goeiemorgen! ook ik ben wakker.... maar wel gelukkig later dan een aantal van jullie hier! ik ben op zich ook altijd wel ff rond 6:30 wakker, maar blijf dan liggen en val altijd weer inslaap... ik ben gewoon een lui mutsje Tigger: to day is the day.... ik duim voor je joh! hoop dat je paardje een lieve nieuwe bazin krijgt vanavond! spannend! Babymei, Nemo en Tigger veel succes bij de VK/gyn vandaag!
Hoi meiden, Heb net gesmst met Goddes. De bevalling heeft niet doorgezet. Wel melde ze mij net dat dat maar goed is ook want de kleine kan er niet uit. Waarom weet ze nog niet ze moet daar zo voor naar het ziekenhuis. Ik heb gevraagd of ze me op de hoogte wil houden dus als ik wat weet dan horen jullie het ook. Liefs Nathasja
@jingels: bij mij op het werk (kinderdagverblijf) en tijdens de bv avond was het absoluut verboden om bv op te warmen in de magnetron. @alida: ik heb nog helelmaal geen last van krampen. Gefeliciteerd met jullie 2 jarig jubileum. @simalex: ja ik heb wel foto's gemaakt maar ik blijf liever anoniem hou er niet van om met mijn hoofd op het internet te zijn. 18kg lichter dan voor de zwangerschap super ahha hopelijk gaan bij mij die 14kg ook weer weg na de bevalling. Sorry als ik niet altijd gelijk kon terugsms-en maar ik zat toen ook met mijn oma in het ziekenhuis. @female: jij ook zo benauwd ik ook word er echt gek van. Ene keer wel goed maar andere dagen wil ik het liefst aan een zuurstofmasker zo benauwd heb ik het. @tassie: vreemd bericht van goddess dat de baby er niet uit kan? Nou hier eindelijk beter geslapen tot 10 uur had ik echt ff nodig. Alleen soms weet ik niet hoe ik moet liggen van de pijn en ik merk dat ik vaak zonder voedingskussen slaap.
Nog even weer een snelle update van ons: Ons meisje is gelukkig weer 40 gr aangekomen vandaag, dus er zit een stijgende lijn in! Gister was ik zo verschrikkelijk brak dat de kv en mijn vriend besloten hadden om mij de nacht te laten doorslapen en kunstvoeding te geven. Gelukkig ben ik vandaag weer iets helderder. Voorlopig blijven we combineren met borst en kunst voeding. Ze is een heerlijk rustig meisje en we zijn helemaal verliefd op haar. Ze gaat nog erg weinig in bad, omdat ze anders teveel energie moest verspillen aan warm worden. Ik las dat Tassie ook voor de keizersnede gaat en bang is voor de ruggeprik. Die is mij verschrikkelijk meegevallen! De prik voor het infuus was wel een rotprik. Dan liever 10x een ruggeprik! Zalig gevoel... Mijn herstel gaat ook prima, alleen moet soms wel even een stapje terug doen, ben soms wat te enthousiast Ook bij ons heeft de hoeveelheid kraamvisite ons echt opgebroken. Je wilt ook geen mensen wegsturen, maar zeer groot advies: gewoon doen! Die fout hebben we gemaakt en hebben we voor geboet. Simone: mooi dat jullie zo van je meisje genieten! Het is ook echt een schatje om te zien (vooral 'live' ) Zal weer even met verstand op nul gaan rusten, we hebben nog even voor ze weer eten moet. Allemaal nog sterkte met (oefen)weeën, harde buiken en de bevallingen die nog gaan komen *knuf*
ha bibiche: snap dat je anoniem wilt blijven... (ik nl ook) maar je kan je hoofd er toch af halen... ehehe komt een beetje rot eruit, maareh ik bedoel dus van de foto af knippen.... gewoon een gedeelte selecteren Raar verhaal van goddess, ben benieuwd....
Ha Assepoester, leuk weer een berichtje van jou! met goed nieuws dat jullie kleine meid aan het aankomen is! gefeli joh! en nog goede tips voor ons.... en een geruststellend berichtje voor Natas..wow super! Ik hoop dat je je snel nog beter en minder moe gaat voelen, lekker uitrusten tussen de voedingen en poepluiers door ! Tot wanneer heb je trouwens kraamzorg?
