hallo dames, hier een berichtje van mij, uitgerekend op 27 mei dus nog net een mei mama ik heb eens een vraagje aan jullie ik lees namelijk steeds dat jullie weten hoe het ligt en ik lees over heel veel duidelijke schopjes. nou denk ik hoe weten die meiden dat toch hoe de baby ligt. ik heb er zelf geen idee van en de verloskundige heeft er ook nog niets over gezegt. ook voel ik de baby niet zo duidelijk bewegen als jullie omschrijven. moet ik me nu zorgen gaan maken? ik dacht steeds ik heb gewoon een rustige baby.
Hoi Assepoester, Gelukkig dat bij jou alles goed was,veel plezier morgen. Hoi Wondertje en welkom hier als je je zorgen maakt of iets wil vragen kun je gewoon de vk bellen hoor. Liefs Jessie
ik wist tot gisteren ook niet hoe de baby precies lag. Ik voel(de) voornamelijk (rechts)boven veel beweging. Maar had geen idee of het nu een schoudertje of knietje was (voel wel verschil tussen licht en een zware beweging). Dus ik heb het gisteren bij de vk gevraagd. En toen heeft hij (ja wij hebben in de praktijk 1 man lopen) mij laten voelen waar het hoofd ligt (en hoe ik dat kan voelen) en waar de rug ligt. Maak je vooral geen zorgen, het ene kindje is drukker dan het andere, en het kan best zijn dat jouw kindje vooral 's nachts beweegt en jij het dus niet bewust meekrijgt. Vraag het anders volgende keer als je bij de vk bent. Ik voelde het eerst ook niet superveel bewegen (is nu wel anders). Welkom bij de mei-mama's trouwens @mama1986: doe rustig aan, en laat alles oppakken. Op mijn werk mag ik al niets meer oppakken. Het valt nog mee dat ik zelf mijn kopje thee mag inschenken en naar mijn plaats brengen. @tassie1723: ja heerlijk dat het opgeruimd is, scheelt zoveel ruimte. Plus dat ik nu de boekenkasten in de studeerkamer onder handen kan nemen. ik kon ook nergens meer iets kwijt. Normaal dan sjouw ik het wel naar beneden of naar de schuur of breng het zelf weg naar de gemeentewerf. Maar ja dat gaat nu niet. Ga nu lekker cake maken.
Alida: Hahahaha, dankjewel! Momtobe: Heel erg bedankt! Ik heb opzich wel zin in het inrichten van alles. En ik zal proberen zo min mogelijk te stressen...maar ik ken mezelf,er zal toch aardig wat stress bij komen kijken denk ik, maargoed, dat gaat wel weer over (zodra ik 961 keer heb gecheckt of ik echt alles wel meegenomen heb wat ik wilde meenemen ) Simalex: Ahhh dankjewel! Nee, ik kan geen urgentie krijgen omdat ik alleenstaande zwangere ben, en ook niet omdat ik echt het huis uit moet (wanneer krijg je dan WEL urgentie, vraag ik me af...). Assepoester: Gelukkig! Maakte ma al zo zorgen om je. Wat leuk zeg, een babyshower (WIL IK OOK!), heel veel plezier! Janice: Wat fijn dat alles zo lekker gaat! Mama: Hahahaha, sorry dat ik zo moet lache, het is natuurlijk helemaal niet leuk als je het meemaakt...maar het staat er zo grappig! Ik zie het al helemaal voor me, iedereen in paniek: Ze gaat bevallen! Kleur ze! Hoi wondertje! Welkom hier! Maak je vooral geen zorgen over dat voelen hoe de beeb ligt, ik weet het toevallig omdat hij zijn hoofd door mn ribben probeert te duwen. Hahaha, tja, ik ben ook geen heldin in de keuken, maar ik denk dat een cake me nog wel zou lukken (zolang er op de verpakking staat hoe ik het moet doen ).
