@ goddess: schrijf al je frustraties maar lekker van je af! Wij zullen er alles aan je doen je te helpen die laatste weken door te komen. Al is dat alleen maar morele steun, ik hoop toch dat je er wat aan hebt. Ik ben er van overtuigd dat je het aan kunt en dat je straks voor die kleine Supermama zult zijn! @janice: hij heeft uiteindelijk niet mijn naam gekozen omdat hij nou ook weer geen hekel aan zijn vader heeft en natuurlijk gewend is aan zijn eigen achternaam. Is toch je identiteit. @babymei: vervelend zeg dat je geen steun krijgt van je vader en daardoor zelfs het contact zo verslechterd is. Ik heb eigenlijk nooit goed contact gehad met mijn vader (ouders zijn gescheiden toen ik 2 jr was), wel met zijn moeder, mijn oma dus. Ik hou hem daarom wel af en toe op de hoogte van hoe het gaat (fotootjes doorsturen om aan oma te laten zien). Maar als m'n zus zegt: "je moet papa eens bellen, daar heeft hij behoefte aan, want hij leeft erg mee" dan denk ik wel: hij is volwassen en kan zelf ook de telefoon oppakken! Tja, familieperikelen blijven lastig. 3 jaar geleden alle heisa gehad toen we gingen trouwen, en nu met zo'n kleintje op komst is het eigenlijk nog ingewikkelder, want ik vind wel dat ons kind de kans moet krijgen alle opa's en oma's te leren kennen, al zullen er veel vaker bezoekjes aan de oma's zijn dan aan de opa's. Ik zal ook nooit mijn vader laten oppassen of zo.... weet uit ervaring dat hij daar niet geschikt voor is. Maar ach, ze zeggen dat een kleinkind krijgen zoiets bijzonders is, wie weet hoe jouw en mijn vader zullen reageren als de kleine er eenmaal is. @iedereen aan het eind van haar latijn: nog even volhouden ! samen staan we sterk hier! makkelijk gezegd, ik weet het, ik heb zelf (nog) niet zoveel klachten, maar aan de andere kant mag ik ook nog een week of 6, voor hetzelfde geld heb ik het over een tijd ook helemaal gehad. Eerst nog 2 weken werken, dan nog het huis verder op orde maken, heb nog genoeg te doen. Even een algemeen vraagje: hebben jullie al advies gehad van je vk over langere afstanden van huis gaan? Vanaf wanneer is het niet meer verstandig om bv 1-2 uur rijden van huis te gaan, of kun je die gok gewoon wel aangaan? We moeten nl nog e.e.a regelen en daarvoor wat verder weg. Ik zal het dinsdag ook wel vragen aan mijn vk, maar ben ook wel benieuwd wat voor advies jullie hebben gekregen.
AGENDA April 16e Rebtam - vk - Nathasja - Gyn 17e Amilah - voorlichtingsavond zh - Alida - gyn - mama1986 & Nathasja& Erica-vk - Moppies - voorlichtingsavond Borstvoeding 18e Rachel - vk - Jessie- Gyn 19e Amilah - Gyn - Tiggers mama wordt EVA! 20e Babymei - vk Tigger - Gyn, mogelijkheden bespreken vanwege dwarsligging. 23e Jessie- Gyn - Liefzonnetje - vk - Babymei - intake kraamzorg 24e MomToBe - Jarig!!! Bibiche - VK Mei 1e Jessie- Gyn 8e Verjaardag Moppies 13e Moederdag 14e Verjaardag Emmetje BEVALLINGSLIJST Marie-Lize (36)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis ~ hoofdlig, ingedaald nog niet vast ~ gevoelsdatum: 22 april Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e ~ gew: 88+10~ verlof: 23 maart~ hoofdlig Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e ~ gew: 65+19 (36.4) ~ verlof~ hoofdlig en volledig ingedaald Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e ~ gew: 66+14 ~ verlof: 28 maart ~ hoofdlig en dalende Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e ~ gew: 80+16 (36 ) ~ verlof: fulltime