Goede Morgen! Ik sluit me even bij Jessie aan want ik weet niet waar te beginnen met reageren. Wat hebben jullie lekker veel gekletst! Ikzelf heb iets te lang niet gereageerd en had dus ook aardig wat bij te lezen... Eigen schuld dikke bult. Ik ben vooral lekker buiten geweest, de laatste dagen maar tis maar goed dat de zon vandaag even weg is, ik begon al een aardig zwangerschapsmasker te krijgen. Maar uit de zon wegblijven..dat wil dit eigenwijsje dan weer niet. Alles was goed gisteren bij de vk, behalve dan de vk die ik gisteren (voor het eerst) had, hopelijk geen dienst heeft als m'n bevalling begint. Er was gewoon een totale "antiklik", wat een onprettig tiepje vond ik dat. Ik mag er blijkbaar niet van opkijken dat ik ineens op 2 mei ben uitgerekend. Bij m'n vorige vk (van voor m'n verhuizing) was dat gedurende 20 weken op 1 mei maar deze vk had het dus plots over 2 mei. Dus ik reageerde verbaasd met een "nee hoor, ik ben 1 mei uitgerekend". Het gaat maar over 1 lullig dagje dus ik dacht dat zij zich gewoon vergiste... maar het ontaardde bijna in een ruzieachtige stemming die ze probeerde te verhullen met een suikerzoet stemmetje. Persoonlijk heb ik liever een discussie dan een sfeertje waarin je niet mag zeggen wat je denkt, tenzij je het op een poeslief en fake toontje doet. En waar gáát het eigenlijk over...1 dagje! Naja... hopelijk tref ik haar niet meer, ze werkt maar af en toe. Ons Sophietje is verder helemaal gezond. Bloeddruk was 110/75 en m'n baarmoeder ligt op 2/3nx. Als het goed is komtie niet veel hoger en gaatie binnenkort verder zakken. Ik moet nog 1 keertje over 2 weken komen en dan alweer wekelijks. De tijd vliegt! Ik heb m'n bed trouwens al met bierkratjes verhoogd. Jullie ook al? Ik vind het nl veel prettiger om me 's nachts uit bed te laten glijden ipv overeind te komen vanuit een lage positie. Dat bekken is zo stijf en gammel, vooral 's nachts. @Nemo: hihi ik zie het helemaal voor me! Tis bijna een dier wat in Alice in Wonderland zou kunnen voorkomen, die kokosnoot zebra. @babymei: wat schattig van je buuf zeg! @Simone: dat zou jammer zijn, zeg, als je toch niet thuis kunt bevallen. Misschien verandert je vk nog wel van gedachte, ik ga het voor je hopen. @Jessie: spannend hoor! Maakt het je veel uit als de baby in april al komt? Of ben je er helemaal klaar voor? @Erica: ik heb idd ook al het idee dat ik sneller verkleur nu ik zwanger ben. Dat pigment reageert echt anders dan normaal. Helpt dat trouwens, een flinke factor tegen het masker? Dat kan ik dan ook nog gaan proberen. Hoe is het met Chantal? Ik zag geen recente post van haar, of heb ik erover heen gelezen?
