Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wat een heerlijk weer! Heb ontzettend veel nesteldrang ineens alles moet schoon :D Samen met m,n moeder al heel veel gedaan en wil vanmiddag even alle ramen gaan zemen, is dat ook weer gebeurd. De tuin is ook al aardig aan het opknappen, vanavond gaat Jasper weer wat puin wegbrengen.
    Ik plaats ff nieuwe buikfoto's in me album, morgen alweer 32 weken! :D

2. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo iedereen

Ben er weer van het halve dagje werken, was niet vooruit te branden, maar ja ben toch over dus niks moet alles mag.

Liefzonnetje Mooi dat alles weer goed gaat.
    gefeliciteerd met je 30 ik heb hem ook bijna wat gaat het dan snel he

Rachel het is zeker mooi weer. Mooi buikje alweer hoor.

Ik hoor iedereen over nesteldrang heb ik nog helemaal niet hoop ook niet dat ik het krijg, want we zijn iets meer als een half jaar geleden verhuisd en onze tuin is nog een puinhoop en manlief gaat daar binnenkort wel mee bezig maar we krijgen het nooit af voor dat de kleine geboren gaat worden.
    En mijn moeder komt nog wat dingen in huis verven als ik zwangerschapsverlof heb, dus ik kan het nesteldrang nog niet gebruiken 8) :)

Ga nu even eten.

Groetjes

3. simalex

simalex Bekend lid

Goedenmiddag dames!

Zo, vanmorgen weer een thuiszorgdienstje gewerkt. Echt een makkelijke manier om je geld te verdienen, maar ach... Lekker toch? :) En zulk heerlijk weer vandaag. Je krijgt echt zin om iets te gaan doen, maar aan de andere kant ben ik best alweer moe van het werken, dus wil ik rustig aan doen... :(

Alida -> Misschien krijg je wel late nesteldrang...

Rachel -> Heerlijk inderdaad, doe je wel rustig aan met ramen zemen?

Bianca -> Jammer van RTL, ik ken het programma ook niet hoor... Doe je rustig aan met je blaasontsteking? Goed naar je lichaam luisteren hoor!

Bibiche -> Vanacht the same here. Die kleine van ons drukt zo nu en dan ook flink tegen mijn blaas aan, dus dan is het plassen geblazen.

Liefzonnetje -> Gefeliciteerd met de 30! Je klinkt lekker positief, fijn dat het beter met je gaat. Wij krijgen ook standaard 44 uren kraamzorg, maar ik heb verder (nog) geen klachten aan bekken/rug oid.

Mom2be -> Klinkt lekker, dat stokbroodje! Succes met afscheid nemen!

Rebtam -> Fijn dat je dochter zich weer beter voelt. Ik heb het zelfde bij mijn kleintje hoor. Als ik me zelf erg moe/niet lekker voel, is ons kleintje erg rustig.

Groetjes Simone

4. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Mooi dat het weer beter gaat Liefzonnetje. Is altijd goed om te horen.

Zelfde geld voor Rachel, geniet er lekker van!

Heb nu een paar buikfoto's voorbij zien komen en snap nu waarom de vk en gyn mijn buikje zo klein vinden. Jullie beginnen echt een op en top zwanger-buikje te krijgen!

Baby-shower gister was erg leuk, we zijn enorm verwend! Een aantal boekjes + knuffels voor in bad, een activity-ding voor in de box, een aantal superleuke kleertjes in wat grotere maten, een mooie bijtring, van schoon-ouders een babygym en ander speelgoed van 'vroeger'. Toen de heren later thuiskwamen konden die er niet vanaf blijven: 'zo 1 had ik vroeger ook!', hihi.

