Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Spannend rachel! 16 uur is niet niets... Ik hoop dat je je beter voelt..

Tassie, gelukkig dat het een blaasonsteking is, alhoewel dat ook geen pretje is.

Ik schrok me kapot vanmorgen... Ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan, was 4,5 kilo zwaarder! Maar merk niets aan mijn kleding ofzo... Snap er niets van...

2. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Goeiemorgen dames!
    Even een berichtje om te laten weten dat ik het hele weekend even lekker weg zal zijn. Een heerlijk weekend verwend worden door de schoonouders ;)
    Ik zal wel weer even goed moeten bijlezen als ik terug kom, haha.
    Veel plezier dit weekend en tot zondagavond.
    Liefs Assepoester

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Assepoester genier er lekker van het weekend.
    @Nathasja die groeipijnen zijn inderdaad geen pretje, ik heb er ook veel last van. De laatste paar dagen is het gelukkig minder.
    @Rachel hopelijk voel je je volgende week zondag alweer stukken beter. 16 uur is inderdaad een heel eind.

Hier gaat het goed. Gisteren heb ik een 9 maanden dagboek gekregen. Erg leuk en ik heb er al aardig in zitten pennen.
    Inmiddels hebben we de meeste naaste familie leden (broers, zusters, ouders) ingelicht. Iedereen was erg enthausiast.
    Vandaag weer werken en daar kan ik zo tegen op zien. Dat komt omdat ik lange diensten draai. Vandaag begin ik om 15.00 tot morgen 15.00. 's nachts slaap ik er wel gewoon. Maar 's avonds ben ik altijd meer moe, beetje in mezelf op het moment. Het kost mij dan veel energie om met de jongeren bezig te zijn. Ach het zijn niet zoveel diensten meer tot de 12 weken en dan schijn je je energie wel weer terug te krijgen

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben alweer thuis. Normaal word ik misselijk als ik opsta, ben ik niet misselijk dan word ik dat ook niet. Nu dus weer wat anders, onderweg op de brommer opeens ontzettend misselijk en overgegeven. Daarna op stage ook 4x overgegeven en toen naar huis gestuurd......baal er echt zo van!

@Assepoester fijn weekend geniet ervan!
    @Tigger ik ben ook al 1,5 kg aangekomen (ondanks al dat spugen)

5. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @O Rachel jij treft het echt niet he met de kwaaltjes. Rust maar lekker uit meid. Er schijnen pilletjes te bestaan tegen de misselijkheid (via d ehuisarts). Wie weet is dat wat voor je vliegreis?

@Nemo ik ben nu bijna een kilo aangekomen. Ik sport wel veel minder dan normaal dus dat zal niet echt mee werken. Nu let ik er goed op dat ik gezond eet. Zolang alles goed gaat ben ik allang blij! Er staat wel overal dat je in principe de eerste 12 weken niet hoeft aan te komen, tja.....

6. simalex

simalex Bekend lid

@ tigger -> zo 4,5 kg, das idd schrikken. Maar het kan ook komen dat je darmen nu iets minder werken, dus dat je minder naar de wc gaat en dat die extra kilo's meebrengt. Ik ben al 1 kg gegroeid hoor en ik had al genoeg. :( :rolleyes:
    @ rachel -> vervelend van die misselijkheid. Ik kan meestal door regelmatig een kleinbeetje te eten het redelijk onder controle houden. prettige vakantie!
    @ erica -> succes met werken, dat zijn idd erg lange diensten. Leuk dat je familie zo enthausiast reageerde, daar kunnen mijn ouders nog wat van leren, die hebben na het vertelgebeuren al 1 week niets van zich laten horen!
    @ tassie -> gelukkig geen blaasontsteking!
    @ assepoester -> geniet van je weekend!

Verder hier niet zoveel nieuws. Ben een weekje vrij van het werk (zorg-erg onregelmatig) en dat is eigenlijk wel lekker. Maar heb nergens energie voor. Moet eigenlijk hard met school bezig, maar ik kan me er niet toe zetten. En ik heb met veel moeite het huis gepoetst, ben nu aan het eten koken. Het liefste lig ik lekker in bed, op de bank of hang een beetje achter de pc.... erg heh? Hebben jullie dat ook?

