Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger: Ja gelukkig wel, ik kan echt niet wachten tot hij er is! :D (nee serieus, ik kan echt niet meer wachten :( ). Ongeduldigheid slaat weer toe. :)

Ik vind persoonlijk dat er wel al een mei-mama topci moet komen, er zijn al drie bevallen...

*zeikmodus aan* Weeeeeeeeeeh ik ben jaloers! Ik wil ook al bevallen zijn! *zeikmodus uit* :)

Hmmm...ik verveel me... :rolleyes: ....
    :idea: Zullen we weddenschappen af gaan sluiten? Wie er het eerst gaat bevallen? ;)

Hebben jullie ook zo'n last van jeukende tepels :( ? Ik wordt er echt helemaal :evil: van ...

Jeetje wat is het hier stil... iedereen zit zeker vlekken op te doen buiten?

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Nee hoor, niet iedereen zit buiten.... :) ik meld me :) Vind het buiten erg heet.... zelfs in de schaduw.
    Vanochtend weer buiten ontbeten, ik in een hempje (in de schaduw zaten we nog, we krijgen pas rond 12 uur de zon in de tuin) en had het al heet, terwijl vriendlief met tshirt aan kippenvel had.... :)
    Dus ikke zeggen dat mijn temperatuurregulatie niet meer is wat het normaal is.... zegt vriendlief... ach er is wel meer niet normaal aan jou...
    hmm van je lief moet je het maar hebben ;)

simone wat een enorm lief en schattige dochter hebben jullie zeg! En wat is je bevalling snel gegaan als ik dat zo lees... (maar misschien vond jij het wel een eeuwigheid duren... ) 8 minuten persen WOW, daar zou ik voor tekenen!
    Fijn dat jullie nu lekker thuis zijn en ik hoop dat de BV toch nog goed op gang gaat komen... en anders gewoon een lactatiekundige inschakelen he, als je graag borstvoeding wilt geven... niet wachten, maar gewoon aan de bel trekken! (dat is een tip die ik afgelopen woensdag op de borstvoedingcursus gekregen heb... dus die geef ik ff door ;) )
    Geniet lekker van je gezinnetje en laat je verwennen door de KV (tot wanneer heb je die trouwens nog?)

Ben trouwens bezig om een hoes voor mijn voedingskussen te maken.... ben nu aangekomen bij de rits.... enneh ik heb nog nooit een rits ergens ingezet, dus dat was wel een puzzel (eerst ff uitgeprobeerd op andere stof)... maar nu heb ik ff geen zin meer... misschien later op de middag... en anders morgen... of overmorgen ;)

3. Hahaha, meldplicht ;) !
    Ja het is echt belachelijk heet buiten, pfff. Ik heb het welgeteld 1 minuut volgehouden, en that's it.
    Hahaha, lekkere vent heb jij zeg! Nouja, hij is tenminste wel direct ;) .
    Suc6 met je hoes maken (kan me voorstellen dat je er met dit weer geen zin in hebt).

Waar blijft iedereen? Misschien zijn er wel mensen aan het bevallen? :confused: ?
    Hoe gaat het met iedereen?

4. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

pff wat een weertje he :)
    ga zo ff een ijssie halen :D
    heb veel vage pijn en zo :confused:
    nou van mijn mag het beginnen hoor :)
    ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet en hoe groot hij is en hoe veel hij weegt en of hij veel op onze dochter lijkt ect :)
    hij is wel actief vandaag :)
    eva loopt hier heerlijk in haar rompertje rond :D
    en georgie zit tv tekijken naar wielrennen ;)
    we zijn vandaag ook ff bij de buren geweest maar pff die bank das niet fijn wij hebben een diepe bank maar hun :oops:
    gelukkig is onze bank wel hoog en je zakt er gelukkig ook niet in weg dus hoef gelukkig geen takelbedrijf te bellen :)
    dinsdag naar de vk toe ben benieuwd en dan gaan we al weer om de week :D
    nou voor iedereen :p zwaai :D dikke knuffel :D zwaai :p

en doe alles lekker op je gemakje :idea:
    reargeer snel weer op iedereen :)

groetjes chantal georgie eva baby b :p

5. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ja, hier komt er nog één zich melden. Door de hitte naar binnen verdreven. Normaal kan ik uren bakken, maar met mijn eigen oventje is het nu toch echt te heet. Wel jammer, want het is hier Zutphen op zondag. Erg gezellig met muziek, terrasjes, kraampjes etc. Maar goed, te warm en te druk, dus lekker binnen op de bank uitpuffen.