Hoi wondertje Je bent op dezelfde dag uitgerekend als ik leuk! Ik weet ook nooit precies hoe de kleine ligt, ik weet het alleen omdat ik donderdag de gyn heb gevraagt hoe het ligt. Ik voel onze baby wel goed, hoe voel jij je baby dan? Groetjes Alida
oefenen en oefenen. Ten eerste moet je je oven kennen. Dat klinkt misschien raar maar de tijd die op de verpakking staat is globaal. Dus ik baal dat ik aan het eind van het jaar aan een nieuwe oven moet gaan wennen. Ik maak een luchtig beslag, goed lang mixen. De boter laat ik smelten in de magnetron, dat maakt het makkelijker om te mixen. En dan zet ik de wekker op 3/4 van de tijd. Dan gaat er alu-folie overheen, en laat ik het steeds 10 minuten nog in de oven staan. ook al mag je dus de ovendeur niet openen bij cake omdat die dan inzakt, maar dat is soms goed. Maar ik moet zeggen dat het bij mij ook de ene keer beter gaat dan de andere keer. In mijn studententijd heb ik heel veel gebakken en daar leer je elke keer weer van. Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze niets vantevoren neemt als ze naar ons komt omdat ik bijna altijd zelf iets lekkers maak. De laatste paar jaar is dat er vaak bij ingeschoten, maar ik vermoed dat ik straks met verlof weer vaker ga bakken. Ik vind dat echt leuk om te doen. Het hangt ook af van het recept. Het liefst doe ik het helemaal zelf dus geen kant en klaar verpakking waar alleen melk of boter of eieren bij moeten. Normaal gesproken kook ik trouwens nooit omdat manlieft altijd eerder thuis is (scheelt minimaal een half uur). Dat zal ik straks ook weer meer gaan doen, als het met de dikke buik gaat lukken. Zo een lang betoog over hoe cake te maken. @mama1986: niet schamen, het is vervelend maar blijf er niet over nadenken dan voel je je alleen nog maar langer vervelend. Het kan ons allemaal overkomen.
ik voel steeds een soort grote luchtbel die iets verplaatst. ik denk dat ik het zo het beste kan omschrijven
@wondertje: welkom hier, gezellig Hoevaak voe je de baby bewegen dan? En de ene voelt de baby sterker schoppen dan de ander hoor. Zo ik had ff een schoonmaak woede ik heb alles gestofzuigd en gestofd, pfff ben helemaal kapot. Hoe vaak doen je eigenlijk huishoudelijke werkzaamheden? Ik doe maar 1 keer per week stofzuigen en om de week dweilen We zijn met zijn tweetjes en zonder huisdieren en amper visite omdat we momenteel toch geen meubels hebben.
ik voel de baby wel een paar keer per dag bewegen in ieder geval smorgens tussendoor soms en savonds. en ook hier wordt een keer per week gestofzuigd enzo ook hier twee personen zonder dieren
Bibiche: Ik denk dat ik vaker ga schoonmaken, niet omdat ik een schoonmaakfreak ben (heb er zelfs een hekel aan), maar omdat ik toch niks anders te doen heb, plus dat ik mezelf er dan aan kan laten wennen, en tegen de tijd dat de beeb er is kan ik alles goed en snel
ik voel de kleine ook een aantal keer per dag, maar kan niet echt voelen of het nou handen of voeten zijn.. wel voel ik wel eens van links naar rechts gaan. dat is erg leuk, heb geen idee hoe de kleine nu ligt vorige week bij de vk lag het in stuit, maar nu ....... Ik of manlief stofzuig het hele huis 1 tot 2 x per dag (boven en beneden) en dweilen zeker 1 x in de week soms 2. Afnemen en stoffen ook 1 á 2 keer in de week. dit omdat wij 2 katten en een grote hond hebben die erg veel verhaard, ben echt helemaal gek op me hond, maar als we hadden geweten hoeveel die verhaarde voor dat we hem kregen, hadden we hem denk ik niet genomen Hij is een kruising met een labrador en herder. Hij is super lief, een echte " man's best friend". Hier alles lekker verder. Manlief is vanavond een nachtje aan het nacht vissen, vroeger ging ik ook vaak mee, maar de hele nacht op een strecher slapen is ook niet alles, al helemaal niet als je zwanger bent denk ik. ga morgen lekker even bij hem kijken, kan ik gelijk een lekker rondje met de hond lopen.... Wel wennen weer alleen slapen ik het grote bed
