Tigger: Hehe, eindelijk je kraampakket binnen! ML: Ik duim voor je dat het matras past! Lz: fijn dat het gelukt is met de foto's! Mooie buik hoor. Goed idee om er een als reserve te houden. Wie wil mijn buddy worden ?
Hha, Goddess zal ik dan jouw officieuse buddy zijn.. Ik wil wel aankondigen als dkk zich gemeld heeft, hihi...
haha Simone, zie nu pas jouw opmerking bij de buddy's... Pff, ik wil iedereen zijn buddy wel zijn, maar misschien is het handig als ik anderen ook een kans geef, haha...
Nog zo'n leuk dilemma.... Zullen we tot het einde in dit topic blijven en dan pas een mama topic beginnen? Anders is de kans dat de laatsten een beetje verloren achter blijven, dat zou niet leuk zijn.. Samen uit, samen thuis, toch? Wat jullie?
@ MarieLize: bij mij staan 'n lekker rosé-tje en een toastje met filet américain bovenaan. Waar we natuurlijk nu al wel rekening mee moeten houden is wat we nu wel maar juist straks ivm bv beter niet kunnen drinken. Afgeraden wordt o.a. verse jus d'orange, aardbeien.... Trouwens, als je nu niet lekker ligt op je matras helpt het misschien om het wat zachter te maken door er 1 a 2 fleece dekens overheen te leggen. Ik was vorig weekend bij m'n schoonmoeder en heb de 1e nacht ook net zo slecht geslapen als jij omschrijft (elke beweging deed pijn), de nacht er na heb ik dus 2 fleecedekens dubbelgevouwen op het matras gelegd + een beter kussen en ik heb toen heerlijk geslapen. @Simone en Alida: wij willen ook zo'n maxi-cosi, alleen dan in de kleur rood. Onze bugabo is ook rood (+ grijs). Kleur van Ferrari Als we een jongetje krijgen is de kans groot dat het opvolgautostoeltje er een van ferrari wordt §rachel1984 / (sorry, m´n toetsenbord is wat van slag, dus m´n tekens doen ´t niet goed.....' ) We moeten zeker een bijeenkomst plannen, we zijn natuurlijk allemaal in een mooie periode vrij, lijkt me erg leuk! § goddess - sms/buddies idd een goed idee, misschien de dames met uitgerekende datum v begin mei koppelen aan die met datum v eind mei. Zo voorkom je dat 2 sms buddy´s tegelijk aan het puffen zijn § tigger - ik ben idd wel voor een samen uit samen thuis forum. Ben wel benieuwd wie de eerste en de laatste van ons zijn om te bevallen. Ik zou het zelf wel leuk vinden als ons kindje rond Pinksteren geboren wordt, dan heeft m´n mannetje automatisch meer vrij rond de geboorte. Verder hoop ik dat het niet rond 11/14 mei geboren wordt, 11 mei is de verjaardag van m´n moeder en 14 mei ben ik jarig. Dat is nu al lastig om verjaardagen en moederdag etc te vieren. Ik hou het dus op een dag tussen 21 en 31 mei. (denk nl wel dat het een mei-kindje wordt) VOlgens mij heb ik eerder deze week iets gelezen over lekkende borsten... vorige week was het bij mij flink raak, gelukkig ´s nachts want om overdag met een grote natte plek op je borst rond te lopen... Maar ik voel me nog niet genoodzaakt nu al aan de borstkompressen te gaan. Verder heb ik doorgaans alleen die witte stipjes waar jullie het over hadden, en dan alleen links... rechts blijft het verdacht stil op dat vlak.. Hebben jullie trouwens het prijzencircus foldertje gezien - staan leuke baby aanbiedingen in! Nou, fijne avond allemaal en een rustig weekend
Jeeej, ik heb een buddy! Ik zou ook wel de buddy van iedereen willen zijn, maar ik heb helaas geen internet, dus de kans is klein dat ik het gelijk bekend kan maken als iemand bevalt oid..... Tigger: Ik vind ook dat we gewoon tot het einde hier moeten posten, de laaste zwangeren helpen met de laaste loodjes, vind ik wel zo sociaal! Maar ik vind ook dat we wel alvast een eigen mei-mama topci kunnen openen bij de mama-afdeling. Anders worden de zwangeren toch overspoelt met de baby-praat van degenen die al bevallen zijn, dat is ook niet leuk. I vote for both! Emmetje: Ik heb maar een keer echt last gehad van een lekkende borst, alleen mn rechter. Bij mij is de linkerkant juist helemaal stil...
Tigger ik ben er ook helemaal voor Samen uit samen thuis! En bedankt dat je onze reserve wilt zijn. Mensen ik zag iets staan over een ontmoeting lijkt mij ook wle gezellig. Liefs Nathasja
@tigger: toch je kraampakket binnengekregen @goddess: heel slim idee van je dat sms-buddy en inderdaad hier blijven posten totdat iedereen bevallen is. Ik heb zelf niet echt een voorgevoel wanneer de baby komt. Mijn moeder is van 5 kinderen bevallen en allemaal in de 40ste week. Dus ik ben benieuwd, hopelijk niet later iig.