Gister al lekker de ramen gelapt en zal vandaag beginnen met wasjes draaien. Wil alles nu toch zoveel mogelijk klaar hebben. Volgende week kopen we nog de allerlaatste dingen en dan kunnen we los ;)

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ramen zemen kan niet omdat de zon erop staat (krijg je strepen zegt m,n moeder) dus nou doet zij het morgenochtend voor me :D Dan breng ik namelijk haar beagle even naar de dierenarts voor sterilisatie. Scheelt mij weer hoop werk :D

@Assepoester leuk dat de babyshower een succes was!

@Simalex gewoon lekker rustig van het mooie weer genieten ;)

@De rest geniet lekker meiden! GODDESS SUCCES MEIS!

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    tja die nesteldrang.... bij mij ook nog niet echt hoor, alleen mijn lief vond dat, omdat ik opeens 10 min iets actiefs ging doen in de tuin ;) en verder er wel over heb dat ik de meubeltjes in de babykamer eens moet gaan schoonmaken en alles opruimen daar.... maareh het blijft tot nu toe nog bij woorden... ;)
    maar denk dat het vast nog wel in activiteit omgezet gaat worden, merk de laatste dagen dat het toch iets gaat kriebelen.... :)
    tja en je loopt 6 dagen achter op mij, dus wie weet begint het eind van de week bij jou ook ;) ;)
    wedje doen dat het wel gaat komen?

7. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Assepoester, dus jullie zijn lekker in de watten gelegd met zoveel kadootjes! gaaf joh!
    Enneh natuurlijk ben ik nu wel heel benieuwd naar jouw buik..... foto?
    Bij mij is afgelopen week een groeispurt geweest. Was vorige week maandag en vrijdag bij de fysio en op vrijdag zei ze dat ik wel goed gegroeid was de laatste paar dagen...
    ook een vriend zei dat laatst, opeens komt mijn buik naar voren...
    gisteren foto's gemaakt. Zal binnenkort wat in mijn album zetten.....
    Overigens gisteren ook geconstateerd dat mijn buik nou net iets verder uitsteekt dan mijn (.)(.) (die overigens ook weer aan het groeien zijn...)

8. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Liefzonnetje: ik hoop echt niet dat het komt maar ja daar heb jezelf niets over te zeggen. Heb een hekel aan schoonmaken, het zou dus geen ramp zijn als ik het een keer leuk zou vinden hahaha.
    Nou we zien wel. We kunnen wel wedden hoor.
    Mijn moeder heeft het ook nooit gehad dus wie weet.

Groetjes

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Vanochtend heb ik mij ook uitgeslooft qua schoonmaak; boven en beneden gezogen, beide w.c.'s schoongemaakt en geboent, badkamer geboent, en nog een was gevouwen.
    Ik ben er nu ook wel klaar mee, morgen weer een dag, verder geniet ik heerlijk van het zonnetje.
    Ga zo nog even een paar boodschapjes doen, en dan vind ik het weer gezegend voor vandaag ;)

Woensdag naar de gynaecoloog, dan laat ik jullie weten hoe het ging.

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Zo ik ben niet vooruit te branden vandaag. Ik voel me doodmoe zeg en dat terwijl ik zo lekker heb geslapen.

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Jingels go girl! Jij bent lekker bezig. Teken dat je je er fit genoeg voor voelt dus dat is mooi!
    @Lz foto's foto's komop showen die buik. Geweldig he dat die (.) (.) groeien ik ben van aa naar een ruime b en ga de kleine c wel halen als ik bv kan geven. Ze zeggen dat ze na de bv weer krimpen dus ik heb mij voorgenomen mijn hele leven te blijven kolfen :) Gefeliciteerd met de 30 dat vond ik ook zo een magische mijlpaal.
    @Alida mischien kun je de vk op deze site middeltjes tegen nesteldrang vragen. Ik heb gehoord dat even de deur uit en iedere keer bij aandrang iets duurs kopen schijnt te helpen ;)
    @Bibich balen meid die vermoiedheid. Ik had het een aantal dagen en je voelt je echt niet happy dan :( , stapje terug dan maar. Succes ermee.
    @Assepoester mooi dat de baby shower een succes was.
    @Rachel mooi buikje

Ik heb mijn laatste slaapdienst gehad, super daar ben ik mooi een half jaartje vanaf. Nu moet ik nog wel 6 keer werken of zo maar dat zijn de kortere diensten, vind ik niet zo erg.
    Verder voel ik mij prima, geniet van het zonnetje. Werd na een uurtje al rood in mijn gezicht, hormoontjes denk ik.