@LZ: maar mijn hoofd eraf halen is toch niks aan, is het mooiste . Nee maar ff zonder dollen ik had gewoon zwarte nette broek en top aan dus niks bijzonder. @assepoester: gelukkig dat je kleine aan het groeien is. Wij willen de eerste week alleen onze ouders en broers/zussen ontvangen voor de rest niemand. Die komen maar daarna. Ik denk dat de eerste week super heftig is en ook voor de vrouw heel erg vermoeiend. Ik stuur de kaarten ook pas 3-4 dagen later of zo.
Assepoester; wat fijn dat de kleine alyssa is aan gekomen. Lekker hoor. Kan me voor stellen dat je af en toe te veel wilt zal ook mijn valkuil worden. Bedankt voor de geruststelling! Die had ik echt wel nodig. Had jij bezoek in het ziekehuis? Bibiche; Ik denkl dat de kleine dwars of in stuit ligt. Of dat haar placenta is gezakt naar beneden. Is giswerk hoor. Liefs Nathasja
Ja meiden, mezelf 2 keer laten verwennen zou ook kunnen maar ja kost ook weer veel geld natuurlijk. Dus dat doen we maar niet. Tassie: Lief dat je goddess even een berichtje hebt gestuurd, ben benieuwd waarom de kleine er niet door kan. Misschien heeft ze een te nauw bekken. Assepoester: Gefeliciteerd dat de kleine is aangekomen. Rust maar goed uit. Iedereen de groeten
Erica... Uit ervaring kan ik je vertellen... het lucht enorm op! Volgens mij helpen de hormonen een handje bij het 'uitsorteren'... Dat kan weg, dat ook en dat zeker! Ik had er ook altijd veel moeite mee en nu heb ik 5 vuilniszakken klaarstaan voor het goede doel! Veel plezier en succes! Ik ga nu de rest even bijlezen, ben net wakker. Gisteravond nog aan de CTG in het ziekenhuis gelegen, dus beetje vermoeid.
Hallo allemaal, Hier alles ok hoor.. Alleen erg moe dus ik reageer even niet op iedereen. Ik ben ook benieuwd wat er met goddess is.. Te nauw bekken zou kunnen idd. Of misschien ligt de placenta voor de uitgang dat kan ook nog (of zouden ze het dan al eerder hebben gezien?) Hopen dat we snel iets van haar horen en dat het goed nieuws zal zijn.
Hai Lieverds, Even snel de meldplicht Alles goed hier, mijn mannetje is onverwachts vrij dus zijn heerlijk in huis bezig met de laatste dingen en gaan zo ook even boodschappen. Vanavond reageer ik wat uitgebreider! Nu ff snel uit m,n hoofd: Tigger veel succes bij de gyn vandaag meid! Duim voor je! Simalex zal vanavond ff je site uitgebreid bekijken! Assepoester rustig aan meid en fijn dat je er weer bent.
Hoi, Gisterenavond de intake van de kraamzorg gehad. Als je op medische indicatie bevalt in het ziekenhuis, in mijn geval keizersnede, dan heb je bij thuiskomst nog recht op 5 dagen kraamzorg. Tussentijds wordt er een evaluatie gemaakt, of er nog meer aanvullende uren nodig zijn. Ik heb aangegeven dat ik een ervaren kraamverzorgende wil, i.v.m. het eerste kindje en i.v.m. de keizersnede. Dat snapte ze allemaal heel goed, en ze ging haar best doen. Straks lekker ff winkelen bij de prenatal. Wel even schrikken van Goddess.
