Bibiche: Heel veel sterkte vandaag, en blij dat het met jullie meisje wel goed gaat. Hier weer erg slecht geslapen, en dus ook weer erg moe, hoop echt dat het dit weekend wat beter gaat. Ik heb de hele nacht een pijnlijke buik gehad en voel de kleine vanmorgen ook niet, dus maak me ook een beetje zorgen. Ga nu eerst aan het werk hoop dat de kleine zich straks wel weer laat voelen. Groetjes
hallo allemaal vanacht niet zo goed geslaspen veel last van zwangerschaps jeuk en wat van me buik 8) vandaag 33 weekjes zwanger nog eventjes en dan kunnen we onze zoon en broertje bewonderen ga vandaag lekker ff ons huisje doen en ff wat met me kleine meid en als georgie vanmiddag thuis komt gaan we samen naar de stad ff wat op de bus doen en zo georgie loopt zo zenuwachtig als het maar kan hij heeft het aan mijn toegegeven maar aan anderen niet hoor hij wilt natuurlijk de store papa zijn 8) 8) ik heb van zijn werk veel nummers gekregen want stel je voor dat de bevalling begint en ze zijn in gesprek echt lief zo ga nou ff bijlezen en ff eten groetjes
Bibiche fijn dat in ieder geval jullie meisje in orde is! Veel sterkte en succes vandaag met de andere onderzoeken, hoop dat ze er achter kunnen komen wat er nu precies aan de hand is. Hoop dat je vanacht beetje heb kunnen slapen. @Mama1986 gefeliciteerd met de 33! @Alida ik hoop dat je je kleintje inmiddels weer gevoeld hebt! Rust maar lekker uit het weekend.
Bibiche: gelukkig is alles wel goed met jullie kleine meid, maar wat vervelend van die harde buiken en dat ze niet weten waar het vandaan komt. Heel veel sterkte vandaag weer in het ziekenhuis! Alida: jij de kleine ondertussen al gevoeld? Hier geen klagen over niet voelen..... kon er gisterenavond gewoon niet van slapen zo actief was onze uk! Vriendlief was ook helemaal verbaasd over hoe krachtig ons dreuteltje bezig was. Misschien kwam het wel omdat ik juist s avonds veel harde buiken gehad had.... ach je weet het niet he? Het blijft een wondertje en de baby's doen nu al waar ze zelf zin in hebben.... (en dat is niet mijn ritme volgen ) Straks weer even een uurtje op mijn achterneefje passen van ondertussen 8 maanden leuk kereltje!
Ja, dat is echt lang geleden he?! LIjkt een eeuwigheid gewoon! Tja en daarom dacht ik, kom laat ik eens ff Oek Oek uit de tent lokken om een berichtje achter te laten ik was wel benieuwd hoe het met je ging! Fijn dat alles goed bij jou gaat! Heerlijk joh! enneh meelezen op een "afstandje" is natuurlijk prima! Tja ik heb dus ondertussen genoeg tijd om hier elke dag een berichtje achter te laten en anderen zijn nog aan het werk en dan kan ik me voorstellen dat het wel heel veel is. Dus voel je vooral niet schuldig! Geniet gewoon van alles!
Goedemorgen, Nou ik heb best wel redelijk geslapen, wel weer 1,5 uur wakker maar dat heb ik vaker. Ik heb de kleine gisteravond en vanochtend wel weer gevoeld gelukkig. En tot nu toe geen harde buiken alleen wel soms pijnlijk op sommige plaatsen. @alida: inmiddels al wel de kleine gevoeld?
Bibiche: fijn dat redelijk geslapen hebt en nog veel fijner dat je je meisje weer gevoeld hebt! Sterkte straks he!
