Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Assepoester: Dat is echt niet normaal dat ze gaan draaien zonder toestemming, maar ben blij dat jullie er wel rustig om zijn.

Voor de rest weinig te melden hier ben erg moe en heb erg last van benen en handen(vocht)
    En ik drink best veel en bewegen doe ik ook genoeg dus ik weet niet hoe ik er vanaf moet komen.
    Nou ja nog 8-10 weekjes dan is het als het goed is allemaal weer weg.

Groetjes Alida

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Simone: tx voor de uitleg van je dromen... nee op die manier is het helemaal niet zo erg om te dromen... dacht dat je droomde dat je je kind kwijt was na je bevalling.....

Nou ik ga nog even wat strijken denk ik... en moet verzinnen wat ik vanavond ga koken voor mijn lief... had beloofd dat het wat lekkers zou zijn, maar ik heb GEEN enkel idee...
    HELLUP! iemand een suggestie?
    (niet te spicy en te vet want dan kan ik ook weer proberen wat naar binnen te krijgen... lastig he?)

3. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    @ Assepoester-> wat vervelend voor jullie zeg, dus nu woensdag maar weer afwachten meid.
    @ Liefzonnetje-> vervelend he steeds hoge bloeddruk en die eiwit in urine, bij mij is de bloeddruk 140/90 140/95 als ik de 12de kom en het is hoger dan wordt er actie ondernomen.
    @ Simone-> amersfoort lijkt mij ook geen probleem hoor maar idd dat zien we dan wel naar de geboorte van onze kleintjes (en of er genoeg zijn die het ook leuk vinden)

Nou meiden ik heb een leuk nieuwtje hihi mn zusje belt net op (enige zusje) zegt ze zo van gefeliciteerd he je word tante en ik zeg zo droog van oja van wie dan hihihi dom he mn zusje is dus zwanger van dr tweede ze heeft al een dochtertje van 2 en half het is nog wel heel kort hoor ze is 10 weekjes dus we gaan heel hard hopen dat alles goed blijft gaan......
    Dat word dan het 5de kleintje bij ons in de fam dit jaar.

Liefs van Jessie

4. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Jesie gefeliciteerd met de zwangerschap van je zusje hoop voor je dat alles goed gaat.

Groetjes Alida

5. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Assepoester,
    jammer dat het draaien niet gelukt is.

hoi Tigger,
    bij mijn heeft ze ook al die tijd dwars of in stuit
    gelegen.
    dus ik was echt verbaasd dat ze nu goed ligt.
    hoop echt dat ze voor jou ook nog gaat draaien.

hoi bibiche,
    dat kan je er ook nog bij hebben lekker een allergie.
    ik hoop dat de medicijnen aanslaan.

hoi liefzonnetje,

ik heb echt een happy gevoel :whistle: :whistle: :whistle:
    ik zag me ook al malen over draaien of keizersnee.
    ben heel erg opgelucht.
    ik was ook bang voor een stuitbevaling omdat mijn moeder
    dat ook 2 keer heeft gehad.

kom op baby`s allemaal draaien maak iedereen blij [-o< [-o<

6. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Assepoester -> Ik vind het niet netjes dat ze zonder pardon gewoon een draaipoging doet. Dat mag ze toch wel eerst even bespreken en je iig gerust stellen. Maar jammer dat het niet gelukt is. Je hebt nu gedaan wat je kon moet je maar denken.

Jesie -> Gefeliciteerd met de zwangerschap van je zus. Leuk zeg :)

Ik heb trouwens nog wel een apart en mooi verhaal. Bij Yoga was een hoogzwangere vrouw en onze lerares vroeg haar hoe het met haar was en toen moest ze heel erg huilen omdat het hartje van haar baby niet goed was en daar waren ze net achter gekomen. Echt heel zielig.

Nu vertelde onze yogalerares de laatste keer dat ze was bevallen en dat het kindje tijdens de bevalling continu problemen had met de hartslag. Maar door al die stress en druk tijdens de bevalling kwam het hartje van het kindje goed op gang en nu is het dus kerngezond!

Ongelofelijk he? Hoe de natuur werkt..

7. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Amilah idd een mooi verhaal is het tog nog goed gekomen.

8. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Assepoester, wat een verhaal zeg. Dat ze zomaar is begonnen zonder aankondiging. Niet alleen voor jou maar ook voor je man, Die zit er maar geshokeerd naar te kijken! Succes met de planning van de KS.

LZ. ik eet momenteel veel risotto. Moet je van houden, maar is erg voedzaam en makkelijk weg te krijgen. (lust nl nog altijd geen vlees). En met een italiaanse man in huis, is dit bijna regelmatiger op tafel te vinden dan aardappelen.

Ook wordt hier de kleine wat rustiger, zal wel door de ruimte komen zoals ik van iedereen hoor. Mijn buik wordt nu wel letterlijk zwaar. Zo verdraaide ik vannacht mijn rug al toen ik de lamp uit wilde doen naast het bed. Verder is alles redelijk rustig. Kijk nu wel echt uit naar het einde.

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Bianca, vriendlief leest net mee en wordt blij van risotto.... "kunnen we inderdaad wel weer eens eten :) " zegt hij blij...... dus tx!
    Voor vanavond al wel boodschapjes gedaan, maar er komen nog heeeel veel dagen... dussseh dank je he!
    Soms weet ik het gewoon echt niet meer wat ik moet verzinnen... hebben jullie daar geen last van?

10. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Yep. ook hier is de fantasie een beetje op., dus als je nog een tip terug hebt? Zolang het maar minimaal vlees bevat, alleen gehakt door de pastasaus wil lukken maar verder........

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jesie, gefeliciteerd met je zusje! Leuk, leuk!

Oh Chantal, dat is wel hoopvol dan voor me! :D

Amilah wat een mooi verhaal!
    De natuur laat zich wat dat aan gaat echt niet leiden.. ;)

LZ, nu een beetje te laat voor suggestie zeker..
    Wat heb je gemaakt nu?

Ik heb lasagna gemaakt.. Mjummie!

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh, je hebt al wat.. :D
    Eet smakelijk alvast ;)

13. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hello lady's....

Ff een updatje van mij...

Ben vanmorgen bij de verloskundige geweest.... baby is al aan het indalen... en kan eigenlijk al niet meer zoveel bewegen... Als ze op mijn buik voelt, voelt ze eigenlijk ook alleen maar kind... Ze denkt daarom ook zelf dat ik waarschijnlijk wat eerder ga bevallen dan 40 weken.... Toen ik zei dat ik steeds een gevoel had van eind april, zei ze ja dat zou heel goed kunnen... maar ja helemaal met zekerheid kunnen ze het natuurlijk nooit zeggen, 't kan net zo goed toch tot 42 weken blijven zitten...

Mijn buik is overigens nu ten hoogte van 35 weken.

Maar goed nog iets meer dan 3 weekjes en dan mag ik in iedergeval thuis bevallen. Nou heb ik 28 en 29 april 2 feestjes... wie weet dat het na die drukte wel begint.. dan ben ik 38 weken! Zul je net zien he... ;)

Verder moet ik nou elke week komen....
    Ik vind het nu wel spannend worden hoor!
    Slapen jullie ook steeds slechter? Ik wordt zo vaak waker nu... niet eens alleen omdat ik na de wc ofzo moet, maar gewoon wakker liggen... Toch voel ik me verder best fit en dat terwijl ik toch zo weinig slaap heb.....

VOOR DE LIJST:
    -6 april verloskundige
    -24 april ben ik jarig! :-D
    -babymei en ik zijn sms buddys!
    Ik weeg nu 100 kilo! Verschikkelijk! :(

Nou dat was het wel zo'n beetje....

Groetjes allemaal en een prettig weekend!

Momtobe

14. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hello lady's....

Ff een updatje van mij...

Ben vanmorgen bij de verloskundige geweest.... baby is al aan het indalen... en kan eigenlijk al niet meer zoveel bewegen... Als ze op mijn buik voelt, voelt ze eigenlijk ook alleen maar kind... Ze denkt daarom ook zelf dat ik waarschijnlijk wat eerder ga bevallen dan 40 weken.... Toen ik zei dat ik steeds een gevoel had van eind april, zei ze ja dat zou heel goed kunnen... maar ja helemaal met zekerheid kunnen ze het natuurlijk nooit zeggen, 't kan net zo goed toch tot 42 weken blijven zitten...

