Zow bijgelezen.. Jeetje Bianca, wat een schrik! Maar enig idee wat het nou is? En waarom, wilde je de morfine niet? Sterkte! Verder over de kruidvat doos, ook hier nog niets gehoord... Assepoester schiet al aardig op nu en LZ ook...LZ krijgt zelfs nesteldrang, hihi.. Eindelijk dan toch! Uhmz... Nu ben ik het alweer vergeten...
Waar zijn de mei mamma's gebleven? De topic heet nu 9 mei uitgerekend? Bianca dat is schrikken meid! Sterkte! Straks komt de kraamzorg en er komt iemand de stroom veranderen dus zit dan zonder stroom dus ben ff niet online vanmorgen. Ben bijgelezen en volgens mij gaat het verder wel goed met de andere meiden toch..... tot later!
Hier precies hetzelfde: "kick the mommy!" (van Southpark gejat, hihi). Helaas luistert ze dan ook nog De bewegingen van ons meisje beginnen nu wel wat pijnlijker te worden, ze wordt al een grote meid! Draaien is niet altijd even prettig en het indalen doet soms gemeen pijn. De kleertjes heb ik vorige week gewassen en gestreken. Vond 34 weken wel een mooi tijdstip. Pas inderdaad op met de kleurtjes, wat 1 van mijn witte broekjes had enkele roze stippen erin gekregen Ik was natuurlijk weer net iets te fanatiek met wassen. Mijn vader en vriend zijn nu bezig het glasvezel erop te plakken. Ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. Uiteraard komen er foto's in mijn album. Moet nog wel even kijken of we ook nog oude foto's hebben (leuk om te vergelijken). Alleen niet op de meubels letten hoor, bijna alles komt nog uit de studententijd en is ook hoognodig aan vervanging toe. Kleine meisje komt alleen eerst uiteraard! Bianca: was wel even schrikken, maar hopelijk komen ze er nu wel eindelijk achter wat het nu is en kunnen ze je van de pijn afhelpen. Dan kun je lekker gaan genieten van alle andere pijntjes Rachel: succes met de kraamzorg en het zitten zonder stroom. Over die kruidvatdoos: ik vond het ook lang duren, dus heb toen een mailtje gestuurd. Kreeg meteen de dag erop een afhaalbericht toegemaild. Controleer wel je spam-box, want volgens mij kwam die daar in terecht.
Goedemorgen, Zo, weer lekker thuis in mijn eigen bedje geslapen, zalig! Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik wil geen morfine omdat de gyn vertelde dat het kindje daar erg duf van wordt, net als ik. Ik zou dan zolang aan de CTG blijven om te kijken of het allemaal wel goed gaat daarbinnen terwijl ik lig te slapen! Nou ik heb liever pijn en voel ons kindje schoppen, dan dat ik mag slapen terwijl de kleine suf wordt van de morfine. Ook al bleven ze zeggen dat het, natuurlijk, geen kwaad kan, de gedachte alleen al vond ik niet fijn dus voor mij alleen paracetamol. Morgen naar de gyn voor verdere behandeling, geen idee wat. Ik krijg in ieder geval weer een echo hihi, weer een leuke bijkomstigheid.
goedemorgen..... (kan nog net....) maar ben al wel bijna 2 uur mijn bed uit hoor... Jeetje Bianca wat ontzettend vervelend zeg! En wat vaag dat ze maar niet achter komen wat het nou precies is...... Is de pijn wel een beetje gezakt nu? VOlgens mij wordt de bevalling straks voor jou een eitje als je dit nu al weer doorstaan hebt Hier alles goed! Ik voel me sinds een week gewoon echt beter en het meest geweldige is dat sinds donderdag of vrijdag ik opeens vrijwel geen last meer heb van mijn heup! wowsie! continu pijn gehad met lopen, zitten bukken etc... en nu loop ik weer als een kieviet! Hoe het kan weet ik niet, want ik zou afgelopen vrijdag weer fysio hebben en dat heb ik maar afgebeld, zomaar spontaan is het goed gekomen.... Natuurlijk wel een beurs gevoel downunder... maar dat zal iedereen wel hebben (helemaal s morgens bij opstaan) maar dat is niets vergeleken met die heup steeds... Gisteren op kraamvisite geweest bij een heel klein lief babytje! echt zo'n schatje..... 9 dagen oud en net 3000gr..... en maatje 46 (of 44 weet het niet meer) Tja en nu kon die vriendin dus eindelijk een keer tegen mij zeggen dat zij dunner was I(k kan het me nog vfrijwel niet voorstellen dat er in onze buiken ook zo'n klein hummeltje zit.... vind het soms zo'n raar idee..... maar kan ook niet meer wachten tot hij/zij er is....... En zo mooi om mijn lief zo vertederend te zien kijken...... zwijmel zwijmel zwijmel..... de sneeuw is plots weg...... een mega roze wolk hier........
