Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simalex

simalex Bekend lid

Hallo, iedereen.

Namens mijn vrouw moest ik even een berichtje plaatsen, omdat ze nu in het ziekenhuis ligt.

Gistermiddag zijn om 17.00 uur de vliezen gebroken, nadat de verloskundige is geweest zijn we met eigen vervoer naar het ziekenhuis geggaan.

Het vruchtwater was helder, de harttonen van de babay zijn ook nog steeds goed.

Het is nu afwachten, ze laten de "natuur"hun werk doen.

Vriendelijke groeten Alexander, de man van Simone

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Allereerst: Bibichie heel veel plezier vandaag! Geniet er van, zo'n dag vliegt voorbij!

@mignon: heb je iets van antagel of rennies oid in huis? Dat kun je zonder problemen gebruiken tegen maagzuur. Verder helpen melkproducten vaak ook wel (vanilleyoghurt of zo..).

Mijn bezoek aan de vk was weer goed, de kleine ligt nu wel met het hoofdje naar beneden! (dank je Goddess!) hopen maar dat 't zo blijft liggen.....
    Ook heb ik gevraagd of ze de grootte kunnen inschatten, de baarmoeder is precies op schema dus afgeleid daarvan schatten ze het op het gemiddelde (3200 g voor 'n meisje, 3500g voor 'n jongen). Aangezien onze kleine wel erg diep in de baarmoeder lag, zou het wel kunnen dat 't wat tenger is. Maar niets alarmerends dus.
    Bloeddruk was weer goed, bij mij lijkt het gewicht ook wat stabiel, 't wordt wel wat meer maar in kleine stappen.

Iedereen een fijne dag gewenst, ook namens de kleine hier

Emmetje

3. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Alexander: wens Simone veel sterkte (voor jou natuurlijk ook)

4. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Simone en alexander heel veel sterkte gewenst.

Groetjes

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Bedankt meiden.

@Simone en man: heel veel sterkte en hopelijk komt alles snel goed

Ik voel me vandaag niet zo lekker dames, beetje koortsig en ik heb echt hele tijd druk aan mijn blaas. Als het vanmiddag niet over is dan wil ik toch wel weer ff naar de ha want ik ben helemaal op.

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oeh Simone!
    Sterkte en zet hem op meis!
    Alexander, bedankt voor je berichtje, geef haar een knuffel!

7. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Goede Morgen Meiden,

@ Simone en Alexander wat spannend voor jullie zeg jeetje.....Zet hem op meid *KNUF* Bedankt voor het berichtje Alexander we hopen snel weer goed nieuws te horen.

@ Bibiche een hele fijne dag vandaag meid.

Liefs van Jessie

8. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    @ Simone en Alexander, heel veel sterkte en succes, hoop dat we snel goed nieuws hebben!

@ Mignon ik heb ook vaak last van brandend maagzuur, dat ik er soms zelfs van moet overgeven... maar ik gebruik daar Rennie tegen.. die mag je onbeperkt gebruiken tijdens je zwangerschap! Wat ook helpt is een beetje vanille vla te eten..

Wat je niet moet doen is te veel jus 'd orange enzo drinken, geen koolzuurhoudende dranken, niet te vet en te veel eten.. daar kun je het al een deel mee terug brengen.....

Succes!

Momtobe

9. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    @ Bibiche!

Maak er een geweldige dag van! GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET!

10. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

Bibiche heel veel plezier vandaag geniet er lekker van :idea:

Amilah Verpleegkundige en anesthesist en gynaecoloog zo je hebt het druk vandaag ben benieuwd hoe het was :D

Jingles veel plezier bij de vk :D

Assepoester veel plezier bij de vk :D

tassie1723 mooi dat alles goed is met de kleine :D

Nemo jeetje dat is zeker toevallig
    en speciaal :idea:

Alida127 hoop dat je je beter voelt :D

babymei mooi dat alles goed is :D lekker hoor nog ff een paar daagies weg :D

Erica leuk zeg zon beertje met naam als kraamkadootje :D

Tigger ja rottig he om een houding in bed te vinden je loopt dan maar te draaien en dat gaat ook niet meer zo makkelijk :oops: :) :oops:
    maar nog een paar weekjes :D

mignon ik gebruik antagel kan je gewoon bij de apotheek halen :D

Emmetje75 mooi dat alles goed is :D

simalex hoop dat we snel wat te horen krijgen hoe en wat sterkte :idea:

voor de anderen ZWAAI KNUFFEL :D

hier gaat alles wel goed :D
    moet van de vk rusten en mag niet meer zo veel trappn lopen omdat ik veel last heb van harde buiken ect :oops:
    ze begon ook over als me vliezen braken dat ik moest gaan liggen omdat ons ventje nog niet voledig is ingedaald maar dat wist ik al omdat dat ook zo bij eva 8)
    hoop echt niet dat ik overtijd ga lopen sorry hoor :oops:
    ik kan tegen woordig ook weinig hebben en kan heel snel janken om niks :oops:
    maar nog eventjes en dan hebben wij onze zoon en broertje in onze armen :idea:
    nou geniet lekker van het weer :D

groetjes

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Bibiche nogmaals gefeliciteerd meid! Het is in ieder geval prachtig weer, geniet ervan! :D

@Alexander & Simone heel veel succes en sterkte! De 2e mei baby komt er aan zo te horen. 35 weken is wel beetje vroeg maar moet gewoon kunnen dus jullie kunnen straks heerlijk je kindje vasthouden! Dikke knuffel!