Mijn buik is overigens nu ten hoogte van 35 weken.

Maar goed nog iets meer dan 3 weekjes en dan mag ik in iedergeval thuis bevallen. Nou heb ik 28 en 29 april 2 feestjes... wie weet dat het na die drukte wel begint.. dan ben ik 38 weken! Zul je net zien he... ;)

Verder moet ik nou elke week komen....
    Ik vind het nu wel spannend worden hoor!
    Slapen jullie ook steeds slechter? Ik wordt zo vaak waker nu... niet eens alleen omdat ik na de wc ofzo moet, maar gewoon wakker liggen... Toch voel ik me verder best fit en dat terwijl ik toch zo weinig slaap heb.....

VOOR DE LIJST:
    -6 april verloskundige
    -24 april ben ik jarig! :-D
    -babymei en ik zijn sms buddys!
    Ik weeg nu 100 kilo! Verschikkelijk! :(

Nou dat was het wel zo'n beetje....

Groetjes allemaal en een prettig weekend!

Momtobe

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ga maar eens googlen op stuitbevalling enzo...

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hee van dat slapen dat vind ik zo typisch. Ik slaap nog maar zo'n 4 uurtjes per nacht, voel me wel duf, maar niet zo moe als je zou verwachten. Erg vreemd, eerder sliep ik het liefst 10 uur per nacht. Vannacht ook nog weer tot 4 uur opgezeten, gewoon niet moe.

17. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hoi! Hier is oek oek weer eens !
    Wat een verhalen weer zeg... niet alles doorgelezen, alleen laatste paginas:

liefzonnetje: wat vervelend zeg dat je zoveel moeite hebt met eten en drinken! Hoop wel voor je dat je beeb nu zo blijft liggen! Ennuh.. dat kookprobleem heb ik niet zo erg... mn vriend is namelijk kok :oops: dus die kookt hier...

rebtam: dat lijkt me echt vervelend als je zoveel vocht vasthoudt.. heb er op mijn werk ook een paar collegas over gehoord, gelukkig heb ik het zelf niet.. maar een pretje lijkt het me niet nee.
    Succes met de verkoop van jullie huis.. hopen dat het snel gaat!

simalex: Lekker dat je nu al verlof hebt! Maar de reden waarom is natuurlijk minder leuk,.. Harde buiken zijn echt niet fijn nee, daar weet ik alles van.. hoop voor je dat het nu minder gaat worden. En dan ook nog die dromen erbij... :(

Bibiche: Wat vervelend dat je ineens allergisch blijkt te zijn. Maar idd: als je zwanger bent kan je door hormoonverandering ineens dat soort dingen krijgen. Bij mij is het juist de andere kant opgegaan, was altijd superallergisch voor vanallesennogwat.. en nu bijna allergie vrij :confused:
    en dat van dat draaien met het hoofdje "daar beneden" dat herken ik ook wel heel erg... ga soms acuut met mn benen dichter naar elkaar toe zitten :)

Assepoester: :confused: beetje vreemd inderdaad dat ze je niet even waarschuwden dat ze gingen proberen te draaien! En echt balen dat het uiteindelijk voor niks is geweest... ik duim voor jullie voor woensdag..

Tigger: Goed dat je positief blijft! Want het kan natuurlijk nog alle kanten op he (letterlijk en figuurlijk) En vervelend he, als je beeb zo rustig is.. af en toe een geruststellend schopje kan soms zo fijn zijn (die ze bij jou blijkbaar op commando geeft :) )

Alida127: vervelend dat je ook al last van vocht hebt (net als rebtam) maar idd: over 8-10 weken is het het je allemaal wel waard geweest ;)

JeSiE: Gefeliciteerd met je zusje haar zwangerschap!

amilah: :confused: wow.. dat is apart! En heel mooi natuurlijk!

biancanr1: vervelend he, die zware buik :( Ik begin er ook een klein beetje zat van te worden hoor... En ik vergeet mn buik ook nog wel eens (ondanks dat ie zo zwaar is) en dan wil ik me ineens bukken en dan denk ik van :confused: oeh shit, das waar ook, dat wil nie meer

MomToBe: Spannend zeg! dat zelfs je vk zegt dat je waarschijnlijk voor de 40 weken gaat bevallen.. Ben benieuwd of je gevoel (eind april) gaat kloppen...

