Ha elisabeth, Hoever ben jij? En wanneer heb je je echo? Ik probeer ook vanalles om te zorgen dat ze op mijn werk er niet achter te komen. Ben doodop en gisteren net na de lunch alles er uitgekomen.... gelukkig heb ik de wc kunnen halen, maar volgens mij hebben ze wel wat door... Vandaag van allerlei opmerkingen gekregen en het ging wel opeens veel over zwanger zijn, bevallen en Moeders voor moeders... verder is er op het werk net een babyboom geweest (3 collega's in 1,5 week tijd bevallen) dus moet er flink geshopt worden... en werd er gezegd dat ik vast de volgende ben..... Maar goed, hoop dat ik het volhoud, nog 2,5 week werken en dan is het herfstvakantie.. daar kijk ik ernorm naar uit. Ff lekker kunnen blijven liggen, bijkomen en geen shit smoesjes...
rachel: emesafene kun je idd vragen aan je huisarts, dit is geregistreerd om bij zwangerschapsbraken gebruikt te worden (zit oa meclozine in wat ook gebruikt wordt bij reisziekte), en 't wordt vergoed. Ik zou het gewoon vragen, wij zien het regelmatig in de apotheek voorgeschreven worden. gr, emmetje
Er zijn bij mij op 't werk 3 collega's die het weten. Dat zijn degenen met wie ik het meest samenwerk. En, ik weet nog niet wanneer ik de echo heb. Ik moet de 17e voor m'n eerste controle bij de verloskundige. En dan krijg ik echopapieren mee. Dus nog even geduld hebben...
he elisabeth, hoever ben jij? Je hebt nl geen banner, bewust? de echo is super als je een kloppend hartje ziet... verder was het een klein garnaaltje... dus nog niet veel te zien
hoi tassie1723, hoop echt dat het niks ergs is. ik duim voor je. hoi liefzonnetje, ik vertel 12 okt zeker hoe het geweest is. vindt het wel spannend hoor. liefs chantal.
Ha Chantal, Tx, ben heel benieuwd! Ik heb overigens ook aan de VK hier gevraagd of het niet schadelijk is als ze zolang kijken, want ik las dat dat 45 tot 60 min was.... groetjes en weltrusten!
Hallo dames, ik heb alles gelezen maar ff geen zin om op iedereen te antwoorden (doe ik later wel weer). Er wordt hier ook zoveel geschreven @tassie: hopelijk is er niets met je beeb en blijft het bloed nu gewoon weg. Even over medicijnen tegen misselijkheid, huisartsen schrijven idd vaak Emesafene voor. Als je veel moet overgeven gebruik je de zetpillen en evt. later over op gewone tabletjes. Hier wat informatie: http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/M ... doxine.asp Als er moeilijke termen in staan meldt het dan ff dan zal ik proberen uit te leggen @Liefzonnetje: goed dat je het ff gevraagd hebt aan de verloskundigen hier. Ik wil de beeb wel graag zien maar moet niet slecht zijn natuurlijk. Laat je ff weten als ze geantwoord heeft (anders ben ik bang dat ik het vergeet). Ps ik ga 31 oktober naar Bilthoven.
Bedankt voor de tip, vandaag ging het iets beter maar zodra het weer slechter gaat ga ik meteen naar de huisarts en zal ik de naam noteren van die zetpillen! Nathasja ik hoop dat alles goed gaat meid! Sterkte!
Hay tassie.. ik hoop dat alles goed gaat met jou en je kindje. Hier jammer genoeg ook weer gedonder met roze/bruinig verlies. Natuurlijk ontzettend ongerust en de HA kon dit niet echt wegnemen. Nu mag ik donderdag (gelukkig) weer voor een echo. Maar ik ben gelijk weer helemaal over mijn toeren natuurlijk, het verdriet van de vorige MK ligt nog te vers in mijn geheugen. Op het moment is het even rustig, geen pruttel zeg maar. Maar ik weet nu gewoon ff niet waar ik aan toe ben. Ben nog wel misselijk en zere (.)(.), dus ik weet het echt niet. Maar donderdag ga ik jullie zeker op de hoogte houden. Morgen moet ik naar school en als het rustig blijft, qua pruttel, doe ik dat ook maar geloof ik. Anders vreet ik mezelf ook maar de hele dag op. Groetjes Simone wish me luck!