Groetjes Simone

7. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Zo we zijn weer terug van onze huwelijksreis. Alles was helemaal fantastisch, tegen alle verwachtingen in hadden we supermooi weer op onze trouwdag en de zondag erna regende het weer. Wat een geluk! De dag was echt geweldig en er is niks verkeerd gegaan, echt een droomdag. Onze directe familie is met ons in het kasteel blijven slapen en toen we het hen zondagmiddag tijdens de lunch vertelden werd er veel gehuild en gejuicht. Ze hadden het nog niet verwacht van ons. Iedereen is helemaal door het dolle heen. Maar we wachten allemaal netjes die eerste 12 weken af en dan gaan we los met shoppen en het publiekelijk maken.

Op Mauritius kwam de echte misselijkheid opzetten, zo erg zelfs dat ik 3 dagen opgenomen ben geweest in een ziekenhuis omdat ik niks meer binnen hield. Was dus compleet uitgedroogd. Het leuke daarvan was wel dat we 2 keer een echo hebben gehad. En met 6,5 week zagen we al hartactie!

Ik moet zeggen dat ik nog dagelijks misselijk ben en dus ook moet overgeven. Maar ik weet nu beter hoe ik er mee om moet gaan en dus veel kleine hapjes eten en daardoor spuug ik nog 'maar' 3 of 4 keer per dag.

Verleden week dinsdag voor het eerst het intake gesprek bij de verloskundige gehad en de verwijsbrief voor de termijnecho gehad. De termijnecho staat gepland voor maandag 9 oktober.

Ik denk als die echo ook gewoon goed is en er weer hartactie te zien is dat we dan wel meer mensen gaan verrassen.

8. yana

yana Nieuw lid

26 aug 2006
    3
    0
    0
    * Gefeliciteerd voor alle zwangeren onder ons.

@ vanesje:
    Fijn dat je zo van je huwelijk hebt genoten, toch een beetje met zn drietjes.
    Minder van de misselijkheid op jullie huwelijksreis, hopelijk hebben jullie toch nog een fantastische tijd gehad.

Na het beetje bloedverlies is er bij mij eigenlijk vrij weinig meer voorgevallen. Geen bloedverlies meer, zelfs geen klein beetje. Maar voel me nog steeds totaal niet zwanger. Alleen wat probleempjes met mijn darmen en mijn maag maar dat kan ook komen omdat ik al een tijd geen normale maaltijd meer binnen heb gekregen.

9. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo allemaal
    Hoe is het met jullie?

Ik wilde even kwijt dat ik dins voor het eerst naar de VK moet en woens de eerste echo laten maken. Ik vind het allemaal heel erg spannend en hoop toch zo dat we iets te zien krijgen.....
    Ik moet trouwens heel erg vaak plassen hebben jullie hier ook last van?
    misselijk ben ik nu al een paar dagen niet meer
    Ik hou jullie op de hoogte wat de echo betreft

doei doei

10. josam

josam Lid

17 sep 2006
    20
    0
    0
    Hoi Jesie,

Ik herken dat wel, vaak moeten plassen. Dat heb ik ook. Spannend dat je volgende week naar de vk gaat. Heb je het al aan iedereen verteld? Ik moet 13 oktober voor het eerst. We hebben het nog niemand verteld.

Wel heeft mijn vriendje mij ten huwelijk gevraagd. Heel romantisch! En ik heb natuurlijk ja gezegd. Dus we gaan nog eerst trouwen (met een buikje). Ik hoop dat dat in december nog kan.

Groeten Josam

11. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo Josam,

Van harte gefeliciteerd leuk zeg eerst trouwen.....
    ja wij hebben het wel aan iedereen verteld we konden het allebij niet stil houden.
    13 oktober schiet ook al aardig op. Hoever ben jij nu?

Groetjes van Jesie

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    De praktijk waar ik naar toe ga hebben een eerste intake gesprek bij 10 weken normaal gesproken, zo zie je maar overal is het weer anders. Ik kan 18 oktober voor het eerst bij hun terecht.

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Josam Gefeliciteerd! Wat gaaf!

Tja, wat ik zeg, ik merk niets aan kleding ofzo.. Ik eet ook niet veel meer... En ook gezond. Snoepen doe ik siewieso al amper...
    Naar de wc ga ik idd amper... Nou ja, we zien wel. Misschien valt het allemaal wel mee straks...

