jaah maar ik wilde de foto nu plaatsen dan is er in mei plaats voor jullie kleintjes dan is het onze beurt om te stemmen! nog ff de laatste loodjes he,,
Vandaag met hubby en mijn mams geshopt.. Van mijn mams een draagzak, een speelgoedzak voor aan de box en een logeermatras voor in de campingbedje gekregen. Wijzelf hebben het campingbedje gekocht, een draakje-muziekdoosje en een draakje knuffel.. Hihi, zo leuk.. *zwijmel* Pff, ik merk dat ik nu echt wel nieuwsgierig en zenuwachtig wordt... Niet voor de bevalling, maar wel wanneer het gaat gebeuren en hoe ons meisje zal zijn... Ook realiseer ik me dat de eersten al snel kunnen gaan komen.. Wat dat aan gaat doen we het nog goed met zijn allen, allemaal nog kindje op de plaats.. Behalve dan sterke Benthe... Maar gelkkig is dat goed gegaan.. Hier ligt meisje nog steeds met koppie boven, ik kan het heel goed voelen en ze geeft vaak kopjes, hihi. Af en toe wat getrappel onderin mijn buik.. Best wel last van mijn schaambeen, ik ben bang dat ze aan het indalen is..
ff korte update.. Vandaag bij vk geweest.. Blijkt dat de baby 2 weken voorligt op de groei. Nu krijg ik morgen een echo om te kijken of de baby echt zo groot is ofzo :-k Blijkt voor mn uitgerekende datum niks uit te maken dat de baby nu al zoveel groter is. Ik hoefde me geen zorgen te maken... maarja.. ze willen wel een echo... Ben benieuwd wat er morgen gezegd word...
Ik doe het weer maar moet wel alles opnieuw instellen... Ff snel! Goddes meid gecondoleert! Wat ontzettend erg, veel sterkte! Assepoester COOL de 37 weken bereikt, gefeliciteerd meid! De rest....reageer later hoor meiden!
Erica: Pillen om vocht af te drijven zijn er wel maar zijn heel slecht voor de zwangerschap dus dan kies ik er liever voor om zo nog even door te lopen. Ik heb op Benthe gestemd ze heeft al 25 stemmen. Die gaat echt winnen. En dat verdient ze ook. Oekoek: Hoop dat morgen alles goed is. Tigger: Lief dat je van mams wat dingen hebt gekregen. Ik heb dat ook hoor dat ik wel erg nieuwsgierig ben. Hoop voor je dat het nog gaat draaien. Groetjes Alida
@Goddes: ik wens je veel sterkte. En twijfel niet aan jezelf, jij kon er echt niets aan doen ! @liefzonnetje: ik weet niet hoe slecht je precies eet en drink (lees: kunt eten) maar mischien zijn die pakjes drinken van de apotheek iets voor jou ? Je zult vast wel weten wat ik bedoel. @Alida127: hopelijk krijg je toch wat minder last van je vocht, lijkt mij toch wel lastig. Veel drinken zeggen ze. @Oek oek: je hoeft je geen zorgen te maken zeiden ze. Maar stiekem doe je het vast toch. Veel succes morgen bij de echo, en wel even vertellen hoe het was he. @Tigger: jij dus ook aan de babyshop. En dat gevoel van nieuwsgierig en zenuwachtig herken ik wel. Hoop wel dat jullie baby nog draait. @mvjanelle: waar kan ik stemmen ? @Erica: gaat goed bij jou zo te lezen. Houden zo meid ! @Bibiche: eet smakelijk. @mama1986: mocht ik een meisje krijgen dan hier ook een 4 geslachten. Is wel bijzonder he ! Hier alles oke. Wel een drukke baby hebben wij volgens mij. Vanacht was ons kindje gedraait en lag met de beentjes naar links, nu ligt hij/zij weer met de beentjes naar rechts. Draaien jullie baby's nog wel eens ? Was ook geschrokken vandaag. Was de vaatwasser aan het dicht doen en had mijn hand onder de kraan en toen kreeg ik stroom ! Gelijk jankend de vk gebeld (die hormonsters ook) om te vragen of het ook kwaad kon voor de beeb, de vk zei van niet. Nou ik kom voorlopig mooi niet weer aan de vaatwasser !