Meiden, thnx voor de felicitaties! Gisteren een rare maar heel gezellige avond gehad. Ik ben met m'n moeder en vriend uit eten geweest, (ik vier m'n verjaardag verder niet, dit jaar) en bij het afrekenen werd om een ons nog onbekende reden de credit card van m'n vriend geweigerd.. oops! En vervolgens naar de parkeergarage om de auto op te halen...bleken ze om 7 uur te sluiten en dat had vriendjelief niet gezien. Die ziel voelde zich dus dubbel opgelaten en al helemaal omdat m'n moeder erbij was. En hij gaat dat nog vaak aan moeten horen met verjaardagen ed, gniffel. Ik heb gisteren trouwens gehoord van iemand wiens vrouw gedurende de hele zwangerschap begeleid is door een gynaecoloog ivm een miskraam, dat je in de laatste paar weken van de zwangerschap gewoon alles weer kunt eten en drinken. Hebben jullie dit wel eens gehoord? Ik kan me er wel iets bij voorstellen want in de laatste paar weken hoeven alleen de longetjes nog maar te rijpen, verder is alles "klaar en af". Als ik wat wakkerder ben wil ik zo m'n vk even bellen, ben erg benieuwd. Als het klopt ga ik meteen terug naar dat restaurant en de oesters en een glas Chardonnay bestellen. IK had gisteravond in het restaurant wel een rare sensatie: een helle doffe scherpe pijnscheut die van onderin m'n baarmoeder door m'n buik schoot... Anders dan anders, want het was alsof het licht een paar tellen uitging bij mij, en vooral dat laatste was een heel naar gevoel. Het leek dus niet op de bandenpijn en indalingspijntjes die ik tot nu toe heb gevoeld. Komt dit iemand bekend voor toevallig? De naam staat bij ons ook al ff vast, we waren er vrij snel uit. Eergisteren trouwens de proefdruk van het geboortekaartje binnen gekregen en damn, wat ziet dat er echt uit zeg! Bibiche: veel succes vandaag, blij dat alles iig goed is met je kleintje, nu jij nog. Alida, heb je de kleine alweer voelen bewegen? Ze hebben soms wel luie dagen, vind je niet? Sophietje komt vandaag ook maar nauwelijks op gang maar ik heb haar gelukkig al wel wat voelen schuifelen. Oek oek: ik ken het hoor, ik ben ook vaak te moe en te vaag om mee te kletsen maar bijlezen en meeleven doe ik bijna elke dag. Ik merk trouwens wel dat ik steeds meer haal uit al jullie verhalen, uit de dingen die hier gedeeld worden. Het is zeker in de laatste zware fase heel fijn om mensen te hebben om alles maar dus ook die kleinere dingen die je minder snel aan niet-zwangeren zou vertellen- mee te delen. Chantal: ik hoop dat ze goed ligt joh, jij en Nathasja veel plezier vandaag bij de vk en Simone bij de groeiecho. Lijkt me echt super om nu nog een blik te kunnen werpen op de kleine. Maar heb ik wat gemist? Dat je nog een groeiecho krijgt in het laatste trimester? Ik heb vanavond de 2e cursusavond van Samen Bevallen. De voorlichtings avond van afgelopen dinsdag heb ik afgebeld, ik geloof niet dat het veel meer info te bieden heeft dan ik nu al zelf kan opzoeken met m'n vriend Google.
Hello dames! Nou ik ben gisterenavond bij de verloskundige geweest... weer een urine test gedaan, en er zit nu weer meer eiwit in dan de vorige keer. Dus morgen toch naar de gyneacoloog, wat ik sowieso al moest... en dan ook weer bloedprikken en ctg etc.... Ik moet nu ook volgende week vrijdag alweer terug komen bij de verloskundige omdat ze het even goed in de gaten wil houden. Het kindje lag overigens helemaal goed en al aardig diep met hoofdje naar beneden.... billetjes boven.... dus das mooi he.... :-D Verder ga ik zo ff naar de huisarts... ik heb namelijk al weken last van mijn pols.. misschien komt het wel door het vocht vast houden.. maar 't is heel vervelend omdat het mijn rechter pols is... sinds een paar dagen doet ie continue pijn.. ik zie mezelf straks dan nog niet een baby op die arm dragen... hopelijk is er niets aan de hand.... we zullen zien... Om 1 uur komt overigens de kraamverzorgster! Ik ben erg benieuwd.... is zij ook diegene die dan komt wanneer ik bevallen ben, of kan dat net zo goed weer iemand anders zijn? Hoe hebben jullie de uren gedaan? Mijn moeder is er ook de hele week.... dus eigenlijk vind ik 't onzin als de kraamverzorgster al om 8 uur op de stoep staat.... Je krijgt al maar 5.5 uur ofzoiets per dag... Hoe doen jullie dat? Groetjes
@Bibiche fijn dat je toch redelijk hebt kunnen slapen vanacht @MarieLize fijn dat je een leuke avond hebt gehad! Over dat alles eten, ik heb het nog nooit eerder gehoord. De kraamzorg zei laatst nog dat rauw vlees echt schadelijk was etc.... ben benieuwd of je erachter kan komen of het wel mag. @MomToBe balen zeg dat er meer eiwitten in je urine zitten! Succes bij de gyn! Wel fijn dat de kleine er al mooi voor ligt. Wij kunnen in overleg met de kraamverpleegster de uren indelen. Ook omdat mijn man ook vrij is. Ze zeg dat in overleg alles goed mogelijk is, wij zitten zelf te denken aan van 9 tot 14.30 ongeveer of misschien van 10 tot 15.30. Je krijgt 5,5 uur per dag en diegene die de intake doet is meestal niet diegene die je krijgt. (helaas want die vond ik heel leuk!)