6. mama: Ja, ik kan ook niet wachten.
    Geniet jij ook maar van het weer!
    Hmm lekker, ik wil ook een ijsje!

Bianca: Ik vind het ook niet te doen hoor, ik zweet al als een otter als ik op de bank binnen een boekje ga zitten lezen, als ik naar buiten stap ga ik gelijk sterretjes zien...

Oh wat heb ik een zin om te zwemmen...

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik zit lekekr in d etuin, ik vind het hier wel goed te doen. Er staat een hele grote boom die het hier een beetje schaduwerig maakt, precies lekker.

Nou vrouwtje vond paard helemaal leuk, alleen ze wilde er ook mee springen. Dus even los laten springen... Whaha, nou mijn merrie is GEEN springer... Ik heb op een gegeven moment zelf maar gezegd dat ik er niet blij van werd, want ze zei zelf maar niks dat vrouwtje. Paard was al helemaal moe en ik had zoiets van ja, als er toch wat mee wil springen is dit echt niet wat voor je en dan hoeft ze van mij ook echt niet ook nog onder het zadel met die warmte.. :oops:
    Daar was ze het mee eens... Dus helaas... Maar ben er niet rouwig om..
    Woensdag komt er weer iemand en zondag ook weer.. :D

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Gisteren had ik meer last van de warmte dan nu...
    Ik zweet inderdaad wel enorm snel nu.. Blugh...

Goddess, ik ben ook enorm nieuwsgierig enil haar zo graag avst houden! *zwijmel* Nog een paar weekjes.. Ik geniet nu maar extra van de buik belevenissen.. want laten we wel wezen, dat is en blijft iets bijzonders, zo'n levend wezentje in je buik. Ondanks dat het niet altijd gemakkelijk is enzo...

Ik maak me alleen weer zorgen.. Ik voel haar zo goed liggen, heb het idee dat er af en toe helemaal niets meer omheen zit aan vruchtwater, heb veel harde buiken, maar ze zijn niet pijnlijk.

Ik heb trouwens gezocht op dwarsligging...

Dwarsligging:
    Een enkele keer (minder dan in 0,5% van de zwangerschappen) komt het voor dat de baby dwars in de baarmoederligt.

Oorzaken:
    Een dwarsligging komt vaker voor naarmate een vrouw meer kinderen heeft gekregen. De baarmoeder is, door meerdere kinderen, is opgerekt en ruimer geworden waardoor het kind niet wordt gedwongen om in de lengte te gaan liggen.
    Daarnaast kan er een oorzaak zijn voor de dwarsligging zoals die ook zijn beschreven bij de stuitligging:
    afwijkende vorm aan het bekken
    afwijkende vorm aan de baarmoeder
    laag- of voorliggende placenta
    afwijkingen aan het kind zoals open rug.

Gevolgen:
    Als de baby dwars blijft liggen, kan hij natuurlijk niet normaal geboren worden. De gynaecoloog zal dan ook proberen om het kind te draaien in lengterichting. Als dit niet lukt zal er een keizersnede moeten plaatsvinden.
    Een risico bij een dwarsligging is het uitzakken van de navelstreng als de vliezen breken.
    Advies: Als je baby dwars ligt aan het eind van de zwangerschap, dan moet je als je vliezen breken direct gaan liggen. Dit ter voorkoming van het uitzakken van de navelstreng.
    Dus zelfs als je loopt te winkelen en je vliezen breken ga je midden in de winkel liggen en laat je een verloskundige bellen. Geen paniek. Dit komt maar zeer zelden voor. Het breken van de vliezen gaat bij een dwarsligging gepaard met het verliezen van een flinke plons water, dus als je een druppeltje verliest zijn het meestal niet de vliezen die gebroken zijn.

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hmmm is er geen zwangerzwemmen in een buitenbad? Zou eigenlijk wel moeten bestaan vind ik. Stel je voor dat je nog tot augustus zou moeten zeg pfffff.
    Heb nu toch maar weer wat nieuwe kleren erbij gehaald. Wilde eigenlijk voor die laatste weekjes niets meer uitgeven, maar goed, dit weer had ik ook niet zien aankomen.

10. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ook ik kom me weer even melden.. hier gaat alles redelijk. Ik had gisteren een goede dag. Ik heb samen met mijn ouders huizen gekeken want ze zijn op zoek naar een ander huis en we hebben zelfs nog even in de stad gelopen. ik kon gewoon niet geloven wat ik allemaal kon :confused:

'S avonds was er een voorstelling van Jeroen van Merwijk (cabaretier, geniaal!) hier en daar zijn we ook nog geweest. Het was maar goed dat de show zo leuk was want de stoeltjes zaten voor geen meter met zo'n lichaam..

Vandaag is mijn lichaam wel lichtelijk beledigd door gisteren. Ik werd pas om half 11 wakker :confused: (is me niet eerder gebeurd sinds ik zwanger ben) en mijn voeten en handen zijn nog dikker en pijnlijker.. Maar ja ik ben blij dat ik gisteren wat heb kunnen doen dus heb het er wel voor over.

Ik had afgelopen nacht trouwens gedroomd dat goddess was bevallen van een meisje. en dat we toen met zijn allen andere kleertjes moesten verzamelen omdat ze alleen maar jongenskleding had :)

ik heb trouwens de prenataldoos nu ook, gave doos wel!

Simone! Wat super dat je weer terug bent. Ik ben zo benieuwd hoe het straks zal voelen om een kleintje te hebben. Ik kan er van genieten dat jij en Yildou nu al samen zijn en ik ben zo benieuwd naar alle verhalen!
    Bevalling wel ok gegaan? Viel het mee of tegen?
    Het klinkt zo simpel hoe je het beschrijft maar dat was het vast niet.
    Ik ga nu de fotos van Yildou nog eens bewonderen ;)

Andere dames.. weer sterkte met alles.. we komen er doorheen.. we waggelen gewoon door :)

11. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    zweten? doe ik helemaal niet.... :( kan mijn warmte dus ook niet echt kwijt...
    normaal juist wel.... lijkt wel de omgekeerde wereld...
    ook eten en zelfs drinken lukt weer niet.. :( en plassen idem.. :(:(:(
    sorry voor mijn geklaag...

12. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    haha AMilah, wat een leuke droom heb jij gehad... arme goddess... ;)

13. simalex

simalex Bekend lid

Hallo dames!

Heb ik ook meldplicht? ;) Of tel ik niet meer mee? ;)

Amilah -> Fijn dat je gisteren zoveel energie had. En voor alle dames die niet tegen de warmte kunnen, helpt een lauwe douche niet? Of een lauwig bad?

Ik vond de bevalling heel erg heftig. En ik had veel meer pijn dan dat ik me van te voren had voorgesteld. Die persweeen waren ontzettend heftig. Vooral die paar die ik moest 'wegzuchten', dat kan dus gewoon niet. Je lichaam is gewoon bezig om het kind eruit te werken (klinkt wat oneerbiedig, maar zo voelt het wel). De pijn tijdens het persen viel opzich mee, maar daar ben je dan helemaal niet meer mee bezig. Ik heb dus ook helemaal niks gevoeld van het scheuren. Alleen het hechten was niet helemaal goed verdoofd, dus dat voelde ik dan weer wel. En op een gegeven moment dat de verdoving later die dag was uitgewerkt.
    Dat knuffelen en zwijmelen is hier elke minuut van de dag. Maar ik wil jullie niet jaloers maken.....
    De bosrtvoeding gaat inmiddels helemaal goed. Ik heb echt een hele goede kv! Ze gaat gewoon rustig zitten en geeft tips en helpt. En ik mag een half uur 'omklooien' zonder dat er iemand roept dat je op moet schieten of klaar staat met de fles. Ook mag ik nu op verzoek voeden. Er moet minimaal 2 uur en max 4 uur tussen zitten. En ze mag vanacht proberen door te slapen! En dat voelt echt geweldig!
    Ik voed nu in rugbyhouding (aanrader voor dames met 'zware' borsten). Gisteravond had ze vrij weinig gedronken, ze viel weer in slaap. Dus ik had haar even lekker op mijn buik gelegd. Toen begon ze toch weer te zoeken. Dus haar op mijn borst gelegd, die ze goed pakte. Ze lag heerlijk ontspannen met het hoofdje op mijn l-borst en de voetjes naar r over mijn buik. :D

Bianca -> Volgens mij gaan de buitenbaden pas 30 april open? Mar je kunt toch ook wel recreatief buiten zwemmen? Al zijn de dag daarna bij mij de vliezen gebroken....

