Goedemorgen iedereen! @ erica en assepoester -> vandaag de echo, veel succes en lekker genieten hoop ik. En we zijn natuurlijk benieuwd naar de fotootjes. @ yaali -> ik hoop dat het meevalt met het bloedverlies. Door de gemeenschap kan er een adertje in je baarmoedermond beschadigd zijn, dus dan valt het mee. En ik wil je niet ongerust maken, maar zo is mijn Mk de vorige keer begonnen. Sperma kan namelijk 'een bevalling' opwekken (maar alleen als het lichaam een reden heeft om te bevallen). Ik hoop heel hard voor jou dat je gewoon kunt genieten van een gezonde zwangerschap. @ de rest -> wat een geklets. Ik kan het niet allemaal bijhouden hoor, maar hier een update over mijn kwaaltjes en zo. We hebben dit weekend de verjaardag van mijn man gevierd. En ik kon heel goed merken dat ik echt ontzettend moe ben en ook op een andere manier reageer op al die drukte. En mijn ouders (zie mijn post ongeveer 10 blz. terug), die kwamen savonds pas, terwijl ze smiddags er zouden zijn. savonds hadden we eigenlijk de vrienden uitgenodigd, dus ze pasten ook niet in het gezelschap. Maar mijn moeder heeft de hele avond alleen maar op de bank gezeten en me nergens mee geholpen. En ze vroeg elke keer of ze wat kon doen als ik net klaar was met bedienen. Hoezo grrrrr. Gelukkig heeft mijn man en mijn vriendin me goed geholpen hoor. Maar ja, de volgende dag weer een vroege dienst (6 uur opstaan) en de visite was 1 uur nog niet weg, dus ik ben toen op bed gegaan. Uiteindelijk gingen ze 3 uur weg. Dan voel je je wel ontzettend beroerd als je 3 uurtjes slaap hebt gehad en dan weer aan het werk moet. Lekker misselijk en moe enzo. Meestal kan ik mijn misselijkheid redelijk de baas door regelmatig een klein beetje te eten. Maar er zijn ook veel dingen die ik niet meer lust. Zoals vlees (gehaktballen) en koffie staat me ook erg tegen. En het is net of mijn maag kleiner is geworden. Normaal ben ik best een grote eter, maar nu bestaat de warme maaltijd meestal uit beetje aardappels, normaal groente en ik lust het toetje meestal niet eens meer. Maar ja, die pak ik dan later op de avond als ik de misselijkheid weer voel aankomen. En mijn darmen zijn ook erg van slag. Ik heb dagen dat ik echt veel moeite heb om de ontlasting kwijt te raken. 5 x per dag drang, uren persen en dan 1 inimini keuteltje. En op een andere dag weer aan de diarree. Vaag heh. Ik heb maar sinasappelsap gehad, dat werkt redelijk bij mij. Als ik dan weer voel dat het niet lukt, even een paar glazen drinken en hopelijk werkt dat. Zo lang verhaal. nu de andere meimama's maar weer even aan het woord laten. Groetjes Simone
@ Jingels Hartelijk gefeliciteerd met je huwelijk!!!!!!!!!!!! Was je een mooie bruid? We zijn erg benieuwd naar een foto. Als je die tenminste wilt laten zien. Ik ben 12 mei 2006 getrouwd. Als jullie willen, kan ik ook wel eens een foto in mijn album plaatsen. Dan ben alleen niet meer anoniem. Groetjes Simone
@Mariska, ja ik krijg ook steeds te horen dat de misselijkheid gewoon het ergste is. Ik kan ook echt niet genieten nu, voel me te beroerd ervoor. Ik blijf heel hard hopen dat het over is na 12 weken! Jij ook sterkte!