thuis ~ hoofdlig en volledig ingedaalt Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e ~ gew: 75+10 (33) ~ verlof: 11 april ~ hoofdje naar beneden en ingedaalt Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart~ stuit mama1986 (20) jongen ~ 10 mei ~ 2e ~ gew ?? ~ fulltime thuis Mariska75 (32)--> jongen ~ 10 mei~ 2e ~ gew: 56 + 13 ~ verlof 13 april, maar vrij vanaf 30 maart Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e ~ gew: 45+8 ~ verlof: Officieel geen leven ~ Hoofdligging en dalende ~ Gevoelsdatum: 16 april Tassie (32) --> onbekend ~ 11 mei ~ 1e ~ gew: 89.6+11 ~ verlof: 29 maart ~ onvolkomen stuit ~ gevoels datum: 23 april tatlim23 (23) --> meisje ~ 12 mei ~ 1e ~ gew: 56+10,5 ~ verlof: 13 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e ~ gew: 57+4,5 ~ verlof: 5 april ~ hoofdje beneden MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e ~ gew: 85+12 (34) ~ verlof: 16 maart ~ hoofdjelig, deels ingedaald Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 68+14 (35) ~ verlof: 1 april ~ dwarsligging ~ gevoels datum: 12 mei Moppies (34) --> meisje~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 68+18 (31) ~ verlof: 4 april ~ hoofdlig en dalende~ gevoels datum: 2 of 12 mei Josam (30) --> onbekend ~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e ~ gew: 60+12 (32) ~ verlof: nu ziektewet ~ hoofdlig en dalende Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e ~ gew: 74+7 ~ verlof: 6 april vanaf 2 maart helemaal thuis ~ hoofdje naar beneden Oek oek (25) -->jongen ~ 19 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 9 april ~ hoofdlig en dalende Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e ~ gew: 79+ 8 (33,1 ) ~ verlof: nu in ziektewet ~ hoofdje naar beneden Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e ~ gew: 73+17 ~ verlof: nu in ziektewet ~ hoofdje beneden en ingedaald nog niet vast Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e ~ gew: 58+10 (31,2) ~ verlof: 15 april ~ hoofdje beneden ~ gevoelsdatum 28 mei Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e ~ gew: 55+13 ~ verlof: 1 mei ~ hoofdje beneden Dapop (29) --> geheim ~ 25 mei ~ 1e ~ gew: 69+6 ~ verlof: 27 april Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e ~ gew: 67+16 ~ verlof: 15 april ~ hoofdlig Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e ~ gew: 60+3 ~ verlof: 1 mei ~ stuit N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e ~ gew: 59+11 ~ verlof: 21/05/2007 ~ hoofdje ligt beneden ~ gevoelsdatum = 01/06/2007 (volle maan) Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april wondertje (26) ---> onbekend ~ 27 mei ~ 1e ~ gew: + 11 ~ verlof 27 april ~ stuit Jeannet (21) --> meisje ~ 29 mei ~ 1e ~ gew: .. ~ verlof: .. ~ stuit Geboren: 1: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram 2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram 3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~lengte: ? ~ gew: 2840 gram SMS-Buddy's: Assepoester --> Choco Rachel --> Tassie ~ Reserve: Tigger Tassie --> Rachel ~ Reserve: Tigger Tigger --> Johana79 Goddess tear --> Tigger ~ Reserve: Rachel Bibiche --> Simalex ML --> Vriendje Alida --> Assepoester Jesie --> Mannetje Emmetje --> Bianca Mama1986 -->Mannetje Bianca --> Emmetje Nemo --> Alida Babymei --> Momtobe Liefzonnetje --> Vriendlief Erica--> Mannetje Rebtam --> bijna mannetje Amilah --> Rachel Chantal-->Mannetje Mignon --> Tigger Zo iets?