Groetjessss

12. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    O morgen gaan we naar een voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis. Zo een raar idee dat we aandacht aan de bevalling gaan geven. Bevallen is in mijn hoofd nog een beetje iets wat niet echt bestaat, of i.i.g. nog heeeel ver weg is. Morgen zal ik de keiharde feiten onder ogen moeten komen, slikkk.

13. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Alida: hekel aan schoonmaken... wij kunnen elkaar de hand geven... ik vind het zoooo vreselijk... kan me nog steeds niet echt voorstellen dat ik straks ook echt met een soplap in mijn handen sta... maar in mijn achterhoofd spookt al wel een to-do-lijstje... maar nog niet echt opgeschreven ofzo... eerste tekenen? ;) gelukkig hebben wij een poets! enneh ik lees dat Jingels zich al enorm uitslooft... misschien kunnen we haar eens langs vragen ;) ;)

Bibiche: vervelend zeg... ken het gevoel maar al te goed. Geef er lekker aan toe, een beetje relaxen in het zonnetje en verder helemaal NIX doen! (en je dan vooral achteraf niet schuldig gaan voelen dat je dan ook niets hebt gedaan... dat is nog het meest lastige... vind ik.. sterkte!)

Erica: foto's gaan komen! Ik zal mijn lief vragen of hij ze op de computer wil zetten... hebben de foto's met zijn camera gemaakt en ik zit ook nog eens op zijn laptop (die overigens al min of meer me toegeeigend heb ;) ). maar ze gaan komen.... tja en die (.)(.) in het begin vond ik het nog wel geweldig dat ze groeiden, maar soms denk ik echt hellup waar gaat dit eindigen... ik ben van een ruime cup B nu naar een ruim D gegaan en heb nu nog 1 bh die ik pas en die ik dus al tijdens mijn zwangerschap gekocht heb, de eerste die ik gekocht heb nadat ze zijn gaan groeien past niet meer en dat was al een D.... pffff en dan met borstvoeding worden ze nog groter :confused: :confused:
    Ik kan me wel voorstellen dat jij de rest van je leven blijft kolven! haha zie het al voor me.... de 50 gepasseerd en dan nog aan zo'n apparaat.. of straks als je kleinkinderen er zijn... haha, wordt wel lastig trouwens met werk hoor... je krijgt maar 9 mnd tijd ervoor ;)
    Lekker dat je je laatste slaapdienst gehad hebt... het einde komt in zicht he?!
    Tja en bevallen, dat is nog zooooooo ver weg...... niet aandenken nog...

Ik heb net heerlijk in een hempje in het zonnetje gezeten bij ons in de tuin. Super lekker weer! Ben bezig met schuimrubbere blokken te maken voor in de box... :) moest nog fiberfil laagje erom heen naaien met de hand.. (lees s**t klus) dus dat heb ik lekker in het zonnetje gedaan...
    Hmm ohja, das waar ook, je moet oppassen met zon enzo nu je zwanger bent..... ach heb toch zo ongeveer geen pigment...of moet je dan juist oppassen?

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Haihai...
    Pff, mijn hoofd staat echt even naar niets.. :oops:
    Ga wel even bijscannen...

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Even ego hoor.. :oops:

Nog meer die zich rot voelen op het werk? :(
    Ik bedoel dan dat ik minder werk nu op advies van de arbo.
    Ik denk namelijk dat het iets is wat bij mijzelf ligt..
    Dus vraag me af of jullie het ook hebben.

