Hallo dames, Ik heb redelijk mijn best gedaan om de website bij te werken. Zijn jullie nieuwschierig, http://www.simalex.nl ! Alida -> Fijn dat je je zo goed voelt! Jingels -> Met voeding uit een flesje is het inderdaad op de binnenkant van je pols druppen. Voel je niets (dus geen kou of hitte) dan is de voeding goed. Met de magnetron heb ik geen ervaring. Wel heb ik ook iets gehoord over niet een te hoog vermogen... Bibiche -> Heb je eigenlijk al trouwfoto's? En bedankt voor het buddy zijn uit het ziekenhuis weg! Liefzonnetje -> Bestaat er dan een flessenwarmer voor de auto? Tigger -> Veel plezier bij je mam! Jingels -> Lekker irritant zeg, die lui. Drie borsten is inderdaad een goede 'straf'. Al lijkt het me wel superdruk een drieling... Babymei -> Fijne vakantie gehad? Erica -> chocolade whisperer? Nemo -> Ik ben nu inderdaad 18 kg lichter dan op het moment dat ik zwanger raakte! En nog steeds niet bewust aan het lijnen Groetjes Simone
Babymei & Nemo veel plezier bij de vk morgen. Tigger succes bij de gyn morgen. Eigenlijk heb ik alleen twee flesjes, geen flessenreinigers en opwarmers. Ach als ik het meteen nodig heb stuur ik het mannetje op pad. Wat zal die blij zijn dat hij twee weken vrij is Mijn meisje was de hele dag heel rustig, niets aan. Het laatste half uurtje maakt ze dat dubbel en dwars goed. Lijkt wel een verhuizing daar binnen.
De meningen over bv in magnetron lopen uiteen. Je moet er idd voor zorgen dat de melk niet te heet wordt. In de magnetron heb je altijd gedeeltes die warmer worden en gedeeltes die kouder blijven. Dus eigenlijk is het niet te doen. Dus zekerheidshalve in flessewarmer of au bien marie (schrijf je dat zo ?) Een 3ling moet je wel kunnen voeden. Maar wat een werk. Mischien doet ze ze om en om aan de borst ? De ene keer aan de tiet en de andere keer fv ? Nou ja zo te horen zal zij het wel weten. Ik moet morgenvroeg naar de vk. Maar ga daarna nog weer weg. Ik weet dus niet of ik me morgen wel kom melden. Jullie hoeven je dus geen zorgen te maken als ik niets van me laat horen
Ik ben net naar de vk geweest zag dat ik de hele lijst was vergeten heb het nu wel gedaan. Bloeddruk was vorige keer 150/90 was vandaag netjes weer 140/85 moet rustig aan blijven doen. Mijn meisje is dalende maar nog niet helemaal ingedaald dus ze denkt dat ze deze week nog niet komt. Tigger,succes morgen bij de gyn ik ben benieuwd of je straks ook een datum weet. babymei en nemo succes bij de vk morgen.
Wat is er nog veel gekletst zeg op deze mooie dag! Het weer was hier heerlijk in het zuiden! Heb met een vriendinnetje lekker in de tuin in het zonnetje gelegen. Had zowaar rust om een paar uur stil te zitten en ben heerlijk verkleurd! Ben nu mijn haar aan het verven dus het spul is nu aan het intrekken. zit er heel charmant bij dus.... Van het weekend weer zulk mooi weer, heerlijk! Ik geniet er echt van. Wat hebben we een goed seizoen uitgekozen voor onze baby' s he, lekker de zomer naar buiten met de kleine! @tigger is je paard verkocht? Hoop het voor je! Hebben we al iets van goddes gehoord inmiddels? Ze blijft nu al erg lang weg hoor... @chantal 87 gelukkig is alles ok! rustig aan doen he, is alleen maar goed voor jullie alle 2 @nemo & babymei succes morgen bij je vk! @simalex, zie nu je link pas, ga meteen even kijken! @jingels: volgens mij is dat idd ook een prima methode! het heeft oneindig veel jaren zo gewerkt dus waarom nu niet meer toch... Het is ook dat er in een cadeau-doos een badthermometertje zat, anders had ik dat ook gewoon met de elleboog-methode gedaan! @babymei; 250 km is idd ver hoor. ik twijfel ook steeds een beetje, pap en mam wonen nl 200 km verderop. maar ga nu denk ik echt niet meer alleen... Groetjes!
