Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hey meiden ik lees af en toe ook mee hier hoor! ik vroeg me af hoe het met goddes gaat? de laatste keer dat ze er was had ze weeen? iemand nog wat van der gehoord?

ennuuhuh nog ffies en dan is de beurt aan jullie!

go girls :whistle: ;)

2. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Rachel: fijn dat alles goed was bij de vk, hoop ook voor je dat je volgende afspraak ook niet meer haalt en dat je je kleine in de armen hebt.

Nemo: wat raar dat je elke winkel een andere maat hebt.

Ben ook erg benieuwd hoe het met momtobe is, en natuurlijk met goddess.

Amilah: Ben ook wel benieuwd waarom het 7 dagen duurd voordat je de naam bekent maakt,

LZ: Hoop dat je je morgen wat beter voelt, en als je naar de vk gaat hoop ik voor je dat het meevalt.
    Ben benieuwd naar het antwoord van de vk hier.

Nachtvlinder: Goddess hebben wij ook nog niets van gehoord, en jij bent een juni mama?

Iedereen nog een fijne avond

Groetjes

3. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja ben een juni mama ben 14 juni uitgerekend.. en ik ben de bevallingen een beetje aan het kijken, en straks zijn jullie aan de beurt! spannend hoor meiden ;) succes met jullie laatste loodjes :)

4. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Dank je wel nachtvlinder, ik ben de bevallingen ook aan het kijken, ik ben dan nog bij april aan het kijken en hier kom ik natuurlijk altijd al.
    Jij ook succes verder.

Groetjes

5. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Tigger en Alida:

Ik heb me er niet heel erg in verdiepd :oops: Had ik tijdens mijn zwangerschap niet erg veel zin in. Maar het is in ieder geval zo dat na de geboorte van ons kindje de naam niet gelijk bekend wordt gemaakt. Er is dus een termijn van 7 dagen en ik weet dus niet precies waarom. Maar na 7 dagen is er een feest. Op dat feest wordt er een schaap geslacht en wordt er gebeden en tijdens het slachten van het schaap wordt de naam gezegd en vanaf dan mag iedereen de naam weten.
    Volgens mijn man kennen ze in Ghana het principe van kraambezoek dus ook niet echt. Want die mensen komen gewoon op dat feest.
    Misschien zijn die 7 dagen wel zodat de moeder en het kind even kunnen bijkomen ik heb geen idee. Ik zal het eens vragen vanavond :D

Ik ben nu toch ook wel erg benieuwd naar Goddess.. Duim dat alles goed gaat met haar..

6. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Amilah

Wat bijzonder, gewoon 7 dagen de naam nog geheim houden.
    Een kraamfeest is ook wel leuk, heb je alles in een keer.

Groetjes Alida

7. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Ja door het cultuurverschil gaat het bij ons allemaal wat anders. Maar ik vind dat juist zo leuk en spannend. En sommige dingen doen we weer helemaal Nederlands. We kiezen uit elke cultuur de leuke dingen uit ;)

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nou "leuk" hoor schaap slachten :-&

Doe ons maar beschuit met muisjes.

9. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Amilah: Ja van beide kanten de leuke dingen uitzoeken, wat een mazzel zeg wij moeten alles in het nederlands doen.

Nemo Ja doe mij ook maar beschuit met muisjes i.p.v een schaap. :)

Ik ga zo lekker slapen en ik zie jullie morgen weer.

Welterusten en tot morgen

Groetjes

10. simalex

simalex Bekend lid

Hallo dames

Die dagelijkse meldplicht ga ik niet echt redden ben ik bang ;) Ik heb het veels te druk met te genieten...
    Ik doe elke keer wel een poging om bij te lezen, maar tegen de tijd dat ik kan reageren leidt dat kleine meisje mij weer af.
    En om nu te zeggen dat ik veel energie overhoud met die gebroken nachten... dat is niet echt het geval.
    Maar goed. Ik leef nog erg met jullie mee. Sorry voor mijn 'horror-verhaal' over bevallen en pijn en hechten. Over een maandje kunnen jullie ook meepraten ;) Als het meerendeel hier bevalt, is Yildou alweer een maandje oud, gek idee hoor!
    Ik heb weer een paar nieuwe foto's in mijn album gezet. We zijn vandaag voor het eerst met zijn allen wezen wandelen buiten met de wandelwagen. Een klein blokje, maar ik was bekaf... Maar goed, wel heerlijk genoten!

Ik hoop binnenkort tijd te hebben om onze website te updaten.

