wat ik gewend ben.

... :cry: ...

Tigger: Jeetje Tigger, zoveel moeite hoef je echt niet te doen voor me hoor! Als het niet lukt, lukt het gewoon niet, dan is het jammer.
    En het feit dat je bereid bent zoveel moeite voor me te doen betekent veel meer voor me dan die spullen. :D

Assepoester (geloof ik?): Ik heb ook enorm last gehad van weeen, dat was echt niet leuk, vooral gezien het feit dat dit niet eens "echte" weeen waren en het al behoorlijk pijn deed... Nouja, we zullen het helaas wel vaker meemaken, dus het moet maar wennen...ofzo...

Ik reageer verder even (nog) niet.
    Ik ga zo alles weer een beetje regelen hier, en proberen een happyface op te zetten zodat mn moeder niet ook in een dip raakt.

Groetjes,
    GT

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Goddes: we kunnen idd niet zonder jou. En ik wens je heel veel sterkte met je verhuizing. Een verhuizing is zowiezo al niet niets. Maar jij gaat nu het huis uit, ver weg wonen (wat ik begreep), je bent zwanger.
    Meid komop je kunt het ! En kom anders hier maar even je verhaal doen.
    KNUF

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben ik weer! Wat een mooie foto van kleine Benthe zeg! Wat een ontzettend mooi en sterk meisje is ze!

Wij zijn hele weekend niet thuis geweest dus daarom was ik er niet. We hebben de box en hij staat (uiteraard zonder boxkleed anders word het een kattenbox :p ) Verder de Blije doos gehaald *leuk!*

Verder gaat wel redelijk goed, kan alleen niet langer dan 5 min lopen dan krijg ik continu harde buiken :( Woensdag maar ff tijdens controle melden. Morgen weer cursus ook. Ga nu filmpie kijken met m,n mannetje, zal morgen wat uitgebreider schrijven.

11. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

mooie foto zeg wat een scheetje

12. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Mijn verklaring voor de rustige zondag: ik heb bijna de hele middag in het ziekenhuis gelegen. Vanochtend om 8.00 uur was ze nog lekker druk aan het draaien. Was wat laat gister (housewarming bij vrienden) dus ik denk 'laat ik me nog eens omdraaien'. Om 11.20 word ik weer wakker. Even subtiel porren en na een paar minuutjes wel een reactie. Nou, mooi niet dus. Na een uur was het nog stil en ondertussen ook een bijzonder gemene steek door mijn buik gehad. Toch een beetje lichte paniek waarop we maar de vk hebben gebeld. Ze raadde me aan onder de douche te gaan en ze zou iets later dan even langskomen. Na ongeveer een minuut of 20 kwam ze aan en hebben we naar het hartje geluisterd. Ondertussen meerdere malen een harde buik gehad, ook onder de douche. Ook van haar kwam weer de reactie dat ze wel wat klein was en ze eigenlijk alleen baby voelde. Dus voor de zekerheid toch maar even aan de ctg. Na ruim een uur daar aan te hebben gelegen (en in dat uur toch zeker 15 tot 20 harde buiken) kwam de arts-assistent met het echo-apparaat aan. Gelukkig klonk het hartfilmpje uitstekend en was met onze kleine meid alles goed. Voor de reserve maar even een echo en ze wou kijken of ze een mooie foto voor ons kon maken. Uiteraard ligt ze nog steeds in stuit waardoor we helaas geen mooie foto hebben kunnen krijgen, maar eigenlijk maal ik daar nu helemaal niet om. Door de echo kwam ze erachter dat de hoeveelheid vruchtwater wat aan de lage kant is. Nog wel genoeg, maar het houd niet over. Second opinion van de gyn. Nog een keer het echo-apparaat aan. Alles opgemeten en de kleine groeit goed. Toch is mijn buik vrij klein en wordt dus nu verklaard door het weinige vruchtwater en sterke buikspieren. Gelukkig nog niets om nu erge zorgen te maken, maar leuk is anders. Nu moeten we morgen weer een afspraak met het ziekenhuis maken voor een vervolg-echo ivm de hoeveelheid vruchtwater. En toen pas, besloot onze kleine weer zuinig te bewegen (inmiddels half 4, dus goed 4 uren later).

Ondertussen ook mannetje die zich niet helemaal toppie voelde en pas na een asperine weer een beetje op adem kwam (oa nekpijn, net als bij mannetje Nemo). Hij ligt nu op de bank te slapen. En toen verloor Ajax ook nog eens (van uitgerekend Heerenveen, de club van mijn vader), dus alles behalve een topdag voor hem (en voor mij).

De 'zogenaamde vrienden' hebben weer wat van zich laten horen, namelijk een berichtje op ons gastenboek dat hun dochter inmiddels een week was en dat we binnenkort maar weer eens wat moesten afspreken. Ook het nieuwe ip-adres hebben we nu geblockt.

En tot slot een positieve noot: wat een schitterende foto van Benthe!

13. simalex

simalex Bekend lid

Jeetje Assepoester,

Wat een verhaal! Gelukkig groeit jullie kleintje wel goed, maar wat vervelend dat je zo weinig vruchtwater hebt. Wat een spannende dag in het Ziekenhuis. Hopenlijk hebben jullie morgen een goede echo en kunnen jullie dan weer een beetje bijtanken! Sterkte maar.

