Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    ASSEPOESTER EN SIMONE (EN JULLIE MANNETJES)
    HEEL VEEL GELUK MET JULLIE DOCHTERTJES.

de eerste 3 zijn dus al geboren

Bedankt meiden voor de update, er was iemand die vroeg of ik medicijnen had, ik heb inderdaar 3 x 500 mg op een dag voor de bloeddruk laag te houden verder moet ik 2x in de week terug naar het zh voor controle.

Hoop dat we binnenkort allemaal ons kleintjes in de armen mogen houden.

Nou meiden ik ben nog erg zwakjes dus weet niet zo goed wanneer jullie weer iets van me gaan horen. Doe het allemaal lekker rustig aan het word lekker weer deze week.

Doei doei Liefs van Jessie

2. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Hoi Nemo,

Wij zijn ook niet getrouwd, wij zetten wel allebei ons achter naam (heeft ook erme te maken met ons werk, veel mensen kennen ons alleen bij achternaam) Anders hadden wij het ook niet gedaan, Vond het eerst raar, maar kreeg van de week de proefafdruk en stond eigenlijk wel ok.... ;) Ienimini krijgt dus de achternaam van me vriend, maar dat zetten we erniet bij .

gr babymei

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Assepoester en man gefelicteerd met jullie dochter!!!

@Nemo wij hebben bij de baby ook de achternaam gezet. Bij onze namen ieder onze eigen achternaam.
    @Tigger en Natasja succes morgen!
    @Nemo en liefzonnetje ook veel plezier morgen. Ik heb ook pas de instructies gekregen voor de bevalling en het bellen, heel raar. Ik mag pas bellen als de weeen elke 3-4 minuten komen voor een uur lang en ze ongeveer 60 seconden aanhouden. Nou na die info was ik wel effe van het padje hoor :confused: :)

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Mijn vriend en ik zijn even op visite geweest bij Assepoester en de kleine (en mannetje). Wat een droppie. wat een schatje. wat een snoepie. Assepoester is helemaal verliefd op haar en vind haar het mooiste kindje van de wereld. Nou...ik geef haar groot gelijk hoor, wat een droppie. Ze heeft nog wel wat last van de snee maar voor de rest gaat alles goed. Ik moest even aan jullie de groetjes doen.

5. Niet meer actief

Choco; Hartsikke bedankt voor de update. Kan me voorstellen dat het de mooiste is. DOe maar de groetjes terug als je haar weer ziet of spreekt.

Gr Nathasja

6. Niet meer actief

Choco; Hartsikke bedankt voor de update. Kan me voorstellen dat het de mooiste is. DOe maar de groetjes terug als je haar weer ziet of spreekt.

Gr Nathasja

7. Female

Female Niet meer actief

Assepoester en man: ontzettend gefeliciteerd! We wachten met smart op verhalen en foto's :D ...
    Geniet ervan!

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    O wat goed om te horen dat het helemaal goed met ze gaat en ze heerlijk geniet.

9. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    gefeliciteerd assepoester en man . :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
    groetjes van Dirk en Chantal.

10. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Als het goed is komt ze maandag a.s. thuis.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Doe ze de groetjes Choco, en mooi dat alles zo goed gaat.
    Welk kamernr ligt ze ? (dan kan ik ze een kaartje sturen, als ze dat op prijs stellen natuurlijk !)

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    zo ik kom net terug van de vk.
    baby gaat het goed mee ze denkt een 8 ponder
    weet niet of ik dat leuk moet vinden :( :( :(
    bloeddruk was iets hoger dan normaal weet niet
    meer hoeveel.
    moet rustiger aan doen had ook een drukke dag
    vandaag.
    groetjes Chantal.

13. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Nemo: ze ligt op kamer 16. Geloof dat simalex er vlak naast ligt? Natuurlijk stellen ze dat op prijs!

14. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    assepoester gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
    Worden er alleen maar meisjes geboren?

Wij zijn getrouwd en gebruiken allebei onze eigen achternaam (je houdt altijd je eigen naam maar mag ervoor kiezen om de achternaam van de partner te gebruiken). Op het kaartje staan onze volledige namen (dus roepnaam plus achternaam). Uit het kaartje valt niet op te maken welke naam het kindje heeft, maar men zal er wel vanuit gaan dat het kindje de achternaam van mijn man krijgt. En dat klopt ook.
    Verwacht dat er genoeg mensen zijn die ondanks dat het er duidelijk mij ook zijn achternaam geven.

