@O Rachel wat vervelend zeg. Tuurlijk wordt je dat nare gevoel zat! Ik ga zo voor je duimen dat het deze week allemaal weer wat beter wordt zodat je met plezier op vakantie kan. Je hoeft toch niet te werken nu? @Liefzonnetje, als het goed is ben je nu naar je baby aan het kijken, ben heel benieuwd! @Deboortje fijn dat je zus zo enthausiast is. Zelf heb ik ook zo een enthausiaste zus en dat maakt het plezier van de zwangerschap een stuk groter.
Lieve allemaal, Het hartje klopt! Super gaaf om dat te zien! Ons kleine dreuteltje is 9,9mm groot... ik ben dus 9 dagen minder ver dan volgens de standaard berekeningen... maar goed die kans zit erin als je niet weet hoelang je cyclus is. Maar verdorie, ik was net zo blij dat ik een 8 in mijn banner had staan (8,2 zelfs) ben ik nu gelijk terug gezet naar 7 weken.... Ben nu uitgerekend op 21 mei , is ook mooi en ik mag hier gelukkig blijven. Vriendlief had de echofotos in zijn handen en zei: zo nu heb ik tenminste ook een garnaaltje maar ook zei hij: pff nog een week langer humeuren van jou en geen sex.... We zijn super blij dat het hartje klopt, nu is het gewoon veel echter! Maar goed, van 7 weken tot 20 weken wachten op een volgende echo is wel heel erg lang! DUs ga toch nog eens kijken op die site waar de VK moeten oefenen voor echo's... (kwam mijn lief zelf mee dat ik dat maar moest gaan doen als ik daar zin in heb) Tja een maal gekeken gelijk verslaafd... Trouwens, was wel gaaf, ze hadden de echo op een groot projectorscherm afgebeeld, dus je kon makkelijk meekijken en je zag alles super goed! He, ik droom ff verder, moet straks alleen wel werken... helemaal geen zin in nu.....
hoi liefzonnetje, wat heerlijk een mooie echo met een hartje wat klopt. gefeliciteerd. hoi Rachel1984, wat erg dat je zo moet spugen, moet er niet aan denken. sterkte ermee. liefs Chantal.
@ liefzonnetje -> wat heerlijk dat je zo'n mooie echo hebt gehad en dat het hartje klopt. Mooie gewaarwording is dat heh? En men zegt als je het hartje eenmal gezien hebt, dat de kans dat het mis gaat, gelijk een stuk kleiner is geworden. @ rachel -> Je bedoelt toch dat je je bereord en akelig voelt en niet dat het niet goed gaat met je zwangerschap? Misschien kun je nu toch wel naar de HA om iets te halen tegen het spugen. Als je helemaal niets binnenhoudt, lijkt me dat niet echt goed voor jou en je kindje. Hopenlijk kun je toch een beetje genieten van je vakantie! Groetjes Simone
@Liefzonnetje geweldig Wat een heerlijk gevoel zal je nu hebben, hou dat lekker vast. @Chantal hoe is het verder met jou, helemaal geen klachten en kwaaltjes of ben je nog wel moe?
De huisarts wil me niets geven, heb alleen pillen gehad tegen wagenziekte en volgens hem is dat het enige wat ik mag hebben Ik moet morgen verplicht naar school, heb presentatie en examen en woensdag donderdag en vrijdag nog werken maar voel me echt niet goed, zou zo graag willen dat het nou gewoon eens over was! Dan kunnen we tenminste ook weer genieten!
hoi Erica, het valt mee met mijn kwaaltjes. nog steeds moe maar niet zo erg meer. soms nog last van steken onder in mijn buik maar stukke minder dan in begin. alleen vlees vindt ik niet meer zo lekker zelfs geen frikandel meer.hihi en hoe gaat het met jou kwaaltjes valt het mee? liefs Chantal.
Nou, ze vond het wel moeilijk, maar ze was tegelijkertijd ook heel blij voor ons. Heel erg dubbel dus... Zelf heeft ze ook een jongetje van 2,5 dus ze weet gelukkig wat het is om een kind te hebben en zo, maar toch is het moeilijk voor haar, wat ik ook heel begrijpelijk vind. Daar had ik 't met mijn schoonzus nog over vrijdagavond. Dat het wel heel moeilijk zou zijn voor de één als 't met de ander misgaat... Maar goed, daar gaan we niet van uit natuurlijk!
ik hen net gebeld hier naar toe en krijg 12 okt een echo. ben dan 11 weken kan niet wachten. liefs chantal.
En de 9 alweer in mijn banner, gaat wel snel @Chantal spannend die echo! Ik ga 23 oktober en ben dan 11 weken 6 dagen. (ga hier in de buurt niet in bilthoven)
Ha Chantal, Ben benieuwd hoe jij het in Bilthoven gaat vinden... hoor graag jouw ervaring! Ik zit nog te dubben of ik het ga doen. Voor onderwijs doeleinden vind ik het prima (geef zelf les HBO en weet hoe moeilijk het is om patienten te vinden vaak) maar ik zag ook dat het hele onderzoek 45 min tot 60 min duurde. dan vraag ik me af of dat allemaal wel goed is voor de kleine in je buik... maar misschien ben ik wel een enorme zwangere muts... Zeker nu wij gisteren 9 dagen terug gezet zijn, duren die 20 weken helemaal lang.... Nou ik ben heel benieuwd hoe jij het gaat hebben volgende week donderdag! Lekker snel overigens!