Maart 29e Liefzonnetje, chantal en Moppies- vk Assepoester - gyn, draaipoging? - Alida - voorlichting over omgang baby en borstvoeding 30e Janice - vk April 2eEmmetje intake kraamzorg, Nathasja VK 3e Bibiche - vk & mama1986 vk, Emmetje vk, Goddess tear vk, Babymei vk 4e Bibiche - Trouwdag - Amilah - Verpleegkundige en anesthesist en gynaecoloog - Jingles - gyn 5e Bibiche - Verjaardag & voorlichtingsavond Bevalling 10e Tigger - vk 11e Janice - intake kraamzorg, Erica + ML vk 12e Alida - voorlichting over bevallen in zh. 12e Jessie- Gyn 13 e Nemo - vk 17e Amilah - voorlichtingsavond zh - Alida - gyn Moppies - voorlichtingsavond Borstvoeding 18e Rachel- vk 18e Jessie- Gyn 23e Jessie- Gyn Mei 1ste Jessie- Gyn BEVALLINGSLIJST Assepoester (27) --> meisje ~ 23 april ~ 1e ~ gew: 50+7 (34.2) ~ fulltime thuis ~ vast in stuit ~ gevoelsdatum: 17 april Marie-Lize (36)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis ~ hoofdlig, ingedaald nog niet vast ~ gevoelsdatum: 22 april Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e ~ gew: 88+10~ verlof: 23 maart~ stuit Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e ~ gew: 65+18 (34.5) ~ verlof~ hoofdlig en dalende Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e ~ gew: 66+14 ~ verlof: 28 maart ~ hoofdlig en dalende Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e ~ gew: 80+12 (32 ) ~ verlof: fulltime thuis ~ hoofdlig en volledig ingedaalt Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e ~ gew: 75+10 (33) ~ verlof: 11 april ~ hoofdje naar beneden en dalende Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart~ stuit mama1986 (20) jongen ~ 10 mei ~ 2e ~ gew ?? ~ fulltime thuis Mariska75 (32)--> jongen ~ 10 mei~ 2e ~ gew: 56 + 13 ~ verlof 13 april, maar vrij vanaf 30 maart Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e ~ gew: 45+8 ~ verlof: Officieel geen leven ~ Hoofdligging en dalende ~ Gevoelsdatum: 16 april Simalex (24) --> geheim ~ 11 mei ~ * 1e ~ gew: 130-8 (31.4) ~ verlof: per 31-03 (per 22-03 in de ZW) ~ hoofdlig ~ gevoelsdatum 22 apr of 12 mei Tassie (32) --> onbekend ~ 11 mei ~ 1e ~ gew: 89.6+11 ~ verlof: 29 maart, nu geheel in ziektewet ~ hoofdje ligt naar beneden ~ gevoels datum: 23 april tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e ~ gew: 57+4,5 ~ verlof: 5 april ~ hoofdje beneden MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e ~ gew: 85+9 (29) ~ verlof: 16 maart Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 68+11 (32) ~ verlof: 1 april ~ stuit ~ gevoels datum: 12 mei Moppies (34) --> meisje~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 68+18 (31) ~ verlof: 4 april, nu di-o en do-o ~ hoofdlig en dalende~ gevoels datum: 2 of 12 mei Josam (30) --> onbekend ~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e ~ gew: 60+12 (32) ~ verlof: nu ziektewet ~ hoofdlig en dalende Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e ~ gew: 74+7 ~ verlof: 6 april vanaf 2 maart helemaal thuis ~ hoofdlig Oek oek (25) -->jongen ~ 19 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 9 april ~ hoofdlig en dalende Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e ~ gew: 79+ 7,5 (32,2 ) ~ verlof: nu in ziektewet ~ stuit Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e ~ gew: 73+13 ~ verlof: nu in ziektewet ~ hoofdje beneden Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e ~ gew: 58+10 (31,2) ~ verlof: 15 april ~ hoofdje beneden ~ gevoelsdatum 28 mei Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e ~ gew: 55+10 ~ verlof: 1 mei Dapop (29) --> geheim ~ 25 mei ~ 1e ~ gew: 69+6 ~ verlof: 27 april Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e ~ gew: 67+16 ~ verlof: 15 april ~ hoofdlig Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e ~ gew: 60+3 ~ verlof: 1 mei ~ stuit N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: ?? Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april wondertje (26) ---> onbekend ~ 27 mei ~ 1e ~ gew: + 11 ~ verlof 27 april ~ stuit Jeannet (21) --> meisje ~ 29 mei ~ 1e ~ gew: .. ~ verlof: .. ~ stuit Geboren: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram SMS-Buddy's: Assepoester --> Choco ML --> Vriendje Rachel --> Tassie ~ Reserve: Tigger Tassie --> Rachel ~ Reserve: Tigger Tigger --> Johana79 Goddess tear --> Tigger ~ Reserve: Rachel Simalex --> Bibiche ~ Reserve: Goddess Bibiche --> Simalex Alida --> Assepoester Jesie --> Mannetje Emmetje --> Bianca Mama1986 -->Mannetje Bianca --> Emmetje Nemo --> Alida Babymei --> Liefzonnetje --> Vriendlief Erica--> Mannetje Amilah --> Oh nou heb ik bijna gemist dat Asspoester vandaag misschien haar draaipoging heeft - of gaat weigeren! Heel veel succes joh, doe alleen dat waar jij je goed bij voelt.