jingels, dat kan ik aannemen. Assepoester, dat is goed nieuws, hopelijk blijft ze aankomen, rust nog maar lekker uit en natuurlijk geniet ook maar van je meisje. Moppies, wij hebben overlaatst ook onze kleerkast eens uitgemest, denk dat we samen ongeveer 11 vuilzakken hadden, natuurlijk zetten wij deze niet op straat voor het goede doel, want dit moet 's avonds en worden pas heel vroeg afgehaald, dan blijft er misschien 1 zak over, en vind het niet leuk als ik dan mensen uit mijn buurt zie, die de kleren aanhebben die we hebben weggegooid. Ik ben benieuwd wat er juist aan de hand is met Goddess, dat ze het nu maar rustig aan doet. Want het lijkt me helemaal geen pretje met wat ze nu moet doorstaan. Maar dit horen we nog wel. Zo denk dat ik iedereen heb gehad en anders sorry meiden. Groetjes, N23
Helleu, Weer een update van de vk; bloeddruk 120-65, gew +11, baby volledig vast in bekken. De pijnen in de buik, komen doordat ik met mijn 1m56 een "gemiddeld grote" baby bij me draag. Ik draag alleen van voren, van achter zie je niet eens dat ik zwanger ben, dus heeft de kleine nóg eens minder ruimte. Mijn buik is ong. even smal als mijn tepellijn ( naar beneden dan hihi) , dus het past ook maar in één houding. Verder is de baarmoeder nog altijd soepel en het kindje erg sterk volgens de vk. Het raakt continu mijn darmen/blaas/maag/lever en ribben als het beweegt. Moet arnica-olie gaan gebruiken, schijnt de boel wat soepeler te houden en het beurse gevoel tegen te gaan. Moet dinsdag weer terug voor controle, wel lekker idee dat we nu zo vaak gaan. Zo, nu heb ik wel een marsijsje verdient vind ik mmmmm
goedemiddag, * Bianca : Blij dat alles goed met je gaat en de kleine natuurlijk... * Assepoester : Gelukkig dat ze lekker aankomt * Erica : Success, ik heb dat punt nog niet bereikt, kan nog steeds niks weg doen, misschien komt dat nog * Hoop dat het gaat met goddess... ga voor d'r duimen * Jingels : Hoop inderdaad dat je een ervaren kraam verzorgster krijgt. Weet dat iedereen moet leren, maar in jouw geval zou ik het ook zo willen. Veel plezier bij de prenatal * Rachel : Genit lekker van je dag met je mannetje! * Amilah : hoop dat je wat minder vermoeid voelt. * Moppies : hoop dat alles nu goed gaat? * Alida : Wel lief van je mannetje.... 2 x is inderdaad wat prijzig, ik ben vorige week met manlief naar de kaper geweest was samen voor w/k/d 38,- euro kwijt, viel mij dus erg mee.. En nog gefeliciteerd * Tassie : Bedankt voor het op de hoogte houden van goddess, erg lief * Bibische : Fijn dat je wat beter geslapen hebt... * Simalex : wat en mooi kindje zeg, krijg helemaal de kriebels als ik zo jullie kindjes zie * LZ : Moet kunnen nu effe luieren, dadelijk heb je daar minder tijd voor. Hoop dat ik iedereen nu een beetje heb gehad anders dames sorry.... Moet pas vanavond om 20:20 bij de vk zijn,, dus laat ik morgen wel weten hoe het was ok, verder niet te veel te melden, vriendlief en ik zijn vandaag samen vrij dus gaan we even naar de tuincentrum kijken voor een tuinset, zou wel lekker zijn als we van de zomer lekker buiten kunnen zitten. Nou fijnedag allemaal, gr babymei
Ha Bianca, dat is wel snel dat je alweer terug moet komende dinsdag... is daar een reden voor? Volgens mij moet jij wel mooi zwanger zijn als je zo naar voren draagt en je van achteren niets kan zien... (hier nog eentje ) heb jij ook nog steeds een taille? Ik wel, maar wel iets minder dan natuurlijk voor de zwangerschap. mijn borsten zijn breder dan mijn buik... N22: 11 zakken kleding! wow zeg.... misschien moet ik ook eens gaan ruimen maar zoveel zkaken aan kleding liggen niet eens in mijn kast Waar doe jij je kleding naar toe? In van die kledingbakken (net als glaswerk enzo?) Jingels.. lekker geshopt? en geslaagd? ben benieuwd wat jij allemaal gekocht hebt... Moppies.. waarom moest je aan het CTG gisterenavond? toch niets ernstigs hopelijk? Bibiche... tja sorry, je hebt gelijk, hoe heb ik het voor kunnen stellen Hier gaat het vandaag weer wat beter gisterenavond wel wat gegeten en daarna weer mega misselijk, maar alles binnen gehouden! plassen blijft wat lastig gaan, maar ga zo'n 3 a 4 keer per dag nu. van de VKs hier heb ik helaas nog niets gehoord, maar nu het iets beter gaat wacht ik nog maar even tot maandag. Hoe is het trouwens met Jesie die hebben we volgens mij al even niet gezien hier.. of heb ik het mis? En Erica heeft zich vandaag ook nog niet gemeld... zal die nog lekker liggen te slapen of achter een bakje chocolade vla zitten of ook gewoon de prenatal aan het leegkopen? Morgenochtend gaan we naar de voorlichting in het ziekenhuis van de kraamafdeling... ik ben benieuwd. Verder niet veel te melden...