Tigger -> Tis echt bijna zomer buiten heh? Ik ben lekker in de schaduw blijven zitten. Ben niet zo'n persoon van de hitte. Van mij hoeft het zomers niet warmer dan 25 graden. Maar ik zweet me het leplazerus. Heb medelijden met jullie zwangeren! :rolleyes: En er is weer een potentiele koper minder? Zo te lezen vind je dat niet helemaal erg.

Goddes tear -> Hoe is het nu met jou meid? Ik heb op de zaterdag nog wel aan je gedacht. Bevalt het nog een beetje op je eigen stekje? En volgens mij heb ik (en mvjannelle) de weddenschap gewonnen?

Mama -> Lijkt me niet handig zo'n diepe bank als je zwanger bent. Steeds dat takelbedrijf erbij ;)

Lief zonnetje -> Waar kun je een tshirt met kippenvel kopen? Lijkt me leuk ! ;) Mijn kraamverzorgster blijft tot vrijdag. Heb recht tot de 10de dag en nog 3 x 5 uur couveuze nazorg! Succes met de rits. Lijkt me erg lastig om te naaien.

Nemo -> Weet je zeker dat je ALLES klaar hebt voor de bevalling? ;) En vandaag mocht ze in de kinderwagen achter huis... Heerlijk hoor!

Momtobe -> Ik heb de zondag voor mijn vliezen braken helder slijm verloren. En 3 dagen nadat mijn vliezen zijn gebroken, zag ik de slijmprop in de wc liggen. Ik wist niet dat dat in die volgorde kon, maar goed.

Nou, ik zal eindelijk even een poging doen om bij te lezen... Tenminste, als Yildou rustig blijft slapen... mijn borsten zeggen dat het tijd is...

Groetjes Simone.

14. Niet meer actief

Liefzonntje; geen sorry! je moet gewoon even kwijt. Ik kan me warmte ook niet kwijt zit nu maar weer lekker binnen. Daar s het wat koeler.

Amilah; lekker dat je gister zo hebt genoten. Ik heb daar dan ook wel dagje minder voor over. Die droom. Zou toch wat zijn zeg!

Bianca; Dat zou wel lekker zijn. Maar niet in warm water dan he.

Tigger; Ik zweet ook heel erg snel en normala heb ik daar niet zo een last van. Kan ook minder tegen de warmte als normaal.
    Het wil nog niet echt lukken he met je paard, maar straks komt de juiste persoon hoor!

Liefs Nathasja

15. Tigger: Balen van die springvrouw, nouja, volgende keer beter!
    Je hebt gelijk hoor, het is heel belangrijk om te genieten van het gewoel in je buik, voor je het weet is het weg.
    Misschien kun je de volgende keer bij controle vragen of ze extra op het vruchtwater willen letten?
    Ikzelf heb ook het idee dat er nog maar erg weinig vruchtwater is.

Bianca: Dat is opzich wel een goed idee, zo'n buitenbad...

amilah: Wat leuk, naar zo'n caberatier gaan, heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me wel wat (na de bevalling dan, want als ik te hard lag krijg ik harde buiken).
    Ach nee, jij ook al? Mijn moeder droomde ook ineens dat ik een meisje kreeg, en ik zelf ook. Was er toch behoorlijk van geschrokken. Lijkt me vreselijk (begrijp me niet verkeerd, ik vind meisjes hartstikke leuk, maar ik ben nu helemaal ingesteld op een jongen) om dan ineens een meisje te krijgen.
    Ik zou echt acuut een hartaanval krijgen hoor, als er een jongetje zonder peimeltje uit zou komen :) .

De prenatal doos stelt tenminste wel iets voor ja, vergeleken met de andere dozen.

Hahaha :) , we "waggelen" door, hihi!

Lz: Gooi het er allemaal maar lekker uit hoor!

Ja hoor, lach me maar uit... Leedvermaak... Bedankt he? ;)

Simalex: Natuurlijk heb jij ook nog meldplicht, zo makkelijk kom je niet van ons af! ;) .
    Wat fijn dat de BV nu goed gaat, super!
    Zit nu lekker weg te zwijmelen bij jouw verhaal (behalve het bevallings/hechtings gedeelte *slik* ).
    Wat heerlijk dat jij al kan klooien met je kindje!