Had ik vandaag eindelijk een email van de Kruidvat dat ik bij hun de blije doos kon ophalen, waren ze niet op voorraad (al een tijdje niet). Maar de dame zei dat ik het moest blijven proberen want ik had er recht op.

Voor de rest een rustig dagje gehad, en weer lekker gesport, nu 3 dagen even niet sporten. Morgen lekker van het weer genieten.

15. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ liefzonnetje: is helemaal geen brutale vraag hoor! Ik heb inderdaad mijn eigen naam gehouden. De reden dat ons kindje mijn achternaam krijgt is dat 1) mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft destijds heel veel moeite moeten doen om ons haar achternaam te geven (ik heb de brief nog" wij, koningin der Nederlanden, Beatrix blablabl). 2) Mijn opa (de naamdrager) , die overleden is toen ik 2 jr oud was, had 8 kinderen: 7 dochters en 1 zoon. Mijn oom heeft nooit kinderen kunnen krijgen, dus de enige kleinkinderen van mijn opa die zijn achternaam dragen zijn mijn zus en ik. Voor mijn zus is het onwaarschijnlijk dat zij nog kinderen kan krijgen (afgelopen 1 á 2 jaren chemokuren en bestraling gehad). Ik ben dus de laatste in onze familie die de naam van mijn opa kan doorgeven. Ik vind het een mooi gebaar om hem daarmee te gedenken.
    3) (niet de meest onbelangrijke..) de ouders van mijn man zijn ook gescheiden waardoor hij minder waarde hecht aan de naam van zijn vader, bovendien heeft zijn vader al een aantal kleinkinderen die zijn achternaam dragen en daarnaast heeft hij genoeg broers die de naam ook door hebben gegeven.
    Mijn man staat er dus helemaal achter (hij heeft zelfs kort overwogen mijn naam aan te nemen ;)

Dat is dus bij ons het achterliggende verhaal.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ Assepoester en man: van harte proficiat met de geboorte van jullie dochter Sabrina ( choco, bedankt voor de update). Ik hoop dat alles goed is gegaan, en dat pijn meevalt ( ik duim dat het echt zo is.... aangezien ik zelf nog moet) Niettemin, nu lekker genieten van jullie dochter.

@Jesie; fijn te horen dat het nu goed gaat met je, en dat ze je goed onder controle houden, dat is het belangrijkste.

@ iedereen; hier gaat het goed.

17. Female

Female Niet meer actief

Vraagje aan allen onder ons die onlangs (gewoon als Nederlanders) in Nederland getrouwd zijn..

Welke naam staat er in jullie trouwboekje?

Staat er tegenwoordig alleen je meisjesnaam in, en kun je in gebruik gewoon kiezen of je de achternaam van je man gebruikt? Ik hoorde ergens nl. zoiets als dat tegenwoordig alleen nog maar je meisjesnaam wordt vermeld in je trouwboekje.. Klopt dit?

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben in september getrouwd. In mijn trouwboekje staat mijn man's naam en daarachter mijn meisjes naam. Kan je overigens zelf kiezen.
    Je geslachtsnaam veranderd echter nooit. Tenzij je hier een vrij ingewikkelde procedure voor op start.

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @female: ik ben vorige week getrouwd en in mijn trouwboekje staat gewoon mijn meisjesnaam dat terwijl ik zijn achternaam wil dragen maar dat maakt niet uit want je kiest zelf voor hoe je aangesproken wordt en dat heb je waarschijnlijk ook aangegeven bij de gemeente.

Ik had de gemeente al gemaild hierover want ik dacht dat het verkeerd was maar ik kreeg dat als antwoord:
    "Uw naam wijzigt niet na het huwelijk, u heeft aangeven hoe u door de gemeente aan geschreven wil worden en dat is in de GBA verwerkt".

Maar ik heb wel al mijn gegevens veranderd in zijn naam-mijn meisjesnaam.

Oh ja hebben jullie ook ineens een andere handtekening? ik niet ik hou gewoon mijn eigen handtekening met mijn meisjesnaam.

20. Niet meer actief

Goedemorgen,

Zo te zien is iedereen nog heerlijk aan het slapen.
    Ik heb vanacht ook wel lekker geslapen, maar nog steeds erg kort.

Vanmiddag de echo en dan zien we weer verder.

Liefs Nathasja

Deel Deze Pagina