Hallo dames Ik heb de kleine weer gevoeld, gelukkig. Nog niet zo als andere dagen maar toch het gevoel was er hoop dat de kleine vandaag nog vaker van zich laat horen. Groetjes Alida
Nou alles goed gegaan meiden. Baby en ik deden het goed en geen last meer van harde buiken gelukkig. Wij krijgen de eerste 2 dagen 8 uur en daarna bouwen ze het af. Ik vind het wel fijn omdat ik bv wilt geven en daar wil ik echt de volle aandacht voor hebben.
hmm dat jullie al weten hoe de uren ingepland gaat worden... dat wordt hier later besloten.... zou nu ook nog geen idee hebben Mom-to-be: hoop dat alles morgen goed is...... duim voor je!
Hallo meiden, Hier even snel een berichtje heb het deze week zo druk dat ik er niet aan toe kom om op iedereen te reageren. Maar wat ik nog wel even met jullie wil delen is dat we afgelopen maandag bij een ander huis zijn wezen kijken en we eigelijk helemaal verliefd erop zijn geworden wat nu inhoud dat we in stoomversnelling ons eigen huis tekoop moeten gaan zetten en dat ze morgen al komen voor een waarde bepaling. En dat ik nu z'n pietleut ben dat alles echt tip top in orde moet zijn terwijl ik normaal zo helemaal niet ben. Gisteren is mijn jongste 11 geworden en hubie is a.s dinsdag jarig, we hebben haar feestje gisteren gevierd en zaterdag komt de hele fam. Wat inhoud dat ik mezelf nu even aardig in de weg zit want ik wil alles toch wel in orde hebben voor morgen. Hoop dat het met iedereen nog steeds in orde is en na het weekeinde hoop ik weer iets meer tijd te hebben om op iedereen te reageren. Doeidoei vast een fijn weekend.
Goedemiddag dames! Nou ik heb vanmorgen weer even lekker kunnen genieten van ons kleintje! Die groeiecho had ik zowiezo gehad vanwege een hoog BMI (stevig gebouwd) en dat de VK dan minder goed kan voelen hoe de kleine ligt en hoe groot hij/zij gaat worden. En omdat een 4 weken geleden mijn baarmoeder ineens 4 weken voorlag op schema, qua hoogte. Nou was de baarmoeder de laatste keer bij de vk weer volgens het boekje, dus ik verwachtte het kindje ook.... Maar dat ligt dus nog steeds een aantal weken voor. Ons kleintje heeft nu de grootte die vergelijkbaar is met een kindje van 35/36/37 weken. (En ik ben 32w6d zwanger). Vooral het hoofdje heeft de afmeting van 37 weken en het gewicht werd nu geschat op 5 pond. Waarschijnlijk zal het geboortegewicht rond de 9 pond uitkomen. Maar ik hoef me geen zorgen te maken. Kan gewoon thuis bevallen volgens gyn. Alleen er wordt wel sneller besloten om naar het ZH te verkassen, mocht het niet vlotten. En daar wordt dan weer sneller overgegaan tot een keizersnee. Maar het zal niet waarschijnlijk zijn dat ik eerder beval trouwens zei de gyn. Nou ja goed, we weten in ieder geval dat het kindje het goed doet! Hij/zij heeft niks te klagen (alleen misschien een beetje ruimtegebrek ) En hij/zij ligt met het koppie beneden, vandaag met het kontje links ipv rechts. En de bevalling... tja... het zal wel passen toch? En anders 'snijden ze het er wel uit' Goed... zal ff opnieuw teruglezen en even reageren op de rest....