Goeiemorge! Weer slechte nacht gehad blegh..... heb ff geen puf te reageren op iedereen. Assepoester & Chantal hoe is het gegaan of hoelaat moeten jullie? Bibiche ik heb ook een voedingsbh van de Hema maar tegen mij is verteld dat deze wel gewoon kan omdat het gat groot genoeg is voor de kleine... Ik hou hem dus wel gewoon. Fijne dag allemaal en ik hoop dat het bij jullie wat beter weer is dan hier...
hoi female, fijne dag zaterdag hoop dat het zonnetje schijnt voor jou. hoi littleone, welkom hier. hoi nemo, sterkte met de laatste 2 weken werken. hoi bibiche, bedankt voor je tips over borstvoeding staan toch handige tips bij om te weten. waarom denken een hoop dat jullie in april gaan bevallen? ikzelf denk dat ik laat ga bevallen als ik geen keizersnee krijg. gr chantal.
Nou, wij zijn net terug en het is definitief: ze is in stuit ingedaald en ligt muurvast. We hebben voor morgen een afspraak staan omdat een eventuele draaipoging uiterlijk begin volgende week moet plaatsvinden. Mijn vriend en ik zijn er nog steeds niet over uit, maar moeten wel voor morgenochtend 10.30 besloten hebben. Dan staat er namelijk een draaipoging op het programma. Ik heb wel aangegeven dat als ik me ook maar enigszins niet prettig voel, ze onmiddelijk stoppen. Vandaag dus lekker de hele dag malen En daarna nadenken over een stuitbevalling of keizersnede. Hij gaf maar een kans van 50% dat een draaipoging zou lukken. Ons meisje is relatief klein, niet de meest gunstige stuit, krap in het vruchtwater en al ingedaald dus. Balen dus. Zo'n relaxte zwangerschap gehad en nu toch moeilijke keuzes moeten maken. Ik zie nu eigenlijk overal tegenop: draaien, stuitbevalling en keizersnede. Geen van drieën, maar die keuze zit er nu net niet in... Sorry dat ik even niet op anderen reageer, maar jullie zullen wel begrijpen dat nu we met de neus op de feiten zijn gedrukt een beetje in een dipje zitten. Liefs Assepoester
Jeetje Assepoester wat ontzettend vervelend! Veel sterkte met het nemen van de beslissing! Female; Alvast een hele fijne dag toegewenst zaterdag! Little One; Welkom en praat gezellig mee! Nemo; succes nog even deze 2 weekjes. Marielize; Vervelend zeg zo een VK is jammer dat het niet klikte. Wel fijn dat alles goed is. Ik ga van het weekend kratjes halen. Liefs Nathasja
hoi assepoester, wat een moeilijke beslissing. heel veel sterkte met malen en ik hoop dat je eruit komt. ik denk aan je. sterkte Chantal.
Heel veel succes met het nadenken Assepoester! Lijkt me ook een moeilijke keuze welke keuze jullie dan ook maken...
@ Assepoester-> Moeilijke beslissing hoor heel veel succes en sterkte ermee *knuf* @ Marielize-> Nee het maakt ons verder niet uit we zijn er klaar voor ik hoop dat hij wel nog 3 weekjes kan blijven zitten dan ben ik 37 weken. Jammer dat het niet klikte met de vk @ Rachel-> doe maar lekker rustig aan meid, reageren kan altijd wel weer, en het weer is hier ook niet zo lekker hoor zo zon schijnt heel afentoe en het is best fris brrrr gisteren was het 10x beter. @ Chantal-> Ik denk dat ik in April ga bevallen omdat de Gyn dat ook heel sterkt denkt (i.v.m placenta enzo) we zien het wel, hopen dat jullie meisje donderdag gedraaid is. Liefs van Jessie
@assepoester: jeetje zeg. Maar als ik in jouw plaats zou zijn zou ik niet eens de draaipoging willen doen vooral als de gyn zegt dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken. Sterkte ermee @rachel: inderdaad neem mijn woorden terug over bh, de gat is meer dan groot genoeg, ik heb het gisteren gepast. Sexy hoor @Little one: welkom hier @ML: nee ik heb nog niks op kratjes en ga dat ook niet doen want het is een vrij zware boxspring. Dan maar in week 37 een extra matras op mijn bed. Zo no-claim binnen en ga gelijk voedingskussen halen bij de hema, is nl. in de aanbieding
Jee Assepoester wat een tegenvaller! Heel veel sterkte met beslissen. Ik wil je niks aanpraten, maar ze hebben een draaipoging bij mij gedaan bij de 23 weken voor de 3d-echo, dit is echt geen lolletje! En toen was het nog relatief klein ook. Misschien had ik gewoon een slechte dag en valt het mee, ik weet niet. Hoop dat jullie snel beslissen en daar dan op kunnen voorbereiden. Het belangrijkst blijft dat je kleintje er straks is toch?