Het gaat opzich allemaal wel hoor, ene moment roze wolk, ander moment donderwolk.
    Wat lief van je :D .
    Ja natuurlijk hebben mvjanelle en jij al gewonnen, maar ik bedoelde nu meer: Wie is de volgende? .
    Had ik misschien iets duidelijker neer moeten zetten :oops: .

Hahaha, een t-shirt met kippenvel! Whahaha! Flauw hoor :p ;) .

O, ben je met Yildou naar buiten geweest? Lekker hoor!

Veel suc6 met bijlezen!

16. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

zo heb geen zin om te koken heb heerlijk een pizza besteld :)
    net ff een ijsje op voor de helft want eva pakte hem af :)
    nou iedereen eet smakelijk en doe rustig aan :D

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

@ Simone;Ik heb genoten van je verhaal en van de foto's van je prachtige dochter natuurlijk.

@Iedereen; ik ben gewoon een beetje lamlendig van die warmte , een voet is ook helemaal opgezwollen...... scheelt nog dat het er geen 2 zijn.

Voor de rest puffen we gewoon door he.

18. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Simone: NATUURLIJK heb jij ook meldplicht ;) zeg denk jij zomaar daar onderuit te kunnen nou jouw buik zich "stil" houdt en niet continu heen en weer meer beweegt..... ik dacht het niet.... wij willen wel weten hoe het straks zal zijn... en al jouw verhalen horen.... dusseh als je tijd hebt (want het kost vast ontzettend veel tijd zo'n kleine meid en dan ook natuurlijk nog je man!) Net als Jingels geniet ik van je verhalen! Fijn dat de borstvoeding nu zo goed gaat en dat de KV je zo goed helpt. Mag ik uit je opmerking van het "30 min klooien zonder ingrijpen enzo" opmaken dat ze dat in het ziekenhuis wel deden, dus al de fles gingen geven enzo? Lijkt me heel frustrerend, zeker als je zelf anders wilt!

Goddess: haha ja nu kan ik eindelijk een keer leedvermaak hebben naar jou toe.... want eh volgens mij sta jij ver voor naar mij toen.... ;) ;) ;)

Zit lekker binnen op de bank, beentjes omhoog, voedingskussen in mijn rug, tuindeuren wagenwijd open... te genieten van momenteel veel gehuil uit de buurt (wonen in een jonge buurt) de hele dag genoten van de kids die met water aan het klooien waren... echt super omdat allemaal te horen en te bedenken dat wij over een paar jaar......... droom droom droom....... :) :)
    ohja, heb de hele dag al buikpijn....erg vaag...

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    jingels, hoe doe je dat eigenlijk, 1 been opgezwollen en de andere niet? lijkt me heel raar.... en hoogst irri

20. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heb even vluchtig alles gelezen. Zie dat er meldplicht is ingesteld vandaag dus ik dacht zal ik direct even doen
    Simone wat heerlijk dat de bv goed gaat en dat je lekker geniet. Zo leuk om je verhalen te lezen.
    Lees ook dat er een aantal goed last hebben van de warmte, troost halverwege de week zou het koeler worden.
    Zelf heb ik er geen last van, ben de hele middag naar het strand geweest. Was echt lekker, en druk ook al. Heb alleen mooi mijn rokje aangehouden, ga met die benen en billen mooi niet in bikini :oops: :oops:

@Mama ik ben gek op ijs op het moment, als ik mij er aan over zou geven at ik de hele dag softijs en schepijs =P~ .
    @Lz lijkt mij heel vervelend als je niet zweet nu, dan krijg je het inderdaad super warm. Jammer dat eten en drinken ook weer minder gaat.
    @Amilah mooi dat je zo een goede dag had gisteren, elke dag is er een toch.
    @Tigger denk dat de baby er geen last van heeft als je op je zij legt, als je twijfels bel je morgen toch de vk. Dat zorgen maken herken ik goed. Kan mij soms ook van alles in mijn hoofd halen. Als ze maar genoeg vruchtwater heeft, word mijn buik niet te heet, waarom beweegt ze zo weinig, als de bevalling maar goed gaat etc etc :( Zal er wel bij horen maar erg vervelend soms.

Deel Deze Pagina