Hoi meiden, Moet ff mijn hart luchten vanochtend erg geschrokken want ik verloor wat helder bloed. Ik meteen de vk gebeld, want ik vond het een beetje vreemd. Zij kon me niet meteen gerust stellen, want ze gaf aan dat het meestal gepaard gaat met heftige buikkrampen en aardig wat bloed verlies. ze gaf aan dat ik het in de gaten moest houden en als het erger werd meteen moest bellen. Als het weg was dat ik me dan geen zorgen hoefte te maken. Ik net weer naar het toilet geweest en bloed is weg gelukkig, maar het ongeruste gevoel nog niet. Heeft iemand dit ook wel eens gehad. Liefs Nathasja
Oh Tassie! Hopelijk is het inderdaad niets. Alles is nu veel beter doorbloed en een adertje is zomaar geknapt. Laten we hopen dat het snel weer ophoud en alles goed komt [-o< En ook voor Rachel: ik vind het heel naar om te lezen dat het niet zo lekker met je gaat. Waarschijnlijk is het eind in zicht van de kwaaltjes en kun je lekker gaan beginnen. Ik heb gelezen dat het hcg het hoogst is in de 10e week en dat je je daarna snel beter zult voelen. Ik zal dus voor je duimen de komende week! Weten ze het trouwens al op je werk? Anders zou ik gewoon wo-do-vr vrijnemen/ziekmelden.
Oei Tassie, ik hoop dat het niets ernstigs is... Ik had zondagmiddag wat bloedverlies, maar dat kwam doordat we gemeenschap hadden gehad... en dan kan dat gebeuren..., maar ik schrok er wel even van!
hoi, We hebben eergister gemeenschap gehad. Dus opzich zou ik dan gister dan bloed moeten verliezen. het is ook niet veel het is alleen met afvegen en ik heb geen krampen wel wat pijn in de buik ,maar dat heb ik steeds dus daar maak ik me niet zo druk over. We zullen zien. Nathasja
@Rachel: wat vervelend dat je zo misselijk bent. Ik hoop voor je dat het snel over is en dat je een leuke vakantie zult hebben. Balen dat de huisarts niets wil geven. Een vriendin van mij had Emasefene (of zoiets) en dat hielp haar goed. @Josam: als je zaterdag 8 weken en 4 dagen was, dan ben je 8 mei uitgerekend. Ik ben nu 8 weken en 5 dagen en ben 10 mei uitgerekend. Leuk dat je gaat trouwen. Ik ben getrouwd op 16-04-2004. @Chantal: mooie echo. Fijn dat alles goed is. Ik heb ook 12 oktober weer een echo (bij de gynaecoloog) @Jingels: moeilijk om het voor je te houden he . Bij ons weet iedereen het. Ook op mijn werk. @Jesie: spannend he die echo morgen. Geniet ervan. @Liefzonnetje: ik kan me helemaal vinden in jou verhaal van moe misselijk en geen zin in eten. Het gaat nu wel wat beter en hoef ook niet te spugen. Fijn dat de echo goed was. Jammer dat je 8 weer van de banner is. @Tigger: jij bent aardig aangekomen . Ik ben een kilo afgevallen en ik weeg al zo weinig . @Nemo: ontkennen heeft idd weinig zin als het al te zien is. Is wel leuk als je het al kan zien. @Elisabeth: leuk he samen zwangeren met je schoonzusje. Had ik bij mijn 1e zwangerschap ook. We scheelden 6 weken, maar uiteindelijk zit er tussen onze kinderen 3 maand. Ik 6 weken te vroeg en mijn schoonzusje 17 dagen te laat Wij hebben het ook al aan iedereen verteld om dezelfde reden als jij. @Tassie: ik hoop dat het niets ergs te betekenen heeft. Heb je nu nog steeds bloedverlies? @Erica: vervelend dat maagzuur en weinig eetlust. Hopelijk gaat het snel weer over. @Simalex: fijn dat je vader wel erg enthousiast is. @Deboortje: nog gefeliciteerd met je verjaardag. @Assepoester: leuk weekend gehad? Iedereen die ik vergeten ben: sorry. Hier gaat het zijn gangetje. Ben ontzettend moe en na een dag werken kan ik wel slapen, maar dat gaat niet met een kind van 16maanden. De misselijkheid is een stuk afgezakt, maar als ik iets eet dan ligt het wel erg zwaar op de maag. Af en toe komt het ineens met vlagen (de misselijkheid). Volgende week weer een echo. Kan bijna niet wachten . Ik ben wel bevoorrecht ten opzichte van jullie. Ik heb elke controle een echo, de hele zwangerschap door. Had ik bij mijn 1e zwangerschap ook.
hoi hoi , Het bloeden is gelukkig vrij snel gestopt,maar gerust ben ik toch niet. Dus heb net met ziekehuis gebeld of de echo vervroegd kon worden en nu kan ik maandag terecht. Alsik nog 3 weken moet wachten voor ik terecht kan wordt ik echt gek. Liefs Nathasja
Fijn dat je maandag al terecht kan meid! Is een hele geruststelling denk ik dan! Ik heb me vandaag ziekgemeld omdat ik zoooo moe ben. Ik ga na de echo toch maar vertellen dat ik zwanger ben denk ik... maakt het een stuk makkelijker...