Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo dames

Ben bij de ha geweest maar hij kan niets voor mij doen het is waarschijnlijk een kleine ontsteking en daar schrijft hij anders diclofenac etc voor maar omdat ik dat niet mag hebben mag ik zn een paracetamol dus hoop dat dat helpt.
    Dus ga morgen maar weer gewoon naar mijn werk wat moet ik thuis anders doen.

Hier is het ook lekker weer en daar ga ik ook even van genieten.

Jesie: Veel plezier met mannetje en hondje.

Tassie: Heel veel sterkte met jullie hond, wel mooi dat het weer beter gaat maar wel weer jammer dat hij niet mag spelen en dat wel graag wil.
    Sterkte ermee.
    Veel succes met de was en stofzuigen.

Groetjes Alida

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik verlies nog geen behangersslijm :D maar ik merk wel dat mijn afscheiding sterker ruikt! Hebben jullie dat ook? Of misschien ruik ik het sterker omdat ik zwanger ben.

Zo lekker ff weg vandaag met mijn vriendje die ook vrij is vandaag. Genieten van de zon en ff shoppen samen.

Fijne dag dames

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mijn pc is kapot en die van Jasper ook....hij gaat vanavond kijken of hij ze kan maken. Kan dus ff niet bijlezen/reageren maar dan weten jullie dat er niets aan de hand is hier.....

tot snel!

4. babymei: Nee, ik heb nog geen contact gehad met de kraamzorg, ga deze week denk ik ff bellen.

Nemo: Ja, de lieve schopjes zijn nu ver te zoeken. Soms verbaas ik me er echt over, hoeveelkracht er in zo'n beebje zit.
    Ik ben ook echt aan het aftellen hoor!

Bibiche: Hihi, ik ben ook zo nieuwsgierig naar de kleine!
    Mijn afscheiding ruikt ook sterker, weet niet hoe het komt...

Simalex: Het verliezen van de slijmprop zegt niks over de bevalling, ik ben m al verloren, maar je lichaam kan het weer opnieuw aanmaken, dus dan kun je m zelfs twee keer verliezen.
    Hihihi! "MAAAAAM! DOE DIE RIBBEN OPZIJ! ;)

Rachel: Fijn dat je het even meldt, hoeven wij ons iig geen zorgen te maken!

5. rebtam

rebtam Actief lid

27 jun 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Hallo iedereen genoten van het mooie weer afgelopen dagen.

Hier een weekend van luieren en luieren gehad hadden we echt evennodig. Wat betreft het vocht vasthouden ik kreeg de tip om een kussen onder mijn matras te leggen en moet zeggen dat het wel iets helpt, dikte blijft maar pijn bij het lopen is minder geworden.
    Moet morgen toch even naar huisarts gelijk maar is even vragen.

@Simalex de laatste keren dat ik bij de vk was werd er gezegt dat het niet een kleintje zal zijn maar hoe groot of lang weet ik ook niet.
    Als ik kijk naar mijn meiden die waren allebei maar 47 cm en de oudste 2410 gr en de jongste 2640 gr. dus alles wat er boven zit is natuurlijk al groot, maar ik wil de volgende keer toch is wat meer vragen over waar ze dat op bezeren.
    @Assepoester vreemd hoor dat ze zomaar begonnen terwijl jullie duidelijk je twijfels aangeven.
    Maar je weet nu dat je alles er aan gedaan heb, enne woensag weet je waneer je mama word.
    @Migon welkom hier
    @Godess ik ben ook niet zo heel goed in organiseren en daarnaast is de kans groot dat ik in een verhuizing zit tegen die tijd dus sorry :oops:. Maar als het mogelijk is wil ik graag mee.
    @mama 1986 doe je vriendje feliciteren hoera hoera hoera.
    @oekoek lekker met dit mooie weer genieten van je verlof.
    @Tassie wat vervelend zeg om nu na z'n tijd toch te moeten horen dat het zo is, fijn dat het toch wel wat beter gaat.

En ik heb me even toegevoegd in het mapje met woonplaatsen.

Weet niet meer of ik het al eerder gemeld heb maar wij krijgen zoiezo de 44 uur kraamzorg en er is al rekening gehouden dat ik meer uren nodig heb en heb daar al een bevestiging van gekregen via de cz dat ik alles 100% vergoed krijg.

Ga me maar is even snel wassen en aankleden jongste komt zo al weer uit school om te eten.

Tot later :)

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    haha behangerslijm... dus als ik lang genoeg zou wachten, had ik niet zo'n potje poeder hoeven te kopen ;) om de boom op te hangen.... ;) (he gedver... ;) sorry hoor... ;) )
    heb ik dus nog geen last van...

