hallo allemaal wat zijn jullie er allemaal vroeg bij!en wat een leeswerk dan alweer gelijk . maar dat maakt het wel erg gezellig! iedereen die naar de vk of gyn moet vandaag heeeel veel succes! ik moet over 10min naar ziekenhuis, weer op controle bij de gyn, vorige week zijn de medicijnen verhoogd kijken of dat effect heeft gehad, me tasje gaat mee voor het geval dat ik toch weer moet blijven......maar ik blijf positief denken dat ik straks gewoon weer thuis ben. vannacht beroerd geslapen....maar las dat meer meiden daar last van hebben! had veel krampen en steken in me onderbuik, heeft 5 uur lang geduurd bah nou meiden, tot straks hoop ik! liefs dees
Rachel... jij dus ook nog steeds aan het spugen... cola is echt wel geweldig he? maar ik roer wel de meeste bubbels eruit... Wat raar dat jij om de 2 weken naar de VK moet... Ik moet komende maandag weer en daarna elke week.... Ik zit nu al weken op elke 2 weken en zelfs een periode 1 keer per week maar goed dat had de wel bekende oorzaak. Ik dacht dat na 36 of 37 weken standaard was dat je elke week zou moeten... Het stelt me trouwens gerust dat vrijwel iedereen hier buikpijn heeft... of een zeurderig gevoel.... loop ook al ruim een week met het gevoel alsof ik ongi moet worden of erger.... maar heb zelf het idee dat dat door het indalen komt. Komende maandag toch maar ff vragen.. moet trouwens een lijstje met vragen maken.. we hebben dan het "bevalpraatje" dus vriendlief moet weer mee. Nou ik ga weer verder met de rits in de hoes van het voedingskussen.... tis een hele klus zeker omdat het de eerste keer is en ook nog eens een mega lange rits is.... maar ik denk dat ik wel blij ben als het af is... zo'n mooi stofje namelijk!
@tigger: vooral niet schuldig voelen want dat is moeder natuur, jij kan er helemaal niks aandoen. Het belangrijkste is dat je kind gezond ter wereld komt. @desi: hopelijk mag je weer naar huis vanmiddag @bianca: had je steken in je buik? Of andere pijn? @rachel: ik moet volgende week dan ben ik bijna 37 weken en daarna iedere week. @mama: balen joh dat het verzet is maar gelukkig wel dezelfde dag nog. @LZ: he balen joh dat je geen eten kan binnenhouden dat lijkt me echt vreselijk. Ik drink elke dag een kleine blik cola light misschien werkt het bij mij al bij voorbaat want ik heb nog nooit last gehad van maagzuur. Ik kan wel minder eten of ik heb minder honger maar ik heb nog niet gespuugd. @N22: lijkt me inderdaad niet prettig zo lang in het ziekenhuis. In Frankrijk blijven ze 8 dagen volgens mij standaard maar mijn moeder vond het toen heerlijk maar ik slaap ook slecht in een andere bed. Voor de meiden die al verlof hebben wordt WAZO wekelijks of maandelijks uitbetaald eigenlijk? (zwangerschapsverlofgeld) Ik heb vrij goed geslapen en maar 1 keer geplast jippie om 7 uur al wakker en ontbeten met mijn man en daarna weer het bed ingedoken en van 8-10 uur geslapen. Ik ga zo boodschappen doen en het huis schoonmaken.
Bibiche, ik heb continu pijn onder in de buik. Alsof je veel te nodig naar de wc moet, zeg maar. Of dat je lucht vast hebt zitten. (ben dan al 6x naar de wc geweest en er komt continu ontlasting). Toch geen buikgriep gevoel of zo. Echt in de baarmoeder. Misschien wel het indalen, ik weet niet. Vanmiddag naar de vk gelukkig
OH ok dus je gaat wel poepen want ik heb soms steken onderin omdat ik juist niet kon gaan (gelukkig deze laatste week wel goed ). Maar ze zeggen toch ook dat een bevalling begint met veel poepen/diarre :
Lz, dat spugen moet je inderdaad echt wel klaar mee zijn. Ik kan me voorstellen dat j eniet gelooft dat je straks niet meer hoeft.. Dat moet heel raar zijn.. Meiden thansk allemaal.. *kus* Bianca, sterkte vanmiddag.. Bibiche, heerlijk zo geslapen! *jaloers* Desi, we zien je vast zo weer.. en anders Sterkte! Hier ook buikpijn, vooral 's avonds en ;s nachts...