*hele dikke knuffel voor Goddess* Arme lieve schat, ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je nu bij je andere goede vrienden troost kunt vinden. En het is niet jouw schuld dat je niet hebt gezien dat het slecht met hem ging. Mensen die zelfmoord willen plegen, hebben vaak maar iets kleins nodig, dat hen doet besluiten om het daadwerkelijk te doen (bv... een brug die open staat als je haast hebt). Schrijf het maar lekker van je af meid, daar heb je ons ook voor! Nemo -> Wat een schrik! Gelukkig kan het geen kwaad voor je kindje. En die vaatwasser maar lekker aan je vriend overlaten idd. Alida -> Vervelend dat je zo'n last hebt van vocht... is misschien strakke kouzen/handschoenen een idee... dat je het minder vasthoudt? Rachel -> Fijn dat je het weer doet Oek oek -> Ik heb ook een kindje dat 3 weken voorligt op de groei. De schatting is dat hij/zij op een geboortegewicht (bij 40 weken) van 9 pond uitkomt. Ben benieuwd wat jij morgen te horen krijgt. Tigger -> Heerlijk dat shoppen! Hopenlijk daalt je meisje niet in stuit in! Zijn het geen trapjes tegen je schaambeen? Mvjanelle -> Mijn stem voor Benthe heb je... en ze staat hartstikke bovenaan... Maar op wie van de mei-babies ga jij straks stemmen? Erica -> Ik vind de zwitsal ook zo'n echt babyluchtje. Heb ook de zwitsal-mama gekregen voor mijn verjaardag, maar dat vind ik net geen lekker luchtje op de een of andere manier (hormonen?) Bibiche -> Alvast een heeeeeeeele fijne verjaardag gewenst voor morgen(ja toch?) gewenst! Hopenlijk is je urine schoon. En eetsmakelijk voor de pizza! ---- even mijn geheugen opfrissen, wat is er vandaag nog meer gebeurt ---
Goddess, gecondoleerd en inderdaat jij kan er niks aan doen. mensen die het echt menen doen er alles aan om niks te laten merken aan de buiten wereld. Neem je tijd om het allemaal te verwerken, heel erg veel sterkte toegewenst. Hier in huis gebruiken wij de verzorgingsproducten van natusan, die vind ik lekker voor de kleine. Dan ff heel wat anders ik heb zo´n dubbel gevoel, mijn placenta werkt niet goed door veel kalk en de kleine meid is daarom ook een goede twee weken te klein. de buik meting is nog niet zorgwekkend maar hangt er wel tegen aan. Ben afgelopen zondag de 34 weken gepasseerd en ben daarom heel erg blij. aangezien zij nu de kleine laten komen mochte er wat gebeuren. Maar aan de anderen kand wil ik toc graag de 40 weken alen. Darom allemaal zo dubbel. We leven nu van afspraak bij de gyn naar afspraak toe telekens maar weer de vraag of het dan nu zo ver is dat ze in gaan grijpen. Sommige dagen wordt ik er zo deprie van en dat wil ik al helemaal niet want wij hebben nog een zoontje van 3 jaar. Bah ben in het totaal 5 keer zwanger geweest en nooit kan het een keer goed gaan zonder enige complicaties. daar kan ik nou niet erg blij van worden. iedere week dat we weer paseren kan ik het niet helpen dat ik toch een beetje trots ben op mezelf en op de kleine meid dat we er toch weer een week aangeplakt hebben. maar ondertussen lig ik stil te hopen dat het niet lang meer gaat duren, zo dubbel ba bah. Sorry meiden moest hier even van af want zodra de kleine op bed lig en ik ff niks om handen heb dan komen die gedachten weer boven. moest het even van mij afschrijven. veel liefs