Hoi iedereen, ik heb besloten dat ik morgenochtend pas weer terug ga naar Alkmaar . Dus ik ben er vandaag nog eventjes. He bianca, gaat lekker zeg, wel fijn dat je weer een echo krijgt! LZ: Ahhh wat lief! *zwijmel* . Het is inderdaad een rare gedachte dat er ook zo'n hummel in onze buiken zit. Weet je wat mij nou een heel raar moment lijkt? De dag na de bevalling. Je bent nu al maanden gewend om dan tegen een dikke buik aan te kijken, die is van de ene op de andere dag weggegaan, en er ligt ineens een heel klein mini-mensje in een wiegje. Van de ene op de andere dag ben je ineens echt mama, dat lijkt me dan toch wel heel raar ineens... Natuurlijk is dat waar je 9 maanden naartoe werkt, maar als het dan eenmaal zo is... Lijkt me toch een soort van positieve shock...
Nou eh... die buik is niet van de een op de andere dag weg.... heb ik me laten vertellen en ook gezien bij diverse vriendinnen..... de baarmoeder heeft ook ff tijd nodig om weer klein te worden! Trouwens Goddess, wat zat er in de kruidvat doos?
Ja ok, die buik is niet in 1 keer HELEMAAL weg, maar een stuk kleiner, en het voelt ineens leeg enzo... De kruidvat doos...uhm... een speentje (voor premature baby's en baby's tot 2 maanden ). Een bakje waar je flesvoeding in kon bewaren. Twee luiertjes, een dvdtje over BV, badgel, folders... eh...verder weet ik het nietmeer zo goed. Het stelde in iedergeval niet veel voor, alleen dat speentje vond ik echt handig.
Ahhhhhhhhhhhhhhhh! Ik wordt net verrast door een heel leuk mailtje . Simalex en de andere mei-mammies: Heel erg bedankt voor dit leuke kaartje, echt ontzettend lief! *smile*
Oja, over het wassen: Wat ik heb gedaan: Ik had alles gewassen (al een hele tijd geleden) en toen in een doos gestopt, en die doos zaten vuilniszakken die ik om de kleertjes etc. heb heen gevouwen. Zo blijft het gewoon schoon en komen er geen stofjes bij.
Ik zou het toch niet erg vinden als mijn buik ineens weg is hoor. Momenteel al 10 kilo bijgekomen en nog 10 weken te gaan.
N22: 10 kilo is toch hartstikke netjes? Gemiddeld komen vrouwen 12 kilo aan tijdens de zwangerschap. En het gaat er wel weer af hoor! Wat is het hier stil... Hoe gaat het met iedereen?
LZ kan mij voorstellen dat je helemaal zwijmelt als je nu zo een kleintje ziet. N22 ik ben 17 kilo aangekomen en moet nog 7 weken, jij doet het echt netjes hoor! Goddes geniet je nog even van het internet!
Hier ik weer even we waren een paar daagjes weg geweest. Heb meer dan 10 pagina's bij moeten lezen dus kan niet op iedereen reageren. Hier gaat alles prima. Ik las iemand met een verhaal over heeeel veel kleine wasjes draaien i.v.m. kleuren die afgeven. Er zijn ook van die kleurvangdoekjes die je in de wasmachine kunt doen, deze doekjes nemen dan de kleuren op en de andere was verkleurt dan niet. Ik heb ze geprobeerd en het werkte prima. Verder vind ik het gewoon nog te lang duren allemaal. Wil idd ook wel weer "gewoon" zijn. Maar ja we moeten geduld hebben. De kruidvatdoos heb ik ook nog niets van gehoord, zal nog wel komen denk ik. @Goddes: leuk weer iets van je te horen.'