Groetjes Simone

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wat een scheetje die Benthe en al groot, ik had kleiner verwacht.

@assepoester: bah wat eng zeg maar gelukkig dat alles goed gaat met de kleine.
    @goddess: verhuizen is echt verschrikkelijk ik heb het zovaak moeten doen maar hopelijk vind je snel je plekkie. Gelukkig dat over 2 maanden je leven sowieso heel anders zal uitzien.

15. Nemo: Heel erg bedankt, echt sweet. *knuf terug *
    Ik denk dat je wel gelijk hebt, gewoon de hele opstapeling van alles, en die hormonen helpen ook niet.

Bibiche:Dankjewel. En inderdaad is er binnenkort iemand om me daar gezelschap te houden, maar tot die tijd moet ik het toch echt in mn eentje doen.

Assepoester: Das geen fijn nieuws, wat schrikken zeg! Wel goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken! En ze zijn er nu optijd achter dat er weinig vruchtwater is, dus kan dat ook beter in de gaten worden gehouden. Fijn dat de kleine wel weer iets van zich liet horen!

Benthe ziet er goed uit ! Lekkere wangetjes heeft dat kind zeg!

16. Misschien een rare vraag (ik zie het net in mn banner staan, dus moest ik er weer aan denken);

Heeft een van jullie al last van lekkende borsten? Ik zag ineens een geel spoor in mn bh, was toch wel even verbaasd, heb het overigens maar een keer gehad (en maar aan een kant).

En nog meer mensen al (nep)ween gehad?

Was wel heel vreemd allemaal, toch ineens weer een bevestiging dat je echt zwanger bent.

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Jeetje Assepoester dat was even schrikken weer!

Hier nauwelijks geslapen, heb ontzettende buikpijn maar kan het niet plaatsen, denk toch m,n darmen......vanacht weer hele nacht wakker gelegen :( Ik ga nu weer naar beneden.

18. rebtam

rebtam Actief lid

27 jun 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Hier ook al twee beroerde nachten achter de rug en kan eigelijk niet verklaren waardoor.

@assepoester wat vervelend voor je, scheelt dat ze het nu goed in de gaten kunnen houden.
    @goddes Lekkende borsten is heel normaal hoor ik heb er al sinds week 17 afentoe last van, laatste tijd ook vaker als ik onder de douche sta beginnen ze spontaan te lekken.

En wat kleine Benthe betreft wat een lekker ding en niet te geloven dat ze zo sterk is.

Verder ben ik tussen de gewone was allemaal babywasjes aan het daaien en heb spontaan hulp erbij die constant roepen aaahh ohhh mama dat is lieffffffffffffffffffffffffffffffffff. (hihihihi) :)
    Weet niet hoe het staks gaat maar ben bang dt er echt drie mama's in huis zijn.

Gisteren hebben we een proefdruk aan gevraagd en zijn toch eigelijk wel heel nieuwsgierig hoe die eruit ziet.
    Wij hebben hem nu bij geboortepost aangevraagd, kunnen jullie nog meerdere bedrijven waar je kan verglijken wat de prijs betreft?
    Heb voor de rest geen ervarig met kaartjes bestellen via het net vandaar graag jullie reactie.

Tot Laterzzzz

19. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Jeetje Assepoester, dat was wel schrikken zeg... wel fijn dat de baby goed groeit maar vervelend dat de hoeveelheid vruchtwater niet optimaal is. Hoe komt dat en wat heeft dat tot gevolg of weet je dat zelf ook nog niet? Hoop dat jullie vandaag wel goed bericht krijgen!

Simone, volgens mij vroeg jij om een foto van onze babykamer... nou er zijn pas 2 muren geverfd en that's it... dus boeiend is het niet... maar we hebben een start gemaakt! ;) is tenminste iets he?
    Ik ga zo eens bellen voor het kamertje wanneer het komt.

Pff en verder heeft het me vandaag al een uur gekost om bloed te laten prikken.... :( waardeloos... had al enorm veel last van hartkloppingen vannacht en vanochtend, begint die prikster ook nog eens te vragen of het wel goed gaat aangezien ik zulke klamme handen had en zoveel transpireerde... ggrrrrr mutseputs dacht ik toen.... heb het trouwens ook zo enorm heet als ik geen hartkloppingen heb (dan alleen wat meer nog), hebben jullie dat ook? Zet de verwarming al steeds lager (alleen s avonds gaat ie even aan) draag maar geen truien maar shirtjes en soms gewoon een t shirt.... dan vraag ik me af hoe het straks moet als het buiten warmer wordt.... blij dat ik niet in de zomer zwanger ben!

HE Goddess, je krijgt straks gewoon een heerlijk plekje voor jullie 2tjes! Want alleen ben je niet meer, krokodil heeft zich nog wel verstopt in je buik, maar die komt vanzelf wel een keertje tevoorschijn hoor! knuf

20. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo Allemaal,

Jeetje Assepoester dat ik zeker schrikken.... gelukkig gaat het met de kleine allemaal verder wel goed, ik hoop dat jullie straks beter nieuws krijgen succes meid.

Goddess ik heb al heel lang last van die lekkage's hihi
    Liefzonnetje dat is ook wat 1 uur nodig voor bloedprikken.....

En idd wat een scheetje is Benthe zeg.

Liefs Jessie

Deel Deze Pagina