Mei 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Chantal87, Aug 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ik heb nog wel een beetje taille, maar niet zoveel als voorheen. Ook hier (nog) geen striae te bekennen gelukkig. Dankzij de zwitsalcreme? Ach werkt het niet ruikt het wel lekker hihi

Afspraak VK moet nu elke week, maar kon volgende week niet later.

2. Moppies

Moppies Actief lid

Sep 15, 2006
    285
    0
    0
    Delft
    Enorme buik, maar (nog) geen striae! :D Hopen dat dat zo blijft. :(

3. Moppies

Moppies Actief lid

Sep 15, 2006
    285
    0
    0
    Delft
    Mijn ouders zijn vorige week langsgeweest. Oma is helemaal zenuwachtig en heeft nog meer nesteldrang dan ik! Ook stuurt ze vanalles op. 't Is hun eerste kleinkind. Iedere dag bellen we voor een update (ze wonen aan de andere kant van het land, dus langskomen kan helaas niet zo vaak).
    De ouders van m'n vriend wonen in het buitenland, die kan ik niet verstaan en zij spreken geen engels, dus alles gaat via m'n vriend. Ze zijn heel belangstellend, hebben al wel heel veel kleinkinderen, dus ik heb het idee dat er daar niet zo'n grote 'druk' op ligt. Zijn broer heeft laatst MSN ontdekt en zo hebben ze voor het eerst sinds tijden elkaar weer even gezien (heel mooi), een volgende keer gaat z'n moeder mee. In oktober hopen we ze te kunnen bezoeken met de kleine! :D

4. Moppies

Moppies Actief lid

Sep 15, 2006
    285
    0
    0
    Delft
    Wat is het hier rustig... iedereen is zeker van het mooie weer aan 't genieten? ;)

5. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    hoi Moppies,
    ik denk niet dat je mij bedoeld want bij rommeld er
    nog helemaal niks.

hoe gaat het met Tigger ben echt benieuwd volgens
    mij word zij nr 5.

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben ook benieuwd hoe het met Tigger is....Ik denk dat Marie Lize nummer 5 word...al tijdje niets meer van haar gehoord hier....

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb alles bijgelezen maar even geen zin om op iedereen te reageren.
    Gaat bij iedereen goed hoor (haha lees) ik. Alleen dat verhaal van Goddes.....

Vandaag bij de vk geweest en alles is weer goed.
    Verder geen nieuws.
    Saai he ?

8. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

Aug 21, 2006
    1,058
    0
    0
    Hier ook iemand die alles heeft gelezen, maar geen zin heeft om te reageren.
    Mijn vriendin is net weg en ga nu nog even tv kijken manlief komt zo thuis en dan moeten we om 18.00 uur bij het restaurant zijn.
    Dames tot morgen.

Groetjes

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    hier nog een zonder stiae! :) maar niet een hele dikke buik... zwitsalcreme gebruik ik ook... baat het niet, schaadt het ook niet ;) (behalve dan je portemonee.. ;)

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Hai meiden,

Hier Tigger.. Nou ik word geen nummer 5 hoor.. ;)
    Tegenstrijdigheid alom.. Ik ben ook al helemaal klaar met gynaecologen.. :oops:
    In ieder geval ligt ze nog gezellig dwars. Ze doet het verder prima, thank god.

Maar goed, here's the story.
    Eerst dus naar de Gyn, een vrouwelijke en ik vond haar niet zo lief. Kreeg een beetje het idee dat ze op ons neer keek. Maar goed, ze vroeg of ik wild enadenken over een stuitbevalling, mocht ze nog doordraaien naar stuit. Ik heb aangegeven dat ik sowieso geen stuitbevalling wil. Ze moest even laten vallen dat ze dat wel jammer vond..

Helleuw, mevr de gynaecoloog! 1e bevalling, groot meisje en dan de risico's... :( Nee hoor, dank je wel.

Zij begon toen dus over de ks, dat die pas vanaf 39 weken gebeurd met dwarsligging. Hoe tegenstrijdig met wat vorige week werd verteld! Maar goed, op zich maakt me dat niet zoveel uit. Maar vond het wel raar. Ook vanwege het risico van het breken van de vliezen.. Maar goed, ik ben geen dokter..
    Ik ben al bij de anesthesist geweest en de datum werd ook al geprikt. Vanaf 39 weken dus, dat is vanaf 8 mei. Is er dus helemaal geen plek vanaf 8 mei tot aan 16 mei... :(
    Nu zijn ze aan het bellen over hoe en wat en horen we vrijdag weer meer. Vrijdag moeten we dus terug voor een controle en dan horen we wel weer denk ik.
    Maar bah.. ik kan niet zo goed uitleggen waarom, maar het voelt allemaal maar naar. Bij de vk zijn ze zo lief en luisteren ze echt.
    Nou ja, ik weet het ook niet.