Babymei -> Ik voel ook geen handen of voeten. De zachte tikjes denk ik dat het hoofdje maakt (voel ik beneden zeg maar) en de stevige porren schrijf ik toe aan de voetjes (voel ik vaak Lboven). Vanacht heb je dus lekker de ruimte op het 2persoons bed! Bibiche -> Hier wordt beneden vaak 3 x per week alles afgenomen, gezogen en gedweild. Wij hebben namelijk een leuk hondje... dus het wordt wel weer smerig... Dus ook 3 x per week wc. Boven ongeveer 1 x per 3 weken... (klinkt eigenlijk best ijverig... ) Maar de ramen lappen of zo doe ik 4 x per jaar Wondertje -> Welkom bij de meimammies! Mama -> Vervelend dat je zoiets overkwam in de supermarkt! Gelukkig gaat alles nu goed met je. Kan me voorstellen dat je je schaamde! Janice -> Goede omschrijving. Mijn cake is nooit helemaal 'gaar' van binnen... zucht! Goddess -> Tja eum... Nou ja... Dan weet ik het ook niet meer! Verder niet veel te melden... Fijn weekend nog iedereen! Groetjes Simone
mijn oudhuisgenoten vonden het heerlijk als de cake zompig was (nat). Maar het is heel lastig inderdaad. Lukt mij ook niet altijd. wij hebben een hulp en die komt 1x per week. En soms hanteerden wij in het weekend nog wel eens de stofzuiger, maar voor mij is het te zwaar om dat ding naar boven en naar beneden te sjouwen. Wij hebben 2 katten, die gelukkig niet zoveel verharen.
me ventje gaat maandag ff krukken halen zo heb ik veel steun 8) ik ben toen na de bevalling van eva door me knie gegaan en toen liep ik ook met krukken 8) maar ja beter dat dan steeds bang zijn om te vallen zo ga zo lekker slapen me ventje doet alles voor me en me is net weer in slaap gevallen weltrusten allemaal
Ik druk zachtjes rond op mijn buik tot ik een hard iets tegenkom. Dankzij de vele echo's de afgelopen weken weet ik nu dat dat het hoofdje is. Het kontje schijnt veel zachter aan te voelen. Dan voel ik de schoppen of links of rechts en ligt het rugje of boven of beneden. Alleen het hoofdje blijft steeds op dezelfde plek liggen (rechts boven mijn navel) en voor de rest draait ze veel. Schoonmaken Alles behalve mijn hobby, maar ben gelukkig wel een opgeruimd persoon, dus ben altijd wel met iets bezig. Ondanks onze 5 katten stofzuigen wij maar een paar keer per week. Rottapijt! Kan niet wachten tot laminaat De beestjes zijn eigenlijk de hele dag buiten en verharen nauwelijks. Ik verhaar in mijn eentje meer! Wondertje: Welkom bij de mei-mamma's Mama: mooi van die krukken, blijven staan is toch praktischer Maar kan me voorstellen dat het vanmiddag niet echt grappig was voor jou. Janice: Ooeh, lekker cake! Mag zelf ook graag bakken, maar heb dan zo'n hekel aan de afwas daarna. Maak ze het liefst idd zonder kant-en-klaar verpakking, maar nog lekker ouderwets. Die zijn echt het lekkerste! Wat mij op valt is dat vooral het lange kloppen vaak wordt ingekort, maar dat is echt het allerbelangrijkste. Heb even uitgerekend wat de geboortekaartjes gaan kosten en we zijn voor 80 euro klaar (46 adressen en 5 reserve). Valt me eigenlijk best wel mee. Onze vriendengroep heeft weer een nieuwe stunt bedacht: een baby-pool. Oftewel wedden op de geboortedatum Ben benieuwd wie die gaat winnen. Mijn vriend wil dibs op de uitgerekende datum, haha.
Pffff, heb weer sinds vannacht zo'n enorme last van mijn blaas ale: . Geen idee of er nu weer een blaasontsteking onder zit, maar word er wel helemaal gek van. Alsof ik echt continu moet plassen. Kom ik net van de wc af kan ik voor mijn gevoel al weer terug! Als ik rustig ga zitten, blijft die drang om te plassen er net zo. Volgens de huisartsenpost zit er geen bacterie in, maar om de ergste druk eraf te halen wéér antibiotica mee. Dat is dan de vijfde kuur in de zwangerschap Heb een echt baaldag, blijf ook maar huilen eigenlijk om niks. Gewoon bleh!