@Rachel: lijkt mij prima zo. @Emmetje75: geen advies over reisafstanden gehad van de vk. Ik zou gewoon afwegen of je het belangrijk vindt. Wij hebben een uitnodiging gehad voor een verjaardagsfeestje ver weg, dat laten we maar overgaan. Maar stel dat je iets heel belangrijks moet gaan doen, tja.. En neem gewoon in elk geval je zwangerschapskaart en evt. vluchttas mee.
Hallo zwangere meiden! Ik zag dat iedereen het inderdaad redelijk zwaar heeft! Sterkte iedereen. Een rare gedachte dat ik gisteren 36 weken zwanger zou zijn geweest. Ik denk niet meer dat ik de website bij kan werken, dat komt morgen wel. Maar ik heb allemaal foto's al hier in mijn album staan, dus jullie kunnen baby-kijken. Met Yildou gaat het helemaal geweldig, alleen we moeten nog heel erg oefenen met de borstvoeding. Dat werd namelijk niet echt gestimuleerd in het ziekenhuis. Erg jammer! Met mij gaat het inmiddels wel weer goed. Het was vrij frustrerend dat ik vanaf dinsdag niet meer mocht lopen, alleen naar de wc en douche. Dus verplichte bedrust en dat in een ziekenhuiskamertje... Je ligt gewoon te wachten tot de bevalling begint en bij elke harde buik denk je 'zou het nu beginnen?' Toen ik afgelopen zondag eindelijk serieuze weeen kreeg, registreerde het CTG nix, dus ik had het gevoel dat het vandaag weer nix werd die dag. Aan de hand van mijn klachten en pijn werd ik toch naar de verloskamer gereden (nadat ik Alexander had gebeld) en werd er gevraagd wat er mee moest voor de baby en voor mij na de bevalling. Ik had echt zoiets van 'huh, gaat het nu wel gebeuren dan?' Om 8.30 had ik al 4 - 5 cm ontsluiting. De serieuze weeen waren om 04.00 begonnen. Na een uur kon ik de weeen erg slecht opvangen en vroeg om pijnmedicatie. Dat mocht niet meer omdat ik toen al 7 cm ontsluiting had. Tegen 11 uur had ik al een paar keer een perswee gehad, maar de arts was spoorloos. Toen mocht ik eindelijk meepersen (das nog best moeilijk). Na een par keer persen kreeg ik te horen, dat ik nog 1 x alles moest geven en dan zou ze er zijn... mijn reactie 'nu al?'. En toen werd ze op mijn buik gelegd. Ze is binnen 8 minuten persen geboren! Maar de arts was ook beetje paniekerig omdat haar hartslag erg laag werd. Na de geboorte was er paniek, navelstreng om de hals, dus Alexander mocht niet knippen. Ze huilde wel hoor! Ze werd meegenomen naar de kinderarts, ik heb Alexander meegestuurd. Ze deed het gelijk redelijk goed. De placenta kwam vrij snel, ik bloedde behoorlijk, en kreeg 2 injecties. Ik ben blijkbaar flink uitgescheurd (ondanks de 5 pond), dus heb een redelijk rijtje hechtingen. Vandaag zijn er een aantal verwijderd, dat voelt al veel beter... En de avond van de bevalling stond ik alweer naast mijn bedje en ben lopend naar de kinderafdeling gegaan om voeding te geven. Nu eindelijk thuis, moet ik me laten verwennen door de kraamverzorgster. Ik doe namelijk teveel. Maar het is voedingstijd, dus ik heb even andere prioriteiten. Tot later dames! Oja, iedereen die het zwaar heeft -> Heel veel sterkte. Aan alles komt een eind en wat je er voor terugkrijgt is niet te omschrijven, dat voelen jullie vanzelf. Maar het voelt als extreem super fantastisch goed! Groetjes Simone