Alida -> Mijn kindje ligt '3 weken voor op de groei', dus ik denk niet dat het erg veel kwaad kan als hij/zij wat eerder komt. Vervelend dat je niet kunt gebruiken wat je HA voorschrijft. Hopenlijk helpen de paracetamolletjes. Tassie -> Behangerslijm/slijm is inderdaad waar het op lijkt. Ik heb vandaag navraag gedaan bij een vriendin... het heeft op zich wel te maken met het voorbereiden van het lichaam op de bevalling (namelijk verstrijken van de baarmoedermond), maar bij je eerste kindje kan dat wel 2 weken duren geloof ik. Dus ik hoef niet 'bang' te zijn voor de volle maan vanacht! Jesie -> Ben je er lekker uit geweest met je mannetje en hondje? Rebtam -> Ben inderdaad benieuwd waar jouw verloskundige dat op basseerd. Maar jouw kinderen van 5 pond vind ik niet erg groot, als ik krijg te horen dat die van mij waarschijnlijk 9 pond word.... Ben benieuwd... Liefzonnetje -> Fijn dat je je weer wat beter voelt. Binnenkort kun je vast weer aan je dagelijkse hoeveelheid, qua vocht e.d. Van een collega kreeg ik nog de tip, dat als je dreigt uit te drogen tijdens zwangerschap je van die sport-energiedrankjes (AAdrink e.d.) moet drinken, omdat daar veel mineralen enzo in zitten. Maar ik weet niet of je dat binnenhoudt? Momtobe -> Wat heerlijk dat je hulp krijgt van je moeder! Was het leuk in de stad? Assepoester -> Jij bent echt alweer bij de (bijna-laatste) mijlpaal heh? Kan me die gemengde gevoelens goed voorstellen. Tassie -> Gewoon hier over je hondje praten hoor ! Helemaal niet erg! Groetjes Simone
Simone, Nee zo voelt het niet althans. Maar ik hoop het dan maar. Oek Oek, hier ook beebje 2 weken voor.. Schijnt inderdaad niet iets te zijn om je zorgen over te maken... Succes met de echo, ben benieuwd! Nemo, dan schrik je je ook wild! Gelukkig alles oke dus! Mignon, das toch niet raar? Heel dubbel gevoel zeg! Maar inderdaad elke week is er 1. Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.. Maar het zal ook zorgen voro veel onzekerheid. Ik duim dat je zo lang mogelijk je kindje bij je kan dragen... Koppie op meis!
Alida, ik heb ook al een aantal weken zulke zere handen van het vocht. Kan mijn vingers 's nachts helemaal niet meer buigen, overdag een klein stukje maar geen vuist. Draag nu sinds 4 dagen skeelerhandschoenen EN drink GEEN melk meer. Dit schijnt heel veel vocht vast te houden!? Geen idee of jij dit drinkt, maar ik dronk ruim een liter per dag. Het wordt nu heel rustig aan steeds beter. 'sNachts nog wel stijve vingers, maar overdag steeds minder. En elk beetje helpt al erg veel als je ze echt niet meer kan gebruiken. Hoop dat je er wat aan hebt!