Vanmiddag de box opgehaald, helemaal leuk.
    Laatste plankjes opgehangen op het kamertje. Leuke mandjes in het lime groen en oranje erbij. Echt helemaal leuk geworden!
    En nu ben ik bekaf. Vanavond komt dat meisje nog voor mijn paard, dus nog even doorduimen!

Ik lees later wel bij. Ga nu lekker eten met Hubby..

Kus, Tigger.

11. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    He bah Tigger, wat vervelend allemaal. Het is ook echt een verschil hoor. De verloskundige lijkt nog wat liefde voor het vak te hebben, voor de gyn ben je echt een patient. Hallooooo we zijn niet ziek! We hebben geen enge bulten of zo in onze vagina (al lijkt het af en toe zo)! :rolleyes:
    Hopenlijk vinden ze nog een plekje er tussen en dan ook meteen rond de 8e en niet de 16e, want dat zul je natuurlijk zien :evil:

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    Wat zijn die gyn toch vervelend.
    Kunnen ze niet gewoon voor 8 mei doen dan.
    Mischien hopen ze dat ze dan nog draait ofzo.
    Nou ik duim dat je paard verkocht word dat zou
    ieder geval lekker zijn.

13. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @Tigger wat een rot..... daar kan ik zo slecht tegen. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Wel blijven genieten hoor van het wondertje in je buik, uiteindelijk komt het goed (probeer ook iets positiefs te zeggen, begrijp echt ook dat het niet leuk is zo).
    @Moppies ik heb twee zakken gered, wow jij wint met 5 zakken! Fijn dat alles wel goed was, niks aansteller gewoon een zwangere vrouw met zorg voor haar ongeboren kindje. Beter een keer teveel dan een keer te weinig naar dat ziekenhuis. Gelukkig was alles ok. Welke nationaliteit heeft je vriend? Je zou trouwens mooi staan kijken als nu bleek dat het een jongen was. Ik droom dat zo vaak dat ze zeggen:'mevrouw het is een jongetje :confused: :confused:'Net zo welkom maar het loopt tot maat 68 verschut dan. Om over 'zijn'naam nog maar te zwijgen :)
    @Assepoester super dat je kindje beter groeit. Lijkt mij ook moeilijk om mensen weg te sturen, al neem je het je voor je moet het dan toch maar mooi kunnen op dat moment. Hopelijk voel je je snel wat meer uitgerust.
    @Bianca genoten van je verdiende ijsje?
    @Babymei veel plezier vanavond bij de vk. Heb je een tuinset gevonden?
    @Janice onze moeders leven helaas niet meer. Heb wel een soort 'pleegmoeder'(lang verhaal). Ze leeft enorm mee en belt een paar keer in de week, erg lief. Lijkt mij voor een moeder ook een hele ervaing als je dochter moeder gaat worden.
    @Lz hoe gaat het eten en drinken?

14. Moppies

Moppies Actief lid

Sep 15, 2006
    285
    0
    0
    Delft
    Oeps, sorry... ff uit m'n hoofd gedaan :oops:
    Je ziet dat die niet helemaal meer optimaal 'werkt'. ;)

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Hier alles prima. Moest vroeg op omdat ik om 11.00 ;) een afspraak had met mijn schoonzusje.
    We zijn even naar het tuincentrum geweest. Wat bloemen gekocht voor op mijn balkon. Erg leuk. Volgend jaar hebben we ons nieuwe huis en een tuin, kan ik mij nu al op verheugen.
    Vanmiddag bij de wagens van de bloemencorso gekeken (morgen hier in de bollenstreek). Mooi hoor. Verder nog even met mijn zus een terrasje gepakt en zo vloog het dagje weer om.

Net een afspraak gemaakt met mijn vriendin voor 4 mei. Raar om een afspraak te hebben op de uitgerekende datum. Maar ach weet toch niet hoe het loopt. Zij heeft niets met zwanger zijn en bevallen etc. Zat er zwaar aan te denken een zakje water te laten knappen als ze er is zodat het lijkt alsof mijn vliezen gebroken zijn :) . Ja ik weet het, beetje flauw maar geloof mij als het me lukt meteen een foto van haar hoofd te maken zal dat alles behalve een flauwe foto zijn . Zal me wel inhouden hoor. Straks gebeurd het een kwartier later echt en dan geloven ze me niet :(

Ben ook erg benieuwd hoe het met Marie Lize gaat.

16. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @ Tigger; wat vervelend meid, maar je moet maar zo denken, jij bent verantwoordelijk voor jouw kindje, en zij niet! Jij maakt zelf die beslissing, en zij heeft er geen moer over te vertellen. Je bent gewoon een nummer hoor voor die artsen, ik maak het in mijn werk ook zo vaak mee.
    Wat dat betreft zijn verloskundigen echt heel anders, die ik tot nu toe heb meegemaakt dan he.
    Zoals in elke beroepsgroep heb je goeden en slechten.

@liefzonnetje; ja ik ben geslaagd :D :D Ik heb nog 3 pakjes maat 50 gekocht ( daar had ik er maar 3 van), nog wat hydrofiel luiers, een pak newborn luiers ( die had ik ook nog niet).