@Chantal87 ja onze hond krijgt soms ook ff een por hij kijkt dan ook inderdaafd echt zo van wat is dat ze zeggen dat dieren het aanvoelen nou dat geloof ik hoor ik heb zon bonpita box ik kan hier geen fotos in me album zetten want ze zijn te groot ze staan op onze site @Bibiche en was het gezellig bij je ex-collega : wij hebben onze box ook via markplaats gekocht ook met een la altijd makkelijk @MarieLize haha gezellig al die ballonen @Alida127 leuk dat je de box van je schoonouders krijgt @Assepoester lekker alles op zijn gemakje doen heerlijk toch @tassie1723 wat lekker dat je wagen nu lekker compleet is ben je hem ook al vast aan het inlopen ff een rondje door de woonkamer of zo wij rijden regelmatig ff een rondje met de wagen en wij zeggen allemaal dat ons 2e kindje ook in APRIL word geboren @simalex leuk he zon beagle lekker eigenwijs en die koppies van die honden zo lief en zon grote sul je kan er echt alles mee doen onze hond heet scooby en is 5j hebben hem via marktplaats gekocht onze hond blijft thuis of gaat ook mee naar mre ma toe dan is hij daar samen met ons dochtertje @goddess tear ja ik heb echt alles laar hihi beter te vroeg dan te laat heb zelfs voor de zekerheid een wegwerpcamera in me tas gedaan want stel je voor dat je de digicamera vergeet moet alleen nog even een kadootje voor onze dochter kopen voor als ze komt dan heeft ons meissie natuurlijk ook wat van die buddy heb geen gsm meer maar als ik ben bevallen laat ik het zo snel mogelijk weten ook op onze site en verander ik me banner @josam mijn dochter was ook rond de 7 pind ze was 50 cm en woog 3490 met een zwangerschap van 37w en 4d en met ons 2e kindje moeten we ook rond dat geboortegewicht rekening houden dus super hier is ons kleintje ook actief @liefzonnetje mooie fotos mooi wiegje zeg @Tigger zo das lekker dat je je kraampakket binnen hebt @Moppies van die harde biuken enzo is hier bij mijn ook heel herkenbaar en me vriend zit dan stijf op de bank @Emmetje75 nou heb geen foldertje gezien we krijgen 9 van de 10 keer geen reclame das soms niet zo leuk en dan staan ze wel met nieuwjaar aan de deur nou ik zeg dan mooi het zelfde doei zo ff gezellig gereargeert nou me ventje is vandaag tot 18.00u weg voor zijn heftruckcertificaat en volgende week zaterdag moet hij ook waarschijnlijk voor de laatste keer heb nu 3 nummer gekregen van hem want stel je voor dat het begint heb veel last van harde buiken en pijn maar heb alles gelukkig nog goed onder controle de kleine is een actief kindje heerlijk zeg we kunnen echt niet wachten om onze zoon en broertje te bewonderen ons meissie is ook al bijna weer 2j jong wat vliegt de tijd voorbij zeg iedereen zegt en wij denken dat zelf ook dat hij in april geboren word zul je net zien dat je ver overtijd gaat lopen nou hoop het niet hoor ga vansdaag heerlijk alles op me gemakje doen en me dochtertje helpt me goed is echt zo lief trouwens was vanacht om de 2u wakker om te plassen maar nog een paar weekjes ik zal me buik echt wel missen hoor en onze wens was 2 kids en dan ook nog eens een meid en een jongen en dan is ons gezin compleet als ik dan 33 jaar ben dan zitten onze 2 kids op de hoge school hihi echt leuk groetjes
Choco was me alweer voor zag ik Zal het lijstje even aanpassen. Ben trouwens helemaal voor een 'samen uit, samen thuis' forum, dus we wachten gewoon lekker met het mamma-gedeelte totdat iedereen ook daadwerkelijk mamma is Ik wil ook wel iemands sms-buddy worden, geef maar een gil als iemand me nodig heeft.