Ik las dat sommige weer wat beter geslapen hebben, lekker hoor! Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik eigenlijk tot op heden steeds goed geslapen heb... zeker als ik sommige tijden van jullie lees....

Het zonnetje... heerlijk he?! Nog 1 dagje ervan genieten deze week....

Verder wil ik wel even melden dat het een klein beetje beter gaat de laaste 2 dagen :). Heb niet meer gespuugd sinds halverwege vorige week :) :) :) :)
    het drinken gaat iets beter, heb gisteren zeker 1 l gehaald.. maar moet dus nog meer...
    Vriendlief houdt me goed in de gaten en vraagt elke dag hoeveel ik gedronken heb... en gegeten.
    Was in ieder geval de laatste dagen ook niet meer afgevallen..... :)
    Haha trouwens nooit gedacht dat er ooit een arts tegen mij zou zeggen dat ik niet meer mocht afvallen.. ;)

Natasja, vervelend voor je hondje zeg... maar ik begrijp dat hij het alweer een stuk beter doet?

Alida: hmm dat klinkt echt niet fijn.. sterkte en niet overbelasten he? Straks heb je je armen/handen hard nodig als de kleine er is!

Jesie: genoeg kleertjes om een maand vooruit te kunnen? Heb je dat allemaal zelf gekocht? wowsie zeg.... Ik moet zeggen dat ik ook een enorme lading kleertjes heb, maar dan allemaal gekregen en met name geleend van een vriendinnetje. Tot nu toe alleen maar vrienden die jongetjes hebben, dus als het een meisje wordt, dan moeten we zelf wel wat shoppen...

SImone: hoop ook voor je dat je niet megalang op dat zeiltje hoeft te liggen... lijkt me niet echt fijn.... warm... krakerig? Of valt het wel mee?

Assepoester hoe is het nu met jullie?

Dit weekend heb ik de babywas eindelijk gedaan :). Kreeg na donderdag de kriebels, want als ik toch had moeten blijven in het ziekenhuis, was er nog heel veel niet gebeurd... dus deze week wil ik gewoon alles afhebben.....

Nou meiden, ik ga weer ff blaadjes voor de boom knippen.... (mega klus... maar het wordt wel gaaf....:) )

7. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hello lady's...

Ff kort berichtje van mij...

Hier gaat het allemaal wel okay...
    Merk wel dat ik gisteren iets te veel heb gedaan..... op zolder wezen opruimen... terwijl manlief mp3'tjes aan 't downloaden was.. haha... Ik moet alles klaar maken hier ook, want mijn mams blijft de gehele 1e week hier slapen... om mij te helpen.....

Maar goed m'n buik voelt hard aan.. maar de billen zitten ook steeds te drukken tegen mijn ribben.... ach ja...... hoort er bij.. laatste loodjes....

Voor alle dames die in hun 35e week zitten, dus nu 34 weken zwanger zijn... zal ik em ff eenmalig toevoegen...

Je bent nu in week 35 van je zwangerschap, hieronder lees je wat er deze week in je lichaam veranderd is.

Moeder:
    Als de baby nu besluit te komen dan zul je in het ziekenhuis moeten bevallen, de longetjes zijn nog niet sterk genoeg om geheel op eigen kracht te werken. Je baby zal dan in de couveuse moeten. Zoals al eerder gezegd, 99% van de baby’s die nu ter wereld komen, overleeft deze premature bevalling. De vermoeidheid zal je vanaf nu wel parten gaan spelen. Je draagt elke week meer gewicht mee en door de hormonen is een aantal zaken verslapt. Slaap je nog een beetje? ’s Nachts omdraaien in bed is hoogstwaarschijnlijk een “major project” waar je voor je gevoel minuten over doet. Probeer pyjama’s van meerekkend tricot of van glijdend satijn. Dit helpt je enigszins. Naakt slapen is natuurlijk het makkelijkst. Wist je dat je baarmoeder nu 15 keer zo groot is als toen je zwanger werd. En hij zal binnen een week na je bevalling weer tot zijn oorspronkelijke grootte zijn gekrompen. Het wordt nu ook tijd dat je de babyuitzet gereed hebt. Mocht je hiermee nog willen wachten totdat je zwangerschapsverlof ingaat, bedenk dan dat je baby zich vroeger kan aandienen dan gepland en dan is het toch wel lekker dat je alles al op orde hebt.

Baby:
    Je baby zal zich nu waarschijnlijk wat rustiger houden in je buik, af en toe zul je nog een been of arm moeten voelen en eventueel zien uitpuilen maar verder is hij energie aan het opbouwen voor de grote onbekende reis. Wanneer je baby nauwelijks beweegt is het raadzaam contact op te nemen met je verloskundige. Hij moet zich dagelijks toch wel een aantal keren melden. Zijn nieren zijn momenteel volledig ontwikkeld en zijn lever kan al afvalstoffen afvoeren. De komende weken zal hij veelal gefocust zijn op het toenemen van zijn gewicht. Hij is nu ca. 44 cm en 2500 gram.