Oh Assepoester, wat balen dit.. Pfff, ik weet niet wat ik moet zeggen.. Heel veel wijsheid en sterkte... Little one welkom! Tuurlijk mag je mee kletsen.. Female, wat leuk om weer wat van je te horen! Heel veel plezier zaterdag, geniet ervan! Let us know hoe het was! Pff ML, wat een raar gedoe van die vk.. Er zit toch rare types bij hoor... LZ, Chantal en Moppies, hoewas het bij de vk? Ik heb ook de bh's van de Hema.. Merk het vanzelf wel of niet? Nemo, nog even doorbijten meis! Bibiche, shopse!
Hier heeft die kleine al 2 pogingen geprobeerd om te draaien volgens mij. Vannacht lag ze weer overdwars, maar men wat deed dat zeer.. Ze draait net zo mooi weer terug en ligt nu weer lekker stilletjes bij me zoals altijd.. Ik lees ook alleen maar nare berichten over draaien.. Ik weet ook echt niet wat ik zou doen als blijkt dat ze niet draait...
@Liefzonnetje hoe was het bij de vk : @chantal hoe was het bij de vk : @Assepoester ik ben benieuwd wat jullie beslissing is en ik kan me voorstellen dat je je als je je onprettig voelt dat ze moeten stoppen @Bibiche lekker dat je beter hebt geslapen @Erica heerlijk dat alles goed is @jingels er liggen veel kindjes in een stuip zeg @biancanr1 heerlijk dat alles goed is @liefzonnetje harde buiken zijn inderdaad niet fijn 8) maar ff rusten en dan gaat het weer @N22 mijn lijkt dat ook niks hoor met een hitte golf bevallen @Rachel1984 ja lrekker he als je de 37 weekjes hebt gehaald dan mag je inderdaad lekker bevallen zal heerlijk zijn he als we 37 weekjes zwanger zijn @JeSiE lief he zon klein babytje dan begint het echt te kriewbelen he ik zit nu vaak te denken wat is het snel gegaan met onze dochter @amilah ik zit niet op een zwangerschaps curses zie het soms wel maar denk echt dat ik met sommigen oefeningen echt in een deuk ligt @Moppies ja daar zit ik soms aan te denken van stel je voor dat we in plaats van een jongentje een meisje krijgen maar ik en me vriend zagen het zelf ook heel duidelijk dat het een jongentje was bij onze dochter leekt het een koffie boontje en bijdeze echt niet ben reuze benieuwd maar nog even geduld @simalex dat is dan wel jammer ja als je thuis wilde bevallen maar in het ziekenhuis is het heerlijk om te bevallen vind ik met me dochtertje ook je drukt op een knop en ze staan bij je echt heerlijk @babymei wat lief van je buurvrouw @Female jij natuurlijk ook succes met de laatste loodjes @Nemo dat is altijd smorgens en in de begin van de middag op ned 3 krto kindertijd heet dat en savonds nog 1 k op ned 1 nog even en je hebt lekker verlof @Littleone tuurlijk welkom hoe meer ziel hoe meer vreugde @Tigger ik had bij onze dochter ook de bhs van de hema vond ze prima zo dat was mijn krantje voor de gene die ik vergeten ben zwaai zwaai hier gaat alles goed last van harde buiken en van oefenweeen en van het indalen 8) maar we mogen nog niet klagen hoor 8) heel soms dan ff vandaag 34weekjes zwanger van onze zoon en broertje pff wat vliegt de tijd voor bij zeg 6 april word onze dochter 2 jaar jong en wij denken zelf en anderen ook dat ons kleintje ook in april word geboren zal wel leuk zijn maar we wachten geduldig af groetjes
Potverdorie assepoester, ik hou mij nu maar even aan jouw vast, aangezien we in soortgelijke situatie zitten. Blijf positief ! Ik weet het valt niet mee,maar nu het eenmaal zover is, veel sterkte met het nemen van de beslissing. Ik had het gister ook zo moeilijk met die stuitligging... het is nu niet iets waar ik van te voren van ben uit gegaan, en nu moet je ernaar handelen... Blij te horen dat het met iedereen goed gaat. Bijna april....dat betekent dat het echt opschiet!