Mignon -> Welkom hier (volgens mij had ik dat nog niet gedaan). Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je kleintje zo lang mogelijk bij je wilt houden. Ik hoop dat je nog heel veel weken mag volmaken als zwangere. En schrijf het van je af, als je daar de behoefte aan hebt, daar kun je ons goed voor gebruiken. Bianca -> Fijn dat je iets gevonden hebt dat helpt tegen het vocht. BABY van Tigger & Jingels (en de andere stuitdames ook) -> Kom op... draaien kleintjes! Niet in stuit indalen hoor! Groetjes Simone
@ Goddess: sterkte meid, en denk niet dat je een slechte vriendin bent geweest, integendeel! Je hebt tenslotte vorig weekend nog een fijne avond met hem doorgebracht. @simalex: die sportdrankjes worden aangeraden omdat daar idd mineralen en mn zouten in zitten die zorgen dat je meer vocht vasthoudt. Je kan daarvoor ook bv ORS zakjes gebruiken. @tassie: heel verstandig dat je een andere dierenarts hebt geraadpleegd. Je hond verdient tenslotte de beste verzorging! @ erica: wij hebben in de apotheek de babylijn van balneum hermal, is ook zonder toevoegingen. http://www.huidexpert.nl/pages/index.php?page_id=4 @mvanjanelle: ik ga straks direct stemmen! Ik krijg, net als de meeste anderen hier, 44 uur kraamzorg (minus de uren in het ziekenhuis), ik vind het alleen raar dat ze als ik na 14.00u thuis zou komen, ze pas de volgende dag komen. Maar ja, in dat geval maar een (schoon)moeder optrommelen of met ons tweetjes proberen aan te rommelen.... Raar idee trouwens: ik ben nu al ongeveer een jaar zwanger! Vorig jaar heb ik vlgs mij op 2 april een zwangerschapstest gedaan die positief was, na 12 weken een miskraam, in juli (maand later)gecuretteerd en begin september weer zwanger. Dus ik heb welgeteld afgelopen jaar maar 1 maand zonder zwangerschapshormonen rondgelopen.... En dan moet ik nog ong 2 maanden ... Gelukkig zijn die hormonen niet zo heftig bij mij, een emo-muts was ik altijd al wel Morgen naar de vk (alleen, hubbie is niet op tijd thuis ), ik zal 'ns vragen of ze bij mij ook wat kunnen zeggen over de grootte van het kind. Denk niet dat het zo'n zware wordt, maar ben wel nieuwsgierig.
Hallo allemaal, Ik zal niet op iedereen reageren maar een aantal want ik was weer een aantal dagen niet geweest dus moest erg veel bijlezen. De meeting vind ik echt een heel leuk idee. Ik hoop dat we een geschikte locatie kunnen vinden. Voor mij zou Amersfoort prima zijn alleen ik kan me voorstellen dat het voor iemand uit Groningen of Friesland niet zo heel leuk is. Ik heb me iig toegevoegd aan de kaart Balen zeg Alida van dat vocht. Ik heb er ook veel last van. Het kwam bij mij echt heel plotseling. Echt een vervelend gevoel die druk Natas _> Dikke knuffel voor je hond. Arm beesie. Ik hoop dat alles goed met hem komt en dat hij nog wel een beetje kan genieten want anders is dat ook hartstikke zielig natuurlijk.. Goddess -> Wat afschuwelijk van die vriend van je. Maar voel je niet schuldig dat je niks hebt gemerkt. Meestal merk je aan mensen die zelfmoord daadwerkelijk plegen niks. Wel heel erg dat hij dus zoveel problemen heeft gehad en geen andere oplossing ervoor had. Praat er goed over met anderen hoor want dit verwerk je niet zomaar eventjes.. Alle andere dames.. Sorry dat ik weer niet reageer op iedereen.. En veel succes! Oh ja babymei, zullen wij sms-buddies zijn? Wij hebben allebei nog niemand...? Liefs Amilah
goh emmetje, Voor deze zwangerschap heb ik twee miskramen gehad en eigelijk vrij snel daarna weer zwanger. ik ben nu iets meer als anderhalf jaar zwanger. Raare gedachten is dat he? Ben ook altijd erg moe geweest hoor door die hormone en daar baal ik nog wel het meeste van denk ik, denk me vaak wil nu wel eens een keer niet moe zijn en mijn energie weer terug hebben. Maar het is het allemaal waard!