Ik had gisteren Choco een pb gestuurd hoe het was met Assepoester. Dit kreeg ik terug: Ze is sinds gisteren thuis met de kleine. Voor zover ik weet is de borstvoeding nog niet helemaal op gang gekomen dus ze is nog aan het bijkolven. Voor de rest gaat alles goed. Dus naar omstandigheden alles goed met Assepoester. Als ze tijd en zin heeft zal ze zich hier wel weer melden. @lz: balen zeg dat je nog steeds moet spugen, houdt het dan nooooooit op ? En dat ongigevoel is idd hier ook wel eens. Mijn vk zegt dat het zo begint. @Bibiche: die "poeptheorie" heb ik idd ook vaker gehoord. En WAZO is dat van belgie ? Ik heb er nog nooit van gehoord. @Biana: veel plezier vanmiddag bij de vk. @desi23: en hoe was het in het ziekenhuis ? @mama1986: veel plezier vanavond bij de vk. @Rachel1984: ja sinds verleden week (week 36) moet ik elke week. @Tigger: niet schuldig voelen jij kan er niks aan doen. Kindje kan er gewoon niet gewoon uit. Ben eigenlijk pas net mijn bed uit. Vond van mezelf dat het nu toch echt wel eens tijd werd . Kan nog heerlijk slapen. Verder weer weinig nieuws hier. Gelukkig is het wat koeler, moest maar weer eens wat in het huis doen. Iedereen een prettige dag !
@ bibiche; ken het begrip WAZO ook niet. In Nederland is het zo dat je gewoon je salaris krijgt, en je werkgever krijgt van het UWV het uitkeringsgeld. Dus ik merk daar helemaal niets van. dames bedankt voor de antwoorden op mijn praktische vragen. Van week maar wat versiering gaan halen. gisteren naar een informatiebijeenkomst over borstvoeding geweest, was erg leerzaam en ook nog gezellig. Vandaag uitgeslapen, meestal sta ik rond half 9 op, maar nu nog 2 uurtjes doorgeslapen. Heb veel last van mijn rug. Maar moet mijzelf ook gaan aanleren om 's middags even een uurtje te gaan rusten en niet door te buffelen. Maar ja voel mij nog steeds goed. Ga vandaag niets doen heb ik besloten behalve sporten, morgen weer een dag. Ik ga nu donderdag naar de VK (36 wk 4 dgn) en hoor dan wanneer ik weer mag komen. Op de site staat vanaf 36 weken om de 2 weken en vanaf 38 weken elke week. Dus ik weet niet wat ze voor mij aanhouden. Als nu pas over 2 weken moet dan ben ik al bijna 39 weken.
Lekker toch! Hier nog een hoor, kom net uit de douche. Tussendoor word ik wel eens wakker, ga ik effe lezen en dan weer slapen @Tigger sterkte meid, je kunt er niets aan doen hoor! @LZ en Rachel het houdt niet op dat misselijke he, vind het echt rot voor jullie. Rachel ik ga nu ook elke week naar de vk. @Female en N23 dus bij jullie blijf je standaard 5 dagen in het ziekenhuis, kun je ook thuis bevallen als je wil? @Desi succes, hopelijk zijn de medicijnen goed aangeslagen. @Bianca vervelend hoor die buikpijnen, succes vanmiddag. @Mama1986 oftewel bol.com ook veel plezier vanavond bij de vk. @ Alida en Natasja ook succes bij de gyn/vk Zelf mag ik ook vanmiddag weer naar de vk, we gaan wel met een hele groep he vandaag Voel mij prima. Dat ongi gevoel herken ik wel, het komt en gaat. Het is bij mij nog niet heel pijnlijk maar het is er gewoon soms. Raar genoeg blijf ik ook enorm aankomen. Ik eet gezond, beweeg veel en snoep zo min mogelijk ( nee heb mij niet aan de chocmonsters over gegeven gisteren ). Word een big mama denk ik.