Hoi hoi, daar ben ik weer. Vanochtend even snel een berichtje, toen kwam m'n mannetje van school en konden we snel even boodschappen doen voordat hij weer aan het werk moest. Gisteravond heb ik aan de CTG gelegen, omdat ik de kleine al een paar dagen nauwelijks voel. De week ervoor was het lekker gezellig in m'n buik, maar de laatste dagen was ik blij als ik af en toe iets voelde. In het ziekenhuis heb ik een half uur aan de CTG gelegen en daarna een echo gehad ('t is nog steeds een meisje! ). Naast een mooie hartslag waren op de CTG best veel groene blokjes te zien (bewegingen) en ik voelde NIETS. Dus dat vond ik wel raar en ik voelde me ook een soort van lullig, net of ik me aanstelde ofzo. Op de echo bleek dat je beentjes precies in m'n placenta lagen, dat verklaarde veel! Beeb helemaal ingedaald en voor zover men kon zien gezond, bloeddruk van mams prima, dus niets aan de hand gelukkig! Ik was wel opgelucht zeg! Ik had wel veel vruchtwater en de beeb is nu al 6 pond, 't wordt dus inderdaad bij volledig uitdragen zeker een 8-ponder . Ben hiervoor al eens op suiker gecontroleerd, maar helemaal ok. Ook ik draag alles (het meeste) voor. Omdat dat zoveel is, en ik niet zo groot ben, trekken alle banden van m'n liezen en zij me zowat omver... spierpijn! Maar dat heb ik er allemaal graag voor over! Nog even over het wegdoen van kleding. Als je het in die bakken deponeert, wil het niet altijd zeggen dat het naar een goed doel gaat. Ja, de zakken van handelaren, die laten het vernietigen en krijgen er geld voor. Hier zet ik het ook niet aan de straat (leuk voor de buren, maar niet voor mij inderdaad), ik geef het aan een vriendin die het dan weer op een soort 'vrijmarkt' verkoopt en wat er over is, brengt ze naar een goed doel. Tigger... vandaag toch naar de gyn? En? Wat Godess betreft... misschien past het hoofdje niet door het bekken (kan het er daarom niet uit). Ik hoop dat het goed gaat met d'r. We vernemen het vast snel van haar. Verder hoop ik dat het met iedereen goed gaat / blijft gaan! Als Jesie inmiddels nog niet is bevallen, gok ik voor nr. 5 op Chantal (die is toch al aardig aan het rommelen?).
Ha moppies, gelukkig dat alles wel goed was! en fijn dat het nog steeds een meisje is dat zal nou toch niet meer veranderen he lijkt me raar om te zien dat ze wel beweegt, maar niets te voelen....
hier nog een kleintje in lengte, even lang als jij, bloeddruk ook ongeveer hetzelfde. alleen gewicht minder plus 6. draag ook alleen van voor en heb nog wel iets taille maar veel minder dan eerder. buik is wel dikker dan borsten. smeer al vanaf week 10, omdat het lekker is maar ook goed. de vk zei gisteren nog heel verbaasd oh helemaal geen lijntjes oid. ga even liggen want ben wel moe na het zwemmen. zijn bij jullie de aanstaande oma's ook al zenuwachtig aan het worden. mijn moeder heeft al gebeld vandaag en wil het weekend langskomen. mijn schoonmoeder stuurde een smsje dat ik nog even moest wachten.