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goshie Rachel, ik heb echt met je te doen... Je hebt het echt behoorlijk pittig.. sterkte.. Ik hoop echt dat het snel beter gaat.

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Vanesje gefeliciteerd met je huwelijk! Klinkt als een hele gave dag!
    Wel balen idd dat je zo naar bent geworden op huwelijksreis... Wel leuk dat je al wat echo's hebt gehad.. Hihi, nadeel heeft een voordeel, zoiets toch...

16. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    @josam: gefeliciteerd zeg, wat leuk! Hoop dat alles nog gaat lukken op tijd!

@vanesje: super dat je zo hebt genoten van je huwelijksdag en wat balen dat je huwelijksreis ook deels in het ziekenhuis geweest is. Gelukkig waren jullie op mauritius waar de zorg redelijk goed is, toch? Hoop dat je je snel beter gaat voelen!

@simone: ik herken het wel, bank/pc/tv hangen alles wat maar NIET actief is..... :rolleyes: momenteel bestaat mijn week uit werken en slapen en hangen...het schijnt echt over te gaan.. ik hoop het! normaal ben ik altijd bezig

@chantal: super je echo! daar kan je echt trots op zijn!

@Tigger: pff 4,5 kilo is best veel.. ik ben nu in de afgelopen 2 weken bijna een kilo afgevallen, maar kan s avonds ook bijna niets tot niets eten... dus dat is ook niet echt goed... Dan eet ik maar weer 2 of 3 rijstewafels met kaas&jam (heerlijke combi! :) ) en verder eet ik wel super veel fruit.

tja verder weet ik niet meer precies wie ik nou wel en niet "gehad" heb. Hoop dat jullie dat niet erg vinden.
    Heb de laatste dagen wel mee gelezen maar niet gepost. Ik voel me namelijk niet echt super. De heledag door misselijk. Sta regelmatig te tollen op mijn benen en zwart voor mijn ogen. Eet al meer zout (vind dat nu trouwens ook erg lekker, terwijl ik nooit zo van het zout/chips enzo was) maar het werkt niet echt. Als ik s nachts wakker word moet ik eerst alle moed bijelkaar rapen om op te staan omdat ik zo bang ben dat ik onderuit ga... Vannacht was het behoorlijk erg... lag te janken in mijn bed... (stomme hormonen) vriendlief was heel lief voor me, dat is wel fijn en zei dat het voor het goede doel was... weet je wat ik zei: ja dat komt allemaal van die stomme garnaal..... pfff wat voelde ik me daarna schuldig joh! dat we ons toekomstig kindje garnaal noemen tja, daar schijnt ie in het begin veel gelijkenis mee te vertonen... maar dat ik stom zei.... :cry: :cry:
    schuldgevoel van hier tot tokyo!
    Dus dat zal nu NOOIT meer voorkomen!

allemaal een heel fijn weekend... ik ga maar eens wat met de was doen hier in huis, want ik voel me ook nog eens schuldig dat ik niet zoveel uitspook..

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    JIPPIE heb trouwens een 8 staan!
    :) :) :) :) :) :) :) :) :)

18. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Liefzonnetje, ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt.. Maar het gebeurd vaker, ik bedoel je bent niet de enige die weleens minder lief denkt... *knuf*
    Ik heb ook per dag verschillende gedachten... De ene dag ben ik dol gelukkig, de andere dag weet ik het allemaal niet zo zeker. Dus niet rot over voelen. Als je je zo naar voelt, dan gebeurd dat nou eenmaal soms..
    Gewoon van je af schudden en je buik weer liefkozen...

19. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    En gefeliciteerd met je 8!

Ik vraag me af of ik nou wel echt zoveel ben aangekomen... Ik kan het me niet voorstellen, gezien mijn kleding. Misschien dat ik al wel meer woog voordat ik zwanger was, maar altijd in de veronderstelling was nog zoveel te wegen ofzo? Nou ja, ik maak me e rniet al te druk om... ;)

20. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Liefzonnetje wel uitkijken met teveel zout, is geloof ik niet zo goed... :oops:

Deel Deze Pagina