He Erica, ik wil wel met je wisselen hoor! Ikke aankomen, jij spugen Deal Janice: sporten wat doe je dan? Wow sta perplex.... knap hoor enneh natuurlijk super fijn voor jou! Nemo: slim van je om choco een pb te sturen...! Hmm begint de bevalling met een ongi gevoel..... dat zou super zijn... maar ja, heb er al ongeveer een week last van dus.... t zal wel niet... en eigenlijk moet de uk nog 2 weekjes blijven zitten. Bibiche: last van maagzuur heb ik de laatste weken helemaal niet meer... omdat ik denk ik maar zo weinig kan eten en binnen houd... dus dat is het enige voordeel! en ja COLA IS SUPER! over 100 geleden gesproken... hoe deden de vrouwen het toen zonder cola iedereen die vandaag naar de vk moet: succes enneh hoop dat alles goed is!
Nemo, super dat je choco gepbt hebt! Fijn dat ze thuis zijn! Nu inderdaad maar afwachten.. En oh, wat heb je lekker goed geslapen! En Erica ook al.. Pff ik wil ook lekker slapen... Ik ga zo naar mijn werk.. Het nieuw MC wordt geinstalleerd... (OR) En daarna wat eten. Eigenlijk geen zin, maar vind wel dat ik moet gaan en als ik er ben, dan zal het vast wel leuk zijn...
Het kan toch nog een juni kindje worden... 21 + 10 = 31 mei... en als je dan net na 12 uur snachts bevalt is het 1 juni Overigens ben ik ook 21 mei uitgerekend en nu 35.1 en jouw banner geeft 35.3 aan.... vergis je je niet tja zwangerschapdementie kan rare dingen met je doen...
Ja gaan vandaag veel naar de vk/Gyn... Drukke dag, hihi.. Lz, misschien eens googlen op 100 jaar geleden en zwanger, hihi...
Hoi meiden, Ben net terug uit het ziekenhuis. Helaas is de draaipoging niet gelukt. Dit is me trouwens 100% mee gevallen. Nu zijn voor onze allle data's bekend vanaf donderdag gaan we even een hectische tijd tegemoet en op 2 mei zullen wij papa en mama worden. Heb geen puf om op iedereen te reageren. Ik wil wel Alida nog even sterkte wensen en ik zal duimen dat je niet hoeft te blijven. Ik reageer straks even op de andere. liefs Nathasja
Hmm wat raar dat ik dan pas weer over 2 weken moet, zal het eens navragen morgen dan! Zoiezo zijn ze hier met wel meer dingen erg laks hoor Maar goed fijn dat alles goed is met Assepoester. Net ff boodschapjes gedaan en ga zo lekker op bed tv kijken samen met de kat Ik ben zooooooo benieuwd wanneer er weer een nieuwe baby geboren word kan nu in princiepe iedere dag! Hoop ook dat alles oke is met Goddess trouwens....
Had ik het laatst met collega's over. Over vroeger zwanger zijn. Toen hadden ze ook geen zwangerschapstest, maar deden ze de kikkerproef. Voor zover ik het begreep spoten ze wat urine in een kikker en als die kikker na een paar dagen een andere kleur kreeg dan was je zwanger. Pf ik vond die test van nu al lang duren...... En bah ik verveel me. Ja kan wel stofzuigen enzo maar daar heb ik geen zin in
Jeetje tassie, balen dat het niet gelukt is! 2 mei is het dus zover, spannend! Ga maar lekker even uitrusten!
@Tassie mooie datum meid 2 mei! Ik zie jullie smsje dan wel verschijnen Hoop dat ik inmiddels dan ook bevallen ben hihi...straks gaan we alsnog tegelijk....ach dan heb ik Tigger nog om te smsen Jammer dat de poging niet is gelukt maar wel fijn om te weten wanneer jullie kindje nou komt. Nog 2 weekjes gedult!