Ik werk ook nog eens alleen met mannen, dus ja.. Dat maakt het niet makkelijker met vrouwendingen he.. ;)

16. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Tigger, voel je je er niet rot onder! Kan me voorstellen dat je je dat wel doet. Alsof het een teken van zwakte is dat je niet tot het einde toe lekker gewoon door kan werken..... nou dat is het niet hoor. (heeft bij mij ook wel wat weken geduurd voordat ik zo kon denken!) Mede door steun en opmerkingen van collega's heb ik me er overheen kunnen zetten. Voordeel is dat ik in de medische sector werk.
    Voor jou zal dat heel anders zijn als je met name met mannen werkt..... dat lijkt me erg lastig.
    In ieder geval is het gewoon het beste voor jou en je kindje..... en daar draag jij nu je verantwoordelijkheid voor, natuurlijk ook naar je man, want het is ook zijn kindje. Jij, jouw kindje en je man zijn het meest belangrijke op het moment en je werk.... dat komt ergens verder op..... werken kan je altijd nog en als dat nu gewoon ff op een lager pitje moet, dan is dat gewoon zo!
    Dus lieve Tigger, voel jezelf er niet rot onder, je neemt juist je verantwoordelijkheid! Probeer van het zonnetje te genieten en alle andere mooie dingen nu!
    Waarom moet je overigens minder werken en sinds wanneer werk je minder? Sorry, misschien heb je het al wel eens geschreven, maar ben het even kwijt.....
    liefs liefzonnetje!

17. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

hallo allemaal :idea:

eva was actief in de buik maar ons 2e wondertje kan er ook wat van zeg :)
    me hele zij doet pijn en vooral met lopen en ik ben er ook misselijk van :oops:
    maar ja we weten waarvoor we het doen en voor mijn 2 wondertjes heb ik alles over :p
    eva was net in 1 keer niet lekker ze had gespuugt en toen heb ik haar in badje gedaan en toen haar lekker een fles pap gegeven en toen viel ze snel in slaap ons scheetje :D
    eerst zou ik 20 maart om 15.45 bij de vk een afspraak hebben maar dat word dus iets eerder om 10;45 heb ik nou een afspraak en georgie balen want dan kan hij niet mee maar me ma gaat mee en dat vind ze natuurlijk helemaal geweldig :)
    bij eva is ze toen ook een paar keer mee geweest :D
    me ma heeft vandaag ons kleintje weer gevoeld en me ma legde haar hand er opp en eva moest dat natuurlijk ook ff doen :)
    zo ga ff alles bijlezen en dan lekker naar me bedje toe :D
    geogie heeft deze week late dienst dus tja zit hier nui in me uppie ja met onze hond dan maar die slaapt ook vast en ligt op mijn voeten wel lekker warm :)
    nou alvast voor iedereen weltrusten en tot morgen :D

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Zo net terug van gym en ik vertelde dat ik zo last had van mijn rib. De fysio vertelde dat sommige vrouwen zelfs gekneusde ribben kunnen krijgen van de baby :confused:

Vandaag hele set tuinmeubels gekocht want die hadden we nog niet, kan niet wachten dat ze geleverd worden :D want wij hebben bijna de hele dag zon tot ondergang.

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hmm vanavond veel harde buiken gehad :(
    en moest dus ook nog naar de pufclub... not funny
    haha hebben we plas en poeples gehad.. was wel een beetje genant hoe we de bekkenbodemspieren weer moesten oefenen..... maar goed, iedereen deed het zelfde, maar als op dat moment een outsider naar binnen was gekomen.... uhm.... niet aan denken.

nou ga maar lekker mijn bedje in en hopen dat die harde buiken wat wegzakken...

wat is het trouwens rustig geweest vandaag hier...

20. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja hè we posten echt weinig vergeleken met de andere maanden :D

Deel Deze Pagina