Joaney fijn dat een bad helpt dan he! Ik ga ook maar even sporten, lees overal dat het goed is daar gewoon mee door te gaan. Zo fanatiek ben ik niet maar gewoon effe lekker cardio fitness. Wie weet ook wel even goed om mijn hoofd leeg te krijgen. Kan op dit moment aan niets anders denken dan zwanger zijn, wat voel ik etc. Bekijk wel tien keer per dag de testen.
hoi Joaney, gefeliciteerd leuk nog een mei mama. hoi Erica, ik heb ook last van die steken af en toe links en soms rechts. dat zijn je banden is normaal hoort erbij. hoi Nemo, ik hoop het echt voor je spannend zeg. ga je morgen testen? liefs chantal.
Hallo dames, De nieuwe mei mamma's alsnog even gefeliciteerd !!! Mijn temp is zelf nog gestegen ik denk wel dat ik jullie gezelschap kan houden. We gaan zaterdag pas weer testen.
O Nemo wat spannend zeg, knap dat je nog even kan wachten met testen. Ik heb vannacht voor het eerst in 4 nachten meer dan 4 uur geslapen, 5 uur . Verder blijft het zo onwerkelijk omdat ik nog niets voel. Zal er wel bij horen. Mijn gedachten gaan wel steeds met me op de loop (dit is straks een kinderkamer, volgend jaar heb ik zwangerschapsverlof etc). Maandag komt mijn zus terug van vakantie. Zij is de enige aan wie ik het voor 12 weken wil vertellen (als ik het vol hou om verder mijn mond te houden). Ze is vast super blij. Morgen wil ik langs de huisarts. Zo plan ik denk ik steeds maar wat om naar uit te kijken. Als ik tot de 12 weken kijk lijkt dat zo lang te duren . O dit wordt een lang verhaal haha sorry
@Nemo, ik duim voor je!! @chantal darmprobleempjes heb ik ook sinds gisteren, ik dacht dat ik iets verkeerds had gegeten, maar hubbie had nergens last van @erica Wat komt er dan veel op je af ineens he.. Je lichaam speelt je parten, je emoties zijn veel meer op de voorgrond (die van mij i.i.g.) en dan nog alle praktische zaken.. Maar gelukkig hebben we 40 weken de tijd Spannend he, aan wie je het voor 12 weken verteld! Mijn moeder en mijn zusje heb ik verteld dat ik positief getest heb, ze kunnen het alleen nog niet geloven haha!! Wie heeft er trouwens al een afspraak gemaakt bij de vk of heeft het in de planning staan? Bij ons kun je met 9 weken terecht. Ik mag dan ook een echo maken (yoehoe) om te kijken of alles goed is (vanwege de mk).
@Joaney was zeker wel leuk om het te vertellen!! Fijn dat je al met 9 weken voor de echo mag. Dat is dan toch een punt waar je lekker naar toe kan leven. Ik ga morgen naar de huisarts en bel dan 's middags de verloskundige en dan hoor ik het wel. Volgens mij ben ik 9 juni zwanger geraakt (heb ovulatie testen gebruikt). Dan ben ik nu 5 weken. Mijn eerste dag van de menstruatie was echter 19 juli. De cyclus daarvoor was 42 dagen maar dat was de eerste cyclus na de pil. Vroeger was het altijd 30 dagen. Ik denk dat ik niet tegen de dokter zeg dat ik ovu tetsen heb gebruikt. Dan rekenen zij w.s. 6 weken en dan mag ik iets eerder voor de echo
Begint hier al een beetje gezellig te worden he. Er komen steeds meer mei mamma's. Hoest met de klachtjes van iedereen ? Ik heb nog mijn darmkrampjes, meer zin in eten, en gevoelige boobs.
Nemo Gefeliciteerd, super dat het toch raak is. Dus jij hebt ook al darmklachten, veel gehoorde klacht grrr. Ik heb verder juist weinig honger, last van slapeloosheid en een wee gevoel in mjn buik. Vandaag de hele avond met een kruik tegen mijn buik gezeten tegen de darmpijntjes en baarmoeder pijntjes. Aan de ene kant onzeker en aan de ander kant heel blij.
@Erica, jij ook last van je darmen ? En die slapeloosheid is dat je niet in slaap kunt komen ? Ik heb wel dat als ik 1x wakker ben ik niet weer kan slapen, mischien gaat er ook wel teveel door mijn hoofd.