@Simone wat fijn dat je weer thuis bent. Dus het ging eigenlijk best snel, fijn hoor. Inscheuren lijkt mij niet fijn maar als ik je zo hoor kon je toch vrij snel weer van alles (waarbij ik zeker niet bedoel dat het dus allemaal wel mee zal vallen hoor!). Dus je vond de gewone weeen erger dan de persweeen en het echte uitdrijven? Hopelijk komt de borstvoeding snel goed op gang. Laat je maar lekker verwennen door de kraamverzorgster. Ik wens je een reuze mooie kraamtijd! @LZ fijn dat het met jou nu echt de goede kant opgaat, geniet daar lekker van. @Goddes ieder zijn eigen gevoel en emoties. Dat mag je best lekker van je afschrijven, daar hoed je geen sorry voor te zeggen. sterkte. @Emmetje ik weet het advies niet. Ik volg mijn gevoel. Vandaag zijn we ook nog ruim een uur rijden hier vandaag geweest. Denk gewoon dat ik wel iets voel aankomen als het zover is. Anders is er ook genoeg tijd om thuis of naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis te komen. Wie weet denk ik er volgende week anders over en dan is dat ook goed toch (maar net wat mijn gevoel zegt). @Rachel sterkte hopelijk voel je je morgen weer wat beter. @Nemo 18 april zou wel heel snel zijn he. De bevallen dames uit de lijst vind ik ook overzichtelijker. @Amilah ja ik loop ook zo 'debiel'. Zo 'debiel'dat ik er eigenlijk zelf wel om kan lachen. @Tigger al bedacht wat je aantrekt? Alle andere ook groetjessssss
Wij zijn vandaag naar Kinderdijk gereden. Dat is ongeveer een uur rijden, zo warm in die auto pff. In kinderdijk staan heel veel molens op een dijk. We hadden de fietsen mee en hebben daar de dijk afgefietst en de omgeving bekeken. Ik ben echt een zomermens en geniet gelukkig ook nu nog volop van de zon. Op de terugweg had ik zo een zin in makreel. Gelukkig waren we net op tijd terug voor de viswinkel ging sluiten. Net dus heerlijk mijn makreeltje op zitten peuzelen. Jaja vet ik weet het maar zo lekerrrrrr =P~ .
hoi Simone, mooi dat je weer thuis bent en zo te lezen is alles goed gegaan. geniet van je kleine. liefs Chantal.
wat een schatje simone. ik kan niet wachten ik wil ook. hoi Erica, klinkt als een leuke dag en lekker makreel.
Jingels: Wat ontzettend lief van je, dankjewel . Tassie: Pfff... Nou, ik hoop maar dat je het leuk hebt gehad! Rachel: He wat naar meis, ik hoop voor je (en iedereen hier trouwens) dat de kleine snel komt, ik snap maar al te goed dat je het hele maal gehad hebt. Gelukkig is zwanger zijn iets tijdelijks, en het einde is echt al in zicht! Nemo: Nou, ik hoop voor je dat het 18 april wordt, ben je er maar lekker vanaf! Maar erg prettig dat jij je nog ok voelt. ML: Jeetje, dat klinkt echt niet fijn. Ik hoop maar voor je dat alles snel achter de rug is. LZ: Hahaha, ja dat snurken heb ik geen last van . Het schijnt idd zo te zijn dat 1e kindjes langer blijven zitten... Maar de mei-mama's gaan dan toch wel erg hard! Mom2be: Die slijmstukjes kunnen (een deel van) je slijmprop zijn. Bianca: Hihi, die mannen kunnen ook niets goed doen he? Hihi. Amilah: Hihi, ja, dat lopen is me bekend. Ik loop namelijk alseen pinguin... Rachel: Ja goed plan! (dat eerder inleiden). Ik stem voor ! Emmetje: Dankjewel . Simone: Oh wat fijn dat je weer thuis bent! Nogmaals gefeliciteerd! Jeetje wat een rare bevalling. Wel een naar