rebtam -> Spannend dat jullie gaan verhuizen! Succes met de verkoop en succes met alles poetsen voor de verjaardag van je man. Alvast gefeliciteerd! liefzonnetje -> Ik heb nog geen idee hoe onze uren (44) ingezet gaan worden. Volgens de intake konden we dat per dag met de kraamhulp overleggen. Als we eerst 2 x 8 wilden mocht dat ook. En de tijdens: volgens haar was het wel raadzaam om dat af te stemmen op de bv-tijden. Dus het was helemaal afhankelijk van de baby en hoe ik de bevalling overleefde... Bibiche -> Wat een schrik. Gelukkig heb je nu geen harde buiken meer en voel je je baby weer. Hopenlijk blijft het een beetje rustig daar bij jou! Alida -> Fijn dat je je kleintje weer voelt! Hopenlijk blijft het zo vandaag. Rachel -> Onze intaker was ook heel leuk. Ze stond in mijn uitgerekende week wel op wacht, maar ja... zie dat maar eens te plannen.... Momtobe -> Vervelend van die eiwitten in je urine. Dus je moet morgen weer onderzocht worden. Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. Succes bij de HA. Veel plezier bij de intake. Wij konden het in overleg met de kraamhulp per dag inregelen... afhankelijk van de kleine en de bevalling. MarieLize -> Heb je lekker gegeten gisteren? Wat een pech met die card en jullie auto... Lijkt me stug dat je nu ineens alles mag eten. We zijn immers nog steeds via de navelstreng aan het kind verbonden, dus alles wat in ons bloed zit, komt ook bij de kleine terecht. Het zal wel geen schade meer kunnen leveren aan de ontwikkeling, maar toch lijkt het me niet erg verstandig. Dus ik zou het niet proberen. mama1986 -> Niet raar bedoeld hoor, maar je zegt wel steeds dat je bij gaat lezen, maar je reageert eigenlijk nooit op wat iedereen schrijft.... 8) Groetjes Simone
Ha Simone; fijn dat alles goed is met jullie kleintje.... of is klein reusje een beter benaming tja als leek zou je gelijk denken dat je dan wel eerder zal bevallen als je baby zoveel voor loopt, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Hmm het hoofdje al op 37wkn... dat is ruim 4 weken voor, kan me voorstellen dat je het daar even benauwd van krijgt..... dat kreeg ik destijds al toen het pas 1,5 week voor lag..... Ach het zal vast wel passen hoor, daar let de natuur toch wel op? en ja in het ergste geval wordt het een keizersnede..... maar blijven zitten heeft nog geen enkele baby gedaan! Aha ik ben dus niet de enige die niet weet hoeveel en wanneer de kraamzorg komt... Rebtam: wow dat is pas nieuws! HEbben jullie dat huis ook al gekocht of zijn jullie nog aan het bieden, of liever eerst jullie eigen huis verkopen... spannend joh! Kan me voorstellen zeker met de drukte van ook nog eens 2 verjaardagen en de gezellige hormonen dat je jezelf in de weg zit... sterkte met ademhalen, alles op orde krijgen en alle visite! He, nog ff een algemene vraag die jullie allemaal vast al wel weten... aangezien deze zwangere muts nu pas begint met spullen kopen en wassen enzo..... (toch wel handig om achter te lopen... ) Moet je ook de dekentjes en de knuffels vooraf wassen?
hmm,.. is dat eigenlijk erg? Ik bedoel; ik lees ook altijd wat iedereen hier zoal meemaakt en bezighoudt, maar heb ook al een paar keer medegedeeld dat ik (hoe lullig ik het ook vind) het niet voor elkaar krijg om steeds te reageren. Maar vind het toch wel erg leuk om steeds bij te lezen en jullie te volgen.......