Hier gaat alles zn gangetje... morgen mn laatste werkdag ( \:D/ ) en dan.. tja.. afwachten dan maar..
    verder nie echt nieuws.... ;)

18. Moppies

Moppies Actief lid

15 sep 2006
    285
    0
    0
    Delft
    Dames! Wat kletsen jullie toch veel zeg! Wel leuk om alles terug te lezen, maar vandaag reageer ik niet uitgebreid... zit niet zo lekker achter m'n pctje met een klein kontje tussen m'n ribben... :(
    Ik slaap tegenwoordig overdag zo'n 2,5 uur bij om een 'gebroken nacht' in te halen (plassen, plassen, plassen).
    Goede oefening voor straks, als we er om de haverklap uit moeten om onze kleintjes te voeden! Hmmm... aan de andere kant hebben we nu juist veel rust nodig om de bevalling aan te kunnen! :( Dus misschien is dit iets waar verder helemaal geen nut van in te zien is (behalve dan blaas legen) ;) Maar goed dat je je in ieder geval niet zo moe voelt biancanr1... Of zou je al wat supermamapowerrrrrrr hebben? ;)

Gisteren heb ik wat fotootjes in m'n album gezet. Echo 12 weken, waarop die kleine 'zwaait' en wat fotootjes van het kamertje tot dusver. 3D Echo moet ik nog bewerken tot digitale foto's en wellicht kan ik ook wel wat buikfoto's vinden. Maar da's voor later, nu ga ik weer op de bank liggen, dan zakt 't kontje wel weer iets.
    Fijn weekend allemaal! :D

19. Moppies

Moppies Actief lid

15 sep 2006
    285
    0
    0
    Delft
    O ja... de drukproef is binnen en helemaal wat we ervan verwacht hadden! Yippieeeee.... :) :D

20. Hoi iedereen!

Damn! Wat kletsen jullie veel (overduidelijk het ik-ben-met-verlof-help-wat=moet-ik-met-mijn-vrije-tijd-doen-syndroom ;) ).
    Heb net wel alles bijgelezen, maar ben ff te moe omn op iedereen te reageren.

Stuit-baby's: DRAAIUH!

Ik merk deze week toch echt wel heel erg dat ik zwanger ben, na 3 stappen al kramp, weeen (1 keer na het douchen, een heeel lang durende en vreselijk pijnlijke wee, ik kon mij niet eens meer aankleden) en ik denk dat mijn ribben gekneusd zijn. De beeb lag eerst al weken met zn hoofd door mn ribben te duwen, en nu met zn kont, maar ik kan nu niet meer zitten/staan/liggen zonder dat het pijn doet. Ik heb al eens eerder mn ribben gekneusd, en dit lijkt er toch verdacht veel op.

De baby was al een hele tijd weinig actief, maar de laaste paar dagen is hij weer "back in action". Het begon weer toen ik voor het eerst sinds maanden gitaar speelde. Ik zat bij de vriend van mn nichtje thuis op een electrische gitaar te spelen, en toen op een gegeven moment deed hij de "distortion" aan (; vervromd het geluid zodat je van die "rauwe" geluiden krijgt zoals in metal/rock bands). Toen werd me toch flink rondgetrapt :) . En de dag erna (ik had weer wat spulletjes voor de beeb opgehaald bij het fiom, waaronder een soort speelgoed boog waar je de beeb onder kan leggen in de box) toen ik het speelgoed ging schoonmaken, en ik per ongeluk het balletje (met kleinere balletejs erin -> geratel) liet draaien werd er ook heel wild getrapt.
    Hij vind het nu al leuk :) .

Ik heb trouwens zulke schattige sokjes gekocht bij de zeeman (2,50). Dat zijn sokjes met een dieren hoofdje bij de teentjes, en daar zitten balletjes in, en als de beeb dan met zn voetjes beweegt komt daar allemaal geratel uit. ZOOOO schattig!
    Dus iedereen: Ren naar de zeeman ;) .

Ik ga eten, eet smakelijk iedereen!

Deel Deze Pagina