AGENDA Maart 26e Simone - voorlichtingsavond bij vk - Jessie en Mariska75 - gyn 27e Rebtam & Assepoester - vk - Alida - gyn 28e Simone, Erica, Rachel, Jingles en ML en Chantal - vk - Bibiche - voorlichtingsavond zk "Borstvoeding" - Alida intake gesprek kraamzorg 29e Liefzonnetje - vk April 2eEmmetje intake kraamzorg, Nathasja VK 3e Bibiche - vk & mama1986 vk, Emmetje vk, Goddess tear vk 4e Bibiche - Trouwdag - Amilah - Verpleegkundige en anesthesist - Jingles - gyn 5e Bibiche - Verjaardag & voorlichtingsavond Bevalling 10e Tigger - vk 17e Amilah - voorlichtingsavond zh BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e ~ gew: 50+7 (34.2) ~ fulltime thuis ~ stuit en dalende ~ gevoelsdatum: 17 april Marie-Lize (36)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis ~ hoofdlig, ingedaald nog niet vast Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e ~ gew: 88+10~ verlof: 23 maart~ stuit Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e ~ gew: 65+17 (32.4) ~ verlof: 1 april Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e ~ gew: 66+14 ~ verlof: 28 maart ~ hoofdlig en dalende Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e ~ gew: 80+12 (32 ) ~ verlof: fulltime thuis ~ hoofdlig en in bekken Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e ~ gew: 75+10 (32) ~ verlof: 11 april ~ stuit en dalende Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart~ stuit mama1986 (20) jongen ~ 10 mei ~ 2e ~ gew ?? ~ fulltime thuis Mariska75 (32)--> jongen ~ 10 mei~ 2e ~ gew: 56 + 13 ~ verlof 13 april, maar vrij vanaf 30 maart Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e ~ gew: 45+8 ~ verlof: Officieel geen leven ~ Hoofdligging en dalende ~ Gevoelsdatum: 16 april Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e ~ gew: 130-8 (31.4) ~ verlof: per 31-03 (per 22-03 in de ZW) ~ hoofdlig ~ gevoelsdatum 22 apr of 12 mei Tassie (32) --> onbekend ~ 11 mei ~ 1e ~ gew: 89.6+11 ~ verlof: 29 maart, nu geheel in ziektewet ~ hoofdje ligt naar beneden ~ gevoels datum: 23 april tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e ~ gew: 57+3 (26,3) ~ verlof: 5 april MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e ~ gew: 85+9 (29) ~ verlof: 16 maart Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 68+11 (32) ~ verlof: 1 april ~ stuit ~ gevoels datum: 12 mei Moppies (34) --> meisje~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 68+18 (31) ~ verlof: 4 april, nu di-o en do-o ~ hoofdlig en dalende Josam (30) --> onbekend ~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e ~ gew: 60+12 (32) ~ verlof: nu ziektewet ~ hoofdlig en dalende Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e ~ gew: 74+7 ~ verlof: 6 april vanaf 2 maart helemaal thuis ~ hoofdlig Oek oek (25) -->jongen ~ 19 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 9 april ~ hoofdlig en dalende Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e ~ gew: 79+ 9 (30,2 ) ~ verlof: nu in ziektewet ~ stuit Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e ~ gew: 73+13 ~ verlof: nu in ziektewet Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e ~ gew: 58+9 ~ verlof: 15 april Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Dapop (29) --> geheim ~ 25 mei ~ 1e ~ gew: 69+6 ~ verlof: 27 april Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e ~ gew: 67+16 ~ verlof: 15 april ~ hoofdlig Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e ~ gew: 60+3 ~ verlof: 1 mei ~ stuit N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: ?? Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april wondertje (26) ---> onbekend ~ 27 mei ~ 1e ~ gew: + 11 ~ verlof 27 april ~ stuit Geboren: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram SMS-Buddy's: Rachel --> Tassie ~ Reserve: Tigger Tassie --> Rachel ~ Reserve: Tigger Tigger --> Johana79 Goddess tear --> Tigger ~ Reserve : ? Simalex --> Goddess tear ~ Reserve: ? Assepoester --> Choco
De buddy's beginnen aardig te komen zie ik Ik ben er ook voor omdat te wachten met het mamma gedeelte tot iedereen bevallen is hoor. Samen uit samen thuis Ga nu ff snel douchen moeten boodschapjes halen, gisteren geen zin meer in gehad Druk dagje vandaag, maar reageer dit weekend nog wel uitgebreider hoor
Ik hou hem kort vandaag, zal maandag wel weer uitgebreid reageren. Weekenden zijn nog steeds erg hectisch en vermoeiend, met allerlei klusjes en boodschappen en bezoek ed. Ik heb m'n nieuwe matras, hij pastte in de auto! En ik heb zowaar redelijk geslapen vannacht, yay! De pijn hoger in m'n rug is nu bijna weg, alleen m'n bekken zijn nog erg pijnlijk. Maja, dat hoort er gewoon bij, in deze periode. Kennen jullie dat gevoel alsof er een gewicht van 15 kilo ofzo op je heup ligt, als je te lang op je zij blijft liggen? ale: Mbt het mama topic sluit ik me aan bij Goddess: I vote for both. Het is natuurlijk wel heel erg leuk als we allemaal mee blijven praten met de nog niet bevallen mama's en ikzelf zal dat ook zeker willen doen. Maar het zou jammer zijn als de posts van de bijna mama's zouden verdwijnen in een lawine van luierpraat - of misschien psies andersom. Ik denk dat we elkaar toch wel in de gaten blijven houden. Fijn weekend allemaal!