Moet ik trouwens een meimama topic maken bij de mama's? We zouden toch samen over gaan?

Groetjes Simone

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Simone mooi dat je geniet. Mooi meisje hoor, leuk die foto's. Gaat het goed met de bv? Als je een mei mama topic wil openen moet je dat gewoon doen. Kan mij god voorstellen dat je wel de behoefte heb dingen te delen met andere nieuw geboren mama's. Mischien heb je toch andere vragen en verhalen nu. Wij volgen je wel.
    @Amilah bijzonder hoor. Goed dat jullie de culturen weten te mixen.
    @Nachtvlinder bedankt. Jij ook succes, geniet er nog even van.
    @Lz ging het goed met het soepje? Ik heb 75 kaartjes besteld. heb tot nu zo een 65 mensen die ik een kaartje wil sturen. Dan zijn 100 ngeboortezegels weer overdreven. Wij plakken wat gewone zegels en gooien ze bij de buurtjes door de deur.

Mijn energie lijkt vandaag niet op te kunnen in mijn hoofd maar in mijn lichaam wel. Heb gevwoon geen zin om te hangen maar de harde buiken lijken aan te geven dat het toch even moet. Ok prima maar op woensdag avond is er gewoon niets op tv :( .

12. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Ja schaap is ook niet zo lekker vind ik :( Maar ja dat is voor hem erg belangrijk dus maakt niet uit.. En beschuit met muisjes doen we natuurlijk ook ;)

maar het is beter dan koeienmaag dat eten ze ook wel eens. Dat is vies joh.. En het stinkt :pale:

13. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Alida -> haha moeten jullie alles in het Nederlands doen.. Hoeft niet ;) Maar dat heeft ook voordelen hoor. Het is ook erg ingewikkeld, twee culturen bij elkaar..

Simone -> Goed om te horen dat je aan het genieten bent. Lekker doorgenieten en je geen zorgen maken om de meldplicht hoor..
    Weet je dat ik helemaal uitkijk naar mijn eigen kindje in bad doen en aan kleden enzo. Is dat net zo heerlijk als dat het nu voor mij lijkt?

14. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Even een update over ons kleine meisje: ze is nog steeds aan het sukkelen met haar gewicht :( Dat betekend voor ons elke 3 uur voeden, bijvoeden met fles en kolven voor de volgende bijvoeding. Dus 1 uur werk, 2 uur rust. Ze mag iig niet meer afvallen, dus we hopen morgen op goed nieuws.

Heb her en der wat gescreend en las iets over momtobe en goddess. Als het voor hun begonnen is: veel succes! Ook las ik ergens dat een keizersnede is gepland voor 2 mei. Weet zo even niet meer bij wie, maar ook jou veel succes gewenst. Het is mij iig meegevallen en heb er een positieve ervaring aan over gehouden. Hopelijk valt het jou net zo mee als mij!

Zal even snel nog een foto in mijn album zetten.

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Goeiemorge meiden!

@Simalex fijn dat je toch weer wat hebt laten horen hoor! En ik snap dat je weinig tijd hebt zou ook lekker de hele tijd genieten denk ik.
    Als je behoefte hebt aan een mama topic mag je hem wel openen hoor, ik dacht idd ook dat we met z,n allen over zouden gaan maar weet niet meer zeker.

@Assepoester minder meid dat de bv nog niet zo vlekkeloos verloopt, komt vast goed! En wat een prachtige dochter hebben jullie zeg, schatje!

Geen nieuws meer van Momtobe en Goddess? Wie zijn hun sms buddy's? Ben wel nieuwsgierig hoor!
    Gisteravond heel veel wit slijm verloren en vanacht voelde ik steeds van alles lopen...Is doorzichtig slijm...best veel maar kleur en geurloos dus denk geen vruchtwater...

Ga nu weer naar bed, ben kapot vanacht maar 2 uurtjes geslapen dus probeer er nu nog ff 1,5 bij te doen....

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @simalex en assepoester: wat zijn ze toch schattig zeg als ik jullie dochters zie dan kan ik niet wachten zeg.

Vannacht weer niet zo best geslapen, vaak wakker en kan ineens ook niet meer doorslapen. Om 8.30 uur ben ik alweer wakker :cry:

Nou ja ik ben klaar om te shoppen bij de prenatal :)

17. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Een goedemorgen

Simalex: Heerlijk dat het zo goed gaat, en wat een schatje zeg.
    Geniet maar lekker verder, en als je niet reageerd is het niet erg hoor, ik kan het mij heel goed voorstellen.