Ik ga vanmiddag lekker van de zon genieten met een vriendin van me.... kopje cappuchino erbij.. heerlijk! :-D

Ik spreek jullie allemaal later weer....

Oh ja iemand vroeg nog over de kraamzorg?

Bij mij zijn ze met 31/32 weken geweest ongeveer. Anders zou ik er gewoon achteraan bellen!

Groejes!

8. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Goedemiddag allemaal!

Voor de dames dieniet uit het kaartje kwamen, je kunt alleen jezelf toevoegen, dat kan ik helaas niet voor je doen. Volgens mij kun je gewoon op join klikken en dan naam en woonplaats invullen. Komen er trouwens echt zoveel uit Amersfoort, of heeft iemand zich per ongeluk 5x aangemeld?

Nemo en Simone, we kunnen vast wel iets afspreken om samen te reizen, is ook wel zo gezellig!

Tassie: veel sterkte met je hondje en veel plezier bij de vk vandaag!

De kraamzorg-intake was bij ons in de 36e week en was ook aangegeven dat ze 6 tot 4 weken voor de datum zouden komen. Ik had me voorgenomen om te bellen als ze in de 35e week nog geen afspraak hadden gemaakt.

Hier gaat het een beetje vreemd. Raar gevoel trouwens om de 37 weken bereikt te hebben, maar eigenlijk niet wil bevallen. Gisteravond bewoog ons meisje echt heel minimaal en toen we op het punt stonden om toch maar het ziekenhuis te bellen (23.00 uur 's avonds) besloot ze om toch maar even duidelijk te gaan buitelen (en dan kan er nog zo mooi staan om bij twijfel meteen te bellen, maar het ziekenhuis is een hogere drempel dan de vk). Ook ben ik er nu niet meer heel zeker van hoe ze ligt. Het ene moment ben ik ervan overtuigt dat het koppie hoog ligt, maar dan voel ik ook weer een bobbel laag liggen. Ze ligt anders, maar hoe precies? Gelukkig beweegt ze nu weer heel goed, maar was gister toch even angstig, de meest verschrikkelijke scenario's schieten door je hoofd. Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, die onzekerheid. Liefst had ik haar er vandaag uit, zodat we gewoon kunnen zien dat alles goed met haar is. Dat stomme wachten ook...

9. Misschien is het n idee om de link van het kaartje toe te voegen aan het lijstje, zodat iedereen er wat makkelijker bij kan?

Assepoester: Ik kan me die onzekerheid goed voorstellen... Maar probeer het zo te zien: Het is maar tijdelijk, je weet dat er een einde aan gaat komen aan deze zwangerschap, en dat de onzekerheid achteraf gezien niet nodig was. Je weet van jezelf dat je optijd aan de bel trekt als je twijfelt, en meer dan dat kun je gewoon niet doen.
    Baby's worden rond deze tijd gewoon erg rustig, omdat ze weinig ruimte hebben, en hun energie gaan opsparen.
    Ik snap heel goed dat je het nu even helemaal hebt gehad, maar je kunt gelukkig van jezelf zeggen dat je tot het uiterste gaat om maar zeker te weten dat het goed met de kleine gaat, en dat is het enige wat je kunt doen.

Kop op meid, nog een paar weekjes, het is niet leuk, maar het einde is echt al in zicht!

10. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Wou Assepoester, de 37! Van harte zeg! Wat lijkt dat voor ons nog ver weg zeg, pffff.
    Kan me voorstellen dat het nu extra spannend is als je haar even niet voelt. Nu mag ze komen, dus geen rare dingen meer doen hoor kleine meid!

11. Niet meer actief

Hoi hoi,

Sorry heb de verkeerde datum bij de Vk gezet ik moet morgen.

Vanochtend dacht ik dat het echt beter ging met onze sheba, maar later was het toch weer raak en liep ze op 3 poten. Ik hoop echt dat het beter gaat, maar ik er gemengde gevoelns bij.

Juist omdat ze nog zo speels is en nu mag ze bijna niets meer moeten we er gaan behandelen als een oude hond. Ik vind dat gewoon heel erg.

Sorry ik moet jullie hier helemaal niet mee lastig vallen.

Liefs Nathasja

12. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Zeg Natas, ons leven bestaat niet alleen maar uit zwanger zijn hoor! Tuurlijk is Sheba net zo belangrijk, eigenlijk is dat al je eerste kindje zo'n beetje. We zijn hier om lief EN leed te delen, dus gewoon doen hoor. Sterkte!