Hey zonnetje, Ben je ook apothekersassistent? Hier alles rustig, vandaag voor het eerst weer gewerkt na 2 weken, ging gelukkig goed. Heb meteen mijn baas ingelicht over mijn zwangerschap, hij feliciteerde me met 3 kussen op de wangen. Nou ik ga zo maar slapen morgen weer een dag.
Hallo allemaal, Effe snel jullie berichten gelezen. @Tassie en Simone sterkte, hopelijk is het verder goed. Simone fijn dat je snel weer voor de echo mag, dan weet je meer. @Rachel gelukkig dat het iets beter gaat. @Chantal leuk hoor nog een extra echo! @Alle andere ook succes met zwangeren Hier alles goed. Ik heb wel wat buikpijn maar ach dat heb ik al 7 weken op en af. Het eten gaat al wel weer beter, gewoon in kleinere porties. Verder heb ik besloten wel een nekplooimeting te doen. Heb honderden dingen afgewogen maar goed uiteindelijk de knoop doorgehakt. 17 oktober mag ik dus weer voor de echo om de meting te doen. Eigenlijk kijk ik wel uit naar die echo. Voor een piekeraar als ik is een extra bevestiging dat het goed is beter (en als iets niet goed is pieker ik met recht).
Simone: veel succes donderdag! Hou ons op de hoogte Bij mij zijn de kwaaltjes al behoorlijk af aan het nemen. Zo nu en dan nog even kokhalzen (heb gelukkig nog niet 1 keer boven de pot gehangen) maar de moeheid is zo goed als weg en aan de andere dingen (zoals gevoelige tepels) begin ik steeds meer te wennen. Nu begint mijn buikje ook een beetje te groeien, dus het is nu alleen maar leuker aan het worden. Maandag lekker voor positiekleding geshopt. Een mooie nette zwarte broek die ik nu, maar ook nog over 6 maanden aankan en een shirt/truitje die ook lekker lang meegaat. Ik heb ook nieuw ondergoed gekocht, de S-jes zaten echt veel te strak
lieve allemaal, Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag over die scholingsecho.... maar zodra ik die heb, post ik het antwoord hier, oke? Verder gaat het vanochtend goed De hele nacht super misselijk geweest, vanochtend eerst een half uur in bed blijven liggen en 2 kermiskoekjes gegeten (die zijn errug lekker ) verder blijf ik gewoon voorlopig ff koud douchen, dan ga ik niet onderuit in ieder geval. Hebben jullie trouwens het s nachts ook zo vreselijk warm? Ik lijk wel een broedoven ! Zelfs een laken vind ik soms te warm.... en dan ligt vriendlief gewoon onder het dekbed, terwijl ikk altijd de koukleum was... Ohja jingels, ik ben geen apothekersassistent, ben wel paramedicus maar laat even in het midden wat ivm het feit dat ik docent ben en veel mensen mij kennen....blijf liever nog even anoniem totdat in ieder geval de 12 veilig bereikt is!
Goedemorgen! Even snel een berichtje. Ik ben een dagje thuis vanuit Den Haag, moet namelijk naar school vandaag...
hoi hoi, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik ben blij dat ik maandag voor de echo mag en dat ik niet tot de 23ste moet wachten scheelt mee een hoop onrust. Simone vervelend hoor. Succes morgen en ik hoop dat het bij ook niets is. Liefs Nathasja
Tassie, ik hoop dat alles goed is.. Ik zou ook erg bang zijn... Hier is alles raar.. Ben veel misselijker dan anders, maar mijn boobs doen minder zeer.. Bah, allemaal onzeker dus... Rachel, ik heb zo te doen met je..Ik word al flauw van dat weeige gevoel waar ik last van had (nu wat meer misselijk).. Ik kan me dus voorstellen dat jij er helemaal klaar mee bent.. Nog even volhouden!
Tigger, Wel vervelend dat je missleijk bent. mijn probleem is ook nog dat ik bijna geen kwaaltjes heb. Alleen moe (maar dat kan ook van mijn nek komen heb namelijkeen wiplash) en pijn in mijn buik sinds dag 1 wat nu ook erg is afgenomen en sinds vandaag weer pijn in mijn boobs. Ik hoop ook dat alles goed is,mijn gevoel zegt van wel. Maar ondanks dat zit er toch een stemmetje in mijn hoofd die niet zo leuk is. We zullen zien maandag. Liefs Nathasja