idee dat je steeds niet wist waar je nou aan toe was. En wat slecht dat de bV niet serieus werd genomen. Ik hoop dat dat uiteindelijk allemaal soepel gaat verlopen (ik leen nu het boek "bevallen en opstaan" dus als je nog iets van tips etc. wil om de bv te stimuleren etc. weet je me te vinden). Wat naar dat je gehecht moest worden, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar heel erg tegenop zie, maar als ik zo jouw verhaal lees lijkt dat wel mee te vallen. Meis, laat je lekker verwennen door de KV, en geniet van je heerlijke Yildou (leuke naam trouwens, erg origineel!). Ik wens je een geweldige kraamperiode toe! * dikke kus* Jeetje wat hebben veel meiden het gehad zeg, ik moet eerlijk zeggen dat ik er veel steun uit haal door te horen dat ik niet de enige ben. En iedereen nog heel erg bedankt voor jullie steun en begrip! Ik moet soms zo lachen om de verhalen die jullie over jullie mannen vertellen. Ik zie dat dan ook helemaal voor me! Nog maar twee dagen, en dan is de magische datum uit mijn droom... Ik denk niet dat ik dan met een kindje in mn armen zit...daar hoopte ik stiekem wel een beetje op. Ik denk dat 16 april gewoon zonder bijzonderheden voorbij gaat... Caruli heeft trouwens voor mij gependeld: -> 7 mei (dan is ook mn broertje jarig). Ik ben benieuwd... Ik ben nu het boek "bevallen en opstaan" aan het lezen, echt een aanrader. Wat kan ik wegzwijmelen als ik dat lees zeg, vooral de stukjes over borstvoeding, van die kleine vuistjes die open en dicht gaan *zijmel* . En ik heb nu het boek "Je baby" gekocht (! voor maar 2,75 !), en ik heb even snel de plaatjes gekeken: Allemaal baby's *zwijmel*! Ik heb zo'n zin om mijn baby te ruiken, echt heel vreemd...Hebben jullie dat soort rare dingen ook? Ik heb zo'n drang om de baby in bad te doen, met die voetjes te friemelen, baby-massage te geven, BV te geven, knuffelen... Maar hij is er nog niet ...
Goedemorgen meiden, Nou gister was toch wel erg leuk. We zijn wezen picknicken in het Vondelpark. Tijdens het eten hebben we kleine persoonlijke kadootjes gegeven. Dat van mij was een schot in de roos, want ze begon daardoor te huilen. Daarna ben ik lekker naarhuis gegaan en maar goed ook, want ik was helemaal stuk. Ik weet niet meer wie het schreef, maar ik heb niet de 120 betaalt ik heb alleen mijn aandeel betaalt. Ik ben wel goed mar niet gek hihihi. Simalex; wat een mooie dochter hebben jullie zeg! Erica; wat ben je toch nog lekker sportief. Heerlijk makreel! Rachel; wat ontzettend verevlend zeg. Ik hoop dat je je straks wee beter voelt. Ik hoop dat ik iedereen heb gehad. GEniet lekker van het mooie weer vandaag! Liefs Nathasja
Ik reageer vanavond, ben nu lekker met hubby Friends aan het kijken en straks naar stal, komt iemand kijken bij mij mijn merrie. Dus ben de hele dag onder de pannen... Fijne dag alvast.. Mijn dinnetje is gewoon zwanger, whiehieuw...
Oh nog een vraagje, meisje ligt met haar hoofdje rechts aan de zijkant, kan ik ook heel goed voelen. Nu slaap ik ook bjna altijd op die zij.. Nu vraag ik me af, kan dat geen kwaad? Ik bedoel heeft ze daar geen last van..
Maar dat slijmverlies is toch altijd met bloed enzo... als je je slijmprop verliest... en wat betekent dat voor de bevalling....