AGENDA: April 19e Amilah - Gyn - Tiggers mama wordt SARA (50 jaar)! - Nathasja- anesthesist - - Janice - vk 20e Babymei & Nemo - vk Tigger - Gyn, mogelijkheden bespreken vanwege dwarsligging. 23e Jessie- Gyn - Liefzonnetje - vk - Babymei - intake kraamzorg - Nathasja - voorlichting Sectio 24e MomToBe - Jarig!!! - Bibiche - VK - Nathasja- Gyn 25e Rachel - vk 26eChantal-vk Mei 1e Jessie/alida/Rebtam - Gyn - Janice - vk 2e Rachel - vk - Nathasja- Keizersnee 3e Rebtam - vk 4e Emmetje - vk 8e Verjaardag Moppies 13e Moederdag 14e Verjaardag Emmetje BEVALLINGSLIJST Marie-Lize (36)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e ~ gew: 51+12 ~ fulltime thuis ~ hoofdlig, ingedaald nog niet vast ~ gevoelsdatum: 22 april Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e ~ gew: 88+10~ verlof: 23 maart~ hoofdlig en dalende Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e ~ gew: 65+19 (36.4) ~ verlof~ hoofdlig en volledig ingedaald Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: nu ziektewet Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e ~ gew: 66+14 ~ verlof: 28 maart ~ hoofdlig en dalende Rachel (22) --> meisje ~ 8 mei ~ 1e ~ gew: 80+16 (36 ) ~ verlof: fulltime thuis ~ hoofdlig en volledig ingedaald Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e ~ gew: 75+12 (36.5) ~ verlof: 11 april ~ hoofdje naar beneden en ingedaald Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 29 maart~ stuit mama1986 (20) jongen ~ 10 mei ~ 2e ~ gew ?? ~ fulltime thuis Mariska75 (32)--> jongen ~ 10 mei~ 2e ~ gew: 56 + 13 ~ verlof 13 april, maar vrij vanaf 30 maart Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e ~ gew: 45+8 ~ verlof: Officieel geen leven ~ Hoofdligging en dalende ~ Gevoelsdatum: 16 april Tassie (32) --> onbekend ~ 11 mei ~ 1e ~ gew: 89.6+11 ~ verlof: 29 maart ~ onvolkomen stuit ~ gevoels datum: 23 april Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e ~ gew: 57+ 6 ~ verlof: 5 april ~ hoofdje beneden en ingedaald MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e ~ gew: 85+12 (34) ~ verlof: 16 maart ~ hoofdjelig, deels ingedaald Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 68+14 (35) ~ verlof: 1 april ~ dwarsligging Moppies (34) --> meisje~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 68+18 (31) ~ verlof: 4 april ~ hoofdlig en dalende~ gevoels datum: 2 of 12 mei Josam (30) --> onbekend ~ 16 mei ~ 1e ~ gew: 62+6 ~ verlof: 15 april Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e ~ gew: 60+12 (32) ~ verlof: nu ziektewet ~ hoofdlig en dalende Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e ~ gew: 74+8 ~ verlof: 6 april vanaf 2 maart helemaal thuis ~ volledig ingedaald Oek oek (25) -->jongen ~ 19 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 9 april ~ hoofdlig en dalende Desi23 (24)1e geheim ~ 20 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: 9 april ~ hoofdlig, nog niet ingedaald Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e ~ gew: ?? ~ verlof: nu full-time thuis Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e ~ gew: 79+ 8 (33,1 ) ~ verlof: nu in ziektewet ~ hoofdje naar beneden Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e ~ gew: 73+17 ~ verlof: nu in ziektewet ~ hoofdje beneden en ingedaald nog niet vast Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e ~ gew: 58+10 (31,2) ~ verlof: 15 april ~ hoofdje beneden ~ gevoelsdatum 28 mei Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e ~ gew: 55+13 ~ verlof: 1 mei ~ hoofdje beneden Dapop (29) --> geheim ~ 25 mei ~ 1e ~ gew: 69+6 ~ verlof: 27 april Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e ~ gew: 67+16 ~ verlof: 15 april ~ hoofdlig Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ * 1e ~ gew: 60+3 ~ verlof: 2 mei ~ hoofdje beneden, indalende N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e ~ gew: 59+11 ~ verlof: 21/05/2007 ~ hoofdje ligt beneden ~ gevoelsdatum = 01/06/2007 (volle