@Assepoester veel succes bij de gyn vandaag meid, ben benieuwd wat er word besloten!

@Jingels veel succes bij de vk!

@Amilah jij ook veel succes vandaag!

@Tassie fijn dat je bloeddruk weer normaal is meid.

Voor de rest.....hoop dat met jullie ook alles goed is!

Gisteren hadden wij ook weer pech hoor....de wasmachine is kapot gegaan. Ja en we kunnen niet zonder wasmachine natuurlijk (had dan liever de droger ofzo) maarja...meteen maar naar de winkel gegaan en een nieuwe besteld die word morgen bezorgt....Pfff was ff duur weer deze maand maar extra zuinig aandoen. Vanacht weer slecht geslapen weer 7x eruit geweest om te plassen en dat maagzuur he....drankjes werken bij mij maar ff en word dan uurtje later weer wakker ervan. Maarja laatste loodjes ;)

12. Niet meer actief

Alexander en Simone; Heel veel sterkte voor jullie beide en ik hoop dat het op de natuurlijke manier komt. Dikke knuffel voor jullie beide.

Bibiche; Nogmaals heel veel plezier vandaag. En hga vanmiddag naar de dokter zeker als je nu ook nog eens koorts hebt.

Tigger; vervelend het draaien in bed en zo.

Mignon; Ik gebruik ook antagel en dat werkt erg goed.

Emmetje fijn dat alles goed is.

Mama1986; Doe maar rustig aan en hou je aan het advies van de vk. Ik hoop ook dat jeniet over tijd loopt.

Rachel verevelend zeg dat de wasmachine stuk is daar kan je toch niet buiten.

Hier een hele slechte nacht gehad. Sliep om 3 uur nog niet en was om half 9 alweer buiten met de hond. Ik hoop dat het vanacht beter gaat.

LIefs Nathasja

13. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ben nog niet bij met lezen... dus misschien heeft iemand al een tip gegeven.... maar bij mij werkt regla PH wel redelijk goed (het drankje)
    kun je bij de apotheek krijgen...
    verder echt kleine beetjes eten en scherpe en zure dingen laten staan

Haha ja dat is nou het enige voordeel wat ik heb omdat ik zo slecht eet... heb al die tijd geen last van maagzuur :)

Hmmm heel veel hebben dus al tips gegeven.. ;) ben een beetje laat met mijn reactie... heb dan ook tot 10:20 liggen slapen.. :oops:

Alexander: lief dat je namens SImone hier een berichtje hebt achter gelaten! Heel veel sterkte jullie saampjes, veel succes en erg spannend... lieve knuffel en hopen op snel goed bericht! De 2de meibaby.... ik duim hier voor jullie!

Assepoester: van jou volgens mij ook al even geen bericht... jij moet vandaag toch naar de gyn om een datum te prikken? Jij ook succes meid!

14. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Simone en man: wat ontzettend spannend! Dan hebben jullie vandaag of morgen jullie kleintje bij je, wat heerlijk!

Bibiche zal nu wel heerlijk van haar trouwdag genieten en gelukkig heeft ze mooi weer. Nogmaals veel plezier vandaag!

Vanmiddag om 14.40 moeten we naar de gyn. Ik heb nu eigenlijk geen idee meer hoe ze ligt, of ze heeft een groter hoofdje gekregen. Ik voel nog wel ledematen onderin langsschuiven... We zien vanmiddag wel, al heb ik me nu al helemaal op een keizersnede ingesteld, stom he?

Gan nu even uitgebreid douchen, nog wat huishouden en dan naar het ziekenhuis. Tot vanmiddag!

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Alexander en Simone succes! Spannend hoor.
    @Mignon Antagel bij de apotheek helpt bij mij prima.

Hier alles ok, weer lekker geslapen dus ik ben tevree. Ik heb trouwens al twee dagen vreselijke spierpijn in mijn benen. 's nachts heb ik wel een beetje kramp maar niet zo erg die spierpijn daarvan is lastriger. Ach zal wel weer over gaan.