Bij de hema kreeg je deze week d.m.v. de 15% stickers ook korting, dus daar even een luiertas, universeel broekje, speenkoord en nog een t'shirtje gekocht. Toen was ik anderhalf uur verder en had ik het helemaal gehad.

Ik heb alles van iedereen gelezen hoor, en leef met iedereen mee.

17. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hahahahaha erica, fantastische grap! Ga ik binnenkort echt een keer proberen, lach me slap. Alleen de voorpret al \:D/

18. Moppies

Moppies Actief lid

Sep 15, 2006
    285
    0
    0
    Delft
    De 5 zakken heb ik eerlijk gezegd gehaald inclusief wat oud beddegoed en winterjassen, die vullen zo'n zak snel ;)
    Mijn vriend is van origine Albanees, zijn familie woont grotendeels in Griekenland.
    Dat onze meid wel eens een jongetje zou kunnen zijn heeft mij ook een tijdje laten twijfelen... geen reden voor, maar je hoort wel eens verhalen ;) en m'n moeder ging na het zien van de echo helemaal overstag... :confused: hmmm... Mocht het wel zo geweest zijn, geen ramp natuurlijk, ook helemaal prima, maar wat kleding en naam betreft hetzelfde geval als bij jou Erica. ;)

@Tigger: Balen zeg, dat je niet een beetje gerustgesteld bent (behalve dat je meisje het natuurlijk goed doet, HOERA), maar dat ze je eerder nog meer frustreren. Is er geen ander ziekenhuis in de buurt? Waar je evt. eerder terecht kunt?
    Ik hoop dat je paard snel verkocht wordt, hoewel dat vast emotioneel ook moeilijk is, is het wel een last minder voor straks! Ik duim voor je!
    @ Assepoester: Wat heerlijk dat je meisje gegroeid is! En... Let op jezelf (voor wat betreft visite)! Iedereen MOET gewoon begrijpen dat jullie ook je rust nodig hebben in deze periode! Geniet van elkaar.
    @ Iedereen die ik vergeten ben, sorry.
    @ De rest... ik sluit me aan bij Jingles!

19. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    VALSSPELER :)

In een heel grijs verleden wel eens een albanees vriendje gehad, met zo een mooi getint uiterlijk. Spannend om te ontdekken wat er bij een mix van twee nationaliteiten voor kindje ontstaat. Ach eigenlijk geld dat ook weer voor iedere mix. Ik heb krullen, bruin haar en groene ogen. Mijn mannetje is donkerblond met blauw-grijze ogen. We hebben wel allebei krullend haar schat op eem meissie met krullen.
    Wie weet moet je die jongens over 16 jaar wegslaan bij je voordeur.

Bianca wel effe laten weten als je de grap uitgehaald hebt he, kunnen we mee genieten.

20. Moppies

Moppies Actief lid

Sep 15, 2006
    285
    0
    0
    Delft
    @Erica: Maar een klein beetje valsgespeeld. Twee jassen en twee dekbedovertrekken! ;)

Over het uiterlijk van de kleine zijn we al heftig aan het speculeren. Genetisch gezien (wat ik me nog van biologie kan herinneren) moet er bijna wel een bruinoogje uitkomen. Zijn ogen zijn bijna zwart en in zijn familie zit helemaal geen blauw/groen o.i.d. M'n vriend hoopt dat het blauwe ogen heeft, maar ik heb hem voor de zekerheid maar even uit de droom geholpen ;) Misschien dat er vanuit een ver verleden bij hem een gen is doorgegeven, dan heeft ie mazzel. ;)
    Ikzelf heb blauw/grijze ogen, mijn tweelingbroer groen/grijze en in mijn directe familie komen er eigenlijk alleen maar gradaties van deze kleuren voor.
    Bruin is nou eenmaal dominant. Dus de grootste kans op bruine ogen!
    Wij hebben beide redelijk stijl haar, maar wel krullen in de directe familie... dat wordt dus spannend.
    Hoogstwaarschijnlijk heeft de kleine wel een bos zwart haar bij de geboorte, dat hadden wij allebei.
    Dat van hem is zwart gebleven, ik ben nu donkerblond, maar op mijn eerste verjaardag was ik hoogblond... daar kan dus nog vanalles uitkomen ;)
    Verder zal 't wel een kleintje zijn (behalve bij de geboorte ;))... wij zijn allebei niet zo groot.
    SPANNEND hoor!

En dat wegslaan van jongens bij de voordeur over 16 jaar... dat mag papa doen! Misschien een leuk papa-cadeautje voor als ze geboren is... een honkbalknuppel!
    Ik had al een cadeautje voor hem gekocht, maar kon het niet zo lang laten liggen, had het eigenlijk al verklapt (kan m'n mond niet houden) en toen ook maar gelijk gegeven... hij was ook TE nieuwsgierig.
    Maar nu mag ik al van zijn "Emporio van Armani" genieten! Hahaha, dus ik vind het niet erg! :D

Share This Page