Welkom nieuwe meimama's, kan het bijna niet meer bijhouden. het wordt een echte babyboom. Ik lees ook dat er veel meiden last hebben van kwaaltjes en misselijkheid, wat ontzettend naar, veel sterkte! Ik heb nog nergens last van, maar vorige keer was dat ook pas later. Ik sport nog steeds 10 uur per week, gaat nog steeds lekker. Alleen weinig eetlust, ik mag niet meer afvallen, maar dat valt niet mee. Ach, ik heb wel reserve hoor, ben zowiezo 10 kg te zwaar, maar toch. groetjes Patricia
Ik hoop ook dat het snel over is. Het gaat vandaag al ietsje beter dan gisteren. Ik probeer wel de hele tijd wat te eten, maar het gaat er moeizaam in. Gelukkig komt het er niet uit . Jij ook sterkte hoor. Mijn man is ontzettend lief en neemt me veel uit handen als hij thuis is. Hij is nu boodschappen doen en hij zorgt ook goed voor ons zoontje. Hij zegt de hele tijd dat ik moet rusten, maar dan voel ik mij een ongelooflijke luie muts. Hij vindt me eigenwijs . Vanavond gaat hij de nachtdienst in en dan slaapt hij overdag. Ik hoop dus dat ik me morgen weer beter voel, want dan moet ik alles zelf doen.
@Simone: lijkt me leuk trouwfoto's ! Kun je je hoofd niet weg fotoshoppen ofzo ? Voor als je niet herkent wil worden ? En nog een tip: niet gaan persen meid, heb je strax ook nog aambeien. Ik heb vanochtend voor het eerst overgegeven. Ik was niet eens misselijk, ik voelde mijn maag samenkrimpen en bleeegh. Morgen toch maar weer ontbijt op bed.
Als je anoniem wil blijven moet je gewoon ff je hoofd eraf halen bij photoshop ofzo, heb ik ook gedaan! Kijk maar in mijn album.
hihihi ik was een april mama tot ik voor mijn eerste echo heen was geweest. nu ben ik dus ook een mei mama. allemaal gefeliciteerd.
Ik kan de foto hier niet in het bericht krijgen, maar ze staan wel in mijn album. Nu maar hopen dat niemand mij hier herkent. Anders heb ik gewoon pech. Mooie foto's hoor Jingels! Groetjes Simone
he jingels, gefeliciteerd! ben heel benieuwd naar jouw trouwfoto. maar je moet natuurlijk zelf weten of je die met ons wilt delen. Kan me voorstellen dat je wel anoniem wilt blijven. maar goed, we zijn wel heel nieuwsgierig hier hoor! Alle nieuwe mei-mama's welkom! Join the club! en verder is er inderdaad veel bijgebabbeld, heb alles gelezen, maar niet zoveel tijd om iedereen persoonlijk dit keer te beantwoorden. sorry
joepie ik ben niet de enige die zich bij de keutelclub (wie kwam daar nou mee. grappig woord. ) kan aanmelden. wilde jullie al gaan vragen of jullie ook uren op de wc kunnen zitten en dan ongeveer niets wat er gebeurt. had ik echt nooit last van (vaak tegenovergestelde) anyway, ik heb de oplossing ik neem een sudokoboekje mee. want als ik gewoon ga zitten lukt het toch niet. Verder ben ik zo ongeveer de hele dag door misselijk, maar gelukkig nog niet (he de puker hebben ze bij de emoticons weggehaald ) overgegeven dus. Avondeten lukt me bijna niet, echt 4 happen en ik heb genoeg. krijg geen warm eten naar binnen zowat. Eet dan maar een bakje yoghurt met fruit en muesli. Voor s morgens heb ik van de LU crackers naast mijn bed liggen en een glas water en ik zet de wekker een half uur eerder. terwijl ik eigenlijk zo moe ben. maar goed het werkt bij mij om gewoon heel rustig aan te doen s morgen. Wat ik wel heel veel eet is fruit. das mijn afwijking geworden. Tja en dan gewoon maar een vitamine pil. en ben vlgs mij wat afgevallen, wist niet hoeveel ik woog en ben vorige week op de weegschaal gaan staan en is nu al bijna 1 kilo vanaf. kan er niets aan doen, vraag morgen wel ff aan VK of dat kwaad kan. (heb genoeg reserve vind ik zelf ) en heb wel op websites gelezen dat dat veel vaker voorkomt in het begin. Nou dat was een heel verhaal. pffff hoop dat ik jullie niet vermoeid heb. ohnee dat doet het kleine hummeltje in jullie buik al.