@Nemo lastig he die slapeloosheid. Sliep vannacht pas om 3.00 en zie hier zit ik alweer. Inderdaad als ik dan weer wakker ben kom ik ook niet meer in slaap. Op zich is het wel grappig want ik ben normaal iemand die met plezier en gemak 10 uur achter elkaar slaapt. Als familie mij nu wakker zouden zien op een vrije dag zouden ze vast iets vermoeden Ben je al een beetje over de eerste trillingen heen??? Hoe reageerde je man/vriend?
Ben net naar de huisarts geweest. Vriendelijke man die echt de tijd nam om mijn vragen te beantwoorden. Op de meeste vragen wist ik zelf wel het antwoord maar zocht denk ik wat bevestiging . Nu mag ik 25 september voor een termijn echo. Dat is wel te overzien qua aftellen haha. Ik hoop dat er snel nog meer mei mama's bij komen om mee te kletsen.
Hallo mei mamma's, van harte gefeliciteerd!!! Mijn NOD is 15 sept. Als het raak is wordt ik ook een mei mamma. Duimen dus. Maar ik hoop eerst, dat jullie klachten wat minder worden. Naar de WC rennen of het omgekeerde is geen pretje!! En dan die slapeloosheid, maar dat komt denk ik door de hormonen. Je lichaam is natuurlijk gigantisch aan het veranderen. Wel lastig natuurlijk. En ook spannend, omdat jullie het nog niet aan zoveel mensen willen vertellen. Groetjes, Ingrid
Die slapeloosheid is vast een voorbereiding kun je alvast wennen aan die gebroken nachten . Wij hebben samen getest, en ik zei al voor de test dat ik zwanger was. Maar ja mijn vriend voelt het niet dus die wou wel ff bewijs zien. Nu begint het geloof ik wat door te dringen, ook bij mij nog niet echt doorgedrongen. Ik had vandaag ook de huisarts gebeld om te zeggen dat ik zwanger was. De assistente zei dat de huisarts dan graag wil dat je langskomt. Nou ja prima als de huisarts dat wil. Ik wou graag een afspraak maken over 2 weken, maar voor dan kon ze nog geen afspraak maken zei ze. En toen zei ze moet je later maar weer bellen. Ze heeft niet eens opgeschreven dat ik zwanger ben en hoelang enz. Beetje raar hoor. Enne Erica alvast veel plezier bij je echo, maar waarom een termijnecho ? weet je niet hoever je bent ? Of is dat dan je 12 weken echo ?
hallo meiden, hier gaat alles goed. wel last van steken denk mijn banden. en ik krijg elke dag wat meer slaap.hihi. ik heb het op mijn werk verteld dus houden ze goed rekening met mij . kan niet te veel bukken krijg ik last van mijn onder rug. klaag,klaag,klaag maarja hoort er bij. liefs chantal.
@Chantal klaag maar lekker hoor, hoort erbij en ik hoor het graag aan (doe het zelf ook lekker). Goed dat je het op je werk rustig aan kan doen, zeker als je ook al meer moe bent. @Nemo raar dat de assistente niet wat duidelijker en vriendelijker reageert zeg. Waarom wil je aps over twee weken? Mijn eerste cyclus na de pil was 42 dagen de tweede ben ik zwanger geraakt. Door ovulatie testen denk ik te weten dat het 5 weken is(maar weet het niet zeker, teststreep was niet donkerder dan controlestreep). Tegen de dokter heb ik niet gezegt dat ik die testen heb gebruikt. Aangezien ik pas na 41 dagen heb getest is het niet geheel duidelijk hoe ver ik ben. Hij zei direct nou dan geef je mij een mooie gelegenheid voor een echo Verder heb ik vooral last van "trekken"van mijn baarmoeder. Ga toch even aan de verloskundige hier vragen of dat vaker voorkomt (zoek denk ik geruststelling). Verder dringt het besef steeds meer tot ons door en fantaseren we al voorzichtig over alles en nog wat, leuke dingen.
Ik wou graag over 2 weken naar de dokter (nou ja eigenlijk wil ik zelf niet hoor, maar dat wil de dokter graag), omdat ik volgende week op mijn nieuwe werk ga beginnen. Ook leuk trouwens, net een nieuwe baan en nu zwanger. In november krijg ik eventueel een contractverlenging dan. Maar dat zie ik dan wel hoor. Ik heb het dus nog niet op mijn werk verteld (ik werk ook nog ergens anders) En ik denk dat ik dat pas doe na de echo ofzo.