maan) Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e ~ Gew: 86+1 ~ verlof: 31 april wondertje (26) ---> onbekend ~ 27 mei ~ 1e ~ gew: + 11 ~ verlof 27 april ~ stuit Jeannet (21) --> meisje ~ 29 mei ~ 1e ~ gew: .. ~ verlof: .. ~ stuit Geboren: 1: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram 2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram 3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~lengte: ? ~ gew: 2840 gram 4: tatlim23 (23) --> Alani aylin ~geboren: 13 april 07 ~lengte: ? ~ gew: 3208 gram SMS-Buddy's: Assepoester --> Choco Rachel --> Tassie ~ Reserve: Tigger Tassie --> Rachel ~ Reserve: Tigger Tigger --> Johana79 Goddess tear --> Tigger ~ Reserve: Rachel Bibiche --> Simalex ML --> Vriendje Alida --> Assepoester Jesie --> Mannetje Emmetje --> Bianca Mama1986 -->Mannetje Bianca --> Emmetje Nemo --> Alida Babymei --> Momtobe Liefzonnetje --> Vriendlief Erica--> Mannetje Rebtam --> bijna mannetje Amilah --> Rachel Chantal-->Mannetje Mignon --> Tigger
vk- bezoek was weer kort maar krachtig. Kindje is ingedaald. Alles was goed. vanmiddag even een voedingsbeha gekocht en daarna een uurtje geslapen. Daarna lekker sporten, nog maar 2x (je betaald per hele maand, en ik hoop op tijd te bevallen, en dan is het zonde. Bij de borstvoedingsavond heb ik gehoord dat je op zich bv in de magnetron zou kunnen verwarmen maar dan zou je het om de paar seconden moeten omroeren om het goed door en door warm te krijgen en het minst verlies aan voedingswaarde te krijgen. Dus liever Au bain-marie. liever ook in niet in een flessenwarmer. Op het KDV doen ze dat wel omdat ze anders geen doen is. Vanaf week 5 of 6 kun je proberen om af en toe bv in een flesje te geven, en vooral dat niet zelf doen. Omdat je kindje dan het niet snapt, ik ruik en voel toch mama waarom krijg ik dan een flesje. Ik ga dat zeker doen omdat ik straks weer ga werken.
vreemd dat er verschillende info wordt gegeven over het opwarmen van BV... bij mij werd verteld dat het prima in een flesopwarmer kon en bij voorkeur niet in de magnetron al is een enkele keer geen probleem... Verder werd verteld dat inderdaad in week 5-6 gestart moet worden met flesjes geven, gemiddeld 2 keer per week. Als voor 7 weken het kindje niet uit de fles heeft gedronken schijnen ze dat minder makkelijk aan te leren.. en inderdaad liever niet zelf het flesje geven... dat vind ik geen probleem, kan eindelijk papa ook voeden er zijn idd flesverwarmers die naast een gewone stekker ook een stekker hebben die in de sigarette aansteker in de auto kan...
Nemo & babymei, veel pleier morgen beij de Vk Tigger succes bij de gyn morgen. Misschien weet je dan ook wanneer je mama wordt.
Ik denk al met al dat au bain marie het beste werkt ( geleidelijke verwarming) als je zo weinig mogelijk voedingsstoffen verloren wil laten gaan. En het is idd vreemd dat ze dus overal een ander antwoord geven m.b.t. verwarming van bv. Daar zou toch eigenlijk eenduidig beleid in moeten zijn, vind ik. Werkt toch allemaal heel verwarrend.
Grmbl... Na een uur wakker gelegen te hebben zit ik nu beneden... Kop thee en een broodje... Tis toch te idioot...
Goede tip van die BV af en toe in een flesje te geven! Over het verwarmen ervan, ik neem aan dat de Kv mij daar heel goed in kan adviseren.. Alida, super dat je zo'n goede dag hebt gehad. Lekker genieten dan voor je. Mag ook wel een keer. Erica, erg is dat he, als ze dan ineens zo stilletjes zijn. Ik ben dan zo blij als ik haar weer eventjes voel... gelukkig was ze bij jou ook weer even de boel op stelten aan het zetten... Simone, ga zo lekker op je site snuffelen.. Nemo meld zich voor morgen af.. Veel plezier en succes bij de vk! Chantal, fijn dat ie iets lager was, maar inderdaad mooi rustig aan doen.. Female heeft de nesteldrang op zichzelf losgelaten, hihi. Klinkt als een heerlijk verwen dagje voor jezelf. Dames, vanavond weet ik meer vwb mijn paard, nog even geduld en flink duimen.. Zo lief dat jullie zo meeleven..