Hallo iedereen Hier gaat het vandaag niet zo goed, veel last van mijn rug. En ben erg moe. Goddess: Slijmprop? dat kan toch nog niet als je je slijmprop verliest begint de bevalling toch? Ben net gebeld door de kraamzorg en ze komen volgende week woensdag de 28e voor het intake gesprek. Vanavond komt de kapper en laat ik me even lekker verwennen, wil mijn haar even helemaal anders. Dus ben benieuwd. Groetjes Alida
AGENDA Maart 15e Rachel- voorlichtingsavond borstvoeding 19e Amilah - Echo en gesprek gynaecoloog Jessie vk 20e ML - voorlichtingsavond vk & mama1986 vk Bibiche - intake kraamzorg 21e MomToBe, Nemo & Tigger - vk ML jarig 22e Simone - groeiecho Chantal & Nathasja-vk 23e Babymei - vk 26e Simone - voorlichtingsavond bij vk Jessie en Mariska75 - Gyn 27e Rebtam & Assepoester - vk Alida - gyn 28e Simone, Erica, Rachel, Jingles en ML - vk Bibiche - voorlichtingsavond zk "Borstvoeding" Alida intake gesprek kraamzorg 29e Liefzonnetje - vk April 3e Bibiche - vk 4e Bibiche - Trouwdag Amilah - Verpleegkundige en anesthesist Jingles - gyn 5e Bibiche - Verjaardag & voorlichtingsavond Bevalling 17e Amilah - voorlichtingsavond zh BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e kindje ~ gew: 50+7 (34.2) ~ fulltime thuis ~ stuit en dalende Marie-Lize (35)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e kindje ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis ~ hoofdje in bekken en dalende Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 88+10~ verlof: 23 maart~ dwars Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e kindje ~ gew: 65+17 (32.4) ~ verlof: 1 april Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e kindje ~ gew: 66+14 ~ verlof: 28 maart ~ hoofje naar beneden en dalende Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e kindje ~ gew: 80+12 (32 ) ~ verlof: fulltime thuis ~ hoofdje beneden en in bekken Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 75+10 (32) ~ verlof: 11 april ~ stuit en dalende Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart~ stuit mama1986 (20) jongen ~ 10 mei ~ 2e kindje gew ?? ~ fulltime thuis Mariska75 (32)--> jongen ~ 10 mei~ 2e kindje ~ gew: 56 + 13 ~ verlof 13 april, maar vrij vanaf 30 maart Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 45+8 ~ verlof: ?? Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 130-8 (31.4) ~ verlof: per 7 apr ~ hoofdje beneden Tassie (32) --> onbekend ~ 11 mei ~ 1e kindje ~ gew: 89.6+11 ~ verlof: 29 maart, nu geheel in ziektewet ~ stuit tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e kindje ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e kindje ~ gew: 57+3 (26,3) ~ verlof: 5 april MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e kindje ~ gew: 85+9 (29) ~ verlof: 16 maart Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+11 (29) ~ verlof: 1 april, nu woensdag thuis Moppies (34) --> meisje~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 68+18 (31) ~ verlof: 4 april, nu nog di-ocht en do-ocht werken~ hoofdje beneden en iets ingedaald Josam (30) --> onbekend ~ 16 mei ~ 1e kindje ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e kindje ~ gew: 60+12 (32) ~ verlof: nu ziektewet ~ hoofdje beneden en dalende Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e kindje ~ gew: 74+7 ~ verlof: 6 april vanaf 2 maart helemaal thuis ~ hoofdje naar beneden Oek oek (25) -->jongen ~ 19 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: 9 april Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e kindje ~ gew: 79+ 9 (30,2 ) ~ verlof: nu in ziektewet ~ stuit Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e kindje ~ gew: 73+13 ~ verlof: nu in ziektewet Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e kindje ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Dapop (29) --> geheim ~ 25 mei ~ 1e kindje ~ gew: 69+6 ~ verlof: 27 april Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e kindje ~ gew: 67+16 ~ verlof: 15 april ~ hoofdje naar beneden Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e kindje ~ gew: 60+1 ~ verlof: 30 april N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e kindje ~ gew: ?? ~ verlof: ?? Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e kindje ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april wondertje (26) ---> onbekend ~ 27 mei ~ 1 ste kindje ~ gew: + 11 ~ verlof 27 april ~ hoofdje boven Geboren: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
Slijmprop? Volgens mij verlies je die vlak voor de bevalling begint. Heb begrepen dat als deze eenmaal weg is, je binnen 2 weken je kindje krijgt.?! Goddess? ben je die al kwijt dan? Trouwens leuke foto!