13. Niet meer actief

Bianca; dank je wel!

14. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Juist nu voel je je zo machteloos. Kan het me heel goed voorstellen. Geef haar maar een lekker koekie van mij en een dikke knuffel. Misschien wil ze wel met je in de tuin liggen en van het zonnetje genieten?

15. Niet meer actief

Ze ligt ook lekker in de tuin. Ik ga zo maar bij haar zitten. Ik heb de foto's nog naar een andere dierenarts gebracht om te kijken wat zij er van vind. We hebben namelijk allebei sterk het idee dat dierenarts van zaterdag niet helemaal eerlijk is geweest over de ernst.
    Dus straks horen we meer.

Ik ga er nu maar een koekie van jou geven.

Liefs Nathasja

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Het is niet fijn, maar je kan beter wel duidelijk weten waar je aan toe bent. Ik leef met je mee [-o< en duim het beste voor Sheba.

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

@Tassie; wat erg van je hond, extra verwennen lijkt me goed.

@ Allemaal; een meeting lijkt me leuk, moet alleen even kijken hoe het allemaal gaat tegen die tijd.

Hier gaat het goed, de stucadoor is nu druk bezig, van de week komt dan de schilder. Hopelijk over 2 weken is alles klaar.

Ik voel mijn ventje goed bewegen in mijn buik, maar volgens mij is hij nog niet gedraaid. Aanstaande woensdag een vervolgafspraak bij de gynaecoloog, even afwachten wat hij zegt.
    Voor de rest probeer ik lekker te genieten van het mooie weer.

18. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    de eerste 37 is hier gehaald! Gefeliciteerd Assepoester.... en ja kan me voorstellen dat de drempel echt hoger is om naar het zh te bellen ipv de vk....
    hmmm maar je hebt dus geen idee meer hoe ze ligt... dat is nu dan wel weer extra spannend... je moet woensdag toch weer naar de gyn.... meid ik ga duimen voor je....
    enneh ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt.... hier namelijk nog eentje.... (niet om de buik of de baby, maar gewoon om de misselijkheid met name) maar denk inderdaad maar zo... het duurt voor jou echt nu niet lang meer en dan heb je je meisje in je armen!
    Een extra stevige knuffel voor jou!

Natasja... goh wat vervelend dat het weer niet goed lijkt te gaan met je hondje enneh precies wat Bianca ook al zei: het leven draait niet alleen om zwangere buiken, baby's, VK bezoeken etc... dus no worry en schrijf maar lekker van je af!
    ook voor jou een knuffel en geniet van het zonnetje!

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Nog een algemeen vraagje...

Welke verzorgingsproducten gaan jullie straks voor de baby gebruiken.... welk merk en wat kopen of hebben jullie gekocht?

Ben met name benieuwd ivm allergie... ik heb een zeer gevoelige huid met af en toe eczeem, vriendlief idem dito.... dus kans dat onze baby dat gaat krijgen is natuurlijk ook aannemelijk....
    Zwitsal kan ik zelf niet tegen, dus dat wil ik zeker niet gaan gebruiken, maar wat wel?

Ohja enneh bij de Wibra hebben ze momenteel veel leuke babydingen in de aanbieding... net een boxkleed, een badcape en hele lieve sokjes gekocht... :)

20. Sorry iedereen, ik weet niet niet of ik vandaag nog de puf op kan brengen om op iedereen te reageren.

Ik werd net gebeld door mn beste vriend. Het enige wat eruit kwam was: Nick is dood.

Hij heeft zichzelf gisteren van een flat afgegooid, bij mijn moeder dr huis in de buurt.
    Hij was die vriend die dat feest gaf vorig weekend.

Ik weet even niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Ik heb net wel de moed op kunnen brengen om zijn ouders te bellen; ze gecondoleerd en sterkte gewenst.

Maar wat ik nu moet... Ik heb geen idee. Hij is/was al 2 jaar een goede vriend van me, en nu is hij ineens weg.
    Ik weet niet waarom hij het gedaan heeft, en ik voel me nu vreselijk dat ik niet in de gaten had dat het zo slecht met hem ging...

Wat ben ik een beroerde vriendin zeg.

Het ene weekend zie ik hem nog en zitten we wat te grappen, het volgende weekend is hij gewoon dood.

Sorry, ik weet gewoon echt even niet meer wat ik moet, ik kan alleen maar als een bezetene zitten janken, en die verdomde tranen stoppen maar niet!

Ik heb het echt even helemaal gehad met alles...

Sorry allemaal, ik moest het gewoon even kwijt.

Deel Deze Pagina