Amilah: Koeienmaag :confused: bah dat lijkt me zeker smerig.
    Het heeft ook zo z'n voordelen dat je alles gewoon in het nederlands doet hoor haha dan hoef je niet te kiezen hihi.

Ben ook erg benieuwd naar goddess en momtobe.

Assepoester: Balen dat jullie meisje aan het sukkelen is met haar gewicht, hoop voor jullie dat het vandaag goed is.
    Succes ermee.

Rachel: Balen dat je maar 2 uurtjes hebt geslapen.

Hier is het sinds gisteravond weer prima, was ineens heel energiek. Was vanmorgen om 8.30 wakker en ik voel mij prima.
    Hoop dat het zo een tijdje blijft.
    Gisteren wel de hele dag krampen gehad(voorweeen?) echt dat ongi gevoel. Maar ja hoort erbij.

Iedereen een fijne dag.

Groetjes Alida

18. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Bibiche: Veel plezier met het shopen bij de prenatal.
    Niet zo mooi dat je slecht slaapt.
    Ik kon eerder ook wel tot 11.00 uur slapen maar dat lukt mij ook niet meer. Ben nu meestal tussen 8.30 - 9.30 wakker.
    Maar geeft niks wen ik er alvast aan om niet uit te slapen.

Groetjes

19. Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Simalex; lekker meisje hoor. Je moet lekker reageren wanneer je daar zin in hebt en wanneer het kan. Geniet er maar lekker van.

Amilah; jij liever als ik :D . Ik houd het wel bij beschuit met muisjes.

Assepoester, Vervelend dat jullie meisje aan het rommelen is met haar gewicht. Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt. Ik ben blij te horen dat de keizersnee mee viel. Ik moet 2 mei dus ben benieuwd.

Rachel; slaapse nog even.

Bibiche; shopse bij de prenetal!

Erica; Heb je nog een beetje kunnen genieten gisteravond? Ik hoop dat de harde buiken minder zijn geworden.

Hier alles zijn gangetje, wel meer pijn in mijn bekken weet af entoe niet meer hoe ik moet zitten. Lijkt wel alsof het nog meer aan het indalen is.
    ALs het maar even blijft zitten tot 2 mei :D . Ik hoop niet dat mijn gevoel uitkomt. Vandaag naar de anesthesist. Ben benieuwd

LIefs Nathasja

20. Female

Female Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal!

@bibiche veel plezier met shoppen!

@momtobe & goddes: ik kan niet wachten tot er nieuws is, ben toch zo vreselijk nieuwschierig naar jullie! :D

@alida fijn dat je je weer wat beter voelt! geniet ervan... spannend he als je krampen enz. hebt... bij alles denk je: wacht ff... wat is dit?!? hihi

@ Rachel hopelijk kun je overdag bijslapen! je hebt het wel nodig nu...

@assepoester: hopelijk krijgen jullie goed nieuws! zal zeker goed komen met de bv, moet toch eerst een beetje op gang komen en jij en je kindje moeten het allebei 'leren'.... gewoon goed doorzetten he! Geniet van alles!

@simalex gelukkig dat alles goed gaat! kan me voorstellen dat je erg geniet!

@amilah dat lijkt mij ook super, al dat verzorgen enz enz... en ook de bv daar kijk ik echt naar uit. lijkt me echt bijzonder allemaal. ga jij ook bv geven of fles?

@ erica ik hoop dat je je vandaag beter voelt en wat meer energie hebt! Nog een paar daagjes dan gaat het ook weer echt mooi weer worden, kun je weer lekker naar buiten, doet je toch ook goed meestal?!

@nemo hoe is het met jou vandaag?

Hoop dat ik zosnel niemand vergeten ben...

Hier gaat verder alles goed... Voel me eigenlijk prima (ik besef me dat ik daar veel geluk mee heb). alleen energie is niet meer zo veel en gewicht meezeulen wordt nu toch wel heavy... Probeer dus een beetje te relaxen maar wil niet echt lukken met mega nesteldrang. doe niks anders als poetsen en opruimen hihi...

gister nog even de bevalling gekeken. we hebben hier, behalve NL1,2 3n 3 alleen de belgische zenders en het is mooi dat ik de Belgische bevallingen kan volgen. Tenslotte zal ik die zelf ook gaan krijgen en het is toch allemaal anders hier als in NL, dus beetje bij beetje weet ik meer wat me te wachten staat. Het wordt wel écht spannend!

Iedereen een energieke, vrolijke zonnige blije dag gewenst! :)

Deel Deze Pagina