@MomToBe: slijmprop verliezen zegt eigenlijk niets. Het kan dan nog wel 2 weken duren. Je maakt ook gewoon weer een nieuwe aan. @Tigger: ik denk dat de kleine meid er geen last van heeft hoor als je op je zij ligt. Anders duwt ze vast wel wat darmen opzij Of even heftig protesteren (trappen). @Nathasja: jij ook een prettige dag ! @Goddes: je laat het wel even weten he als de krokodil over 2 dagen komt. Of moeten we wachten tot het weekend ? En ook hier echt wel zin in de baby hoor. @Simone: prachtige meid ! En ging het toch nog onverwachts snel he. Geniet maar lekker van jullie meid. En jammer dat ze bv niet meer stimuleren in het zh, maar komt vast allemaal goed. Ps. je hebt wel lekker weer zeg ! Kun je mischien binnenkort even lekker naar buiten met Yildou. @Erica: jij bent echt nog sportief zeg ! Enne vette makreel is toch juist gezond ? Ook goed voor de ontwikkeling van de hersentjes van de baby, Hier niet echt nieuws. Ik vraag me alleen wel af wat ik de hele week uit moet vreten als ik vrij ben. Durf n.m. ook niet teveel in de zon. Mijn gezicht is nu al superbruin (lees super veel sproeten) en wil geen vlekken.
Hihihi, sorry, ik zal het niet meer doen! Ook hier zijn de reuze kriebels te vinden. Nemo: NATUURLIJK laat ik het jullie weten!.... Nouja, als het gebeurd als ik in ALkmaar ben laat Tigger het jullie weten . momtobe: Het is niet altijd met bloedverlies, en het zegt niets over wanneer je gaat bevallen. Tigger: Jeej! Gefeliciteerd met je dinnetje! Wat leuk! Lekker met z'n tween met de kids lopen, worden jullie kids ook beste vriendjes ! Leuk! Oeh, veel suc6 met je merrie. Ik duim voor je! Nee hoor, de beeb heeft geen last van hoe je ligt. DKK ligt met zn kontje rechts aan de zijkant. Hij heeft alleen last van mij als ik in z'n kontje prik . Hihi, dna wordt hij boos . tassie: Fijn dat je het toch wel leuk hebt gehad. Kan me wel voorstellen dat je na afloop compleet total-loss bent. Simalex: Wat is jullie dochter een plaatje zeg! Wat een schattig truitje heeft ze aan ( 100% Ikke )! Leuk man! En dat mutsje heb ik ook (met die beertjes), wat grappig! Wat een poppetje! *zwijmel* *verliefd*
Nemo: Dat herken ik wel, ik durf ook niet zo goed in de zon i.v.m vlekken. Ik heb er al een keer in mn leven uitgezien als een koe (lees: 3 x mijn gezicht verbrand - vellen vielen gewoon van mijn huid af - resultaat: -> bruin gezicht + witte vlekken = koe). Dat vond ik toch iets te genant om nog eens mee te maken. Alhoewel, oranje vlekken vallen toch minder op (en we kunnen nu zeggen dat we dat express hebben gedaan ter ere van prinses Ariane ). *Slik* De maart-mama's zijn nog steeds bezig! En het is al half april!
LZ, met de kleding is het goed gekomen... Helemaal florisant is het niet, maar ja.. moet het maar even uitzingen.. Emmetje, heb geen tips gekregen over verder van huis gaan.. Nou ben ik natuurlijk plotseling overgegaan naar de Gyn... Ik hoop dat ik hier nog wat tips krijg van jullie... Simone, wat leuk dat je je verhaal hebt gedaan.. We zijn volgens mij allemaal ontzettend nieuwsgierig hoe het nou is met zo'n eerste kleintje.. Hihi. Dus kom maar door met je verhalen.. Goddess, goed te lezen dat je wel weer ontzettend uitkijkt naar Dkk.. Thanks voor de antwoorden... Nemo, het zal je verbazen hoe snel de dagen nog gaan... Ik wordt wel heel lui, hihi. Ik zit alleen met mijn benen in de zon, mijn gezicht laat ik er toch maar een beetje buiten nu... Is er al wel een mei-mama topic? Of openen we die pas echt als iedereen zover is? er zijn natuurlijk mei-mama's die hier niet posten, maar daar straks wel gaan posten. Dus hij zou er zomaar al wel kunnen komen...