Tigger; wat ontzettend vervelend dat je zo vroeg wakker bent. Ik ook hoor, maar blijf dan toch nog in bed liggenm eigenwijs die ik ben. Maak je je zenuwachtig voor vandaag? Niet doen hoor! Liefs Nathasja
Hoi dames Hier ook weer iemand die om klokslag half 9 wakker is, maar wel lekker geslapen. Ben vandaag ook weer lekker fit, heb nu alleen wat langer nodig om goed wakker te worden. Vanmiddag komt een vriendin langs en vanavond ga ik lekker met manlief uit eten (steengrillen). Omdat we afgelopen zondag 2 jaar getrouwd waren. Tigger: Meid veel succes voor vanmiddag, hoop voor je dat het positief uitpakt. Wou ik eigenlijk vandaag of volgende week naar de kapper om me te laten verwennen, ander kapsel en ander kleurtje. Zegt manlief gisteren tegen mij kun je dat niet beter doen na de bevalling, kun je je dan even lekker laten verwennen. Vond ik wel erg lief van hem. Iedereen een fijne dag. Groetjes
Alida; Wat fijn dat je je vandaag ook weer lekker voelt. Veel plezier vanavond! IS wel lief van je man. Liefs Nathasja
Goedemorgen zal proberen om weer wat bij te lezen want het is goed te merken dat de meeste met vervlof zijn hoor. hihihi is wel gezellig. @ Erica dat is ook zo daarom zijn we blij dat onze kleine er nog niet ( nu mag het wel komen) is eerst dit een plekje geven anders kunnen we ook niet genieten. Het is voor Gerard zijn eerste kindje dat maakt het voor hem zoiezo speciaal omdat we weten dat er niet meerdere kunnen en mogen komen van ons samen. @Amilah ik kies toch ook voor de beschuit met muisjes hoor. brr schaap slachten neehh @ Simalex lekker dat het zo goed gaat met Yildou en wat een mooie foto's in je album @Tigger zal voor je duimen. Meiden die ik vergeten ben sorry Allemaal fijne dag
hoi meiden, Alida, je kan je toch ook 2 keer laten verwennen, voor de bevalling en na de bevalling haha, maar toch wel lief van je man hoor. volgens mij is godess de 5de hoor, vind het raar dat ze zolang niets meer heeft laten horen. Ben benieuwd, het wordt spannend voor iedereen. Groetjes, N23
Lieve mensen, Goddes heeft doordeweeks geen internetverbinding. vandaag of morgen horen we meer. Ik zal wel even smsen. Liefs Nathasja
Goeiemorgen lieve mensen! Weer vroege vogels hier zie ik... had vannacht echt last van een verstopte neus, krijg het daar spaansbenauwd van, met als gevolg dat ik om 5.00 uur snachts met een bak thee hier op het forum zat..... Ik merk ook dat ik, zonder lichamelijke klachten ofzo, wel elke dag vroeger wakker wordt... Zou je lichaam dat ook al een beetje aanpassen voor als de kleine er is... ?!? @Tigger hihi ja idd. vandaag weer compenseren, denk dat ik de kledingkasten eens flink ga uitzoeken... Heb ik weer wat te doen Jij succes met de verkoop ik duim met je mee! Ps moest jij vandaag niet naar de gyn? mss krijg je wel een datum voor de ks... lijkt me echt heel vreemd als je van te voren weet wanneer het zal komen. maar ook wel een rustig idee, niet zoveel onzekerheid! @alida: idd ik zou het ook 2 x doen ... Zo nu een beetje relaxed dat soort tuttel-fruttel dingen voor de bevalling is toch ook erg lekker.... En veel plezier, uit eten vanaaf...! @ Tassie: goh zeg, zitten we ons mss wel voor niks hele dagen op te vreten van spanning om goddes hihi... doe je vandaag een sms-je...? Hoezo nieuwschierig...