@Liefzonnetje: gewoon proberen steeds kleine dingetjes te eten, en als je dan voor gezonde dingen kiest valt het vast wel wat mee. De beeb (parasietje) neemt toch wel wat ie nodig heeft. Ik begin me nu echt zwanger te voelen. Heb de hele dag zon bleegh gevoel. Niet echt misselijk maar een beetje weeig. niet echt moe, maar ook niet fit. Geen zin in eten, maar wel honger. Meer meiden dit ? Beetje vage klachtjes allemaal.
Echo was superrrr ! We hebben het hartje zien kloppen en alles zag er erg goed uit. Zo goed zelfs dat we de termijnbepaling een week hebben verschoven. Ik ben nu namelijk 10 weken zwanger en de nieuwe uitgerekende datum is 23 april! Nu ben ik alleen geen mei-mamma meer Maar ik vind het wel supergezellig met jullie en ken al jullie verhalen enzo. Vinden jullie het erg als ik gewoon bij jullie blijf? De echo staat in mijn album. 3.1 cm groot en er werd zelfs naar ons gezwaaid
Hey assepoester, je hebt gewonnen met de grootte van je babietje! 'Jammer' dat je gaat verhuizen naar de aprilmammies. Meimammies klinkt veel beter vind je ook niet? Maar ik zie nog geen echo in je album. Of kijk ik gewoon te snel? Groetjes Simone
Liefzonnetje: Sudoku mee naar het toilet. Kan ik ook doen, want het is me een partij frustie als je een complete bevalling (incl 3 cm ontsluiting, waardoor je niet meer van de wc af kan komen, omdat je die keutel kwijt moet) aan het doen bent. Het leidt denk ik zeker af, als je aan het lijden bent 8) . En ik ook normaal, no problem, drukken en wegwezen, terwijl manlief úren op de wc kan zitten . Assepoester: blijf lekker bij ons, zo is dat. Wat maakt het uit . Dan ben jij onze voorgangster, onze "ouderling" hihi. Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van MvM, of ze vanmiddag langs mocht komen. Vond ik zelf wat vroeg, maar ja, dat weten ze dus. Dikke vette test en ik begin as woensdag al. Ik doe dus omgerekend 11 weken mee, 1 week meer. Die ophaalmeneer komt alleen helaas niet 's morgens bij 7 uur, wat ik eerst wel had, maar om 12 uur 's middags. Hoezo geheim houden in de straat. Dat lukt echt niet . Maar goed, voorlopig doe ik weer mee aan een goed doel. Wie doet er ook MvM? Ik heb dit keer het boek gekozen, best mooi en informatief. Ik voel ineens een vermoeidheid opkomen van heb ik jou daar Ik denk dat ik maar even op de bank ga hangen.
@ Assepoester: Gewoon bij ons blijven hoor die paar dagen verschil maken niet zoveel uit en je bent hier al helemaal gewend En wie weet blijft het beebje wel een weekje langer zitten en ben je alsnog gewoon een mei mamma
@assepoester: super echo zeg ! Bij jou zie je al echt iets. En blijf maar lekker bij ons hoor. @Cath: ik wil wel mee doen aan MvM maar ze komen niet in Friesland, dus helaas.
Wat is het hier gezellig druk! Ik wordt op de valreep nog een Mei-Mama als alles goed gaat! Gefeliciteerd nog allemaal!