Assepoester da's balen zeg! Veel sterkte met het nemen van de beslissing! Ik denk dat ik ook niet zou gaan voor draaien met 50% kans op slagen... maar da's makkelijk praten voor me. Volgens mij kan je met een geplande keizersnee wel met een ruggeprik geholpen worden (dus niet onder narcose), zodat je de bevalling wel 'bij' bent... maar dat weet ik niet zeker. Een stuitbevalling lijkt me ook wel heftig. HEEL VEEL SUCCES! Jingels en overige 'stuit'mama's jullie ook heel veel succes, ik hoop dat er nog wat kindjes gaan draaien. Female een hele fijne dag toegewenst zaterdag! En welkom terug. Little One welkom en klets lekker mee! Als je 't niet zo snel kan volgen... geeft niks... dat kunnen er wel meer niet (ik) Nemo succes met de laatste 'werk'loodjes. Marielize balen dat je nu een vervelende VK hebt. Werkt niet echt lekker 'ontstpannend' als je moet bevallen, zo'n eigenwijs! Ik duim voor je dat je dan een ander hebt! Mama1986 knap dat je zo op iedereen reageert! Ik ga het ook eens proberen. Ik moest wel lachen om die kindjes in een stuip (of bedoelde je geen stuit?), daar lig ik nu ook ff in. Tigger 't zou toch leuk zijn als je je meisje een 'zetje' kon geven in de juiste richting als ze zelf probeert te draaien... Vanochtend zijn we bij de VK geweest en alles gaat eigenlijk wel lekker (op wat gewrichtspijntjes na). Hoofdje ligt nog steeds naar beneden en de VK vermoedt dat dat ook zo zal blijven. We dachten beide dat het ruggetje rechts lag, maar toen ze het hartje wilde beluisteren was die daar niet te vinden! Ligt mevrouw toch links! Naja... en gauw wegkruipen toen de doptone eraan kwam, haha... die kon ze zich vast nog van een keer herinneren toen ik haar niet voelde en de VK kwam om te luisteren. Toen heeft ze de doptone een flinke schop gegeven! Ik liet de VK weten dat mijn vriend en ik (en de rest van de familie) het gevoel hebben dat die kleine eerder komt dan de uitgerekende datum. Zij zei dat dat waarschijnlijk 'wishful thinking' is en als je in week 40 zit duurt het wachten helemaal lang! Hmm... nou ja, we zullen zien. In principe liggen wij hier eigenlijk prima op schema! Wisten jullie dat er maar 4% van de kinderen op de uitgerekende datum komen? Volgens mij heb ik in m'n uppie bijna een pagina volgetikt, ik zal jullie verdere be- en vermoeienissen besparen! Voor een ieder die ik niet genoemd heb, sorry! Maar ik wens ook jullie alle goeds toe!
O ja... nog 1 kleinigheidje... ik had zooooooooooo gehoopt dat de drukproef voor het kaartje vandaag bij de post zat. Maar niks hoor! Dinsdag iets na 14.55 uur besteld, dus gisteren of vandaag verwacht! Nou ja, morgen ren ik weer net zo hard naar de brievenbus (doe gewoon alsof, want echt rennen zit er hier niet in... bij een stukje wandelen krijg ik al harde buiken)
ja er liggen echt veel babytjes in een stuip ben benieuwd waneer jeje proefdruk krijgt spannend is dat he