tx voor de tip van de sportdrankjes! ORS vind ik zo vies.. komt er gewoon terug uit... dus dat helpt natuurlijk niets... (niet nu geprobeerd, maar tijdens een vakantie weleens.... en als ikd aar nu aan denk... ) Wie weet gaan die sportdrankjes wel.. morgen ff naar de shop. Vandaag iets meer dan 1 liter binnen gekregen.. en wat eten betreft 2 boterhammen, een beschuitje, 2 stukjes fruit, wat wortels en een halve aardappel met beetje groente, wat sla en een halve vegaburger en een klein yoghurtje, dus dat gaat langzaam aan ook weer wat beter Oek oek... spannend morgen... houd je ons op de hoogte? Emmetje, tx voor de tip van Balneum... die gebruikt mijn lief ook altijd, wist niet dat daar ook een babylijn in is. Goh een jaar zwanger.... dat moet wel een vreemd gevoel zijn, zeker als het nu vandaag precies een jaargeleden is dat je de eerste test positief was... Mignon, gewoon lekker van je afschrijven hier hoor! Hoop dat jouw ukkie lekker nog een paar weekjes in je buik mag doorgroeien! duim duim! Nemo: vaag dat je opeens onder stroom stond... ff je vaatwasser laten checken... lijkt me geen goed idee om jezelf regelmatig op deze manier te "resetten" Draaien in de zin van rechts naar links wordt hier niet gedaan.... blijkbaar is mijn rechterkant de favoriete trampoline... soms vraag ik me toch af of de kleine wel echt met zijn hoofdje naar beneden ligt.. slechts 1 keer paar dagen geleden trap in mijn rib gehad, nu weer gewoon rechts in mijn zij en tegen mijn heupbot... ach ik hoop het beste maar Mvjanelle: mijn stem hebben jullie hoor... ga ik zo direct doen! maar inderdaad... op wie ga jij straks stemmen van de mei-mama's ?
@mvjanelle: ik heb ook op Benthe gestemd want ze is het gewoon waard na zo'n strijd @Tigger: lekker he dat shoppen. Ik heb van iemand die bij Prenatal werkt gehoord dat 19 t/m 22 april 20% korting is op het gehele assortiment (behalve bugaboo, avent en meleda). Dus als jullie nog wat nodig hebben @Nemo: ja dat is echt schrikken zeg. Ik vind de vaatwasser doen ook steeds zwaarder vooral dat bukken maar vriendlief is heel streng en mag ik ook eigenlijk niet meer doen. Ik vind het wel aandoenelijk om te zien hoe goed hij voor mij zorgt @Simalex: nee ik ben morgen niet jarig pas donderdag. Morgen moet ik alleen naar de VK @mignon: ik kan me levendig voorstellen hoe je je voelt. Aan de ene kant die onzekerheid en aan de andere kant is het toch veel fijner als je kind zolang mogelijk in je buik blijft. @emmetje: je bent inderdaad lang zwanger zeg. Zo de net bij gym was ff schrikken. Een vrouw die was van de week overgenomen door de gyn omdat ze te hoge bloeddruk had, heel veel vocht vasthouden (boven de 25kg aangekomen) en hoofdpijn. Ze moest ook gelijk stoppen met werken. Maar aan het einde van de les zag ik dat ze niet lekker werd, ze werd ineens heel erg duizelig. Dus mijn vriendin heeft haar naar het ziekenhuis gebracht en haar man opgebeld. Hopelijk komt alles goed met haar want dat is wel ff schrikken hoor (ze is 34 weken zwanger).
In het menu, links aan de zijkant... staat baby van de maand.... (onder de baby banners en boven fotoalbum...) en dan staat Benthe helemaal als laatste.. maar al wel 34 % van de stemmen! Benthe moet gewoon winnen... zo'n vechtertje verdient dat gewoon!