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi dames,
    van mij ook eens een
    berichtje.
    hier alles goed en inderdaad ook last van maagzuur
    alles helpt even en dan gewoon niet meer.
    zo min mogelijk eten en niet meer in de avond helpt
    ook een beetje.
    @spannend voor Simone en Alexander.
    is Simone mischien de 2e die gaat bevallen.
    hoop voor haar dat alles goed gaat.
    @las ook ergens van de vriend van goddess wat erg heel veel sterkte.
    @assepoester ,sterkte bij de gyn.
    @Bibiche, ik hoop dat je een super dag hebt.
    @rachel,vervelend van je wasmachine gelukkig krijg je weer snel een nieuwe.
    @Erica,gelukkig heb je kunnen slapen vervelend zijn die krampen in je benen.
    ik heb dat ook in mijn handen is een heel raar gevoel.
    groetjes en sterkte iedereen die ik vergeten ben.

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Assepoester: dubbel spannend dus... misschien toch nog gedraaid? Raar he dat je opeens echt niet meer weet hoe je meisje ligt? Je voelt wel wat schuiven, maar wat zal het zijn.... armpje, beentje... of iets anders?
    dat onderin schuiven heb ik ook weer sinds een paar dagen...... en gisterenavond opeens links onderin harde ledematen schuiven/schopjes? vriendlief voelde het ook, dus heb me niets ingebeeld.. (dat denk ik dan wel eens...)
    Nou meis, ik hoop opzich natuurlijk voor jou dat ze alsnog gedraaid is, maar dan wordt het voor jou wel een enorme ommezwaai naar toch een gewone bevalling ipv keizersnee.... dat lijkt me ook wel weer heftig!
    Maar afwachten..... sterkte, nog een paar uurtjes en je weet meer!
    knuffel

18. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ja, stom is dat he? Al weken voel ik heel duidelijk het koppie en voel ik hoe ze ligt en zomaar opeens begin je dan toch te twijfelen... wordt ook steeds zenuwachtiger voor vanmiddag ;) Wat o wat kunnen we verwachten?

Wat trouwens ook een grappig idee is, als ik zo in het ziekenhuis ben, ben ik vlakbij Simone. Zij ligt boven en wij zijn beneden. Ben wel heel benieuwd hoe het met haar gaat!

Hou je trouwens nog steeds je eten een beetje binnen Liefzonnetje? Had laatst ergens gelezen dat de kwaaltjes van het begin vaak weer terugkomen aan het eind. Ik hoop wel voor je dat het nu beter gaat.

Rachel: aan de ene kant vervelend dat je wasmachine stuk is, maar aan de andere kant -> je krijgt een nieuwe! Dat was het enige positieve wat ik vorig jaar ervoer toen de onze stuk ging. Ik was zo blij met onze nieuwe (ook omdat we een week! zonder hebben gezeten).

Chantal: super om te horen dat het ook met jullie goed gaat. Was je ook al een poosje kwijt, maar gelukkig is er niets aan de hand.

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo meiden,

@Simone en Alexander: spannend en heel veel succes, we leven met jullie mee!

Verslag gyn.

Vanochtend 11.00 uur werd ik weer bij de gynaecoloog verwacht. De groei van het kindje komt overeen met 34 weken, dus daar waren ze heel tevreden over. Het hartje en gezichtje zijn nu zo duidelijk te zien met de echo, echt prachtig!
    Het kindje weegt nu ongeveer 2300 gram en dat is ong. voor 34 wk 0dg. Ik zou nu 34w 4dg moeten zijn, allemaal prima.
    Vruchtwater is binnen de marge, maar het houdt niet over. Vandaar dat mijn buik ook niet zo dik is... Heeft ook wel weer voordelen maarja....
    En dan de ligging:
    kindje ligt nu in een volledige onvolkomen stuit, hoofd linksboven, voetenrechtsboven/midden boven, kontje beneden.
    Over 2 weken moet ik terug komen bij de gyaecoloog en dan gaan ze weer naar de ligging kijken, is er dan niets veranderd dan word ik als medisch gezien, en dan is het sowieso een ziekenhuis bevalling.
    Ook dan gaan ze weer verder kijken naar een eventuele draaipoging enz.
    Voorlopig blijf ik ook nog bij de vk.
    Voor de agenda 11/04 vk.

@Assepoester, spannend meid, hou ons op de hoogte, hoop dat de kleine gedraaid is.

20. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Balen jingels.. Hopelijk draait je kleintje nog...
    Wel fijn dat alles oke is..

Mama, mooi rustig aan doen!

Oh Rachel, mooi balen van de wasmachine, zul je net zien... :x

Natas, mooi balen dat je zo slecht geslapen hebt.. Hopelijk komende nacht beter..

Assepoester, kun je stiekem niet even gluren boven? ;)
    Ik ben wel heel nieuwsgierig of ze gedraaid is, zou dat wat zijn! Ik duim iig voor je.

Deel Deze Pagina